Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva. |
A18 |
Deseñar e aplicar métodos adecuados para o desenvolvemento e a avaliación técnico-científica das habilidades motrices básicas nas diferentes etapas evolutivas do ser humano, considerando o xénero. |
A19 |
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas. |
A25 |
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. |
A26 |
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. |
A27 |
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. |
A33 |
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B6 |
Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B7 |
Xestionar a información. |
B9 |
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B16 |
Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
B20 |
Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Identificar os fundamentos biomecánicos que condicionan os modelos técnicos da natación deportiva e a aplicación dos principios do adestramento en situacións reais. |
A25 A27
|
B1 B4 B7 B9 B16
|
C3 C6
|
Describir e comprender a técnica dos estilos de nado, viraxes e saídas de competición e os seus aspectos regulamentarios. |
A25
|
B1 B7
|
C2
|
Analizar e discutir a conveniencia de establecer unha secuencia de ensino-perfeccionamento das accións técnicas propias da natación deportiva. |
A26
|
B1 B2
|
C1
|
Buscar posibles medios para percibir a execución e evolución da acción técnica, xustificar a razón da súa efectividade e o efecto da falta de coñecemento e atención sobre a mesma.
|
A25 A26 A27
|
B2 B4
|
C3 C6
|
Detectar desviacións na execución de calquera modelo técnico empregado na natación deportiva, comprender as súas consecuencias, xustificar a súa existencia, determinar a súa relación con outros e establecer os medios para o axuste. |
A19 A25 A26 A27
|
B2 B10 B11
|
C3 C6
|
Aplicar os coñecementos teórico-prácticos adquiridos na adquisición de habilidades específicas da natación deportiva e no seu adestramento.
|
A5 A18 A19 A33
|
B2 B4
|
C2 C3
|
Analizar, criticar e discutir a intervención propia e allea no proceso de ensino-aprendizaxe, perfeccionamento e adestramento; e, expor alternativas en situacións prácticas, segundo a capacidade de aplicar coñecementos, propostas e organizar tarefas e información asociada. |
A25 A26
|
B1 B2 B6 B16 B19 B20
|
C2 C3 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque temático 1. Modelos técnicos de natación e as súas bases biomecánicas |
Tema 1.1. Tipos de movementos de propulsión utilizados na natación
Tema 1.2. Hidrostática
Tema 1.3. Hidrodinámica |
Bloque temático 2. Metodoloxía da formación para a mellora da técnica |
Tema 2.1. Formación técnica en natación
Tema 2.2. Aspectos específicos do modelo técnico do estilo bolboreta
Tema 2.3. Aspectos específicos do modelo técnico do estilo braza
Tema 2.4. Aspectos específicos do modelo técnico do estilo costas
Tema 2.5. Aspectos específicos do modelo técnico do estilo crol
|
Bloque temático 3. Bases mecánicas e modelos técnicos de saídas e viraxes |
Tema 3.1. Bases mecánicas das saídas na natación
Tema 3.2. Modelos técnicos de saídas de natación
Tema 3.3. Bases mecánicas dos viraxes na natación
Tema 3.4. Modelos técnicos de viraxes e chegadas na natación |
Bloque temático 4. Metodoloxía de formación para a mellora das capacidades físicas. |
Tema 4.1. Procedementos de adestramento
Tema 4.2. Aplicación de procedementos de adestramento
Tema 4.3. Enfoque estratéxico da proba |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B7 C6 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A25 A26 B1 |
19 |
30 |
49 |
Physical exercise |
A5 A18 A19 A25 A33 B1 B2 B4 |
15 |
12 |
27 |
Collaborative learning |
A5 A25 A26 |
0 |
12 |
12 |
Case study |
A18 A19 A25 B2 B7 |
0 |
10 |
10 |
Workshop |
A18 A19 B1 B2 B6 B10 B19 C1 |
5 |
0 |
5 |
ICT practicals |
A5 B4 B9 |
2.5 |
7.5 |
10 |
Field trip |
B11 B16 B20 C7 |
0 |
4 |
4 |
Workbook |
A25 A27 B1 B7 C3 C6 C7 |
0 |
12 |
12 |
Student portfolio |
B7 B9 B20 C1 C2 C3 C6 C7 |
0 |
10 |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A5 A33 B1 B2 B9 |
2 |
0 |
2 |
Practical test: |
A25 |
0.5 |
3.5 |
4 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
O primeiro día de clase realizarase unha completa explicación dos aspectos tratados na guía docente co fin de que o alumnado coñeza as competencias que se pretende que adquira.
De igual forma previo á realización de calquera dos traballos e actividades propostos achegarase a información necesaria e procederase á organización do alumnado para o seu óptimo desenvolvemento. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Nas propias sesións, integraranse outra metodoloxías como prácticas a través de Tics, aprendizaxe colaborativa ou presentacións orais do alumnado. |
Physical exercise |
Realización por parte do alumnado das tarefas motrices de aprendizaxe propostas: polo profesor, por outros compañeiros ou polo propio alumnado.
Pretende facilitar a práctica do alumnado, ata que sexan capaces de realizar determinadas habilidades específicas cun certo grao de competencia permitindo aplicar sobre o grupo de traballo e sobre si mesmo os coñecementos que vaia adquirindo na materia, que valore a constancia e o esforzo para lograr as metas; e, adquira, se é posible, o interese pola práctica da natación. |
Collaborative learning |
Traballo en grupo non presencial relacionado cos contidos prácticos da materia e co desenvolvemento do traballo teórico-práctico. |
Case study |
O alumnado sitúase ante un problema concreto (caso), que describe unha situación real, e debe ser capaz de analizala, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
ICT practicals |
Empregarase unha aplicación como Kahoot ou similar, coa intención de estimular ao estudantado para estar ao corrente dos contidos expostos en sesións anteriores ou, mesmo, na propia sesión. Tamén servirá para determinar a participación do alumnado. Os alumnos con menor puntuación poderán ser encargados de elaborar cuestionarios a expor nunha próxima sesión onde se utilice Kahoot.
Tamén se exporán cuestionarios para determinar o grao de comprensión dos artigos propostos relacionados con distintos contidos do temario (relacionado coa metodoloxía "lecturas") a través da plataforma Moodle da UDC. |
Field trip |
Observación e análise de sesións de adestramento en clubs que contemplen a práctica da natación deportiva. |
Workbook |
Poñeranse a disposición do alumnado, a través da plataforma Moodle, unha serie documentos escritos co fin de profundar nos contidos traballados e, tamén, discutir sobre eles. Tamén se propoñerán títulos de obras relacionadas coa natación deportiva para o estudo, compresión e argumentación de aspectos desenvolvidos na materia. |
Student portfolio |
É un cartafol ou arquivador virtual ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesorado, o que permite visualizar o progreso do alumnado. O portafolio ou cartafol inclúe todo o que fai o estudantado, como: apuntamentos ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumos, probas escritas, auto-avaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumnado realizado polo profesorado, etc. |
Mixed objective/subjective test |
Exame final teórico de toda a materia impartida na materia, realizada na data prevista de exame, no cal se incluirán os contidos tratados nas prácticas; o tipo de exame será de exposición escrita (preguntas de desenvolvemento temático e preguntas de respostas breves) e/ou cuestións obxectivas. |
Practical test: |
Permite observar a evolución en 2 ó 3 dos modelos técnicos presentados e traballados durante o curso.
En xeral, pretende que o alumnado sexa consciente do seu nivel de execución, que aplique sobre o grupo de traballo e sobre si mesmo os coñecementos que vaia adquirindo na materia; e, que valore a constancia e o esforzo para lograr as metas e adquira, se é posible, o interese pola práctica da natación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Student portfolio |
Physical exercise |
Workshop |
|
Description |
- Para a realización de cada un das metodoloxías expostas organizaranse reunións de grupo para explicar con detalle o procedemento para seguir para a súa realización.
- Previa á realización do exame práctico poderase expor unha titoría práctica de carácter obrigatorio.
- O alumnado poderá solicitar que as titorías sexan de carácter práctico, aínda que estas deberían ser polo menos en grupo reducido.
- Utilizarase o correo electrónico como vía continua de comunicación entre profesor e alumnos ou grupos, grazas tamén ao correo da plataforma Moodle.
- Consideración en casos de matrícula parcial: procurarase a atención ao alumnado, tras solicitude por correo electrónico, en horarios diferentes aos establecidos oficialmente no horario de titorías.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A5 A33 B1 B2 B9 |
Exame final teórico de toda a materia impartida, no cal se incluirán os contidos tratados nas prácticas; o tipo de exame será de exposición escrita (preguntas de desenvolvemento temático e preguntas de respostas breves) e/ou cuestións obxectivas. |
20 |
Student portfolio |
B7 B9 B20 C1 C2 C3 C6 C7 |
Exponse a posibilidade dun seguimento periódico do desenvolvemento do portafolios, recibindo unha puntuación en cada control.
Os elementos que integren o portafolios serán concretados ao comezo do curso. |
20 |
Case study |
A18 A19 A25 B2 B7 |
Rexistros en vídeo de técnicas de nado:
- Análise cualitativo
- Análise cinemático
- Xustificación da execución en base aos datos observados e calculados
- Planificación da estratexia de mellora
Repetición do procedemento de análise tras un segundo rexistro, de ser posible. |
30 |
Practical test: |
A25 |
Exame final de execución sobre 2 ou 3 dos contidos desenvoltos nas prácticas.
Os contidos de avaliación serán expostos de forma colectiva polo alumnado na primeira quincena do curso.
Os criterios de puntuación serán establecidos de forma colectiva polo alumnado.
A puntuación será determinada polos compañeiros do executante de forma xustificada. |
10 |
ICT practicals |
A5 B4 B9 |
Durante o curso presentarase a través de Tics (Moodle, Kahoot, Symbaloo) unha serie de controis para motivar á lectura dos documentos facilitados, así como para motivar o estudo e a resolución de dúbidas. |
20 |
|
Assessment comments |
O alumnado poderá elixir entre un sistema de avaliación continua ou de avaliación final. - Avaliación continua: Requisitos indispensables para este sistema de avaliación son, pola seguinte orde:
- Asistencia polo menos ao 80% das sesións presenciais para todo o alumnado matriculado na materia por primeira vez ou no caso de segunda matrícula ou posterior se non se completou con anterioridade a porcentaxe indicada.
- No caso de que se presenten razóns xustificadas documentalmente que lle impidan a asistencia ao 80% das clases deberá realizar un exame sobre cuestións e procedementos metodolóxicos do ensino-perfeccionamento da natación, expostas durante o desenvolvemento da materia, en situación simulada na propia piscina.
- Que o resultado do examen teórico sexa igual o superior a 5.00.
- Que realice o exame práctico.
- Que a media ponderada resultado dos distintos elementos de avaliación sexa igual ou superior a 5.00.
- Segundo o exposto, a nota final obterase como resultado da media ponderada das cinco metodoloxías expostas na avaliación.
- Avaliación final:
- Optará a ela, o alumnado que non cumpra uns ou varios dos seguintes requisitos:
- asistencia superior ao 60% e inferior ao 80% das sesións presenciais
- elaborar o portafolio
- realizar as prácticas a través de TIC
- realizar o traballo de estudio de casos
- Para aprobar a materia hase realizar a proba mixta e a proba práctica:
- Proba mixta: obter 7.5 sobre 10 puntos.
- Proba práctica: obter 7.5 sobre 10 puntos.
- Asistencia superior ao 60% das clases presenciais.
- Se manterá o % correspondente ás metodoloxías suxeitas a avaliación.
- O % das metodoloxías non presentadas a avaliación pasarán ao % do exame teórico.
- Que a media ponderada resultado dos distintos elementos de avaliación sexa igual ou superior a 5.00.
- Segundo o exposto, a nota final obterase como resultado da media ponderada das metodoloxías suxeitas a avaliación.
- Criterios de actuación con quen se atope lesionado para a avaliación da práctica da actividade física:
- Os alumnos lesionados poderán solicitar a adaptación das tarefas motrices a realizar nas probas de avaliación.
- No caso de que a lesión non permita a avaliación práctica, esta realizarase nunha oportunidade posterior da mesma ou outra convocatoria..
- Observacións con respecto ás convocatorias de exame e ás puntuacións das preguntas de exame:
- Cada convocatoria consta de dúas oportunidades (xuño e xullo). Cando nunha mesma convocatoria téñase unha cualificación de "non presentado" nunha oportunidade e "suspenso" na outra, no seu expediente constará na convocatoria como "suspenso".
- Na folla de exame, a puntuación de cada pregunta farase explícita no caso de que as preguntas teñan un valor diferente.
- Mantemento de notas na segunda oportunidade da convocatoria: manteranse as cualificacións obtidas en calquera dos apartados de avaliación continua logrados na primeira oportunidade de cada convocatoria se o alumnado así o desexa.
- Mantemento de notas en convocatorias posteriores:
- Manteranse as cualificacións obtidas en calquera dos apartados de avaliación continua logrados en convocatorias anteriores, exceptuando o caso dun posible cambio do docente que imparta a materia; aínda que, dita cualificación poderá supoñer unha porcentaxe da nota global diferente.
- Os criterios para as convocatorias extraordinarias serán os mesmos aos xa establecidos.
- Consideración en casos de matrícula parcial:
- Atenderase ao establecido segundo o sistema de avaliación continua ou de avaliación final.
- Idioma do exame: o exame estará redactado no idioma de impartición da materia; se alguén desexase unha copia do exame no outro idioma oficial da UDC deberá solicitalo ao profesorado, como mínimo, un mes antes da data da súa realización.
|
Sources of information |
Basic
|
Thomas, D. G. (1989). Advanced Swimming. Champaign, IL: Leisure Press
Gutiérrez Dávila, M. (1999). Biomecánica deportiva: bases para el análisis (vol. 2). Madrid: Síntesis.
Izquierdo, M. (2008). Biomecánica y Bases Neuromusculares de la Actividad Física y el Deporte. Madrid: Médica Panamericana
Navarro Valdivielso, F., Oca Gaia, A. y Castañón Castañón, F. J. (2003). El entrenamiento del nadador joven.. Madrid: Gymnos.
Wilke, K. y Madsen, O. (1990). El Entrenamiento del Nadador Juvenil. Buenos Aires: Stadium.
Arellano Colomina, R (2010). Entrenamiento técnico de natación (Vol. 1). Sevilla: CultivaLibros
Maglischo, E. W. (1986). Nadar más Rápido. Barcelona: Hispano Europea.
Costill, D., Maglischo, E., & Richardson, A. (1994). Natación . Barcelona: Hispano Europea
Chollet, D. (2003). Natación deportiva. Enfoque científico.. Barcelona: INDE
FINA (2017). Reglamento de natación 2017-2021. Madrid: Real Federación Española de Natación
Colwin, C. (1992). Swimming into the 21st Century. Champaign, IL: Leisure Press
Thomas, D.G. (1989). Teaching Swimming. Champaign, IL: Leisure Press
Maglischo, E. W. (2009). Técnica, entrenamiento y competición. . Badalona: Paidotribo |
|
Complementary
|
(). .
Cuartero, M., del Castillo, J. A., Torrallardona, X., & Murio, J. (2010). Entrenamiento de las especialidades de natación . Sevilla: CultivaLibros.
Navarro Valdivielso, F. y Oca Gaia, A. (2011). Entrenamiento físico de natación. Sevilla: Cultivalibros
Hannula, D., y Thorton, N. (2007). Entrenamiento óptimo en natación. Barcelona: Hispano-Europea
Counsilman, James E. (2009). La natación: ciencia y técnica. Barcelona: Hispano Europea
Navarro Valdivielso, F., Oca Gaia, A., y Rivas Feal, A. (2010). Planificación del entrenamiento y su control. Sevilla: Cultivalibros
Navarro, F., y Rivas, A. (2001). Planificación y control del entrenamiento en natación . Madrid: Gymnos.
Cancela Carral, J. M., Pariente Baglieto, S., Camiña Fernández, F. y Lorenzo Blanco, R. (2008). ratado de natación. De la iniciación al perfeccionamiento. Badalona: Paidotribo.
Guzmán, R.J. (1998). Swimming Drills for Every Stroke. Champaign, IL: Human Kinetics
Colwin, C. (1999). Swimming Dynamics. Winning Techniques and Strategies. Chicago, IL: Masters Press
Maglischo, E. W. (1993). Swimming even Faster. Mountain View, California: Mayfield Publishing Company
Maglischo, E. W. (2003). Swimming Fastest: he essential reference on technique, training and program design. Champaign, IL: Human Kinetics
Olbrecht, J. (2000). The science of winning. Planing, periodizing and optimizing swim training. Luton: Swimshop
Hannula, D., y Thorton, N. (2001). The swimming coaching bible. Champaign, Illinois: Human Kinetics |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Teaching Physical Activity and Sport/620G01001 | Anatomy and Kinetics of Human Movement/620G01002 | Teaching Aquatic Skills/620G01007 | Learning and Motor Control/620G01012 | Physiology of Exercise I/620G01013 | Biomechanics of Human Movement/620G01014 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Physiology of Exercise II/620G01025 | Teaching/Learning Processes in Physical Activity and Sport/620G01022 | Healthy Exercise and Quality of Life I/620G01023 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Sport Performance Methodology/620G01024 | Technology in Physical Activity and Sport/620G01034 | Theory and Practice of Sports Training/620G01037 | Healthy Water Activities and Lifesaving (optional)/620G01042 |
|
Other comments |
- Dado o carácter teórico-práctico da materia, diversas metodoloxías expostas están encamiñadas a favorecer que o alumnado adquira aprendizaxes que lle resulten de maior dificultade; deste xeito o traballo sobre as prácticas motrices poderá ser de gran interese para familiarizarse
coa observación das habilidades específicas da natación e expor de tarefas que faciliten a consecución dun determinado obxectivo; aínda que dada a posibilidade grupal do traballo, á súa vez poderá resultar proveitoso para quen careza dunha elevada competencia motriz en natación.
- Por outra banda, a posibilidade de realizar algunha saída de campo dirixido á observación e análise das actividades realizadas nun club que traballe a disciplina da natación,
permitirá familiarizarse coa contorna, observar e analizar o traballo desenvolvido nas mesmas e poñer en práctica, en situación real, algúns coñecementos e experiencias adquiridos na materia.
-
Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de
calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude
realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no
proceso de avaliación das materias cursadas e cuxa chamada realiza baixo o
nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia
do profesorado en cada materia.
|
|