Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) XESTIÓN DA PAISAXE Código 630478014
Titulación
Mestrado Universitario en Arquitectura da Paisaxe Juana de Vega
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://master.juanadevega.org
Descrición xeral ESTA MATERIA NO TIENE DOCENCIA PRESENCIAL POR EXTINCIÓN DEL TÍTULO DE MÁSTER
El objetivo de esta materia es el de transmitir las ideas, principios, teorías y experiencias para alcanzar un desarrollo sostenible basado en el equilibrio armonioso entre las diferentes necesidades sociales, culturales, económicas y medioambientales. Su planteamiento general es proporcionar a los alumnos tanto los conocimientos teóricos y prácticos de las disciplinas íntimamente relacionadas con la gestión de paisajes (fitopatología, programas GIS, gestión de céspedes, arbustos, árboles, gestión del riesgo potencial, etc.), así como los principios y fundamentos de los últimos mecanismos de gestión integral y racional en nuestras ciudades, áreas históricas y paisajes protegidos, abordando desde el diagnóstico de la situación actual de los paisajes hasta diferentes planteamientos de planes de gestión y sus implicaciones y aplicaciones informáticas.
También se desarrollarán planteamientos de la gestión de aguas residuales, tomando como ejemplo algunos de los parques temáticos o parques más representativos de España.
Plan de continxencia

Competencias do título
Código Competencias do título
A14 - Ser capaz de analizar, controlar la calidad y definir condiciones de mantenimiento en los trabajos de jardinería y paisajismo.
A15 Ser capaz de asesorar en la elaboración de proyectos de protección, ordenación y gestión del paisaje y participar en la formación de equipos pluridisciplinares
A18 Ser capaz de aplicar a normativa vixente relacionada coa xardinaría e a paisaxe.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Los alumnos deben ser capaces, por un lado, de proyectar tomando como base los condicionantes especificados en esta asignatura, y, por otro lado, ser capaces de diagnosticar y gestionar correctamente un paisaje, parque o jardín, dentro del marco del Convenio Europeo del Paisaje. AP14
AP15
AP18
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
La gestión del Paisaje. o Planes de gestión. Especificaciones para la gestión y el mantenimiento. Gestión integral.
o Consideraciones estratégicas: estructuras organizativas: gestión versus mantenimiento.
o Planes de gestión: especificaciones para la gestión y el mantenimiento.
o Aplicaciones GIS para la gestión.
o Gestión de recursos humanos: historia de la profesión y profesionalización de disciplinas.
o Gestión económico-financiera: gestión presupuestaria y de costes.
La gestión del Paisaje II Gestión de paisajes naturales, diseñados y protegidos, gestión de áreas históricas
La gestión del Paisaje III Gestión de los paisajes urbanos.
Gestión de la vegetación o Céspedes
a) Normalización en céspedes.
b) El suelo para céspedes.
c) Materiales para la construcción de superficies encespedadas.
d) Siega, escarificado y aireaciones.
e) Resiembras y recebos.
f) Fertilización en céspedes.
g) Riego.
o Arbustos y arbolado.
a) Gestión de las especies arbustivas.
b) Gestión integral de árboles. Programas SIG.
c) La gestión del riesgo. Tomografías sónicas y por impedancia eléctrica.
o Sanidad vegetal. Plagas y enfermedades de espacios verdes.
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a) Conceptos básicos: Definiciones y condiciones de las actuaciones fitosanitarias.
b) Enfermedades de plantas leñosas: Hongos, Bacterias, Problemas producidos por insectos, y desórdenes abióticos.
c) Estrategias de control: Métodos biológicos, lucha Químicas
d) Problemas de céspedes
Gestión de aguas recicladas Usos en paisajismo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A14 A15 A18 C2 C3 18 25 43
Obradoiro A14 A15 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 25 30
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral La metodología de enseñanza-aprendizaje estará basada en clases magistrales de los aspectos teóricos, acompañadas por material audiovisual (ordenador y cañón de video) relacionado con el tema, y combinadas con ejemplos y aplicaciones prácticas.
Se utilizan como recursos docentes: la pizarra, sistemas audiovisuales, principalmente mediante presentaciones en Power-Point con proyector de video y recursos bibliográficos facilitados por el profesor
Obradoiro Se realizarán distintas actividades que los alumnos deberán trabajar individualmente o en grupo, y donde se observará el nivel de aplicación práctica de los contenidos teóricos que ha adquirido el alumno

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
El alumno recibe atención personalizada concerniente al trabajo que está desarrollando en las diversas tareas encomendadas, a través del profesorado de la asignatura , tendrá la posibilidad de comentar y obtener revisiones críticas para poder contrastar opiniones y criterios y confrontarlos con los propios

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A14 A15 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 En aplicacion de los conocimientos adquiridos el alumno desarollará bajo la tutela del profesorado de la asignatura las diversas tareas encomendadas 100
 
Observacións avaliación

Do volume de traballo total do alumno nunha materia, unha gran parte (nunca menor do 60%) corresponde ao traballo individual ou en grupo que o alumno se compromete a realizar sen a presenza do profesor. Nestas horas de traballo inclúese a preparación das clases, o estudo, a ampliación e síntese de información recibida, a resolución de exercicios, a elaboración e redacción de traballos, a escritura, verificación e comprobación de programas de ordenador, a preparación e ensaio de exposicións, etc.

A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso coma o resultado obtido. O rendemento do alumno na materia cursada depende, entre outros, da combinación de dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio alumno. A forma en que o avaliamos condiciona o método de aprendizaxe e inflúe na aprendizaxe mesmo. De calquera forma dada a tipoloxía deste Máster proponse como norma xeral a avaliación continua polos profesores.

A aprendizaxe a través dos créditos ECTS axústase a unha avaliación continuada que debe contribuír de forma decisiva a estimular o alumno a seguir o proceso e a involucrarse máis na súa propia formación. Apóstase por un criterio xeral de avaliación para todas as materias en que é obrigado contar con dous instrumentos, a avaliación continua e a presentación de traballos realizados individualmente ou en grupo e, recomenda que o peso mínimo da avaliación continua nesa cualificación sexa do 50%. Ademais, deixase a porta aberta para que o profesor poida aumentar ese peso e limítase a posibilidade de penalizar un estudante que teña éxito no exame final e fracase na avaliación continua.

A avaliación debe servir para verificar que o alumno ha asimilado os coñecementos básicos que se lle transmitiron e adquirido as competencias xerais. Pero a avaliación tamén debe ser o instrumento de comprobación de que o estudante adquiriu as competencias teóricas e prácticas do título. Por iso, como se fai para varias materias, utilízanse métodos de avaliación variada (exposicións orais preparadas de antemán, explicacións curtas realizadas polos alumnos en clase, manexo práctico de bibliografía, uso de ordenador, traballo en equipo, etc.) que permitan valorar se o alumno adquiriu as competencias transversais e prácticas.


Fontes de información
Bibliografía básica

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Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase a asistencia regular ás clases presenciais teóricas e prácticas

• Participación activa nas clases

• Elaboración dos traballos que se propoñan

• Consultar a bibliografía recomendada



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías