Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Estrutura e organización deportiva Código 620G01026
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Blanco Pereira, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.blanco.pereira@udc.es
Profesorado
Blanco Pereira, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.blanco.pereira@udc.es
Web http://www.agaxede.org
Descrición xeral Comprende o coñecemento básico sobre a ordenación xurídica do sistema deportivo e sua xestión, con especial atención a organización administrativa do deporte nos diferentes ámbitos territoriais, a estructura do sector deportivo non lucrativo no modelo estatal e autonómico, o sector deportivo empresarial e o réxime xurídico básico da infraestructura deportiva.

Competencias do título
Código Competencias do título
A32 Dirixir e xestionar servizos, actividades, organizacións, centros, instalacións, programas e proxectos de actividade física e deportiva desde os principios de igualdade de oportunidades, supervisando e avaliando a calidade, as garantías de seguridade e saúde dos usuarios, así como a súa satisfacción e os resultados sociais e económicos.
A34 Realizar actos facultativos de elaboración de informes técnicos e peritaxes, asesorar e inspeccionar sobre actividade deportiva, instalacións e programas deportivos.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B12 Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles.
B14 Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde.
B19 Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
a) Sensibilizar sobre o desempeño profesional na dirección, organización e xestión do deporte no eido público e privado. B4
B12
B19
C4
C7
b) Ter os coñecementos básicos sobre a ordenación xurídica do deporte e demais normas sectoriaes de aplicación no desempeño da xestión deportiva. A32
A34
B14
c) Coñecer a estructura e organización administrativa do deporte e as competencias da Administración Xeral do Estado, Comunidades Autónomas i Entidades Locaes. A32
A34
B14
d) Diferenciar os tipos ou figuras xurídicas que constituen a estructura asociativa, fundacional y empresarial nos modelos deportivos estatal e autonómicos. A32
A34
B14
e) Identificar as clases e tipos de infraestructura deportiva, seus fundamentos básicos e seu réxime xurídico de aplicación. A32
A34
B14

Contidos
Temas Subtemas
1. O SISTEMA DEPORTIVO E A SUA XESTIÓN 1.1 O deporte e suas manifestacions
1.2 O Sistema Deportivo e sua estructura
1.3 A xestión deportiva, sectores e ámbitos
2. A ORDENACIÓN XURÍDICA DO DEPORTE 2.1 Introducción a o Ordenamento Xurídico Español
2.2 A ordenación xurídica do deporte
2.3 O réxime xurídico básico do xestor deportivo
3. A ESTRUCTURA DEPORTIVA PRIVADA 3.1 O Tercer Sector do deporte
3.2 O modelo deportivo estatal
3.3 O modelo deportivo autonómico
3.4 As Fundacions deportivas
3.5 As empresas deportivas
4. A ORGANIZACIÓN ADMINISTRATIVA DO DEPORTE 4.1 O Consello Superior de Deportes
4.2 A organización administrativa autonómica
4.3 A organización administrativa local
4.4 Outras formas de xestión pública do deporte
5. AS INSTALACIONES I ESPACIOS DEPORTIVOS 5.1 As instalacions i espacios deportivos e sua evolución
5.2 Réxime xurídico de aplicación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A32 A34 B14 1 0 1
Eventos científicos e/ou divulgativos A32 A34 B14 C7 8 10 18
Sesión maxistral A32 A34 B12 B14 B19 C7 26 36 62
Discusión dirixida A32 A34 B4 5 0 5
Análise de fontes documentais A32 A34 B4 5 25 30
Aprendizaxe colaborativa A34 A32 B4 B14 C4 8 22 30
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Trátase dunha proba obxetiva que forma parte da evaluación, e que mistura un número de preguntas de resposta de discriminación con unha pregunta aberta de desenrrolo.
Eventos científicos e/ou divulgativos Colaboración e/ou participación en actividades formativas complementarias como cursos, seminarios, xornadas, congresos, etc.
Sesión maxistral Clase expositiva que pode apoiarse en ferramentas audiosvisuales, ainda que tamen poden facerse reflexións para respostas do alumnado.
Discusión dirixida Se utiliza esta metodoloxía no traballo colaborativo.
Análise de fontes documentais Se utiliza esta metodología no traballo colaborativo.
Aprendizaxe colaborativa Organización da clase en grupos pequenos para o traballo en equipo de maneira presencial, en tareas plantexadas baixo a orientación do profesor, inda que poda tamén teña que facer dedicación do alumnado en horario non presencial, a os efectos de entregar un documento final do traballo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Eventos científicos e/ou divulgativos
Descrición
A atención persoalizada cos estudantes faise da maneira seguinte:

1. Nos grupos reducidos xenerados na clase para o desenrrolo de traballos sobre materias do programa da asignatura, aplicando a metodoloxía do aprendizaxe colaborativo.

2. Na participación en eventos faise un seguimento persoalizado do estudante.

3. Nos casos de traballos tutelados de carácter voluntario que pode proponer o estudante, se controlan de xeito persoalizado no horario de tutoría ou en calquer outro concertado previamente.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A34 A32 B4 B14 C4 A participación en traballos das clases presenciaes organizadas por grupos e sua entrega en documento. 20
Proba mixta A32 A34 B14 A proba combina preguntas obxetivas de discriminación, no que o erro na resposta desconta o valor de unha ou varias preguntas, según o número total en función del número total e ademáis unha pregunta aberta de desenrrolo.
O test supon un 40% e a pregunta aberta un 20% da nota final.
60
Eventos científicos e/ou divulgativos A32 A34 B14 C7 Nos casos que fora imposible participar en estes eventos ou actividades, deberá presentar un traballo sobre un tema acordado co profesor. 20
 
Observacións avaliación

Os estudantes a tempo parcial,podrán solicitar o cambio de data oficial do examen, según as circunstancias persoales e laboraes debidamente acreditadas, acordando nova data co profesor. As probas de evaluación serán presentadas en idioma galego ou castelán. Os criterios de evaluación serán os mesmos para todas as oportunidades das respectivas convocatorias, inda que por acordo de profesor e alumno, se pode facer de maneira oral o escrita (preguntas cortas abertas), nas segundas e seguintes convocatorias e oportunidades.

O examen no idioma de impartición da asignatura que é o castelán, inda que si se dexesa facer noutra lingua, se solicitará con unha semana previa a data de realización.


Fontes de información
Bibliografía básica Varios Autores (2005). El Derecho Deportivo en España: 1975 - 2005. Sevilla: Signatura Ediciones
Espartero Casado, J. (Coordinador) (2009). Introducción al derecho del deporte . Madrid: Dykinson
Paramio, J.L. (Coord.) (2010). Manual de equipamientos e instalaciones deportivas. Madrid: Síntesis
Blanco Pereira, E. et. Al (1999). Manual de la Organización Institucional del Deporte. Barcelona: Paidotribo
Ayora Pérez, D. y García Sánchez, E. (2013). Planificación, diseño y construcción de una instalación deportiva. Valencia:Universitat de Vàlencia
En todo caso, on profesor entregará os apuntes oficiaes da asignatura.
Bibliografía complementaria González Cueto, T (2003). Comentarios a la Ley de Fundaciones. Ley 50/2002, de 26 de diciembre. Navarra: Aranzadi
Gonzalez Pérez, J. y Fernández Farreres, G. (2002). Derecho de Asociación. Comentarios a la Ley Orgánica 1/2002, de 22 de marzo. Navarra: Aranzadi
Real Ferrer, G. (1991). Derecho Público del Deporte. Madrid: Cívitas
Durántez, Conrado (1999). El Comité Olímpico Español. Orígenes y Naturaleza Jurídica. Madrid: Comité Olímpico Español
Terol Gómez, R.(Dir) (2006). El deporte universitario en España: actualidad y perspectivas de futuro. Madrid: Dykinson
Zagálaz Sanchez, Mª L. (1999). Fundamentos Legales de la Actividad Física en España. Jaén: Universidad de Jaén
Blanco Pereira, E. (2006). Instalaciones Deportivas de la Comunidad Autónoma de Galicia. Consejo Superior de Deportes
Espartero Casado, J. (Coordinador) (2009). Introducción al derecho del deporte . Madrid: Dykinson
Cuchi Denia, Javier M. (2005). La distribución de competencias deportivas en España. Barcelona: Bosch
Camps Povill, Andreu (1996). Las Federaciones Deportivas. Régimen Jurídico. Madrid: Cívitas
De la Plata Caballero, N. (Dir) (2002). Las leyes del deporte de la democracia: Bases para una Ley del siglo XXI. Madrid: Dykinson
Terol Gómez, R. (1998). Las Ligas Profesionales. Navarra: Aranzadi
De la Plata Caballero, N. (2001). Los servicios públicos deportivos. Madrid: Instituto Andaluz del Deporte
Tejedor Bielsa, J. (2003). Público y privado en el deporte. Barcelona: Bosch
Iglesia Prados, Gonzalo de la (2004). Régimen jurídico del deporte en edad escolar. Barcelona: Bosch


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías