Identifying Data 2020/21
Subject (*) History of Architectural Heritage Code 630567103
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Louzao Martinez, Francisco Xabier
E-mail
x.louzao@udc.es
Lecturers
Louzao Martinez, Francisco Xabier
E-mail
x.louzao@udc.es
Web
General description O interés polas construccións herdadas do pasado foi unha constante na historia europea dnsde a antigüidade ata o mundo contemporáneo. Haberá que esperar ó século XVIII para a formulación do valor documental e histórico da arquitectura e a necesidade da súa conservación e transmisión a futuras xeneracións. Este concepto, amplo e flexible, é un proceso recente e aínda non concluido, con profundas renovacións nos conceptos e metodologxas aplicados ó tema do Patrimonio Arquitectónico.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios. En caso de continxencia adoptaránse as medidas necesarias para garantir a calidade da ensinanza e a integridade dos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
-Sesión maxistral.
-Atención personalizada.
Mantense o conxunto de metodoloxías docentes empregadas, pasando o modo docente a desenvolverse de maneira non presencial, total ou parcialmente.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non está previsto modificar ningunhas.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.
Utilizaránse as plataformas de atención personalizada sinaladas con anterioridade postas a disposición pola universidade.
-Correo electrónico: Diariamente. Empregarase para facer consultas, solicitar encontros virtuais para reolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos.
-Moodle: Diariamente. O alumnado dispoñerá de foros da materia nos que poden atopar os power point da asignatura, con texto e imaxes.
-Teams: Poderase empregar para o seguimento e apoio na realización dos traballos.
A temporalización será a establecida segundo o calendario e horario académico, fixados polo centro ó inicio do curso.

4. Modificacións na avaliación
Non se realizarán cambios. Para o alumnado con dificultades xustificadas para realizar as entregas poderánse prever solucións alternativas personalizadas.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as que figuran na guía docente.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A2 E02 - Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación.
A4 E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C4 T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C7 T07 - Toma de decisións
C15 T15 - Cultura histórica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Establecer unha reflexión fundada no proceso proxectual de intervención no construido, ademáis de facilitar a capacidade de análise sobre obras referenciais para fundamentalas nas bases teóricas nas que se apoian. Que os estudiantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. Que os estudiantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. Capacidade de organización e planificación. Capacidade de xestión de información. Cultura histórica. Capacidade de análise e de síntese. Razoamento crítico. AJ1
AJ2
AJ4
AJ8
BJ1
BJ2
BJ4
CJ1
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ15

Contents
Topic Sub-topic
-A Historia da Arquitectura dende a Antigüidade ó Renacemento.
-Procesos de reconstrucción e transformación materiais.
-A Historia da Arquitectura Moderna e Contemporánea.
-Avatares da Historia contemporánea. Destrucción e reconstrucción.
-Panorama da Historia da Arquitectura dende a perspectiva rehabilitadora.
-Grecia e Exipto como residuo arqueológico.
-Roma campo de excavacións.
-Renacemento e Barroco-transformacións.
-Destrucción do patrimonio moderno e rehabilitación tras as guerras mundiais.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A1 A2 A4 6 0 6
Supervised projects A1 A2 A4 0 45 45
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 18 0 18
Directed discussion A8 B1 B2 B4 C1 C4 C5 C6 C7 C15 3 0 3
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, aparticipación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). está referida prioritariamente á aprendizaxe do "cómo facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade resérvase normalmente a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun deles discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden erstar coordinados por un moderador.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Supervised projects
Directed discussion
Description
Seguimento dos traballos tutelados dos alumnos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A4 Adecuado desenvolvemento dun traballo persoal. 100
 
Assessment comments

Será efectuada a avaliación a través da valoración do traballo.

Será necesaria a asistencia a un mínimo de 17 horas presenciais.


Sources of information
Basic

A bibliografía básica será facilitada ó inicio do curso.
A bibliografía complementaria será presentada ó comenzo da cada un dos temas obxecto de estudo.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.