Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva. |
A11 |
Posuír o conxunto de habilidades ou competencias docentes que faciliten o proceso de ensino-aprendizaxe na aula de educación física. |
A25 |
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. |
A26 |
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B3 |
Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B12 |
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. |
B13 |
Coñecer e aplicar metodoloxías de investigación que faciliten a análise, a reflexión e cambio da súa práctica profesional, posibilitando a súa formación permanente. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Contextualizar o fútbol no ámbito das Ciencias do Deporte e a Educación Física |
A25
|
B12 B19
|
C7
|
Entender a estructura complexa do xogo do fútbol, identificando e xerarquizando os seus elementos constituintes. |
A11 A25 A26
|
|
|
Coñecer as características da acción de xogo nas diferentes categorías de fútbol base. |
A11 A25 A26
|
B10
|
C6
|
Proporcionar ó alumno vivencias motrices útiles a cerca das relacións de oposición e colaboración que definen a estructura do xogo no fútbol. |
A5 A11 A25
|
B3
|
|
Entender e xustificar a división da ensinanza do fútbol a través de fases ou etapas evolutivas de complexidade crecente. |
A11 A26
|
B1 B13
|
|
Proporcionar ao alumno os coñecementos teórico-prácticos precisos a cerca das estratexias didácticas a empregar na ensinanza do fútbol en función dos obxectivos e contidos a tratar en cada momento. |
A11 A25 A26
|
B1 B3 B6 B12 B13 B19
|
C1 C3
|
Preparar ao alumno para desenvolver as funcións e roles como educador a través da utilización do fútbol na iniciación deportiva. |
A11
|
B1 B3 B6 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE TEMÁTICO DESCRITIVO-CONCEPTUAL.
1. Xeneralidades: estrutura do xogo e estrutura do rendemento no fútbol.
2. Estudo dos fundamentos técnico-tácticos.
3. Estudo dos fundamentos táctico-estratéxicos. |
1.1. Estrutura/natureza do xogo no fútbol.
1.2. Estrutura/natureza do rendemento no fútbol.
2.1. Análise dos fundamentos técnico-tácticos primarios.
2.2. Análise dos fundamentos técnico-tácticos coadyuvantes.
3.1. Niveis de organización do xogo no fútbol.
3.2. Principios do xogo do equipo.
3.3. Sistemas de xogo.
3.4. Iniciación á análise do xogo. |
BLOQUE TEMATICO PRESCRIPTIVO-METODOLÓXICO.
4. Modelos de intervención nas etapas de iniciación.
5. Prácticas de campo |
4.1. Estudo dos distintos modelos de intervención na iniciación ao fútbol.
4.2. Medios e métodos para a iniciación ao fútbol. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A25 |
1 |
0 |
1 |
Long answer / essay questions |
A11 A25 B1 C1 |
2 |
22 |
24 |
Workbook |
A25 B13 C6 |
0 |
15 |
15 |
Physical exercise |
A5 A11 A25 A26 B1 B6 B12 C4 |
20 |
4 |
24 |
Document analysis |
C3 C6 |
0 |
12 |
12 |
Research (Research project) |
A26 B10 C3 C6 |
0 |
12 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A11 A25 A26 B1 B3 B19 C1 C7 |
21 |
3 |
24 |
Diagramming |
C1 |
0 |
11 |
11 |
Simulation |
A5 B1 B3 B6 B12 B19 C1 C7 |
0 |
19 |
19 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Actividades que se levan a cabo o inicio do proceso de enseñanza-aprendizaxe co fin de coñecer as competencias, intereses e motivacions que posee o alumno para o logro dos obxetivos que se pretenden alcanzar no programa formativo. Con ela pretendese obter información relevante que permita articular a docencia convenientemente. |
Long answer / essay questions |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Workbook |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Physical exercise |
Realizar sesións prácticas sobre os contidos técnico-técticos referidos ó programa. |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
Research (Research project) |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Diagramming |
Un esquema é a representación gráfica e simplificada da información que conleva uns determinados contidos de aprendizaxe. |
Simulation |
Consiste en la presentación al de un hipotético caso práctico para observa y analizar su capacidad de resolver situaciones concretas y para permitirle adquirir la experiencia necesaria para adquirir en un futuro situaciones similares |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workbook |
Document analysis |
Research (Research project) |
|
Description |
LECTURAS. Facilitarase ao alumnado diversas referencias para que profundize nos temas do programa.
ANÁLISISD DE FONTES DOCUMENTAIS. O alumnado deberá análizar diferentes recursos vídeo-gráficos, programas informáticos e webs relacionados co fútbol.
MAPA CONCEPTUAL. Construír os mapas conceptuais dos comportamentos técnico-tácticos e táctico-estratéxicos característicos da estrutura de rendemento no fútbol.
INVESTIGACIÓN: Os estudantes, opcionalmente, poderá expor un proxectos de investigación tutorizado relacionado coa análise do proceso de adestramento-competición no fútbol.
Para os estudantes con matrícula parcial seguiranse as mismas directrices sinaladas anteriormente. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A11 A25 B1 C1 |
Examen teórico-práctico sobre os contidos reflexados no programa. Proba de regulamento (apto / non apto) |
70 |
Physical exercise |
A5 A11 A25 A26 B1 B6 B12 C4 |
Valoración sobre a participación nas prácticas desenvolvidadas, examen práctico de habilidades técnico-tácticas. |
30 |
|
Assessment comments |
- Asitencia a un mínimo do 70% das sesions teórico/prácticas presenciais, para acadar unha avaliación positiva.
- O alumnado que teñan concedida a matrícula tempo parcial deberán participar nun mínimo do 50% das actividades de ensino programadas. Para pasar o curso, todos os alumnos, deberán acadar unha puntuación mínima de 5 puntos (50%) da suma das dúas partes que compoñen a avaliación, sendo esencial obter un apto no exame de regulamento do xogo.
- A proba de xuízo será na lingua de ensino da disciplina, se desexado na outra lingua oficial da UDC será solicitada unha semana antes da data de conclusión.
- Os criterios de avaliación para a 1ª y 2ª oportunidade e sucesivas convocatorias serán os mesmos para todos os estudantes. As notas das partes superadas nunha convocatoria serán mantidas para as sucesivas.
- Os estudantes lesionados, que non poidan realizar o exame práctico, acordarán co profesor unha data alternativa de execución, ou ben un procedemento sustitutorio relacionado cunha análise observacional do comportamento técnico-táctico dun compañeiro.
|
Sources of information |
Basic
|
Vales, A. (2012). Futbol. Del análisis del juego a la edición de informes técnicos. Vigo. McSports
Castelo, J. (1999). Fútbol: Estructura y dinámica del juego. Barcelona. Inde
Carling, Ch.; Williams, M. y Reilly, T. (2005). Handbook of soccer match analysis. Abingdon. Routledge
Escartín, P. (1990). Reglamento del fútbol comentado. Madrid. Esteban Sanz |
Vales, A. (2012). Futbol. Del análisis del juego a la edición de informes técnicos. Vigo. McSports.
- Castelo, J. (1999). Fútbol: Estructura y dinámica del juego. Barcelona. Inde.
- Carling, Ch.; Williams, M. y Reilly, T. (2005). Handbook of soccer match analysis. Abingdon. Routledge.
- Escartín, P. (1990). Reglamento del fútbol comentado. Madrid. Esteban Sanz
- Diem, C. (1966). Historia de los deportes, vol. l y II. Barcelona: Luis de Caralt.
- Enciclopedia Mundial del Fútbol. (1981) Barcelona: Océano, vol. I.
- Mandel, R. (1986). Historia cultural del deporte. Barcelona: Bellaterra.
- Mercier, J. (1967a). Le football de efectifs réduits. Les régles de football á 5. Revista Education Physique et Sport, 87, 73-
- Mercier, J. (1967b). Le football de efectifs réduits. Les régles de football á 7. Education Physique et Sport, 88, 81-82.
- Mercier, J. (1968a). Attaquer, se démarquer. Jouer avec et sans ballon. (Partie 1). Education Physique et Sport, 94, 85-88.
- Mercier, J. (1968b). Attaquer, se démarquer. Jouer avec et sans ballon. (Partie 2). Education Physique et Sport, 95, 73-76.
- Mercier, J. (1970). Conseils pratiques au travers du jeu á 5 et du jeu á 7. Education Physique et Sport, 96, 61-64. |
Complementary
|
(). . |
Bauer, G. y Ueberle, H. (1988). Fútbol. Barcelona: Martínez Roca.
- Bauer, G. (1994). Fútbol. Entrenamiento de la técnica, la táctica y la condición física. Barcelona: Editorial Hispano Europea
? Brüggemann, D. Y Albrecht, D. (1993). Entrenamiento moderno del fútbol. Barcelona: Hispano Europea.
- Castelo, J. (1994). Futebol. Modelo técnico-táctico do xogo. Lisboa: Ediçoes FMH. Universidade Técnica de Lisboa.
- Castelo, J.(1996). Futebol. A organizaçao do jogo. Lisboa: Ediçao do Autor.
- Castelo, J. (1999). Fútbol. Estructura y dinámica del juego. Barcelona: INDE.
- Cimarro, J. y Pino, J. (1997). Análisis de los elementos formales en el fútbol: la portería. Revista de Entrenamiento Deportivo, XI (1), 19-25.
- Durand, R. (1964). Football a l´association sportive. Revista Education Physique et Sport, 72, 61-64.
- Fradua, L. y Gómez, P.T. (1995). La enseñanza de los medios colectivos básicos en fútbol. Habilidad Motriz, 6, 15-19.
- Fradua, L. Y Pintor, D. (1995). Sistemas de juego en la iniciación al fútbol. Revista de Educación Física, 60, 25-31.
- Frattarola, C. y Sans, A. (1995). Reglamento de Fútbol. Actualizado y comentado. Barcelona: Paidotribo.
- Gayoso, f. (1982). La enseñanza del fútbol. Madrid: gymnos.
- Gómez, J.C. (1993). Dinámica de los partidos de fútbol. El Entrenador Español 2ª época, 56, 52-58.
- Grehaigne, J.F. (1988). Método de evaluaciónpara juegos reducidos y juego 11 contra 11. El Entrenador Español 2ª época, 36, 16-20.
- Gréhaigne, J.F. (2001). La organización del juego en el fútbol. Barcelona. INDE.
- Hughes, C. (1982). Fútbol: táctica y trabajo en equipo. Bilbao. Cantábrica, S.A.
- Kacani, L (1987). El entrenamiento de fútbol desde el punto de vista de la fase ofensiva del juego. El Entrenador Español 2ª época, 34, 41-45.
- Konzag, I., Döbler, H. y Herzog, H-D. (2000). Fútbol. Entrenarse jugando. Un sistema completo de ejercicios (3ª ed.). Barcelona: Paidotribo.
- Korcek, F. (1981). Novos conceitos no treino dos fútbolistas. Futebol em Revista, 3ª serie, 5, 37-40.
- Manno, R., Beccarini,C. y D´ottavio, S. (1993). La formación del joven jugador. Stadium, 160, 7-12.
- Mas, J. (1997). Investigación en el fútbol de alta competición. Training Fútbol, 21, 36- 42.
- Mayer, R. (1996). Fichas de Fútbol. 120 juegos de ataque y defensa. Barcelona: Editorial Hispano Europea.
- Monbaerts, É. (2000). Fútbol. Del análisis del juego a la formación del jugador. Barcelona: INDE.
- Morante, J.C. (1995). Análisis de las diferentes estrategias de iniciación deportiva en el fútbol. Revista de Entrenamiento Deportivo, IX (3), 19-24.
- Moravec, M. (1982). Tendencias del fútbol actual y su proyección en el proceso de entrenamiento. El Entrenador Español 2ª época, 12, 43-47.
- Morente, A. (1993). El aprendizaje del fútbol a través de los juegos deportivos no institucionalizados. El Entrenador Español 2ª época, 59, 42-45.
- Oliveira, J. e Tavares, F. (Ed.) (1996). Estratégia e táctica nos JogosDesportivos Colectivos. Porto (Portugal): FCDEF.
- Olivós, R. (1997). Fútbol: Análisis del juego. Sevilla: Wanceulen.
- Portugal, M.A. (2000). Fútbol. Medios de entrenamiento con balón. Metodología y aplicación práctica. Madrid: Gymnos.
- Queiroz, C. (1983). Para uma teoria do ensino/treino em futebol. Futebol em Revista, 4ª serie, 1, 47-49.
- Queiroz, C. (1986). Estrutura e organizaçao dos exercicios de treino em futebol. Lisboa: Federaçao Portuguesa de Futebol.
- Raya, A., Fradua, L. y Pino, J. (1993). Consideraciones en torno a la enseñanza y aprendizaje de los deportes de equipo (con referencia especial al fútbol. Perspectivas de la Actividad Física y el Deporte, 12, 16-20.
- Riera, J. (1989). Fundamentos del apredizaje de la técnica y la táctica deportivas. Barcelona: INDE.
- Riera, J. (1994). Aprendizaje de la táctica deportiva. Revista de Psicología del Deporte, 5, 111-124.
- Riera, J. (1995a). Estrategia, táctica y técnica deportivas. Apunts: Educación Física y Deportes, 39, 45-56.
- Riera, J. (1995b). Análisis de la táctica deportiva. Apunts: Educación Física y Deportes, 40, 47-60.
- Romero, C. (1997). Una nueva perspectiva de iniciación al fútbol en la escuela. Training Fútbol, 16, 28-38.
- Sadler, R. (1981). Football. Education Physique et Sport, 167, 20-25.
- Sanx, A. yFrattarola, C. (1995). Reglamento de Fútbol. Barcelona: Paidotribo.
- Schubert, F. (1992) Aprendizaje de la técnica y deportes de situación. Stadium, 153, 40-46.
- Talaga, J. (1979). Consideraciones sobre el fútbol actual.El Entrenador Español 2ª época, 2, 55-62.
- Talaga, J. (1983). Contenido de la lucha deportiva en fútbol.El Entrenador Español 2ª época, 18, 30-39.
- Vales, A. (1994). Análisis de la estructura competitiva del fútbol base: presente y futuro. El Entrenador Español 2ª época, 60, 48-58.
- Vales, A. (1997). Bases metodológicas del entrenamiento en el fútbol. Training Fútbol, 12, 18-26.
- Vázquez, J.C. (1997). Una propuesta de los posibles roles y subroles en el fútbol. Training Fútbol, 19, 26-35.
- Vázquez, S. (1992). Errores en un gesto-tipo básico del fútbol: El pase. El Entrenador Español 2ª época, 53, 22-29.
- Voorn, M. (1989). La formation des champions. Revista Education Physique et Sport, 218, 28-29.
- Wein, H. (1995). Fútbol a la medida del niño. Madrid: Real Federación Española de Fútbol.
- Wein, H. (1995). Fútbol a la medida del adolescente. Sevilla: CEDIFA.
- Wrzos, J. (1984). La tactique de l´attaque. Broodecoorens: Bräkel.
- Yagüe, J.M. yPaz, J. (1995b). Aproximación al conocimiento de la eficacia en el fútbol. El Entrenador Español 2ª época, 64, 46-52.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Teaching Association Football/620G01010 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Idioma de impartición da materia en castelán.
|
|