Identifying Data 2019/20
Subject (*) Landscape Planning Code 630478003
Study programme
Mestrado Universitario en Arquitectura da Paisaxe Juana de Vega
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://master.juanadevega.org
General description ESTA MATERIA NO TIENE DOCENCIA PRESENCIAL POR EXTINCIÓN DEL TÍTULO DE MÁSTER
- Entender en que consiste a planificacion da paisaxe, a partir dunha abordaxe te????rica e aplicada.
- Aprender a empregar o Convenio Europeo da Paisaxe (CEP) como marco de referencia actual en planificacion da paisaxe.
- Deducir de que xeito se introduce a paisaxe na planificacion xa existente (territorial e urbanistica).
- Coñecer como son os instrumentos basicos de planificacion da paisaxe (catalogos, cartas, estudos de impacto e instrumentos analogos) e
aprender a desenvolvelos de forma autonoma.
- Aplicar os coñecementos adquiridos a realidade galega.
- Estudar a importancia dos solos como elementos configuradores da paisaxe.
- Comprender a relacion entre paisaxe e bioxeografia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Ser capaz de conocer el vocabulario de diseño paisajístico a través del estudio y la evolución de los jardines y el paisaje a lo largo de la historia
A12 - Ser capaz de realizar tareas de catalogación y definición de las medidas de protección de jardines y paisajes de valor histórico.
A18 Ser capaz de aplicar a normativa vixente relacionada coa xardinaría e a paisaxe.
A22 Ser capaz de comprender o conocer las técnicas de medición y levantamiento gráfico de ámbitos urbanos y naturales en todas sus fases y las bases de topografía, hipsometría y cartografía y de las técnicas de modificación del terreno precisas para realizar estudios y proyectos de carácter territorial y paisajístico
A24 Ser capaz de comprender y conocer la responsabilidad respecto a los principios básicos de ecología, de sostenibilidad y de conservación de los recursos y del medio ambiente en el paisaje.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
El alumno a lo largo de esta materia, adquirirá conocimientos teóricos sobre los distintos modelos paisajísticos. Aprenderá a distinguir las características básicas de cada uno, y enmarcarlo dentro de los grandes modelos paisajísticos. A lo largo del curso, se explicarán las distintas normativas relativas a la planificación del paisaje y sus implicaciones medioambientales, para que el alumno tenga una visión genérica sobre las distintas normas y medidas legales que existen sobre este campo. AJ2
AJ12
AJ18
AJ22
AJ24
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I 1. Introducion: que paisaxe para a planificacion e que planificacion para a paisaxe? O CEP como marco para a planificacion da paisaxe.
Nocions basicas de planificacion.
2. A participacion publica en materia de paisaxe. Mecanismos participativos.
3. Os catalogos de paisaxe e instrumentos analogos: revision de experiencias. Identificacion e caracterizacion de paisaxes en planificacion.
A cuestion das unidades de paisaxe.
4. As cartas da paisaxe e instrumentos analogos: revision de experiencias.
5. Introducion da paisaxe en planificacion territorial e urbanistica.
6. Os estudos de impacto e integracion paisaxistica.
7. Indicadores de paisaxe en planificacion. Confusion entre indicadores ambientais, territoriais e paisaxisticos.
BLOQUE II: APLICACIONS AS PAISAXES GALEGAS 1. A paisaxe rural en Galicia: orixe e prospectiva
2. Aplicacion de ferramentas actuais de planificacion da paisaxe en Galicia
3. Particularidades no caso galego da analise de paisaxes orientada a planificacion
BLOQUE III: PAISAXES E SOLOS 1. Solos de Galicia
2. Planificacion do uso do solo
3. Problemas asociados ao uso do solo
BLOQUE IV: PAISAXES E BIODIVERSIDADE
1. Marco legal
2. Aproximacions ecosistemicas e bioxeograficas a paisaxe
3. Biodiversidade e paisaxe en Galicia

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A2 A12 A18 A22 A24 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 146 146
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects realización de traballos teóricos

Personalized attention
Methodologies
Description
El alumno recibe atención personalizada concerniente al trabajo que está desarrollando en las diversas tareas encomendadas, a través del profesorado de la asignatura , tendrá la posibilidad de comentar y obtener revisiones críticas para poder contrastar opiniones y criterios y confrontarlos con los propios.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
 
Assessment comments

Para poder superar la asignatura será necesario cumplir los
siguientes requisitos:

1º Entregar todos los trabajos propuestos,en los
plazos y formas indicados en la asignatura.



2º Asistir regularmente a clases.
Se exigirá una asistencia mínima del 80%.

La evaluación del aprendizaje debe comprender tanto el proceso como
el resultado obtenido. El rendimiento del alumno en la materia cursada
depende, entre otros, de la combinación de dos factores: el esfuerzo
realizado y la capacidad del propio A avaliacion e de tipo continuo, isto e, ten caracter formativo e inclue distintos procedementos para a valoracion da actividade do/a

alumno/a ao longo da materia.

A ponderacion do sistema de avaliacion e a seguinte:

- 15%: recension critica dun texto, a partir das lecturas propostas nas aulas.

- 20%: elaboracion dun cartafol, segundo as indicacions que se faciliten.

- 40%: traballo autonomo de analise dun plan de paisaxe, segundo as indicacions que se faciliten.

- 5%: notas de aula correspondentes ao Bloque I, incluida a asistencia.

- 20%: Bloques II a IV, a partir de traballos practicos.

En convocatoria ordinaria, farase media coa cualificacion resultante de todos estes elementos. Aprobarase se a media e superior a 5, agas no

caso de que estea suspenso o traballo, que en todo caso cumprira elaborar de novo para a convocatoria extraordinaria se non se da superado na ordinaria.

En convocatoria extraordinaria, cumprira repetir exclusivamente aqueles items que non estean superados.

A asistencia e obrigatoria e tense en conta na cualificacion, segundo se indica neste apartado

.


Sources of information
Basic

B????SICA

Busquets, J. e Cortina, A. (coords.) (2009): Gesti????n del paisaje. Manual de protecci????n, gesti????n y ordenaci????n del paisaje. Barcelona: Ariel.

Donadieu, P. e P????rigord, M. (2005): Cl????s pour le paysage. Paris: Ophrys.

Mata, R. e Tarroja, ????. (coords.) (2006): El paisaje y la gesti????n del territorio. Criterios paisaj????sticos en la ordenaci????n del territorio y el

urbanismo. Barcelona: Diputaci???? de Barcelona.

Nogu????, J. e Sala, P. (2006): Prototipus de cat????leg de paisatge. Bases conceptuals, metodol????giques i procedimentals per elaborar els cat????legs

de paisatge de Catalunya. Olot/Barcelona: Observatori del Paisatge.

Nogu????, J.; Puigbert, L. e Bretcha, G. (eds.) (2009): Ordenaci???? i gesti???? del paisatge a Europa. Olot: Observatori del Paisatge.

Nogu????, J.; Puigbert, L.: Sala, P. e Bretcha, G. (eds.) (2010): Paisatge i participaci???? ciutadana: l????experi????ncia dels cat????legs de paisatge de

Catalunya. Olot/Barcelona : Observatori del Paisatge de Catalunya/Generalitat de Catalunya.

Prieur, M. et al. (2006): Landscape and Sustainable Development: Challenges of the European Landscape Convention. Strasbourg: Council of

Europe.

Zoido, F. e Venegas, C. (coords.) (2002): Paisaje y ordenaci????n del territorio. Sevilla/Soria: Junta de Andalucia/Fundaci????n Duques de Soria.

COMPLEMENTARIA

Berque, A. (1995): Les raisons du paysage : de la Chine antique aux environnements de synth????se. Paris: Hazan.

Calvo Iglesias, M.S., Fra Paleo, U. e D????az Varela, R.A. (2009): ????Changes in farming system and population as drivers of land cover and

landscape dynamics: The case of enclosed and semi-openfield systems in Northern Galicia (Spain)????, Landscape and Urban Planning, 90:

168-177.

Calvo Iglesias, M.S.; M????ndez Mart????nez, G. e D????az Varela, R.A. (2011): ????Los paisajes culturales de agras en Galicia y su din????mica evolutiva????,

Ager. Revista de estudios sobre despoblaci????n y desarrollo rural, 10: 7-38.

D????az-Fierros, F. e L????pez Silvestre, F. (coords.) (2009): Olladas cr????ticas sobre a paisaxe. Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega.

Gogeu, Y. e Jenkins, C. (dir.) (1995): La charte paysag????re. Outil d????am????nagement de l????espace intercommunal. Paris: La Documentation

Fran????aise.

G????mez Mendoza, J. (dir.) (1999): Los paisajes de Madrid: naturaleza y medio rural. Madrid: Fundaci????n Caja Madrid/Alianza.

Jones, M. (2007): "The European landscape convention and the question of public participation", Landscape Research, 32(5): 613-633.

Llop, C. (coord.) (2009): Paisatges en transformaci????. Intervenci???? i gesti???? paisatg????stiques. Barcelona: Diputaci???? de Barcelona.

L????pez Silvestre, F. (2005): El discurso del paisaje. Historia cultural de una idea est????tica en Galicia (1723-1931). Santiago de Compostela:Universidade de Santiago de Compostela.

Luginb..hl, Y. (1994): M..thode pour des Atlas de paysages. Identification et qualification. La D..fense: Minist..re de l..Am..nagement du

Territoire, de l....quipement et des Transports.

Mador.., F. (2006): Le commentaire de paysages en g..ographie humaine. Paris: Armand Colin.

Mata, R. e Sanz Herr..iz, C. (dirs.) (2003): Atlas de los paisajes de Espa..a. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente.

Molinero, F.; Tort, J. e Ojeda, J. F. (coords.) (2011): Los paisajes agrarios de Espa..a. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y

Marino.

Nogu.., J. (ed.) (2007): La construcci..n social del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva.

Pa..l, V. (2012): ..Paisaje, participaci..n y desarrollo.., en Lois, R.C. et al. (eds.): Planificaci..n y estrategias territoriales en la sociedad actual.

Santiago de Compostela: AGALI. pp. 453-494.

Pa..l, V.; Tort, J. e Sancho, A. (2011): ..El marco conceptual de los paisajes de la agricultura.., en Molinero, F.; Ojeda, J.F. e Tort, J. (eds.): Los

paisajes agrarios de Espa..a. Caracterizaci..n, evoluci..n y tipificaci..n. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino. pp. 9-38.

Ramil Rego, P. et al. (2005): ..La expresi..n territorial de la biodiversidad: paisajes y h..bitats.., Recursos rurais. Serie Cursos, 2: 109-128.

Ramil Rego, P. et al. (2008): Os h..bitats de Interese Comunitario en Galicia. Descrici..n e Valoraci..n Territorial. Lugo: IBADER.

Robertson, I. e Richards, P. (eds.) (2003): Studying Cultural Landscapes. London: Arnold.

Roger, A. (1997): Court trait.. du paysage. Paris: Gallimard.

Swanwick, C. (2002): Landscape Character Assessment. Guidance for England and Scotland. Crescent Place / Edinburgh: The Countryside

Agency / Scottish Natural Heritage.

Tarroja, ... e Camagni, R. (coords.) (2006): Una nueva cultura del territorio. Criterios sociales y ambientales en las pol..ticas y el gobierno del

territorio. Barcelona: Diputaci.. de Barcelona.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
O desenvolvemento das habilidades criticas e clave nesta materia, de xeito que se promovere un espirito participativo e de discusion nas
sesions. Ao mesmo tempo, agardase unha implicacion neste eido por parte do alumnado, que debe ser quen de dar argumentado de forma
madura as suas opinions e valoracions.
Os coñecementos de linguas (inglesa e/ou francesa) son imprescindibeis.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.