Identifying Data 2020/21
Subject (*) Construction Assemblies Inspection Code 630567109
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinador
Garitaonaindia De Vera, Jose R
E-mail
j.garitaonaindia@udc.es
Lecturers
Garitaonaindia De Vera, Jose R
E-mail
j.garitaonaindia@udc.es
Web
General description Preténdese dotar ao alumno da necesidade de establecer correctamente a vinculación entre a técnica -e os seus sistemas construtivos- e a finalidade que a soporta, é dicir o concepto de intervención como principio motor no ámbito da actuación. Nese senso o obxectivo radica en analizar aqueles casos singulares dende o punto de vista tipolóxico que sean representativos, tales como parlamentos, de corte institucioneal e de Réxime, así como alumear ao alumno a estrutura de intervención e finalidade que as motivou e, por extensión, como foron resoltas técnicamente.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: ningunha

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen: Todas, adaptándoas ás ferramentas de docencia non presencial postas a disposición pola UDC.

*Metodoloxías docentes que se modifican: Ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Teams, Moodle e resto de ferramentas facilitadas pola UDC.

4. Modificacións na avaliación: ningunha.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: ningunha

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 E03 - Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico.
A5 E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A6 E06 - Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación.
A7 E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C9 T09 - Creatividade
C11 T11 - Visión espacial
C13 T13 - Intuición mecánica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocimiento de los factores físicos que producen movimientos y tensiones que desencadenan procesos patológicos en los edificios AJ3
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
BJ3
BJ4
CJ1
CJ5
CJ6
CJ9
CJ11
CJ13
Capacidad para comprender los procesos de causa-efecto en las lesiones de la edificación y desde dicho conocimiento inferir desde las lesiones observadas cuáles han sido las causas y concausas que las originaron. AJ3
AJ5
BJ3
BJ4
CJ1
CJ5
CJ6
CJ9
CJ11
CJ13
Capacidad de diseño integrador para conseguir la coexistencia compatible de todos y cada uno de los sistemas constructivos AJ3
AJ6
AJ8
BJ3
BJ4
CJ1
CJ5
CJ6
CJ9
CJ11
CJ13

Contents
Topic Sub-topic
1.-Análise proxectos de rehabilitación de parlamentos e de corte institucional . 1.0.-Resume histórica nacional e internacional
1.1.-Reforma do Parlamento de Galicia. Proxecto
1.2.-Verificación
2.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións de Réxime. 2.0.-Resume histórica nacional e internacional
2.1.-Reforma Audiencia de Lugo
2.2.-Verificación
2.3.-Teatro Colon de A Coruña
2.4.-Verificación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A5 A6 A7 A8 B3 B4 C1 C5 C6 C9 C11 C13 18 18 36
Problem solving A3 A5 A7 A8 0 20 20
Supervised projects A3 A5 A7 A8 3 15 18
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech En el aula del Master se expondrán los conceptos fundamentales de la materia, con apoyo de imágenes, esquemas y fichas. Esta información se completará con la lectura de una bibliografía recomendada.
Problem solving Se utilizará el método inductivo, por lo que a partir del estudio de casos concretos se logrará establecer pautas de diagnóstico más acertadas.
Supervised projects Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Description
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A3 A5 A7 A8 El trabajo práctico de inspección de un edificio, que podrá realizarse en grupo, permitirá verificar los resultados de aprendizaje conseguidos por cada alumno, así como su capacidad de trabajar sectorialmente en grupo sin perder el objetivo holístico perseguido.
El reparto de cometidos y tareas dentro del grupo será el que apruebe el profesor.
70
Guest lecture / keynote speech A3 A5 A6 A7 A8 B3 B4 C1 C5 C6 C9 C11 C13 Dado el carácter presencial del Master, en esta materia como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige una asistencia no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones presenciales programadas. 30
 
Assessment comments

Se valora especialmente a capacidade do alumno de indicar aspotencialidades orixinais do edificio a rehabilitar, asi como os elementos engadidos e sen valor arquitectónico, que poidan ser eliminados, así como valorarcríticamente se o novo uso, os nuevos sistemas construtivos e assolucións singulares son axeitadas ao "espírito" del edificio orixinal.

A esixencia xeral de asistencia non terá efecto có alumnado que teña recoñecidadunha adicación a tempo parcial segundo a Norma que regula o réxime de adicaciónao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e mestradouniversitario na UDC. O seguemento do curso e a autoría de traballosverificarase có cumprimento de titorías obrigatorias.






Sources of information
Basic

Eichler; Friedrich (1973). Patología de la Construcción. Barcelona, Blume

Monjo Carrió; Juan (1991). Patología de Cerramientos y Acabados arquitectónicos. Madrid; Munillalería

Díaz, C; Casado, Natividad (2003). Inspección y Diagnóstico - Pautas para la intervención en edificios de viviendas. Colegio de Arquitectos de Cataluña- "Papers Sert"

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.