Identifying Data 2023/24
Subject (*) Sport Performance Methodology Code 620G01024
Study programme
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Martin Acero, Rafael
E-mail
rafael.martin@udc.es
Lecturers
Camiña Fernandez, Francisco
Martin Acero, Rafael
E-mail
frco.camina@udc.es
rafael.martin@udc.es
Web http://http://www.cienciaatletica.org/index.asp
General description Para unha mellor comprensión do alcance que se pretende dar aos obxectivos e competencias desta materia, estes distribuiranse segundo categorías, que representan as dimensións máis importantes da formación dos estudantes no que respecta ao adestramento deportivo. e, que traten de asistir ao desenvolvemento desta materia. Estas categorías están relacionadas con obxectivos vinculados a:
• Aspectos teóricos, conceptuais e científicos da formación: o coñecemento das perspectivas teóricas máis importantes e dos enfoques e modelos particulares de formación que lle deron lugar é algo necesario para poder comprender e abordar adecuadamente nun espírito crítico e construtivo o espírito. función docente neste campo. Así mesmo, a investigación sobre adestramento deportivo adhírese actualmente a algúns paradigmas dos que se derivan determinadas liñas de investigación, máis abordadas e de utilidade e aplicación moi diversas dependendo do contexto de adestramento dentro do ámbito da actividade física e o deporte para ser usado como referencia.
• O fundamento metodolóxico específico da formación neste campo: Os aspectos metodolóxicos básicos e, en consecuencia, a metodoloxía de formación neste campo, baséanse nas bases e bases que xustifican unha metodoloxía específica para este campo da acción docente. Neste sentido podemos contemplar un dobre aspecto: por unha banda, aquel que conecta coa especificidade dos procesos de desenvolvemento e aprendizaxe relacionados coas habilidades motrices: por outra banda, á adaptación necesaria ás peculiaridades deste campo de aspectos xerais relacionados con a interacción profesor - alumno e a organización xeral da práctica.
• O deseño e práctica da formación nesta área: A planificación, a impartición e a avaliación da formación nesta área deben considerar primeiro a necesidade de adaptarse aos diferentes ambientes nos que se realiza, a través dos deseños máis adecuada (adaptativa) en cada momento e situación. Por outra banda, isto leva consigo un principio de innovación permanente e exercicio de creatividade para superar os retos do presente e anticiparse aos do futuro. Todo iso constitúe unhas pautas ineludibles para o establecemento dos obxectivos da materia.
• A formación persoal do estudante como profesional creativo e reflexivo e acceso á información relacionada con esta materia: Toda formación orientada ao exercicio dunha profesión implica un proceso complexo de desenvolvemento de valores e actitudes adecuados ás tarefas a realizar. e o feito, neste caso, da responsabilidade que se ten sobre os efectos que a formación produce nos alumnos. Sobre todo, é necesario fomentar un espírito de investigación e reflexión continua sobre o coñecemento relacionado coa formación e os efectos da súa aplicación. Nunha realidade sempre dinámica e cambiante, este será o recurso esencial do profesional para manterse consigo mesmo, a súa profesión e o ambiente social que o rodea.
En todos os aspectos do coñecemento humano na actualidade, a cantidade de información xerada é considerable, polo que para ter a actualización necesaria é preciso ter non só os recursos e medios adecuados, senón tamén o coñecemento de como utilizalos onde se atopan. e en que consisten. No que respecta á formación deportiva, esta ten unhas canles e recursos básicos cuxos coñecementos poden ser de grande interese para o estudante.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas.
A27 Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes.
A31 Realizar a análise funcional da conduta nos contextos deportivos, educativos ou de exercicio físico para a saúde, como paso previo á intervención psicolóxica.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B2 Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
B3 Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B5 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán.
B6 Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B7 Xestionar a información.
B8 Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B9 Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico.
B10 Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
B11 Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
B12 Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles.
B13 Coñecer e aplicar metodoloxías de investigación que faciliten a análise, a reflexión e cambio da súa práctica profesional, posibilitando a súa formación permanente.
B15 Comprender e saber utilizar as importantes posibilidades que a educación física e o deporte teñen para xerar hábitos sociais e valores democráticos (coeducación de xéneros, respecto á diversidade social e cultural, cooperación, competición respectuosa, compromiso co contorno…).
B16 Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte.
B18 Comprometerse e involucrarse socialmente coa súa profesión e en concreto, coa situación actual da actividade física e o deporte na educación formal; coa xestión do centro educativo; cos seus compañeiros (traballo cooperativo) e con aqueles aos que educa.
B19 Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
B20 Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer, comprender dun modo crítico as diferenzas e complementariedade entre a Tª Xeral do Adestramento e a Metodoloxía do Rendemento Deportivo e as súas influencias na construción do coñecemento aplicado na práctica do adestramento deportivo (e aspectos do adestramento de cativas, mozas, e mulleres) A19
A27
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B15
B16
B18
B19
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Comprender e identificar os principios pedagóxicos do adestramento deportivo e a súa aplicación ás especialidades deportivas psicomotrices e sociomotrices: Mapas Conceptuais A19
A27
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B11
B12
B13
B15
B16
B18
B19
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Comprender, saber identificar, deseñar as unidades sistémicas da organización do proceso de adestramento (principios de planificación), para tomar decisións en programas complexos con equipos ou deportistas de niveis de especialización e rendemento. A19
A27
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B15
B16
B18
B19
B20
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Metodoloxía do Rendemento Deportivo: Epistemoloxía, obxecto de estudo. Reconceptualización sistémica. Investigación-Acción SUBTEMA 1. Epistemoloxía e obxecto de estudo.
1.1.Sentido restrinxido e amplo do adestramento.
1.2.Objeto de estudo
SUBTEMA 2. Reconceptualización sistémica e Investigación
2.1. Reconceptualización Sistémica: Sistema de Adestramento, Sistema Deportista, Sistema Adestrador/Deportista
2.2. A Metodoloxía do Rendemento Deportivo como Investigación- Acción (I.A).
TEMA 2. Principios do adestramento e da competición deportiva. SUBTEMA 1. Principios biolóxicos do adestramento, e Principios metódico-didácticos do adestramento
SUBTEMA 2. Lei Xeral de Adaptación e Principios Biolóxicos
2.1. Teoría do Estrés
2.1.Modelos de adaptación: carga, resposta, fatiga, recuperación completa ou incompleta.
2.3. Curvas/tipo de adaptación
TEMA 3. Aplicación sistémica dos principios metódico-didácticos do adestramento e da competición SUBTEMA 1. Clasificacións organicistas de Principios do Adestramento
1.1. Principios xerais e específicos
1.2. Principios básicos e complementarios
1.3. Principios biolóxicos e pedagóxicos
SUBTEMA 2. Clasificacións organizacionistas de Principios do adestramento
2.1. Segundo causas, efectos, ou transcurso do tempo
2.2. Segundo os Sistemas: Actividade de Competición (SAC); Deportista (SD); de Adestramento da Especialidade (SE); da relación adestrador/deportistas (SE/D); etc.
TEMA 4. Comprender, saber identificar, deseñar e realizar a correcta e avanzada administración das unidades sistémicas e dos instrumentos multidisciplinares de planificación, programación, avaliación e control SUBTEMA 1. Causas e condicións de cambios periódicos no proceso de adestramento.
1.1. O carácter obxectivo da periodización.
1.2. Periodización e condicións climáticas.
1.3. Periodización e calendario de competicións.
1.4. O concepto de forma deportiva: As fases da forma, e os períodos de adestramento.
1.5. Avaliación da forma.
1.6. A Mestría deportiva.
SUBTEMA 2. Os principios xerais da estrutura do adestramento.
2.1. Unidade da formación especial e xeral do deportista.
2.2. Carácter continuo do proceso de adestramento
2.3. Dinámicas ondulatorias das cargas.
SUBTEMA 3. Bases dos elementos de organización do adestramento.
3.1. Microestrutura: Os exercicios, os métodos, as sesións, as unidades diarias, e os microciclos
3.2. Mesoestructura: Mesociclos. Bloques.
3.3. Macroestrutura na tempada: Períodos (Estudo de Matveev)
3.4. Macroestrutura en vida do deportista. Etapas: de especialización inicial, de especialización profunda, de alto rendemento.
TEMA 5- Coñocer a toma de decisións en proxectos complexos con equipos ou deportistas de niveis de especialización profunda e de alto rendemento SUBTEMA 1. Deportes Psicomotores: Etapa de Especialización profunda e Alto Rendemento.
1.1. Modelos: carga diluída (Matveev); alternancia e oscilación (Arosejev), resistente ó choque e volume de intensidade (Vorobjev)
1.2. Modelos de individualización e concentración de cargas (Verchosanskij); Acumulación, Transformación, Realización (Issurin, Kaverin); ciclização individualizada (Bondarciuk)
SUBTEMA 2. Deportes Sociomotrices, curto e longo período de competición.
3.1. Modelos Estigmáticos: microestrutura de Seirul-lo; Morfociclo de Frade.
3.2.Vantaxes e limitacions:facer adestramento completo
3.3. Composición do Plan Competicions.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A19 A27 A31 2 5 7
Supervised projects A27 A31 6 21 27
Supervised projects B3 B4 B6 3 10 13
Supervised projects B8 B10 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A27 B15 B18 30 28 58
Guest lecture / keynote speech A19 B16 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 6 33 39
Practical test: A19 A31 B1 B2 B4 C1 C3 C4 2 0 2
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas, que permiten avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. Aplicarase tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. Pode combinar distintos tipos de preguntas, o so uno: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Supervised projects En grupos medianos e pequenos. E individual. Formación en grupos medianos na ferramenta Conceptual Map, e traballos elaborados a través da construción de Mapas Conceptuais: 2 de microgrupo e 2 individuais.
Supervised projects En grupos medianos e pequenos. E individual. Formación en grupos medianos na ferramenta Conceptual Map, e traballos elaborados a través da construción de Mapas Conceptuais: 2 de microgrupo e 2 individuais.
Supervised projects En grupos medianos e pequenos. E individual. Formación en grupos medianos na ferramenta Conceptual Map, e traballos elaborados a través da construción de Mapas Conceptuais: 2 de microgrupo e 2 individuais.
Guest lecture / keynote speech Impartición, análise de documentos, repostas a preguntas, presentacions, etc.
Guest lecture / keynote speech Impartición, análise de documentos, repostas a preguntas, presentacions, etc.
Practical test: Realización de varios mapas conceptuais re-ordenando funcional e xerarquicamente coñecementos sobre o sistema de actividade de competición dun deporte e o seu contexto, e dos principios fundamentais para adestrar ese deporte, no contexto elixido.

Personalized attention
Methodologies
Practical test:
Description
A atención personalizada (AP) adquire relevancia especial nunha materia metodolóxica como esta. A (AP) está concibida para o encontro directo entre estudante e profesor. A AP desenvolverase ao longo da impartición da materia, indicándose axeitadamente a relación con cada metodoloxía.
Nas actividades iniciais establecerase a primeira quenda e calendario de (AP), posteriormente establecerase para os traballos tutelados, e os mapas conceptuais.

Recoméndase aos estudantes de matrícula parcial que soliciten unha titoría persoal na primeira semana de impartición da materia e, deste xeito, determinen algunhas orientacións personalizadas específicas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Practical test: A19 A31 B1 B2 B4 C1 C3 C4 Realización de varios mapas conceptuales re-ordenando funcional y jerárquicamente conocimientos sobre el sistema de actividad de competición de un deporte y su contexto, y de los principios fundamentales para entrenar ese deporte, en el contexto elegido. 50
Objective test A19 A27 A31 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe dos contidos e competencias da materia (saber, saber hacer, saber decir) cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. 50
 
Assessment comments

A avaliación continua (traballos tutelados, mapas
conceptuais, atención personalizada), contempla:

- A función diagnóstica, formativa e sumativa.

- Se realizan en diferentes momentos: no inicio, durante e
finalizar o proceso de adestramento.

- Utilízanse diversos procedementos e instrumentos para a
recollida de información.

A proba obxectiva é un instrumento de medición,
debidamente desenvolvido, que permite avaliar coñecementos, habilidades, habilidades,
rendemento, aptitudes, actitudes, etc. e de aplicación tanto para a avaliación
diagnóstica, formativa e sumativa, e pode combinar diferentes tipos de
preguntas: preguntas de elección múltiple, orde, resposta curta,
discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén pode construír con só un
tipo de unha destas preguntas. Nos Mapas Conceptuais, o traballo individual
será avaliado e no grupo, tanto para a avaliación diagnóstica, formativa e
sumativa. A atención personalizada (AP) será avaliada a partir da
participación, tanto para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa.

 

ANOTACIÓNS:

1- Na primeira e na segunda oportunidade, tanto os traballos tutelados como  a proba práctica obxectiva deben de alcanzar  na súa cualificación máis do 50% da cualificación prevista, para considerarse igual ou superior ao aprobado.

2- Os traballos tutelados e/ou as  probas obxectivas aprobados só teñen validez  en cada unha das convocatorias (non se manteñen para os seguintes Cursos).

3- Na primeira e na segunda oportunidade (do mesmo Curso), o/a estudante que alcanzase o mínimo de asistencia  a clases presenciais  establecido na Memoria do Grao sempre terá dereito a avaliación final. 

4- Os/as estudantes matriculados en segunda convocatoria  ou  máis, optarán polo sistema de avaliación continua (traballos tutelados e proba obxectiva), ou por unha proba obxectiva final única que terá un valor del 100% da cualificación.

5- Os/as estudantes con expectativa  de Matrícula de Honra deberán de entviar un arquivo de texto a rafael.martin@udc.es, antes da data oficial de exame do seu cuadrimestre. O traballo será  unha ampliación, profundización ou aplicación dalgún dos tópicos do temario da Guía. Este traballo será  seguido nas tutorías co profesor.

6- O alumno responderá a proba escrita na lingua que
elixan: galego ou español. O profesor dará as preguntas de proba escritas en
español. Se calquera estudante desexa obtela en galego, deberá solicitalo do profesor
sete días naturais antes da data oficial establecida para a proba escrita.

7- A realización fraudulenta de proba ou actividades de avaliación implicará a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario (Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, art. 11, apdo 4 b). Entenderase por fraude académica calquera comportamento premeditado tendente a falsear os resultados dun exame ou traballo, propio ou alleo, realizado como requisito para superar unha materia ou acreditar o rendemento académico (Lei 3/2022, do 24 de febreiro, de convivencia universitaria; art. 11, apdo g).


Sources of information
Basic

TEMA 1. METODOLOGÍA DEL RENDIMIENTO DEPORTIVO: EPISTEMOLOGÍA, OBJETO DE ESTUDIO.

RECONCEPTUALIZACIÓN SISTÉMICA. INVESTIGACIÓN.

Matveev, L.P. (1965) Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977.

González-Ravé, Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid

Martín Acero, R., Vittori, C. (1997a). Metodología del Rendimiento Deportivo (I): Sentido, definición y objeto de estudio. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED, XI(1), 5-10.

Martín Acero, R., Vittori, C. (1997b). Metodología del Rendimiento Deportivo (II): Reconceptualización sistémica. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED, XI(2), 35-40.

Martín Acero, R., Vittori, C. (1997c). Metodología del Rendimiento Deportivo (y III): Formación y entrenamiento, Investigación-Acción. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED, XI(4), 37-43.

TEMA 2. PRINCIPIOS DEL ENTRENAMIENTO Y DE LA COMPETICIÓN DEPORTIVA

Matveev, L.P. (1965) Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977.

González-Ravé, Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid

TEMA 3. APLICACIÓN SISTÉMICA DE LOS PRINCIPIOS METÓDICO-DIDÁCTICOS DEL ENTRENAMIENTO Y DE LA COMPETICIÓN

Grosser, Starischka y Zimmermann., Principios del entrenamiento deportivo. Ed. Martínez Roca, Barcelona, 1988.

González-Ravé, Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid

TEMA 4. COMPRENDER, SABER IDENTIFICAR, DISEÑAR Y REALIZAR LA CORRECTA Y AVANZADA ADMINISTRACIÓN DE LAS UNIDADES SISTÉMICAS Y DE LOS INSTRUMENTOS MULTIDISCIPLINARES DE PLANIFICACIÓN, PROGRAMACIÓN, EVALUACIÓN Y CONTROL

TEMA 5- GESTIONAR Y TOMAR DECISIONES EN PROYECTOS COMPLEJOS CON EQUIPOS O DEPORTISTAS DE NIVELES DE ESPECIALIZACIÓN PROFUNDA Y DE ALTO RENDIMIENTO

González-Ravé, Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid

Matveev, L.P. (1965) Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977

Seirul-lo, F. (1987) Opción de planificación en los deportes de largo periodo de competición. RED Revista de Entrenamiento Deportivo, Vol 1, nº 3

Tschiene P. (1985) La estrategia dellállenamento giovanile. Ed. Atleticastudi 3-4, Roma

Complementary

Bosco, C. Aspectos fisiológicos de la preparación física del futbolista. Editorial Paidotribo (1991)

De Mata, F. Control del entrenamiento y la competición en fútbol. Edit. Gymnos (1982).

Ehlenz, Grosser y Zimmermann, Entrenamiento de la fuerza. Ed Martínez Roca, Barcelona (1990)

Martin, N.; Lizaur, P.; Padial, P . La formación y desarrollo de las cualidades físicas. En: Entrenamiento deportivo en edad escolar (pp.59-88). Unisport. Málaga (1989)

Mcardle, W, et al.  Fisiología del ejercicio: Energía, nutrición y rendimiento humano. Alianza Deporte. Madrid. (1990).

Seirul-lo, F. La Preparación Física del Balonmano. (Cuadernos Técnico/Pedagógicos de INEFG. A Coruña (1992).

Verchosanskij J.V. Lo sviluppo della forza specifica nello sport. Ed. Atletica Leggera, Vigevano (1984).


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Teaching Physical Activity and Sport/620G01001
Learning and Motor Control/620G01012
Physiology of Exercise I/620G01013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Theory and Practice of Sports Training/620G01037
Trends in Strength Training and Endurance (optional)/620G01043

Other comments

Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.