Identifying Data 2020/21
Subject (*) Theory and Practice of Exercise Code 620G01016
Study programme
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Romero Nieves, Jose Luis
E-mail
j.l.romero@udc.es
Lecturers
Romero Nieves, Jose Luis
E-mail
j.l.romero@udc.es
Web
General description Nota: Traducido automáticamente mediante traductor de texto plano facilitado por la UDC
(Nota: Traducido automaticamente mediante tradutor de texto plano facilitado pola UDC)


DESCRIPTOR DE LA ASIGNATURA:"Teoría y práctica del ejercicio" Bases teóricas para su administración y aplicación práctica: aspectos conceptuales, descriptivos, técnicos, taxonómicos, metodológicos y su sistematización. Para la mejora del rendimiento motor humano, mediante el desarrollo de los factores internos: aspectos estructurales y funcionales (bio-mecánicos, bio-energéticos y bio-informáticos). y su evaluación mediante pruebas de campo para grandes poblaciones: aspectos instrumentales y normativos.
(DESCRIPTOR DA MATERIA:"Teoría e práctica do exercicio" Basees teóricas para a súa administración e aplicación práctica: aspectos conceptuais, descritivos, técnicos, taxonómicos, metodolóxicos e o seu sistematización. Para a mellora do rendemento motor humano, mediante o desenvolvemento dos factores internos: aspectos estruturais e funcionais (bio-mecánicos, bio-enerxéticos e bio-informáticos). e a súa avaliación mediante probas de campo para grandes poboacións: aspectos instrumentais e normativos.)

Contingency plan 1. Modificaciones en los contenidos:
No se modifican
En gallego:
(1. Modificacións nos contidos
Non se modifican)

2. Metodologías.
*Metodologías docentes que se mantienen:
Sesión magistral (computa en la evaluación: examen escrito)
Prácticas de ejercitación, evaluación de la condición física y aplicación (computa en la evaluación: examen escrito).
*Metodologías docentes que se modifican:
Las prácticas de ejercitación, evaluación de la condición física y aplicación, se desarrollan a través de: trabajos multimedia -dosier de la asignatura- (computa en la evaluación: entrega y examen escrito)
Memoria de las sesiones reales y/o virtuales (computan en la evaluación: entrega y examen escrito)

En gallego:
(2. Metodoloxías.
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Sesión maxistral (computa na avaliación: exame escrito)
Prácticas de ejercitación, avaliación da condición física e aplicación (computa na avaliación: exame escrito).
*Metodoloxías docentes que se modifican:
As prácticas de ejercitación, avaliación da condición física e aplicación, desenvólvense a través de: traballos multimedia -dossier da materia- (computa na avaliación: entrega e exame escrito)
Memoria das sesións reais e/ou virtuais (computan na avaliación: entrega e exame escrito))

3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado:
Correo electrónico: Se atenderá en horario de tutorìas.
Moodle: Atención (semanal) a las dudas del alumnado, mediante el apartado -preguntas más frecuentes-
Teams: Sesión semanal en gran grupo y sesiones semanales en pequeños grupos en función de las necesidades

En gallego:
(3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Correo electrónico: Atenderase en horario de tutorías.
Moodle: Atención (semanal) ás dúbidas do alumnado, mediante as apartado -preguntas máis frecuentes-
Teams: Sesión semanal en gran grupo e sesións semanais en pequenos grupos en función das necesidades)

4. Modificaciones en la evaluación.
En función de los diversos escenarios:
Modalidad A: presencia de más el 80% de las sesiones
Modalidad B: presencia entre el 50 y el 80% de las sesiones
Modalidad C: presencia de menos del 50% de las sesiones
Modalidad A: La nota se obtiene en los siguientes porcentajes, 70% corresponde al examen escrito y 30% a la validación de las memorias de las sesiones.
Modalidad B: La nota se obtiene en los siguientes porcentajes, 60% corresponde al examen escrito y 40% a la validación de las memorias de las sesiones.
Modalidad C: La nota se obtiene en los siguientes porcentajes, 50% corresponde al examen escrito y 50% a la validación de las memorias de las sesiones.

Para aprobar la asignatura en cualquiera de las modalidades: es necesario alcanzar el cinco (5) en el examen escrito (tipo test de respuesta múltiple).
El trabajo multimedia (dosier) en todas las modalidades, tiene carácter “voluntario” y se considera a efectos de “subir nota”. Independientemente, los contenidos y la guía de elaboración, se consideran materia de evaluación: examen escrito.
*Observaciones de evaluación:
Se mantienen las recogidas en la guía docente a excepción:
- El cómputo de las memorias de las sesiones, se realizará respecto a las sesiones que hubo presenciales hasta el momento de suspensión de la actividad presencial.
- Para considerar el trabajo multimedia a efectos de subir nota, deben realizarse todos (100%) los apartados indicados en la guía de elaboración del dosier.

En gallego:
(4. Modificacións na avaliación.
En función dos diversos escenarios:
Modalidade A: presenza de máis o 80% das sesións
Modalidade B: presenza entre o 50 e o 80% das sesións
Modalidade C: presenza de menos do 50% das sesións
Modalidade A: A nota obtense nas seguintes porcentaxes, 70% corresponde ao exame escrito e 30% á validación das memorias das sesións.
Modalidade B: A nota obtense nas seguintes porcentaxes, 60% corresponde ao exame escrito e 40% á validación das memorias das sesións.
Modalidade C: A nota obtense nas seguintes porcentaxes, 50% corresponde ao exame escrito e 50% á validación das memorias das sesións.
Para aprobar a materia en calquera das modalidades: é necesario alcanzar o cinco (5) no exame escrito (tipo test de resposta múltiple).
O traballo multimedia (dossier) en todas as modalidades, ten carácter voluntario e considérase a efectos de subir nota. Independentemente, os contidos e a guía de elaboración, considéranse materia de avaliación: exame escrito.
*Observacións de avaliación:
Mantéñense as recollidas na guía docente a excepción:
- O cómputo das memorias das sesións, realizarase respecto das sesións que houbo presenciais ata o momento de suspensión da actividade presencial.
- Para considerar o traballo multimedia a efectos de subir nota, deben realizarse todos (100%) os apartados indicados na guía de elaboración do dossier.)

5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía
Sin modificaciones.
En gallego:
(5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen modificacións)









Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os beneficios do deporte como experiencia de lecer para ser capaz de incluír os indicadores fundamentais na planificación e atender os mesmos no desenvolvemento da práctica de lecer, considerando o xénero, a idade e a discapacidade, e analizando con enfoque crítico as estratexias de discriminación positiva.
A5 Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva.
A11 Posuír o conxunto de habilidades ou competencias docentes que faciliten o proceso de ensino-aprendizaxe na aula de educación física.
A14 Deseñar, planificar, avaliar técnico-cientificamente e desenvolver programas de exercicios orientados á prevención, a reeducación, a recuperación e readaptación funcional nos diferentes ámbitos de intervención: educativo, deportivo e de calidade de vida, considerando, cando fose necesario as diferenzas por idade, xénero, ou discapacidade.
A16 Deseñar, programar e desenvolver actividades esenciais da motricidade humana: o xogo, a danza e a expresión corporal, o exercicio e as actividades no medio natural, no ámbito educativo, recreativo e da actividade física e saúde, promovendo a igualdade de dereitos e oportunidades e evitando a exclusión en función do xénero e a discapacidade.
A18 Deseñar e aplicar métodos adecuados para o desenvolvemento e a avaliación técnico-científica das habilidades motrices básicas nas diferentes etapas evolutivas do ser humano, considerando o xénero.
A22 Comprender os fundamentos neurofisiolóxicos e neuropsicolóxicos subxacentes ao control do movemento e, de ser o caso, ás diferenzas por xénero. Ser capaz de realizar a aplicación avanzada do control motor na actividade física e o deporte.
A23 Avaliar técnica e cientificamente a condición física e prescribir exercicios físicos nos ámbitos da saúde, o deporte escolar, a recreación e o rendemento deportivo, considerando as diferenzas biolóxicas por idade e xénero.
A27 Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes.
A29 Identificar os riscos para a saúde que se derivan da práctica de actividade física insuficiente e inadecuada en calquera colectivo ou grupo social.
A33 Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde.
A36 Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B2 Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
B3 Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo.
B8 Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B10 Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
B11 Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
B19 Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
B20 Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer y vivenciar, los efectos y las variables de los ejercicios físicos. (Coñecer e vivenciar, os efectos e as variables dos exercicios físicos.) A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B10
B11
B19
C1
Conocer y vivenciar la ejecución correcta de los ejercicios (Coñecer e vivenciar a execución correcta dos exercicios A5
A11
A29
A33
A36
B2
B10
B11
B19
C3
C7
Conocer y vivenciar formas de sistematizar el ejercicio (Coñecer e vivenciar formas de sistematizar o exercicio) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B10
B11
B19
C1
Conocer los aspectos estructurales del ejercicio físico (Coñecer os aspectos estruturais do exercicio físico) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A22
A23
A27
A33
A36
B1
B2
B10
B11
B19
C1
Diseñar ejercicio físico (Deseñar exercicio físico) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B10
B11
B19
B20
C1
C7
Describir gráfica y terminológicamente de forma precisa el ejercicio físico (Describir gráfica e terminológicamente de forma precisa o exercicio físico) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B10
B11
B19
C1
C7
Conocer los factores de la condición física (Coñecer os factores da condición física) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B10
B11
B19
C1
Evaluar la condición física (Avaliar a condición física) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B10
B11
B19
C1
C3
C8
Conocer los principios del entrenamiento de la condición física (Coñecer os principios do adestramento da condición física) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B10
B11
B19
C1
C8
Conocer los métodos de desarrollo de las capacidades motrices (Coñecer os métodos de desenvolvemento das capacidades motrices) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B8
B10
B11
B19
C1
C7
Conocer y prescribir ejercicio mediante el diseño de programas de intervención (Coñecer e prescribir exercicio mediante o deseño de programas de intervención) A1
A5
A11
A14
A16
A18
A23
A27
A29
A33
A36
B1
B2
B3
B10
B11
B19
C1
C7

Contents
Topic Sub-topic
Naturaleza del ejercicio físico
(Natureza do exercicio físico)

El ejercicio físico y la motricidad humana.
Concepto, definición y características del ejercicio físico.
Contribuciones del ejercicio físico.
(O exercicio físico e a motricidad humana.
Concepto, definición e características do exercicio físico.
Contribucións do exercicio físico.)

Descripción del ejercicio físico
(Descrición do exercicio físico)
Representación gráfica
Terminología del ejercicio físico
(Representación gráfica
Terminoloxía do exercicio físico)
Evolución y tendencias actuales del ejercicio físico
(Evolución e tendencias actuais do exercicio físico)
Síntesis histórica de la sistematización del ejercicio físico
Tendencias actuales de sistematización del ejercicio físico
(Síntese histórica da sistematización do exercicio físico
Tendencias actuais de sistematización do exercicio físico)
Clasificación del ejercicio físico
(Clasificación do exercicio físico)
Clasificaciones del ejercicio según criterios
Clasificación del ejercicio según autores
(Clasificacións do exercicio segundo criterios
Clasificación do exercicio segundo autores)
Aspectos estructurales del ejercicio físico
(Aspectos estruturais do exercicio físico)
Aspectos estructurales del ejercicio físico Aspectos técnicos relativos a la ejecución de los ejercicios
Análisis mecánico y anatómico de los ejercicios
(Aspectos estruturais do exercicio físico Aspectos técnicos relativos á execución dos exercicios
Análise mecánica e anatómica dos exercicios)
Fundamentos de la condición física
(Fundamentos da condición física)
Concepto, definición y características de la condición física
Factores de la condición física
(Concepto, definición e características da condición física
Factores da condición física)
Intervención sobre la condición física
(Intervención sobre a condición física)
Evolución de las capacidades motrices
Fundamentos para el desarrollo de la condición física
Valoración de la condición física
(Evolución das capacidades motrices
Fundamentos para o desenvolvemento da condición física
Valoración da condición física )
Manifestaciones, desarrollo y valoración de las capacidades bio-informáticas esto es, dependientes de los procesos de organización y control del movimiento (Sistema de dirección: centros nerviosos superiores y sistema periférico)
(Manifestacións, desenvolvemento e valoración das capacidades bio-informáticas isto é, dependentes dos procesos de organización e control do movemento (Sistema de dirección: centros nerviosos superiores e sistema periférico) )
La coordinación
(A coordinación)
Manifestaciones, desarrollo y valoración de las capacidades bio-mecánicas esto es, dependientes de las estructuras y funciones locomotoras (Sistema de movimiento: músculos y articulaciones)
(Manifestacións, desenvolvemento e valoración das capacidades bio-mecánicas isto é, dependentes das estruturas e funcións locomotoras (Sistema de movemento: músculos e articulacións))
La fuerza y La flexibilidad
(A forza e A flexibilidade
Manifestaciones, desarrollo y valoración de las capacidades bio-energéticas esto es, dependientes de los procesos de obtención y utilización de energía (Sistema de alimentación: órganos y vísceras)
(Manifestaciones, desarrollo y valoración de las capacidades bio-energéticas esto es, dependientes de los procesos de obtención y utilización de energía (Sistema de alimentación: órganos y vísceras))
La resistencia
(A resistencia)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Multiple-choice questions A1 A5 A11 A14 A16 A18 A22 A23 A27 A29 A33 A36 B1 B2 B3 B8 B10 B11 B19 B20 C1 C3 C7 C8 22 22 44
Problem solving A1 A5 A11 A14 A16 A18 A22 A23 A27 A29 A33 A36 B1 B2 B3 B8 B10 B11 B19 B20 C1 C3 C7 C8 25 75 100
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Multiple-choice questions Exposición de los contenidos teóricos de la materia.
Problem solving Exposición y aplicación de los contenidos prácticos de la matería.

Personalized attention
Methodologies
Multiple-choice questions
Problem solving
Description
Evaluación personalizada de la condición física.
Evaluacíón personalizada de la aplicación de ejercicios.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A1 A5 A11 A14 A16 A18 A22 A23 A27 A29 A33 A36 B1 B2 B3 B8 B10 B11 B19 B20 C1 C3 C7 C8 La puntuación obtenida supone el 70% de la puntuación base para la calificación de la asignatura, consiste en una prueba escrita de tipo objetiva de reconocimiento y selección múltiple sobre conocimientos teóricos y prácticos del ejercicio físico. Así como información derivada de la realización voluntaria del -dossier o portafolios-
(A puntuación obtida supón o 70% da puntuación basee para a cualificación da materia, consiste nunha proba escrita de tipo obxectiva de recoñecemento e selección múltiple sobre coñecementos teóricos e prácticos do exercicio físico. Así como información derivada da realización voluntaria do -dossier ou portafolios-)
70
Problem solving A1 A5 A11 A14 A16 A18 A22 A23 A27 A29 A33 A36 B1 B2 B3 B8 B10 B11 B19 B20 C1 C3 C7 C8 La puntuación obtenida supone el 30% de la puntuación base para la calificación de la asignatura, consiste en una prueba escrita de aplicación de los conocimientos teóricos (descripción, representación, análisis, resolución de problemas, etc.) y prácticos del ejercicio físico, con preguntas y respuestas personalizadas, para lo cual, es absolutamente necesario poseer datos que se pueden obtener durante las clases o de forma automática por defecto. Así como información derivada de la realización voluntaria del -dossier o portafolios-
(A puntuación obtida supón o 30% da puntuación base para a cualificación da materia, consiste nunha proba escrita de aplicación dos coñecementos teóricos (descrición, representación, análise, resolución de problemas, etc.) e prácticos do exercicio físico, con preguntas e respostas personalizadas, para o que, é absolutamente necesario posuír datos que se poden obter durante as clases ou de forma automática por defecto. Así como información derivada da realización voluntaria do -dossier ou portafolios-)
30
 
Assessment comments
Para aprobar el examen es necesario aprobar las dos partes y alcanzar un mínimo de puntos (1,5 en la parte de aplicación + 3,5 en la parte correspondiente a la prueba objetiva). En el caso de no aprobar alguna de las dos partes del examen, la nota se obtiene del apartado con mayor puntuación. La prueba objetiva de respuesta múltiple, conlleva la penalización por repuesta errónea en la proporción siguiente: Un medio (1/2) del valor de la respuesta correcta. Más información en la plataforma Moodle.

El examen estará en el idioma de impartición de la asignatura. En cuanto a las solicitudes derivadas de la aplicación del artículo 8 de la normativa académica de evaluaciones, de calificaciones y reclamaciones, están condicionadas al plazo de una semana antes a la fecha de realización del examen.

El procedimiento de evaluación es el mismo para todas las convocatorias y oportunidades.

Sources of information
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Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

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Subjects that continue the syllabus

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Para facilitar el proceso administrativo (evaluación) de la asignatura y de seguridad (PARQ test) del alumno, es obligatorio que el alumno cumplimente y entregue en plazo -semana de presentación-, la ficha de alumno que será facilitada por el profesor. Únicamente a los alumnos que obtengan el 100% de los datos de forma directa, se les facilitará un informe personalizado sobre su condición física. Como material didáctico el alumno de forma voluntaria puede realizar un portafolio el cual podrá contener: 1.- Las memorias de las prácticas. 2.- Si es el caso, los datos de la valoración personal de la condición física obtenidos en las clases. 3.- La sistematización de ejercicios (datos, videos, foto-seriaciones, ilustraciones gráficas y soportes rítmicos), conforme los requisitos expuestos en la guía para la elaboración del dossier o portafolio. Los aspectos formales y estructurales del portafolio, serán facilitados al alumno mediante una guía, que recoge de forma minuciosa todos los detalles para su confección. Importante: La propuesta didáctica -dossier o portafolios-, contiene datos e información necesarios para la resolución de algunas preguntas del examen final escrito teórico (prueba objetiva y de aplicación). (Para facilitar o proceso administrativo (avaliación) da materia e de seguridade (PARQ test) do alumno, é obrigatorio que o alumno cumprimente e entregue en prazo -semana de presentación-, a ficha de alumno que será facilitada polo profesor. Unicamente aos alumnos que obteñan o 100% dos datos de forma directa, facilitaráselles un informe personalizado sobre a súa condición física. Como material didáctico o alumno de forma voluntaria pode realizar un portafolio o cal poderá conter: 1.- As memorias das prácticas. 2.- Se é o caso, os datos da valoración persoal da condición física obtidos nas clases. 3.- A sistematización de exercicios (datos, vídeos, foto-seriaciones, ilustracións gráficas e soportes rítmicos), conforme os requisitos expostos na guía para a elaboración do dossier ou portafolio. Os aspectos formais e estruturais do portafolio, serán facilitados ao alumno mediante unha guía, que recolle de forma minuciosa todos os detalles para a súa confección. Importante: A proposta didáctica -dossier ou portafolios-, contén datos e información necesarios para a resolución dalgunhas preguntas do exame final escrito teórico (proba obxectiva e de aplicación). Está prohibido la utilización de dispositivos electrónicos sin la autorización del profesor, en clase y en el examen escrito. Para poder realizar las prácticas de la asignatura, es obligatorio asistir con el vestuario y el calzado indicado por el profesor. (Está prohibido a utilización de dispositivos electrónicos sen a autorización do profesor, en clase e no exame escrito. Para poder realizar as prácticas da materia, é obrigatorio asistir co vestiario e o calzado indicado polo profesor).


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.