Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Inspección de Sistemas Construtivos Código 630567109
Titulación
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Garitaonaindia De Vera, Jose R
Correo electrónico
j.garitaonaindia@udc.es
Profesorado
Garitaonaindia De Vera, Jose R
Correo electrónico
j.garitaonaindia@udc.es
Web
Descrición xeral Preténdese dotar ao alumno da necesidade de establecer correctamente a vinculación entre a técnica -e os seus sistemas construtivos- e a finalidade que a soporta, é dicir o concepto de intervención como principio motor no ámbito da actuación. Nese senso o obxectivo radica en analizar aqueles casos singulares dende o punto de vista tipolóxico que sean representativos, tales como parlamentos, de corte institucioneal e de Réxime, así como alumear ao alumno a estrutura de intervención e finalidade que as motivou e, por extensión, como foron resoltas técnicamente.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: ningunha

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen: Todas, adaptándoas ás ferramentas de docencia non presencial postas a disposición pola UDC.

*Metodoloxías docentes que se modifican: Ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Teams, Moodle e resto de ferramentas facilitadas pola UDC.

4. Modificacións na avaliación: ningunha.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: ningunha

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 E03 - Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico.
A5 E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A6 E06 - Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación.
A7 E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C9 T09 - Creatividade
C11 T11 - Visión espacial
C13 T13 - Intuición mecánica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento de los factores físicos que producen movimientos y tensiones que desencadenan procesos patológicos en los edificios AP3
AP5
AP6
AP7
AP8
BP3
BP4
CP1
CP5
CP6
CP9
CP11
CP13
Capacidad para comprender los procesos de causa-efecto en las lesiones de la edificación y desde dicho conocimiento inferir desde las lesiones observadas cuáles han sido las causas y concausas que las originaron. AP3
AP5
BP3
BP4
CP1
CP5
CP6
CP9
CP11
CP13
Capacidad de diseño integrador para conseguir la coexistencia compatible de todos y cada uno de los sistemas constructivos AP3
AP6
AP8
BP3
BP4
CP1
CP5
CP6
CP9
CP11
CP13

Contidos
Temas Subtemas
1.-Análise proxectos de rehabilitación de parlamentos e de corte institucional . 1.0.-Resume histórica nacional e internacional
1.1.-Reforma do Parlamento de Galicia. Proxecto
1.2.-Verificación
2.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións de Réxime. 2.0.-Resume histórica nacional e internacional
2.1.-Reforma Audiencia de Lugo
2.2.-Verificación
2.3.-Teatro Colon de A Coruña
2.4.-Verificación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A5 A6 A7 A8 B3 B4 C1 C5 C6 C9 C11 C13 18 18 36
Solución de problemas A3 A5 A7 A8 0 20 20
Traballos tutelados A3 A5 A7 A8 3 15 18
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral En el aula del Master se expondrán los conceptos fundamentales de la materia, con apoyo de imágenes, esquemas y fichas. Esta información se completará con la lectura de una bibliografía recomendada.
Solución de problemas Se utilizará el método inductivo, por lo que a partir del estudio de casos concretos se logrará establecer pautas de diagnóstico más acertadas.
Traballos tutelados Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A5 A7 A8 El trabajo práctico de inspección de un edificio, que podrá realizarse en grupo, permitirá verificar los resultados de aprendizaje conseguidos por cada alumno, así como su capacidad de trabajar sectorialmente en grupo sin perder el objetivo holístico perseguido.
El reparto de cometidos y tareas dentro del grupo será el que apruebe el profesor.
70
Sesión maxistral A3 A5 A6 A7 A8 B3 B4 C1 C5 C6 C9 C11 C13 Dado el carácter presencial del Master, en esta materia como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige una asistencia no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones presenciales programadas. 30
 
Observacións avaliación

Se valora especialmente a capacidade do alumno de indicar aspotencialidades orixinais do edificio a rehabilitar, asi como os elementos engadidos e sen valor arquitectónico, que poidan ser eliminados, así como valorarcríticamente se o novo uso, os nuevos sistemas construtivos e assolucións singulares son axeitadas ao "espírito" del edificio orixinal.

A esixencia xeral de asistencia non terá efecto có alumnado que teña recoñecidadunha adicación a tempo parcial segundo a Norma que regula o réxime de adicaciónao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e mestradouniversitario na UDC. O seguemento do curso e a autoría de traballosverificarase có cumprimento de titorías obrigatorias.






Fontes de información
Bibliografía básica

Eichler; Friedrich (1973). Patología de la Construcción. Barcelona, Blume

Monjo Carrió; Juan (1991). Patología de Cerramientos y Acabados arquitectónicos. Madrid; Munillalería

Díaz, C; Casado, Natividad (2003). Inspección y Diagnóstico - Pautas para la intervención en edificios de viviendas. Colegio de Arquitectos de Cataluña- "Papers Sert"

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías