Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Metodos Avanzados de Cálculo para Rehabilitación de Estruturas Código 630467120
Titulación
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Perez Valcarcel, Juan Bautista
Correo electrónico
juan.pvalcarcel@udc.es
Profesorado
Otero Piñeiro, Maria Victoria
Perez Valcarcel, Juan Bautista
Correo electrónico
victoria.otero@udc.es
juan.pvalcarcel@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Esta asignatura pretende proporcionar al alumno los instrumentos matemáticos avanzados que le permitan abordar el cálculo de estructuras complejas en trabajos de rehabilitación. El método más útil para este objetivo es el método de elementos finitos, del que los alumnos tienen un conocimiento limitado. Por ello es necesario definir los principios del método de forma práctica así como sus aplicaciones.
Se pretende que el alumno conozca las características de los elementos a emplear así como sus limitaciones, de tal manera que sea capaz de usar con garantías los programas de cálculo adecuados.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións.
A4 Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B6 Capacidade de organización e planificación
B8 Capacidade de xestión de información
C2 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas
C6 Comprensión numérica
C13 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los principios del método de Elementos Finitos y saber aplicarlo. AP3
BP1
BP6
BP8
CM5
CM12
Saber aplicar el método de elementos finitos a estructuras de fábrica y estructuras de madera AP3
AP4
BP1
BP2
BP3
BP6
BP8
CM1
CM5
CM12

Contidos
Temas Subtemas
Introducción al método de elementos finitos. Introducción al método de elementos finitos.
Conceptos básicos Conceptos básicos
Introducción a la discretización del continuo Introducción a la discretización del continuo
Formulaciones isoparamétricas Formulaciones isoparamétricas
Modelos elásticos y lineales. Continuidad C0, continuidad C1 Modelos elásticos y lineales. Continuidad C0, continuidad C1
Modelos plásticos, modelos de fractura. Estructuras de fábrica.

Modelos plásticos, modelos de fractura. Estructuras de fábrica.
Modelos anisótropos.Estructuras de madera. Modelos anisótropos.Estructuras de madera.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A3 A4 B1 B2 B3 B6 B8 C2 C6 C13 6 20 26
Presentación oral A3 A4 B1 B2 B3 B6 B8 C6 C13 15 0 15
Traballos tutelados A3 A4 B1 B2 B3 B6 B8 C2 C6 C13 6 25 31
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Las prácticas de laboratorio se utilizarán para incidir en los distintos aspectos de la asignatura que no le hayan quedado suficientemente claros al alumno en las exposiciones teóricas, así como para orientarlo en la realización de los trabajos.
Presentación oral Exposición por parte del profesor de los diferentes temas de la materia, así como de los problemas que el alumno deberá aprender a resolver. Los alumnos podrán, de un modo ordenado, plantear dudas o cuestiones.
Traballos tutelados Será obligatoria la presentación de un trabajo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
Se organizará de manera que el alumno asista, cuanto menos, a tres sesiones que se utilizarán para incidir en los distintos aspectos de la asignatura que no le hayan quedado suficientemente claros en las exposiciones teóricas, así como para orientarlo en la realización de los trabajos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A4 B1 B2 B3 B6 B8 C2 C6 C13 Para superar la materia será necesario presentar el trabajo requerido, que tendrá la categoría de memoria final y obtener en él una calificación de apto. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Oñate, E. (). Cálculo de Estructuras por el Método de Elementos Finitos. Barcelona. CIMNE
Valcárcel, J. (). Introducción al Método de los Elementos Finitos. La Coruña. Dpto. Tecnología de la Construcción

Bibliografía complementaria Ciarlet, P.G. (). Introduction à l´analyse numérique matricialle el à l´optimisation. París. Masson
Chapra, S.-Canale, R. (). Métodos Numéricos para Ingenieros. Méjico. McGraw Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías