Identifying Data 2022/23
Subject (*) Master Thesis Code 630519007
Study programme
Mestrado Universitario en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 30
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Creus Andrade, Juan Jose
E-mail
juan.creus@udc.es
Lecturers
Abelleira Doldán, Miguel A.
Agrasar Quiroga, Fernando
Antelo Tudela, Enrique
Aragon Fitera, Jorge
Bermudez Graiño, Jose Manuel
Blanco Lorenzo, Enrique Manuel
Carreira Montes, José Ángel
Casares Gallego, Amparo
Conde Garcia, Jesus
Crespo Gonzalez, Cristobal
Creus Andrade, Juan Jose
Dominguez Diez, Eloy Rafael
Dominguez Diez, Javier Faustino
Estévez Cimadevila, Francisco Javier
Fernández-Albalat Ruiz, Andrés
Gallego Picard, Pablo
Garitaonaindia De Vera, Jose R
Hermo Sanchez, Victor Manuel
Liñares Méndez, Patricia
Llamazares Castro, Jesus
Martín Gutiérrez, Emilio
Martínez González, Carlos
Meijide Tomas, Jorge Vicente
Muñiz Gomez, Santiago
Paz Agras, Luz
Pedros Fernandez, Oscar
Penela Fernández, Alfonso Carlos
Prieto López, Juan Ignacio
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Raya de Blas, Antonio
Redondo Porto, Alberto
Rodriguez Blanco, Emilio
Rodriguez Garcia, Enrique
Sabin Diaz, Patricia
Sánchez Iglesias, Santiago
Sánchez Lampreave, Ricardo
Santos VÁzquez, Angeles
Seoane González, José Carlos
Seoane Prado, Enrique
Suárez Riestra, Félix Leandro
Vazquez Rodriguez, Jose Antonio
Vidal Pérez, Francisco José
E-mail
miguel.abelleira@udc.es
fernando.agrasar@udc.es
enrique.antelo@udc.es
j.aragon@udc.es
jose.bermudez@udc.es
enrique.blanco@udc.es
j.cmontes@udc.es
amparo.casares@udc.es
jesus.conde@udc.es
cristobal.crespo@udc.es
juan.creus@udc.es
eloy.dominguez@udc.es
javier.dominguez@udc.es
javier.estevezc@udc.es
andres.fernandez-albalat@udc.es
pablo.gallego@udc.es
j.garitaonaindia@udc.es
victor.hermo@udc.es
p.linaresm@udc.es
j.llamazares@udc.es
emilio.martin@udc.es
c.martinez.gonzalez@udc.es
jorge.meijide@udc.es
santiago.muniz@udc.es
luz.paz.agras@udc.es
oscar.pedros@udc.es
alfonso.penela@udc.es
juan.prieto1@udc.es
carlos.quintans@udc.es
antonio.raya@udc.es
a.redondo@udc.es
emilio.rblanco@udc.es
enrique.rodriguez.garcia@udc.es
patricia.sabin@udc.es
santiago.sanchez@udc.es
ricardo.lampreave@udc.es
angeles.santos@udc.es
carlos.seoane@udc.es
enrique.seoane@udc.es
felix.suarez@udc.es
jose.vazquez@udc.es
francisco.vidal@udc.es
Web http://www.udc.es
General description O Traballo Fin de Mestrado finaliza a titulación que habilita para o exercicio da profesión de arquitecto. O tema a desenrolar será o iniciado na asignatura Proxectos Avanzados. Trátase de elaborar, presentar e defender un proxecto integral de arquitectura de natureza profesional no que se sinteticen todas as competencias adquiridas na carreira, desenvolvido ata o punto de demostrar suficiencia para determinar a completa execución das obras de edificación sobre as que verse, con cumprimento da regulamentación técnica e administrativa aplicable. Representa a plenitude da adquisición das competencias para o exercicio da profesión regulada de Arquitecto de acordo cos dereitos, atribucións e prerrogativas que as disposicións legais establezan.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Ability to conceive, calculate, design and integrate in buildings and urban developments and implement: Building structures (T)
A2 Ability to conceive, calculate, design and integrate in buildings and urban developments and implement: interior partition walls, carpentry, stairs and architectural finishes (T)
A3 Ability to conceive, calculate, design and integrate in buildings and urban developments and implement: exterior walls and cladding, roofing and other major works (T)
A4 Ability to conceive, calculate, design and integrate in buildings and urban developments and implement: supply systems, sewage, heating and air conditioning (T)
A5 Ability to design, implement and develop sketches and drafts, concept designs, developed designs and technical designs (T)
A6 Ability to design, implement and develop urban projects (T)
A7 Ability to design, implement and develop construction management (T)
A8 Ability to develop functional programmes for buildings and urban spaces (T)
A9 Ability to preserve, restore and renovate the built heritage (T)
A10 Ability to practise architectural criticism
A11 Ability to develop and manage urban plans at any scale (T)
A12 Development, presentation and public review, once the student has all credits, undergraduate and master´s degree, of an original exercise done individually, before a university jury including at least one prestigious professional proposed by the professional associations. The exercise will consist of a comprehensive architectural design of professional nature in which all the skills acquired in the degree and master´s degree, are developed to an extent of demonstrating sufficiency to guarantee the full execution of the construction works according to technical and administrative regulations (T)
B1 Students have the learning skills that enable them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous
B2 Have knowledge and understanding that provide a basis or opportunity for originality in developing and / or applying ideas, often in a research context
B3 Students can apply acquired knowledge and ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader or multidisciplinary contexts related to their field of study
B4 Students are able to integrate knowledge and handle complexity and formulate judgements based on information that is incomplete or limited, including reflection on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgements
B5 Students can communicate their conclusions and the knowledge and the rationale supportting them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous way
B6 Knowing the methods of research and preparation of construction projects
B7 Creating architectural designs that meet both aesthetic and technical requirements and the needs of users within the limits imposed by cost factors and building regulations
B8 "Understanding the architectural profession and its role in society, in particular, elaborating projects that take into account the social factors "
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and caring citizenship, being able to analyse facts, diagnose problems, formulate and implement solutions based on knowledge and solutions for the common good
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face
C7 Assuming as professionals and citizens the importance of learning throughout life
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ao superar este materia, o alumno deberá estar en condicións de afrontar todas as competencias da profesión de arquitecto: -Elaborar proxectos de calqueira complexidade, nos que se satisfagan adecuadamente as exigencias compositivas, espaciais, técnicas e funcionais inherentes ao diseño arquitectónico, urbanístico e da paisaxe. -Integrar dentro do proceso compositivo y de proxectación arquitectónica a aprendizaxe das asignaturas de perfil tecnolóxico e urbanístico, cunha metodoloxía que permita a aplicación práctica dos contidos teóricos de todas elas nun proxecto de calqueira complexidade. -Traballar a todas as escalas coas normativa e estándares. A edificación, o conxunto, o barrio, o espacio urbano e a paisaxe, resolvendo proxectos dende a ordenación territorial ata as pezas máis miudas, que permitan unha visión global das circunstancias que conforman as relacións complexas que se dan no contexto do hábitat humano. Tamén, aparecen outros elementos de coñecemento como o traballo de campo e entrevistas cos veciños que impulsan propostas de investigación adaptándose ás necesidades dos seus habitantes. No traballo do taller os proxectos desenvolvense a nivel de proxecto básico e de execución, dende as ideas iniciais ata a elaboración máis detallada, incluíndo a definición dos seus materiais e a súa construcción e a incorporación, deseño e dimensionado de elementos estruturais. Trabállase coas normas implicadas, como a habitabilidade, eliminación de barreiras, os criterios de evacuación, código técnico, normativa urbanística... AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
The aim is to carry out the Final Career Project, which is developed in this subject (TFM), based on the work initiated in the subject Advanced Projects (AP). It consists of the elaboration of projects that allow to synthesize capacities and partial knowledge acquired in the course of the formative process, serving as general test for the practice of the office of architect. Therefore, the Final Project will be an original exercise that will be presented and defended before the Tribunal, and will consist of a comprehensive architectural project of a professional nature that will summarize the knowledge and skills acquired in all disciplines of the career, developed to the point of demonstrating aptitude to determine the complete execution of the buildings in question, with compliance with the applicable regulations. The provisions of the Rules of Procedure for the elaboration and defense of the Final Draft approved by the governing bodies shall be applied. The topics will be those proposed in the subject Advanced Projects for each of the architecture workshop groups. The conditions for drafting, content, presentation, composition of the Tribunals and other features of the Final Draft will be included in the above-mentioned Regulations.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 26 46
Document analysis A5 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 9 10
Workshop A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 215 365.5 580.5
Introductory activities A5 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 5 10
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 2.5 4.5
Diagramming A5 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 4 5
Directed discussion A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 46 26.68 72.68
Field trip A5 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 0 4
Events academic / information B2 B4 B6 C1 C5 C8 4 0 4
Workbook A5 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 9 10
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. La sesión magistral es también conocida como conferencia, método expositivo o lección magistral. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
Document analysis Técnica metodológica que supone la utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos (fragmentos de reportajes documentales o películas, noticias de actualidad, paneles gráficos, fotografías, biografías, artículos, revistas, planos históricos y actuales, textos, etc.) relevantes para la temática de la materia con actividades específicamente diseñadas para el análisis de los mismos. Se puede emplear como introducción general a un tema, como instrumento de aplicación de estudio de casos, para la explicación de procesos que no se pueden observar directamente, para la presentación de situaciones complejas o como síntesis.
Workshop de arquitectura: Modalidad formativa orientada a la aplicación de aprendizajes en los que se introducen conocimientos de diversas materias, siempre alrededor de un proyecto arquitectónico, dónde se pueden combinar diversas metodologías/pruebas (exposiciones, simulaciones, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través de la que el alumnado desarrolla tareas prácticas sobre un tema específico, con el apoyo y supervisión del profesorado de las materias implicadas.
Introductory activities Actividades que se llevan a cabo antes de iniciar cualquier proceso de enseñanza aprendizaje a fin de conocer las competencias, intereses y/o motivaciones que posee el alumnado para el logro de los objetivos que se quieren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ella se pretende obtener información relevante que permita articular la docencia para favorecer aprendizajes eficaces y significativos, que partan de los conocimientos previos.
Objective test Prueba escrita utilizada para la evaluación del aprendizaje, cuyo trazo distintivo es la posibilidad de determinar si las respuestas dadas son o non correctas. Constituye un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaluar conocimientos, capacidades, destrezas, rendimiento, aptitudes, actitudes, inteligencia, etc. Es de aplicación tanto para la evaluación diagnóstica, formativa como aditiva. La prueba objetiva puede combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación. También se puede construir con un solo tipo de alguna de estas preguntas.
Diagramming Consiste en una síntesis de los principales contenidos trabajados. Es un recurso óptimo para facilitar la comprensión de la realidad y/o texto y la concentración personal sobre el material objeto de estudio. Es también una ayuda importante para el repaso y la preparación de exámenes.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos en la que los miembros de un grupo discuten de forma libre, informal y espontánea sobre un tema, aunque poden estar coordinados por un moderador.
Field trip Actividades desarrolladas en un contexto externo al entorno académico universitario (empresas, instituciones, organismos, monumentos, etc.) relacionadas con el ámbito de estudio de la materia. Estas actividades se centran en el desarrollo de las capacidades relacionadas con la observación directa y sistemática, la recogida de información, la ejecución de croquis, fotografías, bosquejos, diseños, etc.
Events academic / information Como parte dos contidos promovidos dentro da asignatura, realizaranse actividades por parte do alumnado que implican a súa asistencia ou participación en eventos científicos ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundizar no coñecemento dos temas de estudio relacionados coa materia.
Ademais, o alumnado deberá preparar o material síntese do seu traballo realizado na materia para a súa publicación ou exposición pública, nos termos indicados polo profesorado da materia.
Workbook Son un conjunto de textos y documentación escrita que constituyen una fuente de profundización en los contenidos trabajados.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Objective test
Workshop
Description
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver no Taller, a través dos profesores do grupo ao que fose asignado. No Taller terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.

O traballo do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Defensa, unha vez obtidos todos os créditos de grao e máster, dun exercicio orixinal realizado individualmente, ante un tribunal universitario no que deberá incluírse polo menos un profesional de recoñecido prestixio proposto polas organizacións profesionais.

A sesión pública da presentación e defensa ante un tribunal universitario consistirá na exposición por parte do estudante do proxecto realizado. O tempo de exposición será fixado polo tribunal.

Unha vez terminada a exposición pública, os membros do tribunal poderán solicitar ao estudante as aclaracións que estimen oportunas e xustificarán a súa avaliación. O tribunal cualificará ao aspirante coa nota de matrícula de honra, sobresaliente, notable, ou aprobado, engadindo a cualificación numérica. Esta cualificación anotarase no acta e será incorporada ao expediente do estudante.
50
Workshop A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Considera a asistencia e participación do alumno na docencia presencial, a realización e exposición, no seu caso, dos traballos non presenciais e os desenvolvidos en taller. Os profesores do taller emiten un informe, a petición do estudante, sobre o traballo realizado que, unicamente en caso de ser favorable, permitirá a defensa ante o tribunal universitario.O informe reflectirá de forma detallada o seguimento efectuado, os posibles incidentes que tivesen lugar e todos aqueles aspectos que se consideren relevantes para a cualificación do traballo. Será asinado por polo menos dous dos profesores do taller de PFC, sendo un deles pertencente ao módulo proyectual e outro ao módulo técnico.

Esíxese a asistencia ao 80% das sesións do obradoiro e das sesións expositivas.

A valoración do proxecto realizado no taller non se restrinxe aos contidos, tamén, constátase a autoría da mesma.
50
 
Assessment comments

Todos os estudantado de TFM debe realizar o seu traballo de xeito presencial nun obradoiro de PFC, cunha asistencia mínima do 80% tanto para as sesións de obradoiro como para as sesións expositivas correspondentes.

A presentación e defensa do TFM ante o tribunal é obrigatoria.

Medidas de dedicación para o alumnado a tempo parcial: non se contemplan, debido a que se trata dunha materia na que o taller é  a metodoloxía fundamental. 

Dispensa académica: non se contempla, debido a que se trata dunha materia na que o taller é a metodoloxía fundamental. 

A evaluación da práctica obligatoria non se limita aos contidos, ademais, indícase a autoría da mesma.

A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de evaluación, unha vez comprobada, implicará directamente a calificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera calificación obtida en todas as actividades de evaluación de cara á convocatoria extraordinaria. 


Sources of information
Basic RAHM,Philippe (2009). Architecture météorologique. Paris: Archibooks
Olgyay, Viktor (1998). Arquitectura y clima: Manual de diseño bioclimático para arquitectos y urbanistas. Barcelona: GG
DEPLAZES, Andrea (2010). Construir la arquitectura. Barcelona: GG
VVAA (2017). CTE - Código Técnico de la Edificación. Madrid: Ministerio de Fomento
VVAA (2010). Decreto 29/2010 Habitabilidad de Viviendas en Galicia. DOGA 18 marzo 2010
Habraken, N.J. (1979). El diseño de soportes. Barcelona: Gustavi Gili
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura. Barcelona: GG
Banham, Reyner (1975). La arquitectura del entorno bien climatizado. Buenos Aires: Infinito
PARICIO, Ignacio (1995). La construcción de la arquitectura 2. Los elementos.. Barcelona: ITeC
Pallasmaa, Juhani (2012). La mano que piensa. Barcelona: GG
SOLÁ-MORALES, Manuel de (1997). Las formas de crecimiento urbano. Barcelona: UPC
Hertzberger, Herman (2016). Lessons for students in architecture. Rotterdam: Nai010
Gali Izard, Teresa (2005). Los mismos paisajes: Ideas e interpretaciones. Barcelona: GG
AAVV CSCAE (). Manuales y programas. CSCAE
Zumthor, Peter (2009). Pensar la arquitectura. Barcelona: GG
Ian MacHarg (2000). Proyectar con la naturaleza. Barcelona: GG
QUARONI, Ludovico (1980). Proyectar un edificio: ocho lecciones de arquitectura. Madrid: Xarait
TORROJA, Eduardo (2004). Razón y ser de tipos estructurales. Madrid: CSIC
ENGEL, Heino (2009). Sistemas de estructuras. Barcelona: GG
Alexander, Christopher (1980). Un lenguaje de patrones. Barcelona: Gustavi Gili

Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Todo PFC estará codirixido por dous profesores arquitectos da ETSAC adscritos ao Máster, necesariamente un deles estará integrado nas áreas de Proxectos, Composición e Urbanismo e, o segundo, nas áreas de: Instalacións, Construción, Estruturas e Representación.

Para solicitar a presentación e defensa do PFC, o estudiante debe de cumplir simultáneamente as seguintes condicións:

  1. Ter superado o resto dos créditos necesarios para a obtención do título. A tales efectos a administración do centro comprobará o cumprimento deste requisito.
  2. Contar co informe de autorización do obradoiro de PFC para a súa defensa, que será tramitada polos codirectores.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.