Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Tecnoloxía en actividade física e deporte Código 620G01034
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Rivas Feal, Antonio
Correo electrónico
antonio.rivas@udc.es
Profesorado
Rivas Feal, Antonio
Correo electrónico
antonio.rivas@udc.es
Web
Descrición xeral Asignatura que trata de resolver a necesidade dos profesionais do âmbito das ciencias da actividade física e o deporte para solucionar diferentes situacións mediante recursos baseados na tecnoloxía da información- Maioritariamente se abarcan procesos de diseño do recurso e posteriormente a construcción un recurso tecnológico para tratar un problema baseado en situacions reais

Competencias do título
Código Competencias do título
A36 Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional.
B10 Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
B16 Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e aplicar as novas tecnoloxías de procesamiento da información relacionada coa actividade física e o deporte A36
B10
C3
Coñecer e aplicar as novas tecnoloxías de obtención de rexistros relacionados coa actividade física e o deporte A36
B10
C3
Coñecer e aplicar as novas tecnoloxías relacionadas co análisise da imaxen na actividade física e o deporte A36
B10
C3
Formular y realizar proxectos que integren as competiencias anteriores A36
B10
C3
Saber interpretar e utilizar la terminoloxía específica en lingua inglesa relacionada coa tecnoloxía e actividade física e o deporte A36
B10
B16
C2
C3
C8
Comprender as posibles aplicacións do método científico aos diversos ámbitos das ciencias da actividade física e o deporte: diseño metodolóxico, rexistros, bases de datos e análisis estadístico C3
C8
Coñecer e aplicar as novas tecnologías de obtención de rexistros e de procesamiento da información e da imagen a actividade física e o deporte: formular proxectos que integren as diversas operacións C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
1.- Principios básicos das estructuras de almacenamento dixital da información. Aplicación a entornos relacionados co deporte e a actividade física
1.- Principios básicos das estructuras de almacenamento dixital da información. Aplicación a entornos relacionados co deporte e a actividade física
2.- Metodoloxía do Diseño das Bases de Datos. 2.1.- Diagrama Entidade Correspondencia
2.2.- Obtención de tablas para o almacenamento da información.
2.3.- Aplicación das necesidades de almacenamento da información e o seu posterior procesamento en diferentes ámbitos do Deporte e a Actividade Física
3.- Diseño e programación de procesos automatizados de tratamento da información almacenada en Bases de Datos 3.1.- Desarrollo secuencial dun programa
3.2.- Programación estructurada
3.3.- Aplicación ao procesamento da información relacionada co deporte e a actividade física.
3.4.- Construcción y utilización de sistemas computacionais de apoio para a planificación e control do adestramento, valoración funcional, observación de conductas, xestión de instalacións, federacións e empresas deportivo-recreativas, organización de eventos deportivos, planificación e programación docente e evaluación.
4.- A imaxen no deporte e a actividade física
4.1.- Principios básicos de obtención de imáxenes de entornos deportivos
4.2.- Aplicacións de procesamento de video
4.3.- Construcción de documentos formativos con apoio audiovisual
4.4.- Aplicacións específicas baseadas no tratamento dixital da imaxen para o estudio da técnica e táctica deportiva.
4.5.- Análisis de imáxenes de situacións reais e elaboración de informes relacionados coa mellora do rendemento, o aprendizaxe de técnicas y/o tácticas e la monitorización visual de diferentes variables rexistradas específicas de cada actividade
5.- Metodoloxía, técnicas e protocolos de obtención de diferentes rexistros relacionados co deporte e a actividade física 5.1.- Instrumentos e medidas
5.2.- Rexistros temporales
5.3.- Rexistros espaciales
5.4.- Rexistros de forza e potencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A36 B10 C3 12 0 12
Estudo de casos A36 B10 C3 32 48 80
Traballos tutelados B10 B16 C2 C3 C6 C8 5 42 47
Proba de resposta múltiple A36 B10 1 10 11
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposicións oráiss complementadas con material audiovisual encamiñadas a transmitir coñecementos. Realizaranse preguntas ó alumnado
Estudo de casos O profesorado plantexa situacións reáis que deberán resolverse total ou parcialmente durante as clases. Os alumnos/as realizarán los plantexamentos que cada contido suxira para o caso real.
Traballos tutelados O alumnado plantexará posibles traballos a realizar dentro de diferentes ámbitos da actividade física e o deporte. O profesorado dará o seu visto bó y orientará o alumnado durante a selección de un deles y e o desarrollo do mesmo
Proba de resposta múltiple Se plantexarán preguntas de resposta única a elexir entre cinco posibles

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se realizarán reunións periódicas nas que o rofesorado comprobará a evolución do traballo realizado polos alumnos/as e orientará para culminar con éxito o proxecto.
En caso de matricula a tempo parcial se permitirá aos alumnos/as a elaboración de traballos individuais con dificultade adaptada así como a súa presentación a distancia

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B10 B16 C2 C3 C6 C8 Construcción de un proyecto aplicado a una situación real propuesta por el alumno con el visto bueno del profesor 80
Proba de resposta múltiple A36 B10 Examen de respuesta única a elegir entre cinco posibles 20
 
Observacións avaliación

1. Requerimiento de asistencia para á avaliación: NON é necesaria a asistencia para á avaliación

2. A porcentaxe mínima de axuda para a avaliación será: 0%

3. Os apartados ou subapartados (metodoloxías) que son necesarios para superar a materia son:

1a Oportunidade: Os apartados (metodoloxías) necesarios para superar a 1a oportunidade son a proba tipo test e os traballos titorizados.

As preguntas da proba tipo test poderán ser formuladas durante as clases. Se non se completan todas as preguntas, o resto completarase na data do exame final. A superación desta parte será necesaria para aprobar a materia.

A proba de resposta múltiple será presencial e empregarase unha aplicación desenvolvida polo profesor, que tamén informará o alumno do avance na súa avaliación.

O número de traballos tutelados deberá ser como mínimo de tres (cuxas pautas serán marcadas polo profesor) coa obriga de exposición oral e defensa de todos eles. Presentaranse nun grupo de tres persoas como máximo. Nesta presentación avaliarase a aptitude do alumno formulando preguntas individuais.

2ª oportunidade:

As metodoloxías necesarias para supervisar a 2a oportunidade son a proba de opción múltiple e o traballo tutelado.

A 2a oportunidade permite que o alumno corrixa as súas notas en calquera dos apartados. En canto á presentación dos traballos, estes deberán ser os mesmos que na oportunidade anterior e o alumno deberá modificalos e/ou amplialos para mellorar a súa cualificación así como responder correctamente ás preguntas de aptitude.

4. Os criterios de mantemento das pezas aprobadas para a 2a oportunidade son:

Consérvanse aqueles apartados que o alumno considere.

5. Os criterios para manter as partes superadas en futuras convocatorias de avaliación son:

En futuras convocatorias non se mantén ningunha parte da materia

6. Alumnado con matrícula parcial (Descrición dos criterios de avaliación e das actividades (ponderación da avaliación e porcentaxe de dispensa):

1a Oportunidade: No caso de matrícula a tempo parcial, os criterios son os mesmos que no caso da matrícula ordinaria, tanto na primeira como na segunda oportunidade, agás que o alumnado poida elaborar traballos individuais con dificultade adaptada así como a súa presentación a distancia. No que respecta ao exame tipo test, realizarase nunha data que se acordará co profesor.

O alumno deberá asistir a reunións periódicas co profesor para controlar a evolución da súa aprendizaxe.

2a oportunidade: aproximación idéntica á primeira oportunidade

7. Dispoñibilidade de idiomas en relación coas probas de avaliación escritas (non só a proba final)

“Todos os documentos relacionados coa avaliación (proposta de traballos tutelados e proba tipo test) estarán na lingua de impartición da materia, se se desexan na outra lingua oficial da UDC, solicitarase unha semana antes da data de entrega da materia. data de realización

8. Contémplase a posibilidade de opcións alternativas de avaliación para casos especiais xustificados:

non se consideran

9. Na realización de probas en liña, utilizarase unha plataforma desenvolvida polo profesor.

10.-Implicacións da fraude académica na realización de probas ou actividades de avaliación, indicando, segundo a lingua da guía:

As actividades de proba ou avaliación fraudulentas suporán directamente un suspenso de "0" na materia e na convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.

Ademais, segundo a Lei de Convivencia Universitaria (BOE núm. 48, do 25 de febreiro de 2022), a fraude académica considérase falta moi grave, podendo supoñer a expulsión da universidade durante 2 a 3 anos, consignando no expediente académico ata o seu pleno cumprimento; así como a perda dos dereitos de matrícula parcial durante un curso académico ou cuadrimestre (art. 14). Enténdese por fraude académico toda conduta premeditada tendente a falsear os resultados dun exame ou traballo, propio ou alleo, realizado como requisito para aprobar unha materia ou acreditar o rendemento académico (art. 11).


Fontes de información
Bibliografía básica Knicker A. (). Computer Based Analysis of Sport Techniques. I Congreso Internacional y Muestra sobre Informática y Nuevas Tecnologías en el Deporte". Torre
Franks I. M. (). Computer-aided analysis of sport: individual athletes, teams, coaching behaviours. 2nd International Symposium Computer Science in Sport. University of Vienna, Austria
Starischka S. (). Documentación y Evaluación del Entrenamiento mediante el Computador. I Congreso Internacional y Muestra sobre Informática y Nuevas Tecnologías en el Deporte
Durá, J. (). https://www.filemakermagazine.es.
Vicent, A (). Internet en la Enseñanza de la Educación Física. Congreso Cambios y Retos en la Actividad Física y el Deporte. Informática y Nuevas tecnologías Aplic
Date J. (). Introducción a las Bases de Datos. Paraninfo
Jackson G. (). Introducción al diseño de Bases de Datos Relacionales. Anaya
Brodie D. (). Microcomputing in Sport and Physical Education . Gymnos
Eisenkolb K (). PC y vídeo. Marcombo
Navarro F., Rivas A. y Muñiz D. (2001). Planificación y Control del Entrenamiento en Natación. Programa Informático en CD y Manual. . Ed. Gymnos
Fei Z. (). Procesamiento de Imágenes y Gráficos como Apoyo al Entrenamiento. I Congreso Internacional y Muestra sobre Informática y Nuevas Tecnologías en el Deporte
Romance, R (). Programa Informático de Pizarra Táctica por Ordenador. Fútbol. Gymnos
Allard P. y Stokes I. (). Three-Dimensional Analysys of Human Movement. J. Blanchi Eds
Domingo A. (). Tratamiento digital de imágenes. Anaya
Donnelly J. (). Using Microcomputers in Physical Education and the Sport Sciences. Gymnos

Bibliografía complementaria Romance, R (). Aplicaciones Informáticas Específicas para Deportes de Equipo y otros Contenidos Relacionados con la E.F. Congreso Cambios y Retos en la Actividad Física y el Deporte. Informática y Nuevas tecnologías Aplic
Wheler T. (). Computer Analysis and Integration for Sport Sciences. I Congreso Internacional y Muestra sobre Informática y Nuevas Tecnologías en el Deporte
Martínez, A. (). Registros Automáticos Aplicados al Rendimiento Deportivo. Congreso Cambios y Retos en la Actividad Física y el Deporte. Informática y Nuevas tecnologías Aplic


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías