Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A5 |
Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva. |
A6 |
Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns. |
A8 |
Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.). |
A25 |
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. |
A26 |
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. |
A33 |
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B5 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. |
B8 |
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B9 |
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B12 |
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. |
B14 |
Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, especialmente a edade infantil, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. |
A5 A25 A26
|
|
|
Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns desde a perspectiva dos deportes. |
A5 A6
|
|
|
Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos a ás modalidades natatorias, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.). |
A8
|
|
|
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. |
A5 A25 A26
|
|
|
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde. |
A33
|
|
|
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe no ámbito natatorio |
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito da Natación |
|
B2
|
|
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
|
B4
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán |
|
B5
|
|
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
|
B8
|
|
Comprender a literatura científica do ámbito da natación en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
|
B9
|
|
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
|
B10
|
|
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
|
B11
|
|
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. |
|
B12
|
|
Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde. |
|
B14
|
|
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
|
B19
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Presentación da materia |
0.1. Datos descritivos
0.2. Profesorado
0.3. Programa xeral da materia
0.4. Recursos
0.5. Avaliación
|
BLOQUE TEMÁTICO I: INTRODUCCIÓN O ESTUDO DO DAS ACTIVIDADES ACUÁTICAS. Tema 1: Evolución histórica, regulamentaria e contextualización da Natación. |
1.1. Evolución e historia da natación.
1.2. Os obxectivos das actividades acuáticas
1.3. Factores que inciden sobor dos obxectivos.
|
BLOQUE TEMÁTICO II: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DA NATACIÓN.
Tema 3: Metodoloxía específica en Natación
|
2.1. Fundamentos da preparación técnica. Principios comuns os catro estilos.
2.2. Técnica do estilo crol.
2.3. Técnica do estilo espalda.
2.4. Técnica do estilo braza.
2.5. Técnica do estilo bolboreta.
2.6. Técnica básica das salidas.
2.7. Técnica dos viraxes. |
BLOQUE TEMÁTICO III: INTRODUCCIÓN AO ADESTRAMENTO DE NATACIÓN.
Tema 4: Introducción o adestramento para o rendemento na Natación
|
3.1. Consideracións básicas no proceso de preparación técnica da natación na etapa inicial deportiva
3.2. Consideracións básicas para o desenrolo das calidades motrices na etapa inicial deportiva para o rendemento na natación.
3.3. Bases para a programación e planificación do adestramento do natación na etapa inicial deportiva
3.4. Consideracións básicas para o desenrolo de programas de detección e selección de talentos deportivos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A5 A8 A33 B1 B2 B9 |
3 |
0 |
3 |
Collaborative learning |
A5 A8 A25 A26 |
18 |
36 |
54 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A7 A8 A19 A25 A26 A27 A33 A36 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B19 C3 C4 C7 |
6 |
18 |
24 |
Supervised projects |
A5 A8 A25 A26 B1 B9 |
4 |
16 |
20 |
Physical exercise |
A5 A8 A25 A33 B1 B2 B4 |
15 |
30 |
45 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Proba con cuestións de resposta breve, realizada ao remate da materia, na data de exame |
Collaborative learning |
Traballo en grupo no presencial relacionado cos contidos practicos da materia e co desenvolvemento do traballo teórico-práctico. |
Guest lecture / keynote speech |
Impartición de contidos teóricos por parte dos profesores |
Supervised projects |
Elaboración e entrega, por parte do alumno, dun traballo teórico-práctico consistente en evaluar, detectar os defectos no estilo, y elaborar un programa de progresión para correxir os defectos e aplicalo a os alumnos. |
Physical exercise |
Realización por parte dos alumnos das tarefas motrices de aprendizaxe propostas nos contidos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Supervised projects |
Physical exercise |
|
Description |
Asistencia a titorias individualizadas.
Asistencia a titorias colectivas.
Reunión cos profesores da materia para aclarar dúbidas sobre:
- Os contidos teórico-prácticos e as actividades adecuadas para a súa aprendizaxe.
- Fontes bibliográficas a consultar.
- A realización do traballo teórico-práctico colectivo ou individual.
- Os alumnos con matrícula parcial serán atendidos en el horario de tutorias oficiales do profesor previa cita.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A5 A8 A33 B1 B2 B9 |
Exame escrito consistente:
1.- Preguntas (10 - 30) de resposta breve:
2.- Elaboración de una clase en progresión para la enseñanza de gestos técnicos.
3.- Elaboración de una clase para la corrección dos defectos técnicos mediante a progresión adecuada en función das circunstancias establecidas. |
30 |
Supervised projects |
A5 A8 A25 A26 B1 B9 |
Elaboración e entrega, por parte do alumno, dun traballo teórico-práctico, consistente en:
1. Evaluación da técnica
2. Detectar os defectos principales
3. Realización dun programa para a corrección dos defectos
4. Aplicación práctica de dicho programa |
35 |
Physical exercise |
A5 A8 A25 A33 B1 B2 B4 |
Asistencia e participación activa polo menos no 70% das sesións lectivas.
O incumplimiento de esta norma imposibilita o aprobado. |
35 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a asignatura hay que aprobar todas e cada una de las metodoloxías expostas. Non se pode aprobar a asignatura con una das metodoloxías suspensas.
Os criterios de avaliación son os mesmos para a 1ª e a 2ª oportunidade da mesma convocatoria.
Os alumnos que cursen esta asignatura por primeira vez teñen a obriga de cumplir o 70% da asistencia para poder superar a mesma (tanto das clases teóricas como das prácticas). Aquelos alumnos que no cumplan este requisito obtendran o apto na asignatura cuando alcancen una calificación de 7,5 puntos ou superior.
Un alumno se considerara non presentado cando no cumpla os mínimos de asistencia exigidos ou non se presenta a o examen final de ninguna das duas oportunidades.
As datas de entrega dos traballos será como plazo máximo o día do examen a o inicio do mesmo, tanto na primeira como na segunda oportunidade.
O examen se presentará a o alumno redactado no idioma da impartición da materia (esto e español). Si algún alumno desexa una copia en outro idioma oficial da UDC, deberá solicitalo a o profesor coordinador una semana antes da data da realización.
|
Sources of information |
Basic
|
|
-
Bird, J. (1972). Natación. Metodología para su ensinanza.
Ministerio de Cultura e Educación: Buenos Aires. -
Bucher, W. (1995). 1000 Ejercicios e juegos de natación e
actividades acuáticas. Ed. Hispano Europea. Barcelona. Camiña, F. Cancela, C. Rodríguez, X. (1999). O gran libro da natación. Lea. Santiago.PRIVATE -
Camiña,
F. (1997). Adestramento en Seco Dos
Nadadores de Competición. Lea. Santiago. -
Camiña,
F. (1997). Xogos Acuáticos. Aprende a
nadar xogando. Lea. Santiago. -
Camiña,
F. (1997). Iniciación a natación na
escola. Lea. Santiago. -
Camiña,
F. (1997). Ximnasia acuática para todos.
Lea. Santiago. -
Camiña, F. (1996). Actividad
física en el medio acuático, dirigida a la tercera edad. En J.M. Mayán y
J.C. Millán (Eds.), Tratado de
Actividad física y ocio para la tercera edad (pp. 99‑113). Instituto
Gerontológico Gallego. Santiago. -
Camiña, F. (1996). Natación. Técnica. Lea. Santiago. -
Camiña, F. (1996). La
natación en la tercera edad. En J. Moreno, V. Tella y S. Camarero (Eds.), Actividades acuáticas educativas,
recreativas y competitivas (pp. 175‑194). Instituto Valenciano de
Educación Física. Valencia. -
Camiña, F. (1995). Mejora de la Calidad de Vida de los
Ancianos sometidos a un programa de Actividad Física en el Medio Acuático.
En apuntes del II Curso de Monitores de 3ª Edad. Santiago: Universidad de
Santiago y Comité Olímpico Español. -
Camiña, F. (1993). Natación 1: Generalidades. Instituto
Nacional de Educación Física de Galicia. A Coruña. -
Franco, P. e Navarro,
F. (1980). Natación. Habilidades
acuáticas para todas las edades. Hispano Europea. Madrid. -
Guerrero, R.
(1991). Guía de las actividades
acuáticas. Paidotribo. Barcelona. -
Gonsalvez, M. e Joven,
P. (1997). Natación e sus
especialidades. CSD. Madrid. -
Jardí, C. (1996). Movernos
en el agua. Paidotribo: Barcelona. -
Johnson, P.k. (1972). El Programa Acuático y su Administración. Paidos. B. Aires. -
Lanuza, F. e Torres, B.
(1995). 1060 Ejercicios e juegos de
natación. Paidotribo. Barcelona. -
Le Camus. (1984). Las prácticas acuáticas del Bebé.
Paidotribo. Barcelona. -
Martín, O. (1993). Juegos e recreación deportiva en el agua.
Gymnos. Madrid. -
Navarro, F.
(1978). Pedagogía de la natación.
Miñon: Valladolid. -
Varios. (1996). Educación
en la primera infancia a través del medio acuático. RFEN. Madrid. http://www.i-natacion.com/ http://www.todonatacion.com/ http://www.masnatacion.com/ http://www.natación.com.ar/ http://galeon.hispavista.com/natacion/ http://www.swimmingcoach.org/ http://www.csca.org/ http://www.fina.org/ http://www.rfen.es/ |
Complementary
|
|
-
Costill, D.L., Maglischo, E.W. Richardson, A.B.
(1994). Natación. Hispano Europea. Barcelona. -
Counsilman, J. (1990). La
natación, ciencia e técnica para la preparación de campeones. Hispano
Europea. Barcelona. -
Zintl, F. (1991). Entrenamiento de la
Resistencia: Fundamentos, métodos y dirección del
entrenamiento. Barcelona: Martínez Roca. -
Franco, P. Y Navarro, F.
(1980). Natación habilidades acuáticas para todas las edades. Barcelona.
Hispano Europea. Barcelona. -
Firby, H. (1982). ESSO Swim Canada, Instructor Manual.
Canadian Amateur Swimming Association. Ottawa. Canada. -
Grosser, M., Starischka, S. y
Zimmermann, E. (1988). Principios del
Entrenamiento Deportivo: Teorías y práctica en todas las especialidades
deportivas. Martínez Roca. Barcelona. -
Hahn, E. (1989). Entrenamiento con niños. Martínez Roca.
Barcelona. -
Lewin, G. (1983). Natación. Augusto Pila. Madrid. -
Wilke, K. y Madsen, O. (1990). El Entrenamiento del Nadador Juvenil. Stadium. Buenos Aires. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Teaching Physical Activity and Sport/620G01001 | Anatomy and Kinetics of Human Movement/620G01002 | Bases of Physical Education and Sport/620G01004 | Learning and Motor Control/620G01012 | Physiology of Exercise I/620G01013 | Biomechanics of Human Movement/620G01014 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Physiology of Exercise II/620G01025 | Physical Activity and Sports Research/620G01021 | Teaching/Learning Processes in Physical Activity and Sport/620G01022 | Sports Structure and Organisation/620G01026 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Physical Activity and Sports Research/620G01021 | Sport Performance Methodology/620G01024 | Technology in Physical Activity and Sport/620G01034 | Theory and Practice of Sports Training/620G01037 | Sports Administration and Management/620G01038 |
|
|