Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) A Rehabilitación a través do Proxecto Código 630548007
Titulación
Máster Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Garitaonaindia De Vera, Jose R
Correo electrónico
j.garitaonaindia@udc.es
Profesorado
Garitaonaindia De Vera, Jose R
Raya de Blas, Antonio
Correo electrónico
j.garitaonaindia@udc.es
antonio.raya@udc.es
Web
Descrición xeral Preténdese dotar ao alumno da necesidade de establecer correctamente a vinculación entre a técnica e a finalidade que a soporta, é dicir o concepto de intervención como principio motor no ámbito da actuación. Nese senso o obxectivo radica en analizar aqueles casos singulares dende o punto de vista tipolóxico que sean representativos, así como alumear ao alumno a estrutura de intervención e finalidade que as motivou e, por extensión, como foron resoltas técnicamente. Preténdese asi vincular concepto e técnica a través do proxecto de rehabilitación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01. Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A3 E03. Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico.
A4 E04. Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
B1 CB06. Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB08. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 T01. Capacidade de análise e síntese
C2 T02. Capacidade de organización e planificación
C5 T05. Capacidade para a xestión da información
C6 T06. Resolución de problemas
C7 T07. Toma de decisións
C8 T08. Aprendizaxe autónoma
C9 T09. Creatividade
C10 T10. Habilidade gráfica xeral
C11 T11. Visión espacial
C14 T14. Sensibilidade estética
C15 T15. Cultura histórica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Se trata de que el alumno sea capaz de desarrollar capacidades de decisión desde puntos y aristas diversas que le permitan optimizar sus conocimientos en el proceso ejecutivo de la rehabilitación, donde estas decisiones han de ser en multitud de casos objeto de grupos multidisciplinares, por lo que este extremo será objeto de esta asignatura. Igualmente la exposición pública de opiniones y debates dentro del ámbito de la misma irá en la dirección de desarrollar la potencialidad de comunicación del alumno. AP1
AP3
AP4
BP1
BP2
BP3
BP5
CP1
CP2
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
CP14
CP15
Desarrollo de las distintas capacidades para la intervención en el Patrimonio edificado: aptitud o capacidad para intervenir en el patrimonio edificado, en edificios con valor histórico. Establecer los parámetros necesarios para discernir aquellos elementos de conservación del patrimonio intervenido. Todo aquello que tiene que ver con la valoración crítica a la que nos enfrentamos. AP1
AP3
AP4
BP2
BP3
BP4
BP5
CP5
CP7
CP9
CP11
A través de la asignatura se pretenderá poner de relieve aspectos como la imaginación, creatividad, sensibilidad,etc. La capacidad de síntesis y razonamiento crítico inscrito en multitud de casos en el trabajo en colaboración serán objeto específico de esta materia. AP1
AP3
AP4
BP2
BP3
BP5
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
CP14
CP15

Contidos
Temas Subtemas
1.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións históricas insertadas na cidade. 1.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións insertadas na cidade.
2.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións situadas no litoral marítimo 2.0.-Resumo histórico nacional e internacional
2.1.-Casa en Redes
3.-Análise de proxectos de rehabilitación en áreas rurais 3.0.-Resume histórico nacional e internacional
3.1.-Hotel en Vila Bella
3.2.-Reforma Bodegas Villa Mein
3.3.-Reforma Casa Turismo Rural Doña Blanca

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C14 C15 0 33 33
Estudo de casos A1 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C14 C15 21 21 42
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Traballos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “como facer as cousas”. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo súa propia aprendizaxe e no seguemento desa aprendizaxe por parte del profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afíns a xuizo do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Mestrado, como ocorre có resto das materias da Área de Construción
Estudo de casos Proporase o estudo de distintas intervencións patrimoniais relevantes que especifiquen os conceptos que teñen levado a un enfoque determinado. Dese xeito poderase contractar cono non existe un enfoque único senón diferentes xeitos de acometer o mesmo problema, pero sempre dende a disciplina conceptual que será a que guíe o proceso técnico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Nas clases expositivas instarase ao estudantado para que interveña activamente, ao igual que existirá un horario de titorías para a atención mais específica

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C14 C15 do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaje autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “como hacer las cousas”. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguemento desa aprendizaxe por parte do profesor-titor.
O trabajo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afíns a xuizo do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independiente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Mestrado, como ocorre có resto das materias da Área de Construción
100
 
Observacións avaliación

Valorarase especialmente a capacidade do alumno de indicar as
potencialidades orixinais do edificio a rehabilitar, asi como os
elementos engadidos e sen valor arquitectónica, que poidan ser
eliminados, así como valorar críticamente se o novo uso, os nuevos
sistemas construtivos e as solucións singulares son axeitadas ao
"espírito" del edifico orixinal.

A esixencia xeral de
asistencia non terá efecto có alumnado que teña recoñecidad unha
adicación a tempo parcial segundo a Norma que regula o réxime de
adicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de
grao e mestrado universitario na UDC. O seguemento do curso e a autoría
de traballos verificarase có cumprimento de titorías obrigatorias.


Fontes de información
Bibliografía básica

Material docente e bibliográfico aportarase ao longo do curso

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías