Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Xestión Integral do Proxecto de Rehabilitación Código 630548008
Titulación
Máster Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Raya de Blas, Antonio
Correo electrónico
antonio.raya@udc.es
Profesorado
Antelo Tudela, Enrique
Hermo Sanchez, Victor Manuel
Raya de Blas, Antonio
Redondo Porto, Alberto
Correo electrónico
enrique.antelo@udc.es
victor.hermo@udc.es
antonio.raya@udc.es
a.redondo@udc.es
Web
Descrición xeral En los últimos tiempos el diseñador, proyectista o técnico ha intuído una nueva manera de prestar sus servicios profesionales a las entidades que promueven rehabilitaciones inmobiliarias. El nuevo agente del proceso edificatorio es un GESTOR INTEGRAL, cuya misión abarca todo el proceso: desde el orígen funcional que reclama la preparación de un proyecto, como la redacción del programa de necesidades, el análisis de su implantación, la compra del terreno, las gestiones municipales, y de infrestructuras, la asisitencia al proceso proyectual, coordinacion entre proyectista, constructora y dirección facultativa. Control de plazos y gastos. Libro del edificio. Mantenimiento y vida útil del edificio. Aseguramiento de cada Fase, etc

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01. Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A2 E02. Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación.
A3 E03. Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico.
A4 E04. Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
A5 E05. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A6 E06. Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación.
A7 E07. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente.
A8 E08. Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
A9 E09. Aptitude ou capacidade para realizar auditorías e certificacións enerxéticas de edificios existentes, incluída a proposta de alternativas de mellora e optimización mediante a redacción de informes e proxectos técnicos.
A10 E10. Aptitude ou capacidade para utilizar criterios de sustentabilidade ambiental na elección de materiais e na definición de solucións técnicas, abranguendo o uso e a integración de sistemas activos e pasivos.
B1 CB06. Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB08. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1. Entender a importancia da rehabilitación arquitectónica desde o punto de vista da preservación do patrimonio histórico e cultural dunha sociedade.
C1 T01. Capacidade de análise e síntese
C2 T02. Capacidade de organización e planificación
C3 T03. Comunicación oral e escrita
C4 T04. Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05. Capacidade para a xestión da información
C6 T06. Resolución de problemas
C7 T07. Toma de decisións
C8 T08. Aprendizaxe autónoma
C9 T09. Creatividade
C10 T10. Habilidade gráfica xeral
C11 T11. Visión espacial
C12 T12. Comprensión numérica
C13 T13. Intuición mecánica
C14 T14. Sensibilidade estética
C15 T15. Cultura histórica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Tratar de introducir ao alumno na xestión integral de proxectos de rehabilitación sostenible, descubrindo as posibilidades de economía de esfuerzos e os logros de control de calidade que suponen o traballo de xestión e coordinación. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
CP12
CP13
CP14
CP15
Tratar de que el alumno adquiera una visión holística del proyecto rehabilitador, como síntesis equilibrada de los intereses de todos los agentes de la edificación. AP1
AP2
AP4
AP7
AP8
AP10
BP1
BP2
CP3
CP4
CP7
CP10
CP11
CP13
CP14
CP15
Introducir al alumno en el marco legislativo específico y de relación con las Administraciones en el mundo de la Rehabilitación, así como las derivadas socio-económicas derivadas de las responsabilidades y garantías en la edificación. AP1
AP2
AP4
AP6
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
CP1
CP2
CP3
CP6
CP9
CP12

Contidos
Temas Subtemas
I.- Introducción: reflexions e consideracions previas da Xestión integral de Proxectos de Rehabiliación 1.1. O proceso rehabilitador
1.2. Axentese factores do proceso
1.3. O Project Management como disciplina
II.-Xestión e Metodoloxía do Proxecto de rehabilitación 2.1. Singularidades do proxecto rehabilitador
2.2. Estudio de casos: edificios históricos e actuais.
2.3. Marco Lexislativo
III.- Xestión da obra de rehabilitación 3.1. Responsabilidades e garantías
3.2. Xestión de plazos e repercusión económica
3.3 Planes de mantemento e conservación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B6 C1 C3 C4 C7 C8 C9 C11 18 18 36
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 3 0 3
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 0 35 35
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral En el aula del Master se expondrán los conceptos fundamentales de la materia, con apoyo de imágenes, esquemas y fichas. Esta información se completará con la lectura de una bibliografía recomendada.
Solución de problemas Se utilizará el método inductivo, por lo que a partir del estudio de casos concretos se logrará establecer pautas de diagnóstico más acertadas.
Traballos tutelados Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B6 C1 C3 C4 C7 C8 C9 C11 Dado el carácter presencial del Master, en esta materia como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige una asistencia no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones presenciales programadas.
Se tendrá en cuenta la atención y participación de cada alumno en las clases magistrales, así como la oportunidad de formular preguntas acertadas o el interés en responder las cuestiones planteadas por el profesor.
10
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción.
90
 
Observacións avaliación
<p>A esixencia xeral de asistencia non terá efecto có
estudantado que teña recoñecida unha adicación a tempo parcial segundo a Norma
que regula o réxime de adicación ao estudo e&nbsp;a permanencia e&nbsp;a
progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na UDC. O seguemento
do curso e autoría de traballos verificarase có cumprimento de titorías
obrigatorias.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Curso de rehabilitación. Madrid: Colego Oficial de Arquitectos de Madrid, 1984-1988.
Permanyer, E. (rev.). Soluciones constructivas para la rehabilitación de viviendas de alta montaña. Barcelona: ITEC, 1986. ISBN 8485954297.
http://www.rehabimed.net/ca_es/Paginas/llibres.aspx
http://www.itec.es/nouPDF.e/presentacio.aspx
Informe GTR 2012. Una visión-país para el sector de la edificación en España. Plan de acción para un nuevo sector de la vivienda
Lo pequeño es hermoso. Por una sociedad y una técnica a la medida del hombre.E.F. SCHUMACHER . Facultad de Económicas y Empresariales. Madrid
Cradle to cradle (De la cuna a la cuna). Rediseñando la forma en que hacemos las cosas.
Pequeño manual del proyecto sostenible. Francoise Helene Jourda

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías