Identifying Data 2022/23
Subject (*) Advanced Structural Repair and Reinforcement Systems Code 630548022
Study programme
Máster Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinador
Otero Chans, M. Dolores
E-mail
dolores.otero.chans@udc.es
Lecturers
Otero Chans, M. Dolores
Suárez Riestra, Félix Leandro
E-mail
dolores.otero.chans@udc.es
felix.suarez@udc.es
Web http://gea.udc.es/gem/gem_frames.htm
General description A materia afonda, dun xeito eminentemente práctico, en ferramentas para abordar o proxecto, cálculo, verificación e execución de obras de reforzo e reparación de estruturas de formigón e madeira. Para iso analízanse e detallan de forma concreta diversas técnicas de reparación e reforzo e abórdase a súa comprobación mediante o uso de aplicacións informáticas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 E05. Aptitud o capacidad para la conservación de la obra pesada, mediante la inspección, el análisis, el control de calidad, la definición de las condiciones de mantenimiento, y la estimación de la seguridad de las estructuras de edificación, incluyendo sus posibles cimentaciones, pudiendo igualmente afrontar la redacción de proyectos de reparación y refuerzo, y la dirección de ejecución asociada
A7 E07. Aptitud o capacidad para la conservación de la obra gruesa y acabada, cuestión que conlleva la inspección, el análisis, el control de calidad, la definición de las condiciones de mantenimiento, y la intervención en los sistemas constructivos de edificación, incluyendo los elementos de compartimentación interior, las carpinterías y las soluciones de envolvente
A8 E08. Aptitud o capacidad para redactar informes técnicos y proyectos de rehabilitación del patrimonio edificado, incluyendo actividades de asesoramiento y consultoría
B1 CB6. Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B2 CB7. Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B3 CB08. Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B4 CB09.Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10. Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
C1 T01. Capacidad de análisis y síntesis
C2 T02. Capacidad de organización y planificación
C3 T03. Comunicación oral y escrita
C4 T04. Conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio
C5 T05. Capacidad para la gestión de la información
C6 T06. Resolución de problemas
C7 T07. Toma de decisiones
C8 T08. Aprendizaje autónomo
C9 T09. Creatividad
C10 T10. Habilidad gráfica general
C11 T11. Visión espacial
C12 T12. Comprensión numérica
C13 T13. Intuición mecánica
C14 T14. Sensibilidad estética
C15 T15. Cultura histórica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para aplicar diversas técnicas de reforzo e rehabilitación en estruturas de formigón e madeira, dende o proxecto ata a súa execución, pasando pola verificación e análise mediante a utilización de diversas aplicacións informáticas. AJ5
AJ7
AJ8
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ9
CJ10
CJ11
CJ12
CJ13
CJ14
CJ15

Contents
Topic Sub-topic
1. Criterios e ferramentas para a verificación de esforzos en estruturas de formigón e madeira.
2. Sistemas de reparación e reforzo de estruturas de formigón.
3. Sistemas de reparación y refuerzo de estructuras de madera.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A5 A7 A8 B1 B2 B3 B5 C1 C4 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 9 18 27
Supervised projects A5 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 2 16 18
Oral presentation A5 A7 A8 B1 B4 C2 C3 C9 C10 1 1 2
Guest lecture / keynote speech A5 A7 A8 B1 B5 C2 C4 C5 C12 C13 C14 C15 9 18 27
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise de proxectos de recuperación e reforzo de estruturas existentes desde un punto de vista práctico e crítico.
Supervised projects Realización de traballos de aplicación práctica dos conceptos explicados, que permitan ao alumnado adquirir coñecementos e competencias a partir da elaboración dun proxecto real de reparación e/ou reforzo.
Oral presentation Realizaranse exposicións públicas dos traballos tutelados realizados, describindo a metodoloxía e os resultados obtidos, ao mesmo tempo que as dificultades atopadas e os medios empregados para resolvelos. Así mesmo, estableceranse sesións de preguntas para fomentar o debate e o intercambio de opinións.
Guest lecture / keynote speech Exposición dirixida polo profesorado, na que se fomentará a participación do alumnado, tanto para plantexar dúbidas como para ofrecer unha visión crítica dos conceptos e métodos tratados nas clases.
Consiste nunha metodoloxía expositiva que, en formato non presencial, se canaliza mediante sesións sincrónicas, utilizando a plataforma de videoconferencia da Universidade, visualización de gravacións e/ou estudo da documentación aloxada en Moodle.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Supervised projects
Oral presentation
Description
A atención personalizada enténdese como fundamental ao longo do proceso de aprendizaxe do alumno, facendo especial fincapé no desenvolvemento do traballo tutelado proposto.
Será obrigatoria a asistencia ás propostas de revisión para o seguimento de ditos traballos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A5 A7 A8 B1 B5 C2 C4 C5 C12 C13 C14 C15 A asistencia ás clases teóricas considérase obrigatoria, polo que un seguimento non xustificado inferior ao 80% pode repercutir negativamente na nota final da materia. 0
Case study A5 A7 A8 B1 B2 B3 B5 C1 C4 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 O estudo de caso forma parte das metodoloxías empregadas durante as sesións expositivas da materia. A asistencia a estas sesións considérase obrigatoria, polo que un seguimento non xustificado inferior ao 80% pode repercutir negativamente na nota final da materia. 0
Supervised projects A5 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 Para a avaliación da materia será requisito imprescindible o seguimento continuo da docencia expositiva e das actividades desenvolvidas durante a mesma.
A avaliación do traballo tutelado realizado polo alumnado, xunto coa súa exposición pública, se é o caso, constituirá a cualificación global da materia.
90
Oral presentation A5 A7 A8 B1 B4 C2 C3 C9 C10 Os traballos elaborados polo alumnado poderán ser presentados ao resto do alumnado e ao profesorado, de acordo coas datas de entrega e exposición previstas. 10
 
Assessment comments

A avaliación, como sistema de recollida de información
destinada a emitir xuízos de valor (e, no seu caso, de mérito) sobre o proceso
de aprendizaxe, require un desenvolvemento continuo cunha implicación constante
do alumnado. Con esta premisa, enténdese como fundamental a asistencia e
participación do alumnado, polo que unha ausencia inxustificada e reiterativa
pode repercutir desfavorablemente na nota obtida no curso, en proporción
similar á falta de participación ou a unha actitude negativa.

As condicións para superar a materia son as mesmas na
primeira e na segunda oportunidade da materia. En ambos os casos, a asistencia
ás sesións sincrónicas considérase obrigatoria, debendo alcanzar, salvo casos
xustificados, polo menos o 80%.

A cualificación final dependerá da avaliación obtida nos
traballos tutelados propostos e da súa exposición, se é o caso, ante o conxunto
da clase.

De conformidade co artigo 14 das NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN
E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO
da UDC, se se detecta a comisión de fraude nos traballos entregados, o alumno
suspenderá a convocatoria da materia (ambas oportunidades) cunha valoración de
0.

Establécense idénticos requisitos de asistencia e
desenvolvemento do traballo tutelado para os estudantes de primeira matrícula e
de continuación de estudos, independentemente da súa dedicación a tempo
completo ou parcial. De conformidade co apartado 5 do artigo 7 da NORMA QUE REGULA
O RÉXIME DE DEDICACIÓN AOS ESTUDOS E A PERMANENCIA E PROGRESO DOS ESTUDANTES DE
GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UNIVERSIDADE DA CORUÑA, non se considera nesta
materia a posibilidade de dispensa académica que exime o alumnado da asistencia
a clase.


Sources of information
Basic
ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN.

Documento Básico de Seguridad Estructural. DB SE.
Anejo 6. Evaluación Estructural de Edificios Existentes

Código Estructural.
Real Decreto 470/2021, de 29 de junio.

Normas UNE 41805-IN. Diagnóstico de Edificios
Parte 1:Generalidades (UNE 41805-1)
Parte 3:Estudios Constructivos y Patológicos (UNE 41805-3)
Parte 6:Estudio Patológico de la Estructura del Edificio. Estructuras de Hormigón (UNE41805-6)
Parte 14:Informe de Diagnóstico (UNE 41805-14)

Normas UNE EN 1504. Productos y Sistemas para la Protección y Reparación de Estructuras de Hormigón Armado (Parte 1-10)
UNE-EN_1504-1=2005- Definiciones Documento
UNE-EN_1504-2=2005- Sistemas de protección superficial para el hormigón
UNE-EN_1504-3=2006 – Reparación estructural y no estructural Documento
UNE-EN_1504-4=2005 – Adhesión estructural Documento
UNE-EN_1504-5=2005 - Productos y sistemas para inyección del hormigón Documento
UNE-EN_1504-6=2007 - Anclaje de armaduras de acero Documento
UNE-EN_1504-7=2007 – Protección contra la corrosión de armaduras Documento
UNE-EN_1504-8=2005 - Control de calidad y evaluación de la conformidad Documento
UNE-EN_1504-9=2011 – Principios generales para el uso de productos y sistemas
UNE-EN_1504-10=2006 – Aplicación "in situ" de los productos y sistemas y control de calidad de los trabajos

UNE EN 13791:2009 Evaluación de la Resistencia a Compresión in-situ en Estructuras y Elementos Prefabricados de Hormigón.

Manual de Rehabilitación de Estructuras de Hormigón. Reparación, Refuerzo y Protección.
Helene, P., Pereira F.
Proyecto de Difusión Tecnológica. CYTED, 2003, ISBN 9788590670710

Patología, Reparación y Refuerzo de Estructuras de Hormigón Armado de Edificación.
Del Rio, A.

Patología y Terapéutica del Hormigón Armado.
Fernández Cánovas, M.
Ed. Dosat, Madrid,1983 Reeditado por el Colegio Oficial de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos (1994). ISBN 8474932025

ACE: La Fibra de Carbono en Refuerzo de Estructuras de Hormigón.
Baquer Sistach, J.
ACIES,2021. ISBN 9788409273362

Manual de Evaluación de Estructuras afectadas por Corrosión de Armaduras.
CONTECVET.
ECInnovation Programme. IN 30902I

Guía para la Inspección y la Evaluación Preliminar de Estructuras de Hormigón en Edificios Existentes.
Serrano Lanzarote, B.
Instituto Valenciano de la Edificación,2005. ISBN 848723318X

Patología de Hormigón Armado y Pretensado.
Calavera, J..
Intemac, 1996. ISBN 9788488764027

ESTRUCTURAS DE MADERA.
Intervención en estructuras de madera.
F. Arriaga, F. Peraza, M. Esteban, I. Bobadilla, F. García
AITIM - ASOCIACIÓN DE INVESTIGACIÓN TÉCNICA DE LAS INDUSTRIAS DE LA MADERA, 2002.

Estructuras de madera. Bases de cálculo.
Ramón Agüelles y F. Arriaga
AITIM - ASOCIACIÓN DE INVESTIGACIÓN TÉCNICA DE LAS INDUSTRIAS DE LA MADERA, 2018

Estructuras de madera. Uniones.
Ramón Argüelles, Francisco Arriaga, Miguel Esteban, Guillermo Íñiguez y Ramón Argüelles Jr.
AITIM - ASOCIACIÓN DE INVESTIGACIÓN TÉCNICA DE LAS INDUSTRIAS DE LA MADERA, 2015

Rehabilitación. Madera en la edificación.
Enrique Nuere y Paco Cabeza.
AITIM - ASOCIACIÓN DE INVESTIGACIÓN TÉCNICA DE LAS INDUSTRIAS DE LA MADERA, 2021

Timber in refurbishment.
Ruth Slavid.
Trada Technology ltd., 2010.

Reinforcement of timber structures. A state-of-the-art report.
Editors Anette M. Harte and Philipp Dietsch
COST. Shaker Verlag GmbH, Germany, 2015

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Damage and Restoration of Wooden Structures/630548020
Damage and Restoration of Concrete Structures/630548019

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.