Identifying Data 2019/20
Subject (*) Architectural Heritage: Theory and Analysis Code 630567101
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Agrasar Quiroga, Fernando
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
Lecturers
Agrasar Quiroga, Fernando
Paz Agras, Mari Luz
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
luz.paz.agras@udc.es
Web http://http://http://udccom.blogspot.com.es/
General description Estudo das teorías arquitectónicas centradas no problema de "construir no construido". Detrás de toda obra artística existe un pensamento que a fai posible, polo que o estudo das teorías arquitectónicas que sustentaron os criterios e orientaron as accións da intervención no patrimonio construido, revélase como unha formación indispensable para abordar este vello problema arquitectónico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A2 E02 - Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación.
A4 E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C2 T02 - Capacidade de organización e planificación
C4 T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C7 T07 - Toma de decisións
C15 T15 - Cultura histórica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Establecer una reflexión fundada en el proceso proyectual de intervención en lo construido, además de facilitar la capacidad de análisis sobre obras referenciales para fundamentarlas en las bases teóricas en las que se apoyan. AJ1
AJ2
AJ4
BJ1
CJ1
CJ6
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. AJ8
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
CJ1
CJ5
CJ6
CJ7
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. BJ3
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo BJ5
CJ1
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ15
Capacidade de organización e planificación CJ2
Capacidade de xestión de información CJ5
Cultura histórica CJ15
Capacidade de análise e de síntese CJ1
Razoamento crítico BJ3
CJ1

Contents
Topic Sub-topic
1 Orixes do concepto de Patrimonio, traxectorias dos procesos e teorías da restauración. 1.1 Alberti e o concepto de restauración
1.2 Do renacemento ao neoclasicismo: o monumento como fonte de inspiración
1.3 A Revolución Francesa e a conservación patrimonial
2 Francia, Italia e España, teorías e experiencias, as Cartas do restauro e lexislacións derivadas. 2.1 Vitet y Merimée
2.2 Canova
2.3 Ponz y Bosarte
3 Revolución industrial e os conflictos tipolóxico e técnico. 3.1 Viollet: Restauration Stylistique
3.2 Morris: Anti-restoration Movement
3.3 Beltrami: Restauro Storico
3.4: Botto: Restauro Moderno
4 Arquitectura moderna: a aniquilación da historia. A museización do patrimonio. 4.1 A modernidade ahistórica
4.2 Giovanoni e o Restauro Scientifico
4.3 Pane, Bonelli e Brandi: O Restauro Crítico
5 A experiencia posmoderna: collage e fragmentación. Ultimas reflexións teóricas. 5.1 Da Carta de Venecia á Carta de Cracovia
5.2 A Modernidade como ben patrimonial
5.3 Personalidades creativas e referentes na restauración: Scarpa e Grassi
5.4 Rem Koolhaas e o arquitecto como "curator".

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A8 B1 B3 B5 C15 18 0 18
Case study A1 A2 A4 A8 B2 B3 C1 C2 C4 C5 C6 C7 3 0 3
Supervised projects A1 A2 A4 A8 B2 B4 C1 C2 C4 C5 C6 C7 0 50 50
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Case study Como complemento das sesións maxistrais e co obxeto de promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes desenrolaranse en paralelo clases prácticas. Nelas o alumnado enfrentarse á resolución de casos concretos nos que poñer en práctica os contidos explicados nas clases maxistrais e que, ao mesmo tempo, sirvan de referente aos temas obxecto de estudio nos traballos tutelados asignados.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Case study
Description
Seguemento dos traballos tutelados dos alumnos por parte do profesorado-titor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A4 A8 B2 B4 C1 C2 C4 C5 C6 C7 Axeitado desenrolo dun traballo tutelado. 100
 
Assessment comments

É condición necesaria a asistencia a un mínimo do 80% das horas de sesiones presenciais programadas.

A entrega do traballo, proposto de xeito personalizado, é unha condición necesaria para superar a asignatura.

A valoración da participación nas clases presenciáis, máis a calificación do traballo conforman a nota da asignatura.


Sources of information
Basic

RIEGL, Aloïs, El culto moderno a los monumentos, Visor, Madrid, 1987

RIVERA BLANCO,  Javier, De varia restauratione. Teoría e historia de la restauración arquitectónica, Abada, Madrid, 2008

SOLÀ-MORALES, Ignasi de, Intervenciones, GG, Barcelona, 2006

O resto da bibliografía será facilitada ao inicio do curso, xa que variará en función dos temas de estudo do traballo.

Complementary

Será presentada con cada uns dos temas a desenrolar.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Architectural Research and Documentation Skills/630567104

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.