Identifying Data 2020/21
Subject (*) Iniciación en deportes IV (Golf) (optativa) Code 620G01317
Study programme
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate Yearly
Third Optional 6
Language
Spanish
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Camiña Fernandez, Francisco
E-mail
frco.camina@udc.es
Lecturers
Camiña Fernandez, Francisco
E-mail
frco.camina@udc.es
Web
General description O Golf pasa a formar parte dos deportes incluídos no novo plan de estudios de Grado en Ciencias da Actividade Física e do Deporte.

O antecedente á asignatura que desenrolamos neste programa encóntrase en dos feitos.

Primeiro, nos seminarios impartidos na facultade desde o curso 2002-03 e impartidos ininterrumpidamente hasta o presente curso.

Segundo, na asignatura de libre configuración ofertada po la Universidade da Coruña dende o curso 2006-07 e impatidos estos tres últimos cursos con la asistencia de alumnos de diferentes facultades de la Universidade da Coruña.

O descritor desta asignatura indícanos a dirección para o desenvolvemento do proceso de introducción ao golf, así como a iniciación e adestramento das técnicas, estratexias e capacidades específicas que determinan o rendemento en Golf. A asignatura incide no estudo do deporte do Golf como conductas psicomotrices e os seus contidos na etapa inicial deportiva. Os contidos esenciais da asignatura estructúranse entorno ás bases regulamentarias, técnicas e didácticas do Golf que nas últimas décadas adquiriron un desenvolvemento en todo o mundo en canto ó número de practicantes, os eventos deportivos organizados e a implicación das institucións e organismos que rixen a competición deportiva. A importancia do Golf, non sólo ven determinada po la dimensión deportiva, sino tamen po la importancia do Golf como Ocio e como volumen de negocio que move esta actividade deportiva.

Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán modificacións dos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Aprendizaxe colaborativo. Traballo non prsencial relacionado cos contidos práticos da materia e co desenrolo do traballo teórico-práctico. Realizado por grupos e titorizados na aula correspondente de microsoft Teams ou vía correo electrónico.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Proba Mixta: Esta metodoloxía queda eliminada.
Traballos tutorizados: Elaboración e entrega, por parte do estudantado, dun traballo teórico-práctico consistente en avaliar, detectar os defectos de estilo, e elaborar un programa de progresión para corrixir os defectos e aplicalo a un compañeiro/a. As prácticas non realizadas de maneira presencial realizaranse a través do visionado de vídeos suministrados polo profesor.
Práctica de actividade física: Realización por parte do estudantado das tarefas motrices de aprendizaxe propostas nos contidos (as prácticas que non se podan realizar de maneira presencial quedan suspendidas).
Sesión Maxistral: impartirase por videoconferencias a través de Microsoft Teams, as sesión grávanse e se poñen a dipor do estudantado para a súa reprodución asíncrona no propio Teams.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Microsoft Teams: Realizaranse por esta vía, as sesión maxistrais (de grupo grande) e as interactivas (de grupo pequeno), un total de 2 sesións por semana. Amáis, é posible a realización de titorías tanto individuais como grupais por esta vía (baixo demanda) e é un medio de resposta rápida (cuestións de minutos ou varias horas como máximo).
Correo electrónico: É posible a realización de titorías tanto individuais como grupais por esta vía (baixo demanda) e é un medio de resposta rápida (cuestións de minutos ou varias horas como máximo).

4. Modificacións na avaliación
Traballo tutelado (50%): Elaboración e entrega, por parte do estudantado, dun traballo teórico-práctico, consistente en:
1. Avaliación da técnica deportiva
2. Detección dos defectos principais
3. Realización dun programa para a corrección dos defectos detectados
4. Aplicación práctica de dito programa

Prácticas de actividade física (50%). Valoraránse as práctica que se teñan feito de maneira prsencial. De non realizarse ninguna, o traballo tutelado computará o 100%



*Observacións de avaliación:
As observación recollidas na guía docente mantéñense, excepto casos particulare por circunstancias particulares por causa do Covid-19.
Polo tanto, a calfifiación do estudantado corresponde á media ponderada dos diferentes apartados presentados na táboa anterior. O estudantado superará a materia si dita media ponderada final é igual ao 50% da máxima calificación posible (5 ou superior nunha escala de 0 a 10). A avaliación será a segunda oportunidade.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
As recomendación bibliográficas se manteñen.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva.
A6 Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns.
A7 Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades.
A8 Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.).
A19 Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas.
A25 Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero.
A26 Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención.
A27 Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes.
A33 Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde.
A36 Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional.
B1 Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte.
B2 Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo.
B5 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán.
B8 Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional.
B9 Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico.
B10 Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
B11 Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma.
B12 Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles.
B14 Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde.
B19 Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns. A5
A6
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. A5
A7
Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.). A8
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas. A19
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. A25
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. A26
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. A27
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde. A33
Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional. A36
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. B1
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. B2
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. B5
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. B8
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. B9
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. B10
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. B11
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. B12
Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde. B14
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. B19
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
Presentación da materia 0.1. Datos descritivos
0.2. Profesorado
0.3. Programa xeral da materia
0.4. Recursos
0.5. Avaliación

BLOQUE TEMÁTICO I: INTRODUCCIÓN O ESTUDO DO GOLF. Tema 1: Evolución histórica, regulamentaria e contextualización do Golf 1.1. A historia do golf e a súa evolución.
1.2. Golf, ocio e negocio.
1.3. O campo de golf, o material de xogo e o reglamento.

BLOQUE TEMÁTICO II: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DO GOLF. Tema II: Metodología del juego corto. 2.1. Iniciación ós exercicios de grip.
2.2. Iniciación ós exercicios de stand.
2.3. Iniciación ós exercicios de adress.
2.4. Iniciación ós exercicios de swing.
2.5. Iniciación ós exercicios de put.
2.6. Iniciación ós exercicios de chip.

BLOQUE TEMÁTICO III: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DO GOLF. Tema III: Metodología del juego largo. 3.1. Iniciación ós exercicios de pitch.
3.2. Iniciación ós exercicios de bunker.
3.3. Iniciación ós exercicios de swing completo.
3.4. Iniciación os exercicios de ferros cortos
3.5. Iniciación os exercicios de ferros largos
3.6. Iniciación ós exercicios de maderas.
3.7. Iniciación ós exercicios de drive.


BLOQUE TEMÁTICO IV: INTRODUCCIÓN AO ADESTRAMENTO DO GOLF. Tema IV: Introducción o adestramento para o rendemento no Golf 4.1. Consideracións básicas no proceso de preparación técnica do golf na etapa inicial deportiva
4.2. Consideracións básicas para o desenrolo das cualidades motrices na etapa inicial deportiva para o rendemento no golf.
4.3. Bases para a programación e planificación do adestramento do golf na etapa inicial deportiva
4.4. Consideracións básicas para o desenrolo de programas de detección e selección de talentos deportivos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A5 A8 A19 A33 B1 B2 B9 2 0 2
Collaborative learning A5 A8 A19 A25 A26 18 36 54
Guest lecture / keynote speech A5 A6 A7 A8 A19 A25 A26 A27 A33 A36 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B19 C3 C4 C7 6 18 24
Supervised projects A5 A8 A25 A26 A33 B1 B9 4 12 16
Physical exercise A5 A8 A19 A25 A26 A33 B1 B2 B4 12 36 48
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Proba con cuestións de resposta breve, realizada ao remate da materia, na data de exame
Collaborative learning Traballo en grupo no presencial relacionado cos contidos practicos da materia e co desenvolvemento do traballo teórico-práctico.
Guest lecture / keynote speech Impartición de contidos teóricos por parte do profesor
Supervised projects Elaboración e entrega, por parte dos alumnos, dun traballo teórico-práctico consistente en analizar a ejecución técnica do golf
Physical exercise Realización por parte dos alumnos das tarefas motrices de aprendizaxe propostas nos contidos.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Supervised projects
Physical exercise
Description
Asistencia a titorias individualizadas.
Asistencia a titorias colectivas.
Reunión cos profesores da materia para aclarar dúbidas sobre:
- Os contidos teórico-prácticos e as actividades adecuadas para a súa aprendizaxe.
- Fontes bibliográficas a consultar.
- A realización do traballo teórico-práctico colectivo.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A5 A8 A19 A33 B1 B2 B9 Exame escrito consistente en preguntas de resposta breve, y supuesto práctico de enseñanza y evaluación.


30
Supervised projects A5 A8 A25 A26 A33 B1 B9 Elaboración e entrega, por parte do alumno, dun traballo teórico-práctico, consistente en:
1. Evaluación da técnica dos diferentes golpes de golf
2. Detección dos defectos principales
3. Realización dun programa para a corrección dos defectos detectados
4. Aplicación práctica de dicho programa
35
Physical exercise A5 A8 A19 A25 A26 A33 B1 B2 B4 Asistencia e participación activa polo menos no 70% das sesións lectivas.
A non asistencia do 70% imposibilita para aprobar a asignatura.
35
 
Assessment comments

Para aprobar a asignatura hay que aprobar todas e cada una das metodoloxías expostas.

Non se pode aprobar a asignatura con una das metodoloxías suspensas.

Os criterios de avaliación son os mesmos pata todas as convocatorias e todas as oportunidades.

Non se gardan as metodoloxías aprobadas da 1ª para a 2ª oportunidade.

Os alumnos que cursen esta asignatura por primeira vez teñen a obriga de cumplir el 70% da asistencia para poder superar a mesma (tanto das clases teóricas como das prácticas). Os requisitos dos alumnos a tiempo parcial serán os mesmos que os dos alumnos a tiempo completo, a excepción da asistencia que se reduce o 60%. 

Os alumnos lesionados trataranse personalmente para encontrar una evaluación alternativa.

Un alumno se considerara non presentado cando no cumpla os mínimos de asistencia exigidos.

As datas de entrega dos traballos serán como plazo máximo o 14 de mayo para a 1ª oportunidad e o 28 de junio para a 2ª

O examen será presentado a o estudiante escrito no idioma do encino da asignatura (español). Si un estudiante desea una copia en otro idioma oficial da UDC, debe solicitalo a o profesor coordinador una semana antes da data de finalización.


Sources of information
Basic Leadbetter (2002). 100% Golf. Tutor
Jacobs (1999). 50 lecciones magistrales de Golf. Tutor
Borgatti (2007). A swing you can trust. Atria Books
Woods (2002). Así juego al Golf. B. S. A.
Hogan & Warren (2006). Ben Hogan´s five lessons. Shimon & Schuster
Els (1996). Cómo desarrollar un swing de Golf clásico. Tutor
Lewis (1997). Como jugar al Golf. Hispano Europea
PGA (2002). Conocer el deporte Golf. Tutor
Leadbetter (2001). Defectos y correcciones. Tutor
Stirling (1988). El Golf y su práctica. Hispano Europea
Blanquer (2002). El Golf, mitos razones sobre el uso de los recursos naturales. Tirant lo Blanch
Chmiel & Morris (2003). El Golf. A partir de los 50. Tutor
Els (2005). El juego corto. Tutor
Saunders (2001). El manual de Golf. Blume
Leadbetter (2007). El swing de golf. Tutor
Dear (). Escuela de Golf: Del aprendizaje a la competición. Tutor
Reid (2005). Get yourself in Golf shape. Rodale
Watson & Seitz (1983). Getting up and down. Random House
Ballingall (1997). Golf 101 consejos esenciales. Juventud
Chmiel & Morris (2001). Golf past 50. Human Kinetics
Vad (2007). Golf Rx. Gotham books
Palmer (1995). Golf Sistemático Avanzado. Paidotribo
Love III (1997). How to feel a real Golf swing. Tree Rivers Press
Falken (1999). Las principales reglas del Golf. Paidotribo
Nicklaus & Bowden (1990). Lecciones prácticas de Golf. Planeta
Poux (1995). Lesiones en el Golf. Ciba
Harmon, Jr. & Andrisani (2003). Los cuatro pilares para triunfar en el Golf. Tutor
Wright (2004). Los mejores consejos de Golf. Tutor
McLean (2007). Los ocho pasos del swing. Tutor
R B A (2000). Pasión por el Golf. R B A
Stockton (2003). Patear para ganar. Tutor
Jaffe (2006). Play Golf forever. Literary Architects
Jacobs & Bowden (1989). Practical Golf. The Lyons Press
Bann (2007). Programa paso a paso de Golf. Hinkler Books
Díaz & Cidoncha (2003). Términos y expresiones de argot en el mundo del Golf. CPD
Saunders (2000). The Golf Handbok for women. Tree Rivers Press
Bertrand & Bowler (2006). The secret of Hogan´s swing. Wilie
Stenzel (2000). The Women´s guide to Golf. Thomas Dunne Books
Torre de la (2001). Understanding the Golf swing. Warde
Suttie (2006). Your perfect swing. Human Kinetics

http://www.lawibdegolf.com/

http://www.FederaciónEspañoladeGolf.com/

http://www.FedraciónGallegadeGolf.com/

http://www.PGA.com/

http://galeon.hispavista.com/natacion/

http://www.PGW.com/

http://www.SanAndrews/

http://www.Atlanta/

http://www.etcc/

Complementary Gunther, Baumler, Klaus & Schneider (1989). Biomecánica deportiva. Martínez Roca
Sanchez (). Didáctica de la educación física y el deporte. Gymnos
Pila (1984). Educación físico deportiva enseñanza-aprendizaje. Augusto Pila Teleña
Grosser, Hermann, Tusker Y Zintl (1991). El movimiento deportivo. Martínez Roca
Hahn (1988). Entrenamiento con niños. Martínez Roca
Zintl (1991). Entrenamiento de la resistencia. Martínez Roca
Wineck (2005). Entrenamiento total. Paidotribo
Riera (1989). Fundamentos del aprendizaje de la técnica y la táctica deportivas. Inde
Pancorbo (2008). Medicina y ciencias del deporte y actividades físicas. Ergon
Wickstrom (1990). Patrones motores básicos. Alianza deporte
Ruiz & Sanchez (1997). Rendimiento deportivo. Gymnos
Grosser & Neumaier (1986). Técnicas de entrenamiento. Martinez Roca


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Teaching Physical Activity and Sport/620G01001
Anatomy and Kinetics of Human Movement/620G01002
Bases of Physical Education and Sport/620G01004
Learning and Motor Control/620G01012
Physiology of Exercise I/620G01013
Biomechanics of Human Movement/620G01014
Physiology of Exercise II/620G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Physiology of Exercise II/620G01025
Physical Activity and Sports Research/620G01021
Teaching/Learning Processes in Physical Activity and Sport/620G01022
Sports Structure and Organisation/620G01026

Subjects that continue the syllabus
Theory and Practice of Exercise/620G01016
Physical Activity and Sports Research/620G01021
Sport Performance Methodology/620G01024
Technology in Physical Activity and Sport/620G01034
Theory and Practice of Sports Training/620G01037
Sports Administration and Management/620G01038

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.