Identifying Data 2019/20
Subject (*) Physiology of Exercise II Code 620G01025
Study programme
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Basic training 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Oro Claro, Luis Alberto
E-mail
a.oro@udc.es
Lecturers
Oro Claro, Luis Alberto
E-mail
a.oro@udc.es
Web
General description A Fisioloxía do Exercicio describe e explica as adaptacións funcionais no organismo producidas polo exercicio e co treinamento físico deportivo, frecuentemente realizados co obxecto de mellora-las respostas fisiolóxicas do organismo.
O estudo da fisioloxía do exercicio e imprescindible para o alumno de Educación Física e outros profesionais da colectividade deportiva; seu coñecemento e interpretación relacional nos levará o tratamento preciso do organismo en cada momento e así alonxarnos de xuicios apriorísticos e actuacións intuitivas a hora de planificar as actividades físico-deportivas

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprender os procesos históricos das actividades físico-deportivas e a súa influencia na sociedade contemporánea, estudando o caso de España e Galicia, e a presenza diferenciada dos homes e das mulleres.
A8 Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.).
A14 Deseñar, planificar, avaliar técnico-cientificamente e desenvolver programas de exercicios orientados á prevención, a reeducación, a recuperación e readaptación funcional nos diferentes ámbitos de intervención: educativo, deportivo e de calidade de vida, considerando, cando fose necesario as diferenzas por idade, xénero, ou discapacidade.
A18 Deseñar e aplicar métodos adecuados para o desenvolvemento e a avaliación técnico-científica das habilidades motrices básicas nas diferentes etapas evolutivas do ser humano, considerando o xénero.
A22 Comprender os fundamentos neurofisiolóxicos e neuropsicolóxicos subxacentes ao control do movemento e, de ser o caso, ás diferenzas por xénero. Ser capaz de realizar a aplicación avanzada do control motor na actividade física e o deporte.
A23 Avaliar técnica e cientificamente a condición física e prescribir exercicios físicos nos ámbitos da saúde, o deporte escolar, a recreación e o rendemento deportivo, considerando as diferenzas biolóxicas por idade e xénero.
A27 Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes.
A28 Realizar e interpretar probas de valoración funcional nos ámbitos da actividade física saudables e do rendemento deportivo.
A29 Identificar os riscos para a saúde que se derivan da práctica de actividade física insuficiente e inadecuada en calquera colectivo ou grupo social.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B2 Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
B3 Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B5 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán.
B6 Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B7 Xestionar a información.
B8 Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B9 Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico.
B10 Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
B11 Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
B12 Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles.
B13 Coñecer e aplicar metodoloxías de investigación que faciliten a análise, a reflexión e cambio da súa práctica profesional, posibilitando a súa formación permanente.
B14 Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde.
B15 Comprender e saber utilizar as importantes posibilidades que a educación física e o deporte teñen para xerar hábitos sociais e valores democráticos (coeducación de xéneros, respecto á diversidade social e cultural, cooperación, competición respectuosa, compromiso co contorno…).
B16 Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte.
B18 Comprometerse e involucrarse socialmente coa súa profesión e en concreto, coa situación actual da actividade física e o deporte na educación formal; coa xestión do centro educativo; cos seus compañeiros (traballo cooperativo) e con aqueles aos que educa.
B19 Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
B20 Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecer o funcionamento do corpo humano en resposta ao exercizo físixo e utilizar correctamente a terminoloxía propia da fisioloxia do exercicio. A2
A8
A14
A18
A22
A23
A27
A28
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Saber aplicar as bases fisiolóxicas e de avaliación do esforzo ao adestramento deportivo A14
A18
A23
A28

Contents
Topic Sub-topic
1.-Bioenerxética e exercicio.
- Fontes enerxéticas
- Procesos de obtención de enerxía
- Metabolismo aeróbico e anaeróbico
2.-Corazón e sistema cardiovascular - Fisioloxía do corazón
- Respostas cardiovasculares e hematolóxicas ao exercicio
3.- Bases metodolóxicas e fisiolóxicas para a avalicion funcional do deportista. - Parámetros fisiolóxicos responsables do rendemento
- Probas de valoración funcional do depirtista
4.- Termorregulación e exercicio - Regulación da temperatura corporal
- Exercicio e estrés térmico
5.- Axudas ergoxénicas e dopaxe - Axudas ergoxénicas no deporte
- O dopaxe no deporte
6.- Cineantropometria e rendemento deportivo - Composición corporal e somatotipo
- A valoración cineantropométrica no deportista

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A2 A8 A18 3 12 15
Guest lecture / keynote speech B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 32 64 96
Supervised projects A18 A22 B3 B15 B16 B18 B19 B20 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 6 6
Laboratory practice A14 A22 A23 A27 A28 A29 B1 B2 B5 C7 13 12 25
Introductory activities A2 A8 A18 A22 A27 2 0 2
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test realización de unha proba tipo test de resposta múltiple.
desenrrolo de preguntas especificas sobre o temario
Guest lecture / keynote speech Explicación dos contidos teóricos na aula
Supervised projects elaboracion de un traballo tutelado
Laboratory practice Realización de prácticas no laboratorio de Fisioloxía específicas da materia, como por exemplo tests ergométricos, prácticas de cineantropometría, etc.
Introductory activities presentación do profesor e das principais características da materia

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Description
Atención das dùbidas sobre a materia e sobre o desenvolvemento da mesma.
Resolver as dúbidas que se presenten na realización do traballo tutelado.
Os alumnos con dedicación parcial serán atendidos en horario de titoría ou cita previa nun horario a convir.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A2 A8 A18 Examen de uhna serie de preguntas cortas e test. Serán 57 preguntas tipo test de resposta multiple e 3 preguntas de desenrrolo.
As respostas incorrectas NON descontan
O alumno deberá ter un mínimo de 30 preguntas correctas para superar o exame.
90
Supervised projects A18 A22 B3 B15 B16 B18 B19 B20 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Elaboración dun traballo específico sobre a materia 10
 
Assessment comments

Deberán acudir a o exame da 2ª oportunidade todos aqueles alumnos que non superen a Proba mixta na 1ª oportunidade. As metodoloxías aprobadas na primeira  oportunidade gardaranse para a segunda.

Os estudantes en matricula parcial terán as mesmas condicións que os estudantes en matrícula completa.

O texto do exame o mesmo que as clases será en galego. O alumno que o queira facer en castelán terá que solicitalo con dúas semanas de antelación.


Sources of information
Basic

Complementary Mc Ardle, W. (2010). Exercise physioloy. Ed. Lippincot Williams Wilkins
Gonzalez Gallego, J. (1992). Fisiología de la actividad física y del deporte. Interamericana
Wilmore, J.H. (2007). Fisiologia del eesfuerzo y del deporte.. Ed. Paidotribo
Per-Olof Astrand (Author), Kaare Rodahl (Author), Hans A. Dahl (Author), Sigmund B. Stromme (Author) (2003). Textbook of Work Physiology-4th: Physiological Bases of Exercise 4th . Human Kinetics


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy and Kinetics of Human Movement/620G01002
Physiology of Exercise I/620G01013
Biomechanics of Human Movement/620G01014
Healthy Exercise and Quality of Life I/620G01023
Theory and Practice of Sports Training/620G01037

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Learning and Motor Control/620G01012
Physiology of Exercise I/620G01013
Sport Performance Methodology/620G01024

Subjects that continue the syllabus
Healthy Exercise and Quality of Life I/620G01023
Healthy Exercise and Quality of Life II/620G01036

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.