Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Historia do Patrimonio Rehabilitado Código 630467102
Titulación
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Composición
Coordinación
Soraluce Blond, Jose Ramon
Correo electrónico
j.r.soraluce@udc.es
Profesorado
Soraluce Blond, Jose Ramon
Correo electrónico
j.r.soraluce@udc.es
Web http://udccom.blogspot.com/
Descrición xeral Es necesario plantearse la Historia de la Arquitectura como La Historia de la Arquitectura Restaurada y Rehabilitada. Lo que hoy entendemos como Patrimonio es el fruto de toda la secuencia restauradora de la arquitectura y de las construcciones del pasado. La relectura de ese pasado, apoyado prácticamente en el estudio de sus transformaciones, permite reflexionar sobre la capacidad de intervención que asumen los edificios antiguos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación.
A2 Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles.
A6 Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo
B6 Capacidade de organización e planificación
B8 Capacidade de xestión de información
C7 Intuición mecánica
C9 Habilidade manual
C10 Cultura histórica
C11 Capacidade de análise e de síntese
C12 Razoamento crítico

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Establecer una reflexión fundada en el proceso proyectual de intervención en lo construido, además de facilitar la capacidad de análisis sobre obras referenciales para fundamentarlas en las bases teóricas en las que se apoyan. AP1
AP2
AP6
BP1
CM6
CM8
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. BP2
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. BP3
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo BP5
Capacidade de organización e planificación BP6
Capacidade de xestión de información BP8
Cultura histórica CM9
Capacidade de análise e de síntese CM10
Razoamento crítico CM11

Contidos
Temas Subtemas
1. Arquitectura vs arquitectura: lo nuevo como aniquilación de la experiencia anterior.
1
2. Revolución industrial y los conflictos tipológico y técnico. 2
3. Arquitectura moderna: la aniquilación de la historia.
3
4. Arquitectura moderna: la museización del patrimonio. 4
5. La experiencia posmoderna: collage y framentación. 5
6. Ultimas reflexiones teóricas 6

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 B1 C10 C11 C12 18 0 18
Discusión dirixida A1 A2 B3 B6 B8 3 0 3
Seminario B2 B5 C9 C7 6 0 6
Traballos tutelados A2 B3 B6 B8 0 45 45
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguemento dos traballos dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 B3 B6 B8 Adecuado desarrollo de un trabajo en grupo. 100
 
Observacións avaliación
<p> Será efectuada la evaluación a través de la valoración del trabajo presentado, siendo condición necesaria para esta, la asistencia a un mínimo de 17 horas de clases. La docencia a alumnos de programas para extranjeros se adaptará a condiciones pedagógicas y de trabajo de curso especiales. </p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Será facilitada al inicio del curso.

Bibliografía complementaria

Será presentada al inicio de cada uno de los temas a desarrollar


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías