Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Estrutura e organización deportiva Código 620G01026
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Blanco Pereira, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.blanco.pereira@udc.es
Profesorado
Blanco Pereira, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.blanco.pereira@udc.es
Web http://www.agaxede.org
Descrición xeral Comprende o coñecemento básico sobre a ordenación xurídica do sistema deportivo e sua xestión, con especial atención a organización administrativa do deporte nos diferentes ámbitos territoriais, a estructura do sector deportivo non lucrativo no modelo estatal e autonómico, o sector deportivo empresarial e o réxime xurídico básico da infraestructura deportiva.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Los contenidos no serán modificados.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

• Eventos científicos y/o divulgativos
• Trabajos tutelados
• Aprendizaje colaborativo
*Metodoloxías docentes que se modifican
• Las metodologías, a excepción de la prueba mixta, se mantienen mediante el uso de medios digitales.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Moodle: de manera periódica según las necesidades del alumnado.
- Teams: 2 sesiones semanales por grupo para el avance de los contenidos teóricos en la franja horaria que tiene asignada la materia en el calendario de aulas de la facultad. También sesiones a demanda del alumnado (en grupo pequeño), para el seguimiento y apoyo en la realización de los trabajos tutelados. Esta dinámica permite hacer un seguimiento normalizado y ajustado a las necesidades de aprendizaje del alumnado para desarrollar. También se realizarán sesiones individuales para tutorías personales, si fuesen necesarias.

4. Modificacións na avaliación
Se elimina la prueba mixta de evaluación final, desde la suspensión de la docencia presencial, lo que conlleva cambios en los porcentajes de la nota, que pasará a ser 70% aprendizaje colaborativo mediante la entrega de trabajos semanales y un 30% para asistencia a eventos y actividades mediante videoconferencia.

*Observacións de avaliación:
Si un estudiante no supera la materia por no haber alcanzado el aprobado (en la primera oportunidad), podrá en la segunda oportunidad presentar aquellas metodologías en las que no hubiese obtenido el 50% de su puntuación máxima, de la primera oportunidad.

Si un estudiante no supera la materia, ni en la primera oportunidad ni en la segunda, ninguna de las metodologías superadas será guardada para el siguiente año académico.

REQUISITOS PARA SUPERAR LA MATERIA:
1. Asistir y participar regularmente en las actividades de la clase.
2. Entregar los trabajos realizados mediante aprendizaje colaborativo.
3. La oportunidad de julio estará sometida a los mismos criterios que la evaluación de junio.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ni la bibliografía, ni la webgrafía serán modificadas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A32 Dirixir e xestionar servizos, actividades, organizacións, centros, instalacións, programas e proxectos de actividade física e deportiva desde os principios de igualdade de oportunidades, supervisando e avaliando a calidade, as garantías de seguridade e saúde dos usuarios, así como a súa satisfacción e os resultados sociais e económicos.
A34 Realizar actos facultativos de elaboración de informes técnicos e peritaxes, asesorar e inspeccionar sobre actividade deportiva, instalacións e programas deportivos.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B12 Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles.
B14 Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde.
B19 Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
a) Sensibilizar sobre o desempeño profesional na área da dirección, organización e xestión do deporte, no eido público e privado do sistema deportivo. B4
B12
B19
C4
C7
b) Adquirir os coñecementos básicos sobre a ordenación xurídica do deporte e demais normas sectoriaes de aplicación no desempeño da dirección e xestión deportiva. A32
A34
B14
c) Coñecer a estructura e organización administrativa do deporte nos distintos ámbitos territoriais e as competencias en materia deportiva da Administración Xeral do Estado, Comunidades Autónomas i Entidades Locais. A32
A34
B14
d) Diferenciar os tipos ou figuras xurídicas que constituen a estructura asociativa, fundacional y empresarial nos modelos deportivos estatal e autonómicos. A32
A34
B14
e) Identificar os tipos de iinstalacións i espazos deportivos, os seus elementos básicos e seu réxime xurídico de aplicación. A32
A34
B14

Contidos
Temas Subtemas
1. O SISTEMA DEPORTIVO E A SUA XESTIÓN 1.1 O deporte e suas manifestacions
1.2 O Sistema Deportivo e sua estructura
1.3 A xestión deportiva, sectores e ámbitos
2. A ORDENACIÓN XURÍDICA DO DEPORTE 2.1 Introducción a o Ordenamento Xurídico Español
2.2 A ordenación xurídica do deporte
2.3 O réxime xurídico básico da dirección e xestión deportiva
3. A ESTRUCTURA DEPORTIVA PRIVADA 3.1 O Tercer Sector do deporte
3.2 O modelo deportivo estatal
3.3 O modelo deportivo autonómico
3.4 As Fundacions deportivas
3.5 As empresas deportivas
4. A ORGANIZACIÓN ADMINISTRATIVA DO DEPORTE 4.1 O Consello Superior de Deportes
4.2 A organización administrativa autonómica
4.3 A organización administrativa local
4.4 Outras formas de xestión pública do deporte
5. AS INSTALACIONES I ESPACIOS DEPORTIVOS 5.1 As instalacions i espazos deportivos e sua evolución
5.2 Réxime xurídico de aplicación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A32 A34 B14 2 10 12
Eventos científicos e/ou divulgativos A32 A34 B14 C7 18 14 32
Sesión maxistral A32 A34 B12 B14 B19 C7 30 30 60
Aprendizaxe colaborativa A32 A34 B4 B14 C4 18 24 42
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Trátase dunha proba obxetiva que forma parte da evaluación, e que mistura un número de preguntas de resposta de discriminación con unha pregunta aberta de desenrrolo.
Eventos científicos e/ou divulgativos Colaboración e/ou participación en actividades formativas complementarias como cursos, seminarios, xornadas, congresos, etc.
Sesión maxistral Clase expositiva que pode apoiarse en ferramentas audiosvisuales, ainda que tamen poden facerse reflexións para respostas do estudantado.
Aprendizaxe colaborativa Organización da sesión da clase en grupos pequenos para o traballo en equipo de maneira presencial, en tareas plantexadas baixo a orientación do profesor, inda que o alumnado tamén terá que facer dedicación en horario non presencial, a os efectos de entregar un documento final do traballo de cada sesión.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Eventos científicos e/ou divulgativos
Descrición
A atención persoalizada cos estudantes faise da maneira seguinte:

1. Nos grupos reducidos xenados na clase para o desenrrolo de traballos sobre materias do programa da asignatura, aplicando a metodoloxía do aprendizaxe colaborativo.

2. Na participación en eventos faise un seguimento persoalizado do estudantado.

3. Nos casos de traballos tutelados de carácter voluntario que pode proponer o estudantado, se controlan de xeito persoalizado no horario de tutoría ou en calquer outro concertado previamente.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A32 A34 B4 B14 C4 A participación en traballos das clases presenciaes organizadas por grupos e sua entrega en documento. 20
Proba mixta A32 A34 B14 A proba combina preguntas obxetivas de discriminación, no que o erro na resposta desconta o valor de unha ou varias preguntas, según o número total en función del número total e ademáis unha pregunta aberta de desenrrolo.
O test supon un 40% e a pregunta aberta un 20% da nota final.
60
Eventos científicos e/ou divulgativos A32 A34 B14 C7 Nos casos que fora imposible participar en estes eventos ou actividades, deberá presentar un traballo sobre un tema acordado co profesor. 20
 
Observacións avaliación

O estudantado a tempo parcial, podrán solicitar o cambio de data oficial do examen, según as circunstancias persoales e laborais debidamente acreditadas, acordando nova data co profesor. As probas de evaluación serán presentadas en idioma galego ou castelán. Os criterios de evaluación serán os mesmos para todas as oportunidades das respectivas convocatorias, inda que por acordo de profesor i estudantado, se pode facer de maneira oral ou escrita (preguntas cortas abertas), nas segundas e seguintes convocatorias e oportunidades.

O examen no idioma de impartición da asignatura que é o castelán, inda que si se dexesa facer noutra lingua, requerirase con unha semana previa a data de realización.


Fontes de información
Bibliografía básica Varios Autores (2005). El Derecho Deportivo en España: 1975 - 2005. Sevilla: Signatura Ediciones
Espartero Casado, J. (Coordinador) (2009). Introducción al derecho del deporte . Madrid: Dykinson
Paramio, J.L. (Coord.) (2010). Manual de equipamientos e instalaciones deportivas. Madrid: Síntesis
Blanco Pereira, E. et. Al (1999). Manual de la Organización Institucional del Deporte. Barcelona: Paidotribo
Ayora Pérez, D. y García Sánchez, E. (2013). Planificación, diseño y construcción de una instalación deportiva. Valencia:Universitat de Vàlencia

Ademais, o profesor entregará os apuntes oficiais da asignatura.

WEBS DE INTERESE

www.iusport.es

www.fagde.org

www.munideporte.com

www.agaxede.org

www.csd.gob.es

www.deporte.xunta.es

www.colefgalicia.com

www.aedd.es

www.coe.es www.noticiasjuridicas.com

www.paralimpicos.es

www.deporteespana.es

Bibliografía complementaria González Cueto, T (2003). Comentarios a la Ley de Fundaciones. Ley 50/2002, de 26 de diciembre. Navarra: Aranzadi
Gonzalez Pérez, J. y Fernández Farreres, G. (2002). Derecho de Asociación. Comentarios a la Ley Orgánica 1/2002, de 22 de marzo. Navarra: Aranzadi
Real Ferrer, G. (1991). Derecho Público del Deporte. Madrid: Cívitas
Durántez, Conrado (1999). El Comité Olímpico Español. Orígenes y Naturaleza Jurídica. Madrid: Comité Olímpico Español
Terol Gómez, R.(Dir) (2006). El deporte universitario en España: actualidad y perspectivas de futuro. Madrid: Dykinson
Zagálaz Sanchez, Mª L. (1999). Fundamentos Legales de la Actividad Física en España. Jaén: Universidad de Jaén
Blanco Pereira, E. (2006). Instalaciones Deportivas de la Comunidad Autónoma de Galicia. Consejo Superior de Deportes
Espartero Casado, J. (Coordinador) (2009). Introducción al derecho del deporte . Madrid: Dykinson
Cuchi Denia, Javier M. (2005). La distribución de competencias deportivas en España. Barcelona: Bosch
Camps Povill, Andreu (1996). Las Federaciones Deportivas. Régimen Jurídico. Madrid: Cívitas
De la Plata Caballero, N. (Dir) (2002). Las leyes del deporte de la democracia: Bases para una Ley del siglo XXI. Madrid: Dykinson
Terol Gómez, R. (1998). Las Ligas Profesionales. Navarra: Aranzadi
De la Plata Caballero, N. (2001). Los servicios públicos deportivos. Madrid: Instituto Andaluz del Deporte
Tejedor Bielsa, J. (2003). Público y privado en el deporte. Barcelona: Bosch
Iglesia Prados, Gonzalo de la (2004). Régimen jurídico del deporte en edad escolar. Barcelona: Bosch


REVISTAS DE INTERESE

Revista Española de Derecho Deportivo
Revista Jurídica del Deporte y Entretenimiento
Revista Sport Management
Revista APUNTS
Revista digital "Dirección y Gestión del Deporte" (FAGDE)

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías