Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Expresión corporal e danza Código 620G01028
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Bobo Arce, Marta
Correo electrónico
marta.bobo@udc.es
Profesorado
Bobo Arce, Marta
Correo electrónico
marta.bobo@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral No Grao en Ciencias da Actividade Física e o Deporte, a materia Expresión Corporal Danza atópase no Módulo denominado "Motricidade humana e rendemento deportivo". Módulo mixto que inclúe seis matrerias das cales a Expresión Corporal Danza ten carácter obrigatorio e os seis créditos asinados impártense ao longo dun cuadrimestre.
O deseño curricular da asignatura Expresión Corporal e Danza é un intento de racionalización que fundamente a relación entre o contexto e a acción.
Por unha banda o contexto o definen os descritores do plano de estudos do grao que para a materia inclúen: Bases da expresión corporal e da danza como manifestación da motricidade humana. Dimensións e compoñentes do movemento expresivo. Actividades corporais de expresión a través de propostas didácticas para a utilización ata a idade puberal. Fundamentos técnicos e artísticos da danza como recursos educativos. Introducción a execución, análisis e composición coreográfica na danza. Propostas educativas para o uso de diferentes formas de danza na educación física escolar.Danzas galegas tradicionais.
Por outra banda, a acción ou desenrolo do proceso de aprensizaxe na asignatura relacionase coa consolidación da expresión corporal e la danza como un campo científico de coñecementos teórico-prácticos dentro da educación física. Este intento esixe un esforzo, especialmente importante, si consideramos que os conceitos da expresión e da danza aséntanse na complexidade e na diversificación dos mesmos.
Entendida a expresión como unha conducta que arraigase nos sentimentos e nas emocións das persoas, como acción identifícase coa idea de exercer a expresión de forma activa, reflectindo no persoal referido ao sensitivo e emotivo. Este plantexamento esixe o compromiso nunha introspección auto-reflexiva, na que os conceitos, a práctica e a reflexión deben configurar a dinámica da aula.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

Actividades Iniciais
Sesión Maxistral
Portafolios do Estudante
Proba mixta (computa na avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican

Discusión dirixida pasa a Debate Virtual (computa na avaliación)
Aprendizaxe Colaborativa pasa a Traballo Grupal Tutelado (computa na avaliación)
Práctica de actividade física (desaparece)
Proba Práctica en Grupo pasa Traballo Grupal Tutelado (computa na avaliación)
Proba Práctica Individual pasa Traballo Individual Tutelado (computa na avaliación)


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.

Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando.

Teams: semanalmente dúas sesións de tipo expositivo en grande grupo (120 estudantes), unha sesión de docencia interactiva e unha sesión de titorías atendendo a franxa horaria da materia nos horarios oficiais da Facultade.

4. Modificacións na avaliación

Mantéñense as porcentaxes asinadas a cada metodoloxía pero adaptadas ás modificacións das mesmas.

*Observacións de avaliación:

Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que as referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesións que houbo ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.

Alumnado con dedicación completa (Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 70%). Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das metodoloxías obxecto de avaliación.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica: (Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 50%). Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das metodoloxías obxecto de avaliación para estes casos recollidos na guía docente.

A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.

Se un estudante non supera a materia, nin na primeira nin na segunda oportunidade, ningunha das metodoloxías superadas serán gardadas para o vindeiro ano académico.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A16 Deseñar, programar e desenvolver actividades esenciais da motricidade humana: o xogo, a danza e a expresión corporal, o exercicio e as actividades no medio natural, no ámbito educativo, recreativo e da actividade física e saúde, promovendo a igualdade de dereitos e oportunidades e evitando a exclusión en función do xénero e a discapacidade.
A18 Deseñar e aplicar métodos adecuados para o desenvolvemento e a avaliación técnico-científica das habilidades motrices básicas nas diferentes etapas evolutivas do ser humano, considerando o xénero.
A27 Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B2 Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
B3 Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B5 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán.
B6 Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B7 Xestionar a información.
B10 Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
B11 Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
B16 Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender os fundamentos das actividades de expresión corporal e da danza como manifestación da motricidade humana A16
A18
B1
B3
B7
B11
B16
C2
C6
C7
Comprender, deseñar e aplicar as dimensións e os compoñentes do movemento expresivo e da danza no eido educativo A16
A18
A27
B1
B2
B3
B4
C1
C3
C7
Deseñar, describir e executar actividades de expresión corporal e danza considerando a compoñente expresiva, técnica e artística, e os aspectos didácticos A16
A18
A27
B1
B6
B11
C2
C8
Executar correctamente as acciós motrices propias da danza, sendo capaz de identificar os erros máis frecuentes e saber correxirlos A18
A27
B11
C6
Dominar e aplicar os principios expresivos, técnicos e artísticos da composición coreográfica tanto a nivel individual como colectivo A16
A18
A27
B4
B6
B11
C4
Utilizar con creatividade os recursos materiais, tecnolóxicos e humanos no eido da expresión coporal e a danza A16
A18
A27
B2
B3
B4
B5
B7
B10
C2
C3
C5
C8

Contidos
Temas Subtemas
PRESENTACIÓN DA MATERIA
0.1. Datos descritivos
0.2. Programa xeral da asignatura: Guía docente
0.3. Recúrsos
0.4. Evaluación
0.5. Creación de grupos de traballo
BLOQUE TEMÁTICO I: CONSIDERACIÓNS BÁSICAS DO CORPO E DA COMUNICACIÓN Tema 1: O CORPO
1.1. Primeras reflexións. Significado do corpo
1.2. Conceitos. O corpo visto dende diferentes enfoques
1.3. O corpo no Deporte e na Educación Físiica
1.4. O corpo na Expresión Corporal e a Danza

Tema 2: A LINGUAXE CORPORAL
1.1 Consideracións xerais sobre a comunicación. Comunicación verbal e non verbal ¿excluintes ou complementarias?
2.2. Funcións da Comunicación Non Verbal
2.3. Canais de comunicación non verbal: Espazo, Posturas e Mirada
2.4. Posibilidades de interpretación das mensaxes corporais
BLOQUE TEMÁTICO II: EXPRESIÓN CORPORAL DANZA: APROXIMACIÓN TEORICA E PLANTEXAMENTO DIDÁCTICO Tema 1: BASES TEORICAS DA EXPRESIÓN CORPORAL DANZA
1.1. Orientacións na práctica da expresión corporal e da danza. Os contextos
1.2. Aproximación a unha definición de expresión corporal e de danza
1.3. As compoñentes do movemento expresivo
1.4. A técnica e a creatividade na expresión corporal e na danza

Tema 2: EXPRESIÓN CORPORAL DANZA E EDUCACIÓN FÍSICA
2.1 Marco legal. Ubicación da expresión corporal danza na LOMCE
2.2. Finalidade da expresión corporal danza no ámbito da Educación Física
2.3. Obxetivos das actividades corporais de expresión neste ámbito
2.4. Características xerais da expresión corporal danza na Educación Física: contidos, avaliación, estándares de aprendizaxe, competencias clave.

BLOQUE TEMÁTICO III: AS DIMENSIÓNS E AS COMPOÑENTES DO MOVEMENTO EXPRESIVO
Tema 1: OS PRELIMINARES
1.1. Conceito e finalidades
1.2. Obxectivos
1.3. Proposta de actividades

Tema 2: A DIMENSIÓN COPRPORAL. A TOMA DE CONCIENCIA DO CORPO EXPRESIVO: HABILIDADES MOTRICES EXPRESIVAS
2.1. Recoñecemento corporal interno e externo
2.2. A relaxación
2.3. A respiración
2.4. A concentración
2.5. A sensopercepción

Tema 3: A DIMENSIÓN ESPACIAL. EXPLORACIÓN EXPRESIVA DO ESPAZO.
3.1. Percepción e organización do espazo
3.2. Uso expresivo do espazo. Composicións nas que amósase o dominio das compoñentes e as posibles combinacións para dotar de expresividade ao movemento.

Tema 4: A DIMENSIÓN TEMPORAL. EXPLORACIÓN EXPRESIVA DO TEMPO
4.1. Estructuración métrica e non métrica
4.2. Uso expresivo do tempo. Composicións nas que amósase o dominio das compoñentes e as posibles combinacións para dotar de expresividade ao movemento.

Tema 5: A DIMENSION DINÁMICA. CALIDADE DO MOVEMENTO
5.1. Sub-compoñentes da enerxía. As acciones básicas do esforzo
5.2. Utilización expresiva da enerxía. Composicións nas que amósase o dominio das compoñentes e as posibles combinacións para dotar de expresividade ao movemento.

BLOQUE TEMÁTICO IV: A PRÁCTICA, A ANÁLISE E A INVESTIGACIÓN NA DANZA EDUCATIVA Tema 1:A DANZA EDUCATIVA E AS HABILIDADES TÉCNICAS E CREATIVAS
1.1. Control corporal-postural básico
1.2. Accións Motrices na Danza
1.3. Frases de Movemento
1.4. Fundamentos da composición coreográfica


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A16 B1 B4 B7 B10 2 4 6
Sesión maxistral A16 A18 A27 B1 B3 B7 13 6.5 19.5
Práctica de actividade física A16 A18 A27 B1 B2 B3 B4 B6 B11 C4 C5 C7 C8 28 42 70
Discusión dirixida A16 A27 B2 B4 B6 B7 B10 C1 C2 C3 C6 4 10 14
Portafolios do alumno A16 B1 B7 B10 B11 C1 C2 C3 C6 0 3 3
Aprendizaxe colaborativa A16 A18 B2 B4 B6 B11 B16 C7 9 13.5 22.5
Proba práctica A16 A18 A27 B2 B4 B5 B7 B11 B16 C4 C5 C6 C7 C8 1 4 5
Proba mixta A16 A18 A27 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10 2 6 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Nesta metodoloxía incluénse os seguintes aspectos:
Presentación da profesora e da guía docente da asignatura.
Creación de grupos de traballo estables para a realización dos diferentes traballos teóricos, debates e coreografías grupais.
Realización de enquisas de experiencias previas na Expresión Corporal e Danza, así como expectativas do alumnado respeito a materia.
Sesións prácticas de desinhibición e creación dunha boa dinámica grupal.
Sesión maxistral Impartición de contidos teórico-prácticos por parte da profesora. Sesiones síncronas presenciales e/ou telemáticas a través da plataforma Teams e utilizando os materiais de traballo depositados en Moodle.
Práctica de actividade física Sesións prácticas de expresión corporal danza dirixidas pola profesora nas que se realizara dende un traballo más básico técnico ata un traballo de composición creativa a nivel individual, por parellas ou grupal. Os contidos abordados levarán ata a elaboración dunha coreografía individual e dunha coreografía grupal que computarán na calificación final da materia.
Discusión dirixida Debates coordinados pola profesora nos que os diferentes grupos de alumn@s cos seus correspondentes temas presentarán un traballo do mesmo que será obxecto de debate e discusión na aula e cuxo desenrrolo e conclusións deben rexistrarse por escrito e incluirse no portafolios da materia.
Portafolios do alumno Arquivador ou cartafol no que o alumnado recollerá cronolóxicamente todas as actividades de ensinanza-aprendizaxe realizadas ao longo do cuadrimestre: Diario de sesións coa definición de obxectivos, contidos e valorcaión persoal, traballos individuais e grupais, producións audiovisuais, resumos de debates realizados na aula, material de estudo entregado pola profesora, rexistro de sesións de traballo tutelado, entre outros. Este traballo servirá de guía e fundamento para o examen teórico e as coreografías finais.
Aprendizaxe colaborativa A partires de diferentes propostas os grupos traballarán na composición de diferentes coreografías de danza.
As coreografías grupais presentaránse nas sesións prácticas e recolleranse en formato audiovisual para a posterior visualización conxunta e a inclusión no portafolios.
Proba práctica Examen práctico da materia que consiste na relalización de dous coreografías de expresión corporal danza nas que se amosa o dominio dos contidos técnicos, expresivos e artísticos da materia. Unha coreografía executaráse de xeito grupal e a outra de xeito individual.
Proba mixta Exámen teórico da asignatura que poderá inserir diferentes tipos de preguntas: desenrrolo, curtas, test, test de opción múltiple, asociar, ordear, completar, etc.
Neste exámen entran todos os contidos e actividades realizadas ao longo do cuadrimestre, tendo especial importancia para a preparación tanto a asistencia diaria as clases como o seguemento da asignatura a través do portafolios.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Titorías colectivas solicitadas en data e hora para desenrrolar o traballo tutelado que presentarase de forma práctica e ou oral e cos recursos audiovisuais nos diferentes debates da asignatura.

Titoría individual solicitada en data e hora para revisar a evolución das temáticas teóricas e prácticas, e ou dúbidas que poidan xurdir ao longo do cuadrimestre.

Aqueles estudantes que opten pola opción de matrícula parcial deberán solicitar a lo menos unha tutoría al mes para ver a evolución non presencial na materia. Esta tutoría terá que ser solicitada con suficiente antelación no enderezo electrónico marta.bobo@udc.es

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A16 A27 B2 B4 B6 B7 B10 C1 C2 C3 C6 Presentación oral dun tema de debate diante do grupo de clase para discusón, análise e obtención de conclusións. 10
Aprendizaxe colaborativa A16 A18 B2 B4 B6 B11 B16 C7 Elaboración e presentación de coreografías grupales relacionadas cos temas prácticos da asignatura. 20
Proba mixta A16 A18 A27 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10 Examen escrito con diferentes formatos de preguntas que inclúe todo o temario da asignatura e todas as actividades da mesma (30%)
O examen estará no idioma da impartición da asignatura, castelán. Se alguén desexa unha copia do examen noutro idioma oficial da UDC, deberá solicitalo á profesora unha semana antes da data de realización.
30
Proba práctica A16 A18 A27 B2 B4 B5 B7 B11 B16 C4 C5 C6 C7 C8
Examen práctico Coreografía Grupal (20%)

Examen práctico Coreografía Individual (20%)
40
 
Observacións avaliación

MATRÍCULA COMPLETA

Para aprovar a materia hay que superar tódalas metodoloxías.

Tamén é rquisito indispensable a asistencia ao 70% do total das sesións síncronas (presenciáis e telemáticas)

En calqueira caso cunha calificación
inferior ao 4.5 en unha ou en varias metodoloxías o/a alumno/a deberá repetir
dita proba para acadar o apto na asignatura. Gárdanse todas as
calificacións parciais e únicamente haberá que repetir as probas non superadas correspondente.

Tamén aqueles alumnos/as que o desexen poderán realizar un portafolios da asignatura e/ou un comentario crítico dun espectaculo expresivo-artístico para subir a nota final.


Aqueles alumnos/as que non cumpran cos requisitos de asistencia do 70% terán a posibilidade de presentarse a dúas probas:  un examen práctico individual (50% da avaliación) e un examen teórico (50% da avaliación). Para  obter o apto (aprobado 5) na asignatura deberán obter como mínimo unha calificación de 7.5 puntos en cada unha das provas.


Aqueles alumnos/as que xa cursaron a asignatura (cumprindo cos requisitos de asistencia) únicamente teñen que presentarse as provas que teñan pendentes, sin necesidade de asistir a clase de novo.


Aqueles alumnos/as que non cumpriron cos requisitos de asistencia síncrona terán que repetir a materia por completo.

En situacións excepcionais, lesión ou enfermidade, valorarase o cómputo da asistencia coa acreditación dos certificados oficiáis correspondentes.

As provas de avaliación son as mesmas nas diferentes oportunidades da convocatoria, xuño e xullo do curso en cuestión.

MATRÍCULA PARCIAL

Convocatora Xuño: Aqueles alumnos/as que opten por esta modalidade terán que superar un examen práctico individual (50% da calificación final) e un examen teórico (50% da calificación final) nos que terán que conseguir un 7.5 para superar a materia.

Convocatora Xullo: Aqueles alumnos/as que opten por esta modalidade terán que superar un examen práctico individual (50% da calificación final) e un examen teórico (50% da calificación final) nos que terán que conseguir un 7.5 para superar a materia.


Fontes de información
Bibliografía básica

BLOQUE TEMÁTICO I

Davis, Flora. (1980) La comunicación no verbal. Ed. Alianza, Madrid·

Descamps, M.A. (1990) El lenguaje del cuerpo y la comunicación corporal. Ed. Deusto, Bilbao

Dropsy, J. (1987) Vivir en su cuerpo. Expresión corporal y relaciones humanas. Ed. Paidós, Barcelona

Fast, J. (1986) El lenguaje del cuerpo. Ed. Kairos, Barcelona

Lora Risco, Josefa. (1991) La educación corporal. Ed. Paidotribo, Barcelona

Pease, A. (1994) El lenguaje del cuerpo. Ed Altaya, Barcelona

Pease,A, Pease, B. (2011) El lenguaje del cuerpo en el trabajo. Ed. Amat, Barcelona

Ruckle, H. /2000). Cómo entender el lenguaje del cuerpo

BLOQUE TEMÁTICO II:

Learreta, B., Ruano, K. (2005) Los contenidos de la expresión corporal. Ed Inde, Barcelona

Learreta, B.; Sierra, M.A. y Ruano, K. (2006). Didáctica de la Expresión Corporal Talleres Monográficos. Ed. Inde, Barcelona

Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (2015) LOMCE «BOE» núm. 3, de 3 de enero de 2015, páginas 169 a 546 (378 págs.) Real Decreto 1105/2014, de 26 de diciembre, por el que se establece el currículo básico de la Educación Secundaria Obligatoria y del Bachillerato.

Montesinos Ayala, D. (2004) La expresión corporal, Su enseñanza por el método natural evolutivo. Ed Inde, Barcelona

Ortíz Camacho, M. (2002). Expresión Corporal Una propuesta para el profesorado de educación física. Ed. Grupo Editorial Universitario, Granada.

Schinca, Marta. (1988) Expresión corporal. Bases para una programación teórico-práctica. Ed. Escuela Española, S.A. Madrid

Stokoe, Patricia. (1986) Expresión Corporal. Guía didáctica para el docente. Ed Ricordi, Buenos Aires.

Stokoe, Patricia. (1990) Expresión corporal. Arte, salud y educación. Ed Humanitas, Barcelona.

Stokoe, P. y Harf, R. (1992) La expresión corporal en el jardín de infantes. Ed. Paidos, Barcelona

Stokoe, P. y Schächter, A. (1994) La expresión corporal. Ed Paidos, Barcelona

BLOQUE TEMÁTICO III:

Bossu, H. y Chalaguier, C. (1986) La expresión corporal. Método y práctica. Ed. Martínez Roca, Barcelona.

Calais-Germain, Blandine. (2011) La respiración. Anatomía para el movimiento tomo IV. El gesto respiratorio. Ed La liebre de marzo, Barcelona

Castañer, Marta. (2002) Expresión corporal y danza. Ed. Inde, Barcelonana

Idla, E. (1989) Movimiento y ritmo. Juego y recreación. Ed. Paidós, Barcelona

Lamour, H. (1991) Pédagogie du rythme. Ed Revue EPS, Paris

Motos, T.; García, L. (2001) Práctica de la expresión corporal. Ed. Ñaque, Guadalajara

Motos, T. (1985) Juegos y experiencias de expresión corporal. Ed. Humanitas, Barcelona

Motos, T. y Tejedo, F. (1987) Prácticas de dramatización. Ed Humanitas, Barcelona

Prado de, D., Charaf, M. (2000). Relajación Creativa. Ed. Inde, Barcelona

Schinca, M. (2010) Expresión Corporal. Técnica y expresión del movimiento. Ed. Wolters Kluwer, España

Stokoe, P. y Harf, R. (1992) La expresión corporal en el jardín de infantes. Ed. Paidos, Barcelona

Zimmermann, Sussane. (1983) El laboratorio de danza y movimiento creativo. Ed. Humanitas, Buenos Aires

BLOQUE TEMATICO IV

Anderson Sofras, Pamela. (2006) Dance composition basics. Capturing the choreographer´s craft. Ed. Human Kinetics, USA

Calais-Germain, B.; Lamotte, A. (2009) Anatomía para el movimiento. Tomo II. Bases de ejercicios. Ed. La liebre de marzo, Barcelona

Franklin, E. (2004) Conditioning for dance. Training for peak performance in all dance forms. Ed Human Kinetics, USA

Guerber Walsh, Nicole. (1991) Danse. Ed. Revue EPS, Paris

Guillot, G. (1974) Gramática de la Danza Clásica. Ed. Hachette, Buenos Aires

Horton, S. y Hanstein, P. (1999) Researching Dance: Evolving Modes of Inquiry. Dance Books LTD, University of Pittsburg Press, London

Joyce, M. (1987) Técnica de Danza para Niños. Ed. Martínez Roca, Barcelona

Laban, R. (1993) Danza Educativa Moderna. Ed. Paidós. Técnicas y Lenguajes Corporales, Barcelona.

Linares, J. (1986) O Baile en Galicia. Ed. Galaxia, Vigo.

Mcgreevy-Nichols, S. y Scheff, H. (1995) Building Dances: a guide to putting movements together. Human Kinetics, USA

Ossona, Paulina. (1981) Danza Moderna: La Conquista Técnica. Ed. Hachette. Buenos Aires, Argentina.

Robinson, J. (1981) Élements du language choreographyque. Ed. Vigot, Paris

Smith-Autard, J. (2000) Dance Composition. Ed. A & C Black, London

Viciana, V. (1999) Las Actividades Coreográficas en la Escuela: Danzas, Bailes, Funky, Gimnasia-Jazz.... Ed. Inde, Barcelona

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xogos e recreación deportiva/620G01005
Aprendizaxe e control motor/620G01012
Biomecánica do movemento humano/620G01014
Teoría e práctica do exercicio/620G01016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Metodoloxía de investigación en actividade física e deporte/620G01021
Actividade física saudable e calidade de vida I/620G01023
Metodoloxía do rendemento deportivo/620G01024

Materias que continúan o temario
Teoría e práctica do adestramento deportivo/620G01037

Observacións

Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia

Nos diferentes contidos da asignatura o estudante debe prestar especial atención a relación entre práctica e teoría, que no caso da expresión corporal e a danza exixe unha implicación persoal referida a sensibilidade e emotividade das persoas.

Dado o carácter práctico da asignatura faise moi necesaria a vivencia persoal das diferentes situacións motrices de aprendizaxe propostas nas sesiones presenciáis para acadar o dominio da materia, disto despréndese a importancia da asistencias as clases.

Recomendase tamén a implicación do alumnado na práctica de actividades motrices artísticas que poidan ofertarse ao longo do curso, ase mesmo recomendase a asistencia a diferentes espectáculos expresivos e de danza que estean na oferta cultural da cidade, e a participación nos eventos relacionados coa danza e a expresión artística na Facultade: seminarios, cursos, actuacións, performances,...



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías