Identifying Data 2020/21
Subject (*) Introduction to Sports III (judo, association football or other) Code 620G01032
Study programme
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Rivas Feal, Antonio
E-mail
antonio.rivas@udc.es
Lecturers
Rivas Feal, Antonio
E-mail
antonio.rivas@udc.es
Web http://http://inef159.udc.es/antonio/index.html
General description Asignatura que trata de abarcar de forma relativamente superficial diferentes facetas do deporte de triatlón: Dende aspectos históricos, a súa evolución nos últimos anos ata a súa estructura recente a nivel internacional. Trátanse os diferentes segmentos tanto en canto a contenidos técnicos, tácticos e condicionáis. Además apórtanse diferentes protocolos de valoración e recomendacións metodolóxicas de diferentes etapas de formación. Finalmente se abarcan cuestións organizativas e se desenrolan diferentes clases prácticas así como a realización de traballos sobre eventos reáis.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
As clases prácticas sustituiranse por contidos teórico-prácticos sobre prescripción de actividade física específica do triatlón así como por realización de traballos teórico-prácticos sobre estos contidos

2. Metodoloxías
Para as clases on line se manteñen a mismas metodoloxías de carácter presencial (Sesión magistral, Estudo de casos, Traballos tutelados pero desenvolvidas a través da ferramenta TEAMS

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Mediante a ferramenta TEAMS dous días a semana de atención grupal. Ademáis tutorías individualizadas na ferozmente TEAMS fixadas polo alumnado coa frecuencia que este precise

4. Modificacións na avaliación
A presentación de traballos tuteados referidos a os contidos explicados las clases on line supondrá o 100% da calificación

*Observacións de avaliación:
As condicións de evaluación establecidas son válidas tanto para a primeira oportunidade como para a segunda

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan modificacións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprender os procesos históricos das actividades físico-deportivas e a súa influencia na sociedade contemporánea, estudando o caso de España e Galicia, e a presenza diferenciada dos homes e das mulleres.
A3 Coñecer e analizar a cultura deportiva e propoñer os cambios necesarios, na propia e na das persoas coas que traballa, desde a ética e o xogo limpo, as diferenzas de xénero e a visibilidade dos discapacitados.
A5 Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva.
A18 Deseñar e aplicar métodos adecuados para o desenvolvemento e a avaliación técnico-científica das habilidades motrices básicas nas diferentes etapas evolutivas do ser humano, considerando o xénero.
A19 Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas.
A22 Comprender os fundamentos neurofisiolóxicos e neuropsicolóxicos subxacentes ao control do movemento e, de ser o caso, ás diferenzas por xénero. Ser capaz de realizar a aplicación avanzada do control motor na actividade física e o deporte.
A23 Avaliar técnica e cientificamente a condición física e prescribir exercicios físicos nos ámbitos da saúde, o deporte escolar, a recreación e o rendemento deportivo, considerando as diferenzas biolóxicas por idade e xénero.
A24 Deseñar, planificar, avaliar técnica e cientificamente e administrar programas de actividade física adaptada a persoas e diferentes grupos de poboación con discapacidade, ou que requiran atención especial.
A25 Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero.
A26 Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención.
A32 Dirixir e xestionar servizos, actividades, organizacións, centros, instalacións, programas e proxectos de actividade física e deportiva desde os principios de igualdade de oportunidades, supervisando e avaliando a calidade, as garantías de seguridade e saúde dos usuarios, así como a súa satisfacción e os resultados sociais e económicos.
A36 Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B10 Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os antecedentes históricos, evolución e situación actual do deporte do triatlón A2
Coñecer e comprender os fundamentos deportivos do triatlón que repercuten directamente no desenvolvemento a nivel competitivo A3
A19
A22
A23
A25
A26
B1
Coñecer e aplicar diferentes protocolos de valoración funcional para evaluar as capacidades físicas e destrezas no triatlón A23
A24
A36
B1
B10
C3
Coñecer e aplicar o proceso de planificación de cargas para o adestramento no triatlón A24
B10
C3
Coñecer e aplicar as distintas fases da formación deportiva no triatlón A18
Conocer aspectos relacionados con la organización de eventos deportivos en triatlón A5
A32
A36

Contents
Topic Sub-topic
1.- Nacimiento y evolución histórica del triatlón 1.1.- Orígenes del triatlón
1.2.- Evolución histórica según especialidades deportivas implicadas y distancias asociadas
1.3.- Organizaciones relacionadas y situación actual
1.4.- Perspectivas de futuro
2.- Características básicas de cada segmento en un evento deportivo 2.1.- Habilidades acuáticas
2.2.- Aspetos condicionales en natación
2.3.- Habilidades ciclistas
2.4.- Aspectos condicionales en ciclismo
2.5.- Habilidades atléticas
2.6.- Aspectos condicionales en la carrera a pie
2.7.- Características del material utilizado
3.- Protocolos de valoración en triatlón 3.1.- Control de variables de rendimiento en natación de aguas abiertas
3.2.- Control del entrenamiento en ciclismo
3.3.- Control del entrenamiento en carrera a pie
4.- Etapas fe formación 4.1.- Priorización de objetivos
4.2.- Coexistencia del aprendizaje de varias disciplinas
4.3.- Aprendizje y entrenamiento: Grado de intervención según las etapas de formación deportiva
5.- Eventos deportivos 5.1.- Normativas vigentes en la realización de una prueba de triatlón
5.2.- Reglamento federativo
5.3.- Diseño de circuitos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A18 A19 A23 A24 A36 B1 20 20 40
Supervised projects A5 A19 A23 A24 A32 A36 B10 C3 5 53 58
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A19 A22 A23 A25 A26 14 35 49
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study O profesorado plantexa situacións reáis que deberán resolverse total ou parcialmente durante as clases. Os/as alumnos/as realizarán os plantexamentos que cada contido suxira para o caso real baseándose en información recibida previamente ou aportada como lectura obrigatoria
Supervised projects O profesorado indicará algúns traballos teórico prácticos que deberá realizalo alumnado permitindo que sexan modificables por parte do alumnado e baixo o seu visto bo. Estos traballos realizaranse total ou parcialmente e se basarán fundamentalmente na resolución de casos reáis.
Guest lecture / keynote speech Exposiciones oráis complementadas con material audiovisual encamiñadas a transmitir coñecementos. Realizaránse preguntas o alumnado encamiñadas a resolver exemplos relacionados con o contido tratado

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
Realizaranse reunións periódicas nas que o profesorado comprobará a evolución do traballo realizado polo alumnado e orientará para culminar con éxito o proxecto.
En caso de matricula a tempo parcial permitirase a os/as alumnos/as a elaboración de traballos individuáis con dificultade adaptada así como a súa presentación a distancia

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A19 A23 A24 A32 A36 B10 C3 Elaboración de diferentes traballos aplicados nas áreas da asignatura impartidas nas clases 100
 
Assessment comments

O plantexamento dos trabajos  estará no idioma de impartición da asignatura, si se desexa en outro idioma solicitarase una semana antes da data de proposta

O número de traballos tutelados debe ser de oito ao menos con obligatoriedade de presentación de todos eles. Presentaranse de forma individual ou en grupo cuyo número de compoñentes pode ser variable e dependente do tipo de traballo. Actividades prácticas e evaluacións deberán ser realizadas tomando como obxeto de estudio o/a propio/a alumno/a practicando diferentes habilidades traitléticas. O profesorado plantexará os traballos a medida que se vaian desenrrolando as clases e se establecerá un prazo próximo a 10 días para a sua entrega. Todo este proceso levarase a cabo a través dunha plataforma de comunicación virtual desarrollada polo profesorado na que o alumnado poderá comprobar a súa evolución na calificación a lo longo da la asignatura.

Si o/a alumno/a estivese lesionado/a de forma temporal se lle permitirá a entrega do seu traballo de autoanálise con posterioridade a data limite do mesmo. Si a lesión supera o periodo da asignatura se lle permitirá realizar o análise dun/dunha compañeiro/a. En ambos casos será imprescindible unha certificación médica na que se indiquen as características da súa lesión que afectan a súa evaluación.

A media de tódolos traballos será a nota final da asignatura en caso de que a asistencia do alumno supere o 75%. Do contrario esta media multiplicarase pola fracción entre 0 e 1 que representa o porcentaxe de asistencia obtido.

A 2ª oportunidade permite ó alumno correxir as súas calificacións en calquera dos traballos presentados. Estos han de ser os mesmos que na oportunidade anterior e o/a alumno/a deberá modificalos y/o amplialos para mellorar a sua calificación .

Non se manterán calificacións de ningún traballo entre convocatorias.

 En caso de matricula a tempo parcial permitirase o/a alumno/a a elaboración de traballos individuáis con dificultade adaptada .O/A alumno/a deberá asistir a reunións periódicas para controlar a evolución do aprendizaxe.


Sources of information
Basic Aschwer, H. (2000). Entrenamiento del triatlon. Barcelona:Paidotribo
Friel, J. (2011). La biblia del triatleta. Barcelona:Paidotribo
Kleanthous, M. (2013). Manual Completo de Entrenamiento para triatlón. Madrid: Tutor
Roberts, O. (2012). Manual completo de triatlón. Barcelona:Hispano Europea
Trew, S. (2007). Triathlon: Techniques in action. United kingdom: Crowood Films
Torres Navarro, M.A. (2000). Triatlón. Deporte para todos. Barcelona:Paidotribo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Cara mellorar o proceso docente, recomendase as/os estudantes levar a cabo as enquisas “AVALÍA” propostas dende os servizos centraís da UDC.
Para mejorar el proceso docente, se recomienda a los/las estudiantes que lleven a cabo las encuestas “AVALIA” propuestas desde los servicios centrales de la UDC


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.