Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Técnicas de Investigación Tecnolóxica na Arquitectura Código 630548005
Titulación
Máster Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Matemáticas
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Fernandez Cobian, Esteban
Correo electrónico
esteban.fcobian@udc.es
Profesorado
Fernandez Cobian, Esteban
Correo electrónico
esteban.fcobian@udc.es
Web http://https://orcid.org/0000-0002-5290-4357
Descrición xeral O obxectivo desta materia é introducir ós alumnos nos métodos propios da investigación tecnolóxica en arquitectura.
Nas escolas de arquitectura hay tres áreas que teñen esa consideración: Construción, Estruturas e Instalacións. Cada unha delas utiliza recursos específicos que convén coñecer.
A materia consta dunhas sesións onde se explica en que consiste a investigación en arquitectura, e de sesións específicas, nas que diversos investigadores que traballan nesas áreas amosarán as súas experiencias, facendo fincapé nas metodoloxías usadas e os resultados obtidos.
Finalmente, realizaranse visitas aos laboratorios que a Universidade da Coruña pon a disposición dos seus investigadores nas áreas tecnolóxicas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01. Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A2 E02. Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación.
A3 E03. Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico.
A4 E04. Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
A5 E05. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A6 E06. Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación.
A7 E07. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente.
A8 E08. Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
A9 E09. Aptitude ou capacidade para realizar auditorías e certificacións enerxéticas de edificios existentes, incluída a proposta de alternativas de mellora e optimización mediante a redacción de informes e proxectos técnicos.
A10 E10. Aptitude ou capacidade para utilizar criterios de sustentabilidade ambiental na elección de materiais e na definición de solucións técnicas, abranguendo o uso e a integración de sistemas activos e pasivos.
B1 CB06. Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB08. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1. Entender a importancia da rehabilitación arquitectónica desde o punto de vista da preservación do patrimonio histórico e cultural dunha sociedade.
C1 T01. Capacidade de análise e síntese
C2 T02. Capacidade de organización e planificación
C3 T03. Comunicación oral e escrita
C4 T04. Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05. Capacidade para a xestión da información
C6 T06. Resolución de problemas
C7 T07. Toma de decisións
C8 T08. Aprendizaxe autónoma
C9 T09. Creatividade
C10 T10. Habilidade gráfica xeral
C11 T11. Visión espacial
C12 T12. Comprensión numérica
C13 T13. Intuición mecánica
C14 T14. Sensibilidade estética
C15 T15. Cultura histórica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
La adquisición por el alumno de dominio suficiente en las competencias que se ejercitan en este módulo AP1
AP2
AP3
AP8
BP1
BP2
BP3
CM6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse, así como descubrir os límites do coñecemento na área da tecnoloxía na arquitectura, para plantexar unha investigación que a faga avanzar. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
CP12
CP13
CP14
CP15

Contidos
Temas Subtemas
1. A investigación tecnolóxica en arquitectura Planteamentos iniciais
A tese de doutoramento.
2. A investigación tecnolóxica en arquitectura Recursos bibliográficos
Recursos en liña
3. A investigación en estruturas Marco xeral
Investigacións recentes

4. A investigación en construción Marco xeral
Investigacións recentes

5. A investigación en instalacións Marco xeral
Investigacións recentes
7. Centro de Innovación Tecnolóxica en Edificación e Enxeñería Civil (CITEEC) Visita aos distintos departamentos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 B1 6 0 6
Estudo de casos A3 A8 15 0 15
Traballos tutelados A4 A5 A6 A7 A9 A10 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 0 52 52
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Esta materia precisa trasmitir coñecementos, definir conceptos, explorar unha realidade, a científica que resulta nova a univeristarios con formación eminentemente técnica e artística, pero non científica.
Nestas sesións maxistrais perseguese encher ese baleiro.
Estudo de casos A materia quedaría plantexada só dun xeito teórico se non se familiarizara aos estudantes con investigacións concretas, coa metodoloxía a seguir na formalización de proxectos de investigación, e sobre todo, cos documentos que forman a tese de doutoramento. Có estudo de casos pretendese complementar con casos prácticos os conoñecementos xa explicados.
Traballos tutelados Plantexamento por parte do estudante dun traballo de investigación orixinal, a modo de proxecto de tesis doctoral tecnolóxica que puidera ser desenvolvida na Escola de Arquitectura da UDC.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
1. Sesión maxistral. Procurarase implicar a cada estudante nas explicacións teóricas, fomentando a súa participación.
2. Traballos tutelados. O exercicio práctico será tutelado dende o inicio, con correccións periódicas previamente establecidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 B1 Dado o carácter presencial do Mestrado, nesta materia como en las restantes materias que integran o presente postgrado, esíxese unha asistencia non inferior ao 80% relativa á totalidade das sesións presenciais programadas. 10
Traballos tutelados A4 A5 A6 A7 A9 A10 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 Se valorará a adecuación do proxecto de investigación aos estándares científicos habituais, con especial atención á correción do sistema de citas empregado. 90
 
Observacións avaliación

A esixencia xeral de asistencia non terá efecto cós estudantes que teñan recoñecida unha adicación a tempo parcial segundo a norma
que regula o réxime de adicación ao estudo e a permanencia e a
progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na UDC.

O seguemento
do curso e autoría de traballos verificarase có cumprimento de titorías
obrigatorias.

Se un alumno copia algún exercicio a outro, considerarase suspendido na convocatoria máis próxima.


Fontes de información
Bibliografía básica

Eco, Umberto. 1977. Cómo se hace una tesis.

Bibliografía complementaria

Chinneck, John W. 2006. How to organize your thesis?

Easterbrook, Steve. 2012. How thesis get written: some cool tips.

ETH Zurich. 2020. Doctoral Thesis & Doctoral examination.

Kung, H.T. 1987. Useful things to know about Ph.D. thesis research.

Levine, Joseph. 2020. Writing and presenting your thesis or dissertation.

The University of Queensland. 2019. Thesis writing tips.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas de Investigación e Documentación en Arquitectura/630548004

Materias que continúan o temario

Observacións

Esta materia sirve como complemento formativo para o Programa de Doutoramento en Arquitectura e Urbanismo da ETSAC.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías