Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Iniciación en deportes III (Triatlón) Código 620G01032
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Rivas Feal, Antonio
Correo electrónico
antonio.rivas@udc.es
Profesorado
Rivas Feal, Antonio
Correo electrónico
antonio.rivas@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Comprender os procesos históricos das actividades físico-deportivas e a súa influencia na sociedade contemporánea, estudando o caso de España e Galicia, e a presenza diferenciada dos homes e das mulleres.
A5 Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva.
A8 Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.).
A18 Deseñar e aplicar métodos adecuados para o desenvolvemento e a avaliación técnico-científica das habilidades motrices básicas nas diferentes etapas evolutivas do ser humano, considerando o xénero.
A19 Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas.
A23 Avaliar técnica e cientificamente a condición física e prescribir exercicios físicos nos ámbitos da saúde, o deporte escolar, a recreación e o rendemento deportivo, considerando as diferenzas biolóxicas por idade e xénero.
A25 Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero.
A26 Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención.
A33 Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde.
A35 Coñecer e saber aplicar o método científico nos diferentes ámbitos da actividade física e o deporte, así como saber deseñar e executar as técnicas de investigación precisas, e a elección e aplicación dos estatísticos adecuados.
A36 Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B2 Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
B7 Xestionar a información.
B14 Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde.
B16 Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los antecedentes históricos, evolución y situación actual del deporte de triatlón A2
Conocer y comprender los fundamentos deportivos del triatlón que repercuten directamente en el desenvolvimiento a nivel competitivo A19
A23
A25
A33
A35
Conocer y aplicar diferentes protocolos de valoración funcional para evaluar las capacidades físicas y destrezas en triatlón A18
A19
A23
A25
A35
B7
C3
Conocer y aplicar el proceso de planificación de cargas para el entrenamiento en triatlón A19
B1
B2
C3
Conocer y aplicar las distintas fases de la formación deportiva en triatlón A5
A8
A18
A25
A26
B16
C1
C7
Conocer aspectos relacionados con la organización de eventos deportivos en triatlón A33
A36
B7
B14
C1

Contidos
Temas Subtemas
1.- Nacimiento y evolución histórica del triatlón 1.1.- Orígenes del triatlón
1.2.- Evolución histórica según especialidades deportivas implicadas y distancias asociadas
1.3.- Organizaciones relacionadas y situación actual
1.4.- Perspectivas de futuro
2.- Características básicas de cada segmento en un evento deportivo 2.1.- Habilidades acuáticas
2.2.- Aspetos condicionales en natación
2.3.- Habilidades ciclistas
2.4.- Aspectos condicionales en ciclismo
2.5.- Habilidades atléticas
2.6.- Aspectos condicionales en la carrera a pie
2.7.- Características del material utilizado
3.- Protocolos de valoración en triatlón 3.1.- Control de variables de rendimiento en natación de aguas abiertas
3.2.- Control del entrenamiento en ciclismo
3.3.- Control del entrenamiento en carrera a pie
4.- Etapas fe formación 4.1.- Priorización de objetivos
4.2.- Coexistencia del aprendizaje de varias disciplinas
4.3.- Aprendizje y entrenamiento: Grado de intervención según las etapas de formación deportiva
5.- Eventos deportivos 5.1.- Normativas vigentes en la realización de una prueba de triatlón
5.2.- Reglamento federativo
5.3.- Diseño de circuitos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A8 A18 A19 28 18 46
Traballos tutelados A5 A8 A18 A19 A23 A25 A26 A33 A35 A36 B1 B2 B7 B14 B16 C1 C3 C7 5 52 57
Proba de resposta múltiple A2 A8 1 28 29
Sesión maxistral A2 A8 A18 A19 8 10 18
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos El profesor plantea situaciones reales que deberán resolverse total o parcialmente durante las clases. Los alumnos realizarán los planteamientos que cada contenido sugiera para el caso real basándose en información recibida previamente o aportada como lectura obligatoria
Traballos tutelados El profesor indicará algunos trabajos teórico prácticos que deberá realizar el alumno permitiendo que sean modificables por parte del alumno y ajo su visto bueno. Estos trabajo se realizarán total o parcialmente y se basarán fundamentalmente en la resolución de casos reales.
Proba de resposta múltiple Se plantearán preguntas de respuesta única a elegir entre cinco posibles
Sesión maxistral Exposiciones orales complementadas con material audiovisual ancaminadas a transmitir conocimientos. Se realizarán preguntas al alumnado encaminadas a resolver ejemplos relacionados con el contenido tratado

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Se organizarán reuniones periódicas para comprobar la evolución de los trabajos planteados y se orientará al alumno para poder realizar la tarea con éxito

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 A8 A18 A19 A23 A25 A26 A33 A35 A36 B1 B2 B7 B14 B16 C1 C3 C7 Elaboración de un proyecto aplicado a una situación real propuesta por el alumno con el visto bueno del profesor. Este proyecto estará formado por varios trabajos 60
Proba de resposta múltiple A2 A8 Examen de respuesta única a elegir entre cinco posibles 40
 
Observacións avaliación

Será necesario superar la prueba de respuesta múltiple para acceder al sistema de evaluación propuesto


Fontes de información
Bibliografía básica Hermann Aschwer (). ENTRENAMIENTO DEL TRIATLÓN.
Joe Friel (). LA BIBLIA DEL TRIATLETA. Paidotribo
MARK KLEANTHOUS (2013). MANUAL COMPLETO DE ENTRENAMIENTO PARA TRIATLÓN. Tutor
OLIVER ROBERTS (2012). MANUAL COMPLETO DE TRIATLÓN. Hispano Europea
Steve Trew (). Triathlon: Techniques in Action.
Miguel Ángel Torres Navarro (). TRIATLÓN. Deporte para todos. Paidotribo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías