Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Avances en el entrenamiento de fuerza y resistencia (optativa) Código 620G01043
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinador/a
Tuimil Lopez, Jose Luis
Correo electrónico
jose.luis.tuimil@udc.es
Profesorado
Hornillos Baz, Isidoro
Tuimil Lopez, Jose Luis
Correo electrónico
isidoro.baz@udc.es
jose.luis.tuimil@udc.es
Web
Descripción general - Fundamentos dos avances científicos e tecnolóxicos no adestramento
da forza e da resistencia para o rendimento deportivo en homes e
mulleres, xóvenes e adultos. Métodos avanzados de adestramento para
alcanzar a excelencia na forza e na resistencia, aplicadas ao
rendimento deportivo en diferentes especialidades deportivas, e
procedimentos tecnolóxicos avanzados de control e avaliación para
prescribir as cargas idóneas no desenvolvemento da forza e da resistencia.

Competencias del título
Código Competencias del título
A19 Planificar, desarrollar, controlar y evaluar técnica y científicamente el proceso de entrenamiento deportivo en sus distintos niveles y en las diferentes etapas de la vida deportiva, de equipos con miras a la competición, teniendo en cuenta las diferencias biológicas entre hombres y mujeres y la influencia de la cultura de género en la actuación del entrenador y en los deportistas.
A23 Evaluar técnica y científicamente la condición física y prescribir ejercicios físicos en los ámbitos de la salud, el deporte escolar, la recreación y el rendimiento deportivo, considerando las diferencias biológicas por edad y género.
A27 Aplicar los principios cinesiológicos, fisiológicos, biomecánicos, comportamentales y sociales en los contextos educativo, recreativo, de la actividad física y salud y del entrenamiento deportivo, reconociendo las diferencias biológicas entre hombres y mujeres y la influencia de la cultura de género en los hábitos de vida de los participantes.
A28 Realizar e interpretar pruebas de valoración funcional en los ámbitos de la actividad física saludables y del rendimiento deportivo.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desarrollando habilidades, de liderazgo, relación interpersonal y trabajo en equipo.
B11 Desarrollar competencias para la adaptación a nuevas situaciones y resolución de problemas, y para el aprendizaje autónomo.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Comprender os fundamentos dos avances científicos e tecnolóxicos no adestramento da forza e da resistencia para o rendemento deportivo en homes y mulleres xóvenes e adultos/as. Identificar e realizar a correcta administración de métodos de adestramento para o desenvolvemento da excelencia nestas cualidades aplicada ao rendimento deportivo, así como os procedimentos de control e avaliación para prescribir as cargas idóneas que garanticen as melloras pretendidas, según as diferentes especialidades deportivas A19
A23
A27
A28
Aprender a traballar en equipo, establecento relación de cooperación para a resolución de problemas no adestramento da forza e da resistencia B4
B11
C7

Contenidos
Tema Subtema
A resistencia no deporte. Concepto e clasificación Novas tendencias no concepto e clasificación da resistencia
Resistencia e bioenerxética: Estado actúal da investigación - Os procesos de obtención de enerxía
- A resistencia aeróbica e anaeróbica
Factores limitantes do rendemento: Estado actual da investigación - Consumo máximo de O2
- Velocidade aeróbica máxima
- Factor de resistencia
- Umbral anaeróbico
- Economía de carreira
Novos aspectos sobre as adaptacións fisiolóxicas ao entrenamento de resistencia. - Adaptacións centrais
- Adaptacións periféricas
- A variabilidad da FC: análise e aplicacións
A avaliación da resistencia. Novas metodoloxías - Probas de laborartorio
- Pobas de campo
Os métodos de entrenamento da resistencia. Perspectiva actual - Métodos continuos
- Métodos fraccionados de orientación aeróbica
- Métodos fraccionados de orientación anaeróbica

Novas tendencias na programación e planificación do entrenamento da resistencia - Na sesión
- No microciclo
- No mesociclo
- No macrociclo
- Na vida deportiva
A forza no deporte. Concepto e clasificación - Novas tendencias no concepto e clasificación da forza
Aspectos Fisiolóxicos do traballo de forza: Estado actual da investigación. - As adaptacións a nivel neuromuscular
- As adaptacións nas estruturas musculares
- A síntesis de proteinas
- A hipertrofia muscular
- A coordinación intramuscular
As manifestacións da forza: Estado actual da investigación - Revisión de diferentes clasificacións históricas
- Manifestacións da forza activa e reactiva
- A forza máxima
- A forza explosiva
- A forza explosiva elásica
- A forza explosiva elástica reflexa
O entrenamento da forza - Novas tendencias na metodoloxía concéntrica
- Novas tendencias na metodoloxía excéntrica
- Nuevas tendecias en la metodología isométrica
- Nuevas tendencias en la metodología pliométrica
- O entrenamento da forzaa a través das cadeas cinéticas.
- O entrenamento da forza a través da electroestimulación.
- O entrenamento da forza a través da vibración muscular
Medios especiais no entrenamento da forza - As máquinas convencionais
- Os pesos libres
- As poleas
- A electroestimulación
- As plataformas de vibraciones
- O fitball
- As máquinas isocinéticas
- Manual resístence
- Entrenamento de palpación sistemática
- Entrenamento acuático
- Pliometría
- Os lastres
A avaliación da forza - Principais protocolos utilizados
Novas tendencias na programación e planificación do entrenamento da forza - Na sesión
- No microciclo
- No mesociclo
- No macrociclo
- Na vida deportiva

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Práctica de actividad física A23 A27 A28 B11 10 15 25
Análisis de fuentes documentales A19 B4 C7 2 10 12
Sesión magistral A19 A23 A27 A28 20 40 60
Trabajos tutelados A19 A27 B4 B11 2 20 22
Prueba mixta A19 A23 A27 A28 4 16 20
Discusión dirigida A19 A23 A27 A28 4 4 8
 
Atención personalizada 3 0 3
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Práctica de actividad física Sesións prácticas de diseño e realización de entrenamento de forza e resistencia
Análisis de fuentes documentales Revisión e sinopsi da bibliografía específica
Sesión magistral Clases teóricas impartidas polo profesor ou profesores invitados
Trabajos tutelados Realización de traballos individuais ou grupais, sobre un tema dos contidos, plantexados e supervisados polo profesor
Prueba mixta Prueba de evaluación de respuesta breve o larga.
Discusión dirigida Debate e discusión sobre algúns temas dos contidos moderada polo profesor

Atención personalizada
Metodologías
Análisis de fuentes documentales
Trabajos tutelados
Descripción
O profesor atenderá persoalmente mediante convocatoria ou cita previa as consultas dos alumnos sobre a elaboración dos traballos titelados.

No hoarario de titorías o profesor atenderá persoalmente aos alumnos para aclarar calquer duvida ou cuestión que estos lle plantexen.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Práctica de actividad física A23 A27 A28 B11 Participación activa en sesións prácticas de deseño e realización de entrenamento de forza e resistencia 10
Trabajos tutelados A19 A27 B4 B11 Realización dun traballo individual o grupal, sobre un tema dos contidos, plantexado polo profesor 20
Prueba mixta A19 A23 A27 A28 Proba de avaliación de resposta breve ou longa ou de execución físico deportiva 70
 
Observaciones evaluación

Para aprobar a asignatura será necesario aprobar cada unha das metodoloxías, obtendo tamén o aprobado tanto no bloque de forza como de resistencia e asistir ao 70 % das sesiones. 

En cada oportunidade realizaranse dúas probas teóricas, unha por cada bloque de contidos (forza e resistencia). Na primeira oportunidade cada proba teórica realizarase ao remate de cada parte de contidos, sendo a segunda proba na data de exame do segundo cuatrimestre.

. Na segunda oportunidade realizaranse as dúas probas na data correspondente.
Gardaranse para posteriores oportunidades as partes aprobadas.

Fuentes de información
Básica Michel Gerbaux, Serge Berthoin (2007). Aptitud y entrenamiento aeróbico en jóvenes y adolescentes. INDE
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Shephard, R.J. Åstrand, D.. (2007). La resistencia en el deporte. Paidotribo
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Åstrand, Per-Olof.Rodahl, Kaare.Dahl, Hans A..Strø (2010). Manual de fisiología del ejercicio. Paidotribo
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Complementária

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