Identifying Data 2020/21
Subject (*) Teaching Volleyball Code 620G01008
Study programme
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Arias Rodríguez, Pablo
E-mail
pablo.arias.rodriguez@udc.es
Lecturers
Arias Rodríguez, Pablo
Gambau i Pinasa, Vicente
Márquez Sánchez, Gonzalo José
Tuimil Lopez, Jose Luis
E-mail
pablo.arias.rodriguez@udc.es
vicente.gambau@udc.es
gonzalo.marquez@udc.es
jose.luis.tuimil@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description Coñecemento das habilidades deportivas sociomotrices do voleibol como compoñentes procedimentais na educación física e iniciación deportiva e nas didácticas derivadas da súa especialidade. Coñecemento do elementos técnico-tácticos que o estructuran como deporte.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Os contidos non serán modificados.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As seguintes actividades manteranse, segundo a descrición na guía docente, se ben serán levadas a cabo a través das ferramentas telemáticas posta ao noso dispor pola UDC:
• Actividades iniciais
• Portafolios das/dos estudantes (computa na avaliación)
• Recensión bibliográfica (computa na avaliación)
• Traballos tutelados (computa na avaliación)
• Sesión maxistral
• Aprendizaxe colaborativa

*Metodoloxías docentes que se modifican
• Elimínase a práctica de actividade física, sen ser substituída.
• Modifícase a proba mixta: dende a suspensión da docencia presencial non se continuará a facer a proba de dominio técnico-táctico básico, pero computarase o feito ata o momento da suspensión, se houbo un mínimo de 4 sesións.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
• Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
• Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando.
• Teams: 2 sesións semanais por grupo para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. Sesións a demanda do alumnado (en pequeno grupo), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia. Sesións individuais para titorías individuais.


4. Modificacións na avaliación
• A proba mixta (preguntas e deseño de sesión) computará o 30% da nota final do estudante, e será lavada a cabo mediante Moodle, habilitándose un só intento por estudante a ser levado a cabo o día do exame, segundo o calendario aprobado en Xunta de Facultade.
• O traballo tutelado computará o 30% da nota final do estudante
• O portafolios computará o 40% da nota final do estudante.
Tanto no suposto de que unha/un estudante acadase Apto na derradeira proba de dominio técnico-táctico do curso (de terse levado a cabo alo menos unha - ver apartado de proba Mixta en Metodoloxías) ou no caso de non terse realizado ningunha, considerarase aprobada a materia con acadar 5 puntos sobre 10 na suma das actividades de avaliación de Traballo tutelado, exame, e portafolios.

*Observacións de avaliación:
Se unha/un estudante non supera a materia por non ter acadado o aprobado (da primeira oportunidade), poderá na segunda oportunidade presentar cantas metodoloxías non tiveran acadado o 50% da súa puntuación máxima, da primeira oportunidade.
Se unha/un estudante non acada o apto na proba de dominio técnico-táctico na primeira oportunidade, terá que facela na segunda oportunidade (as súas características adaptaranse á situacións de posible confinamento).
Se unha/un estudante non supera a materia, nin na primeira nin na segunda oportunidade, ningunha das metodoloxías superadas serán gardadas para o vindeiro ano académico.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Nin a bibliografía nin a webgrafía serán modificados.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva.
A25 Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero.
A26 Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención.
B2 Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B11 Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o regulamento básico do voleibol A25
A26
Coñecer e saber executar os fundamentos técnicos básicos do voleibol A25
A26
Coñecer e saber aplicar os fundamentos tácticos básicos do voleibol A25
A26
Saber plantexar artellar tarefas e progresióons de aprendizaxe para ensinar o deporte do voleibol nos nenos A5
A25
A26
Aprender a realizar traballo en equipo, establecendo relacións de cooperación para resolver problemas e situacións relacionadas coa ensinanza e aprendizaxe do voleibol B2
B4
B11
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción e Iniciación ao voleibol 1.1. Características e ámbitos do voleibol
1.2. Proceso de ensinanza-aprendizaxe en voleibol
1.3. Xeralidades na iniciación
2. Fundamentos Técnico Tácticos Básicos e Avanzados
2.1. Posicións Fundamentais e Desprazamentos
2.2. Pase de dedos
2.3. Pase de antebrazos
2.4. Saque de Seguridade
2.5. Pases de dedos especiais. Pase Colocación
2.6. Saque Tenis
2.7. Saque Flotante
2.8. Saque en Suspensión
2.8. Elementos de Ataque
2.9. Bloqueo Individual e Colectivo
2.10. Elementos de Defensa de Campo
3. Táctica e Técnica individual 3.1. Táctica e Técnica ofensiva
3.2. Táctica e Técnica defensiva
4. Táctica Colectiva 4.1. Introdución á Táctica Colectiva Básica
4.2. Dispositivos de Recepción
4.3. Dispositivos de Ataque
4.4. Dispositivos de Apoio
4.5. Dispositivos de Defensa
5. Regras do Xogo e Arbitraxe 5.1. Estudo del Regulamento

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A25 C7 3 0 3
Physical exercise A5 A25 A26 22 17 39
Student portfolio A25 A26 0 25 25
Critical bibliographical A25 A26 1 3 4
Mixed objective/subjective test A25 A26 3 12 15
Supervised projects A5 A25 A26 B4 2 10 12
Guest lecture / keynote speech A25 A26 10 10 20
Collaborative learning A5 A25 A26 B2 B4 B11 12 17 29
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación polo profesor da guía docente da materia
Physical exercise Práctica por parte das/dos estudantes das tarefas motoras propostas polo profesor en relación cos contidos de aprendizaxe
Student portfolio O/a estudante deberá recompilar, ordenar, desenrolar e completar as descripcionesdescricións técnicas e tarefas de aprendizaxe dos xestos técnicos vistos na clase
Critical bibliographical O/a estudante poderá realizar unha recensión bibliográfica dos libros, revistas técnicas e artigos que teñan relación cos temas traballados en clase
Mixed objective/subjective test Proba composta por unha distinta proporción de:
-Preguntas tipo test
-Preguntas de resposta breve
-Deseño de sesión práctica
-Proba de dominio técnico-táctico básico: cada 4 sesións, as/os estudantes realizarán unha proba de dominio técnico-táctico en base a un partido 6x6 a 25 puntos. En dita proba, o profesor avaliará (como apto/non apto) o rendemento (saber facer) de cada estudante nos contidos impartidos ata dito momento. De tal modo, a nota da última das sesións avaliadas será a que determinará se a/o estudante é apto ou non apto na proba de dominio técnico-táctico, independentemente de se se fan todas as sesións do cuadrimestre, ou de se a docencia presencial é suspendida ao longo do mesmo.

Supervised projects Os/as estudantes elaborarán un traballo de desentrolodesenrolo dunha sesión orientada á sesións con alumnos de secundaria.
Guest lecture / keynote speech Explicación dos aspectos técnico-tácticos e regulamentarios. As sesións organizaranse tanto de maneira presencial como a través da plataforma Teams, sendo decisión do profesor a opción utilizada. No caso de ser presencial, a súa organización respectará as recomendacións sanitarias e normativas legais vixentes no momento da realización da mesma.
Collaborative learning Os/as estudantes organizarán tuteladamenete, e en pequeno grupo, unha sesión orientada a alumnos/as de secundaria na que asumirán o rol de profesor/a de Educación Física impartindo unha Unidade Didáctica de voleibol.

Personalized attention
Methodologies
Physical exercise
Student portfolio
Supervised projects
Description
- Asistencia a titoría individuais
- A/o estudante deberá recopilarrecompilar, ordear, desenrolar e completar as descripcionesdescricións técnicas e tareastarefas de aprendizaxe dos xestos técnicos vistos na clase
- Os/as estudantes organizarán tuteladamenete, e en pequeno grupo, unha sesión orientada a alumnos/as de secundaria na que asumirán o rol de profeso de voleibol
- No caso de estudantes con matrícula parcial, estudarase o caso particular de cada estudante.
- As titorías para este fin (e tamén as titorías individuais) levaranse a cabo mediante Teams e, a criterio do profesor e sen vulnerar as normativas sanitarias de aplicación, tamén poderían ser presenciais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A25 A26 O/a estudante deberá recompilar, ordearordenar, desenrolar e completar as descripciónsones técnicas e tarefas de aprendizaxe das habilidades técnico-tácticas os xestos técnicos vistaos na clase 10
Critical bibliographical A25 A26 O/a estudante poderá realizar unha recensión bibliográfica dos libros, revistas técnicas e artigos que teñan relación cos temas traballados en clase 5
Mixed objective/subjective test A25 A26 -Preguntas de resposta breve
- Deseño de sesión práctica
- Proba de dominio técnico-táctico básico (apto/non apto). O estudante terá que acadar o apto na proba de dominio técnico-táctico para superar a materia.
75
Supervised projects A5 A25 A26 B4 Os/as estudantes organizarán tuteladamente, e en pequeno grupo, unha sesión orientada a alumnos de secundaria na que asumirán o rol de profeso de voleibol 10
 
Assessment comments

Para aprobar a materia será necesario asistir como mínimo ao 70% das sesións interactivase obter o aprobado na proba mixta, tanto no exame teórico como na proba dedominio técnico/táctico. Gardaranse as partes aprobadas para próximasconvocatorias. No caso de estudantes lesionados ou en corentena e que contencon parte de baixa (diagnóstico médico) o profesor poderá considerar apto na proba de dominio técnico-táctico a partir do desempeño mostrado polo/a estudante ao longo do curso. Na segunda oportunidade os criterios de avaliación serán osmesmos que na primeira e gardaranse os aprobados da primeira oportunidade nasdiferentes metodoloxías. Os criterios de avaliación nas seguintes convocatoriasserán os mesmos, gardándose as partes aprobadas en convocatorias anteriores. Oexame teórico será realizado en castelán, no caso de que algún alumno desexe oenunciado en galego deberá solicitalo ao profesor cun mes de antelación á datado exame. Os/as estudantes con matrícula a tempo parcial terán que asistir comomínimo ao 50% das sesións para poder superar a materia. Os estudantes que nonalcancen a porcentaxe mínima de presencialidade nas prácticas, non poderánaprobar a materia. Non están contempladas outras alternativas de avaliaciónpara a segunda oportunidade.


Sources of information
Basic Bachmann, M. (1987). 1000 Ejercicies: el jeux de volley-ball. Paris: Vigot
Ramón, A. (1997). Análisis de los gestos técnicos de la acción de juego en voleibol. Madrid: Editorial Gymnos
Drauchke, K. (1994). El entrenador de voleibol. Barcelona: Paidotribo
Lucas, J. (1991). El voleibol: Iniciación y perfeccionamiento. Barcelona: Paidotribo
Bechorini, A. (1987). Elementi di minivollei. Roma: Società Stampa Sportiva
Bonnefoy, G. (2000). Enseñar voleibol para jugar en equipo. Barcelona: Inde
Asociación Entrenadores Americanos (1996). Guïa de voleivol de la AEAV. Barcelona: Paidotribo
Duerrwaechter, G. (1983). Iniciación al voleibol: Aprender jugando, practicar jugando. Buenos Aires: Editorial Stadium
Moras, G. (2000). La preparación integral del Voleibol. (Vol. I, II, y III). Barcelona: Paidotribo
Cassignol, R. (1978). Las cinco etapas del voleibol. Buenos Aires: Editorial Kapelusz
Baacke, H. (1975). L’ABC della Pallavolo. Roma: Società Stampa Sportiva
Palao, J., M. (2007). Manual para la iniciación al voleibol. Murcia: Diego Marin Librero
Gotsch, W. (1983). Minivoleibo.. Buenos Aires: Editorial Stadium
Fronhner, B. (1996). Volei: Juego para el entrenamiento. Buenos Aires: Editorial Stadium
Monge, M., A. (1997). Voleibol. Santiago de Compostela: Editorial Lea
Santos, J. (1996). Voleibol. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia
COE (1992). Voleibol. Madrid: COE
Grupo Estudio Kinesis (2002). Voleibol básico. Colombia: Editorial Kinesis
Díaz, J. (1984). Voleibol en la escuela. Madrid: Editorial Gymnos
Vargas, R. (1991). Voleibol: 1001 ejercicios y juegos. Madrid: Augusto Pila Teleña
Pimenov, M., P. (1997). Voleibol: aprender y progresar. Barcelona: Paidotribo
Kenny, B. (2008). Voleibol: claves para dominar los fundamentos y las destrezas técnicas. Madrid: Tutor
Chêne, E. (1990). Voleibol: De la escuela a las asociaciones deportivas. Lérida: Deportiva Agonos
Marsenach, J. (1981). Voleibol: El niño y la actividad física. Madrid: Editorial Gymnos
Wise, M. (2003). Voleibol: entrenamiento de la técnica y la táctica. Barcelona: Hispano Europea
Zhelezniak, Y., D. (1993). Voleibol: teoría y método de la preparación. Barcelona: Paidotribo
Autores varios. (1994). Voley playa, aprendizaje, entrenamiento y competición. Madrid: Alianza Deporte

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Ao tratarse de estudantes de primeiro curso non se é deaplicación a recomendación de cursar previamente ningunha materia concreta.

Cara mellorar o proceso docente, recomendase aos/ás estudantes levar a cabo as enquisas “AVALÍA” propostasdende os servizos centraís da UDC

“Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.