Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Avaliación e Recalzo de Cimentacións Código 630567119
Titulación
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinación
Perez Valcarcel, Juan Bautista
Correo electrónico
juan.pvalcarcel@udc.es
Profesorado
Perez Valcarcel, Juan Bautista
Correo electrónico
juan.pvalcarcel@udc.es
Web http://www.gea-udc.es/?page_id=643
Descrición xeral Preténdese que o alumno ao concluír a materia estea capacitado para poder diagnosticar con solvencia os problemas que pode ocasionar o terreo sobre a obra de rehabilitación e propoñer solucións seguras, viables e adecuadas aos aspectos arquitectónicos dentro do proxecto de rehabilitación. Para iso é necesario que adquira os coñecementos precisos referentes ao recoñecemento de solos, o diagnóstico de patología ligada ao terreo e as técnicas básicas e avanzadas de recalce, o que se expoñerá nas clases de teoría. Ao tempo o alumno debe saber plasmar estes coñecementos nas técnicas concretas, para o que se propoñen unha serie de clases prácticas e a realización dun traballo concreto. Este traballo deberá estar relacionado coa actividade profesional do arquitecto, dentro do contido específico desta asignatura.
Plan de continxencia Deseñáronse dous plans de continxencia.

ESCENARIO1
Suscítase un primeiro escenario no que debido á capacidade das aulas ou outro tipo de razóns non sexa factible a docencia presencial das clases expositivas (sesións maxistrais), en tanto a docencia interactiva e de taller, ao ser grupos de menor número de alumnos poida seguir impartíndose de forma presencial.
Nesta situación o único cambio previsto afecta á metodoloxía docente empregada nas sesións maxistrais que se realizarán en formato en liña coa axuda da plataforma Teams incluída en Office365.
Non hai cambios nos contidos da materia, nin nos mecanismos de atención personalizada ao alumno, nin nos criterios de avaliación.

ESCENARIO 2
Suscítase un segundo escenario no que ante un posible confinamento non sexa factible ningún tipo de docencia presencial. En tal caso, os cambios previstos son os seguintes:

1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Ningunha
*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral, solución de problemas, taller, esquemas, proba mixta.
A imposibilidade de continuar utilizando ambas metodoloxías en formato presencial obriga a adoptar estratexias alternativas que faciliten as aprendizaxes con independencia das posibles continxencias relativas ao equipamento e conexión do alumnado. Por iso, óptase por facilitar a través da plataforma Moodle a documentación necesaria para continuar avanzando no programa formativo, e o resto das tarefas efectúanse coa axuda da plataforma Teams incluída en Office365.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, foro virtual.
O foro permanece aberto durante todo o período lectivo, respondendo o profesorado ás posibles consultas tanto durante as sesións virtuais como durante o horario oficial de titorías.
Teams, reunións virtuais e canles.
Mantéñense abertos as canles de comunicación (xeral e por grupos) para que o alumno poida elevar consultas.

4. Modificacións na avaliación
Ningunha.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense os criterios de avaliación indicados.

5. Modificacións dá bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A5 E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C2 T02 - Capacidade de organización e planificación
C3 T03 - Comunicación oral e escrita
C4 T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C7 T07 - Toma de decisións
C8 T08 - Aprendizaxe autónoma
C9 T09 - Creatividade
C11 T11 - Visión espacial
C12 T12 - Comprensión numérica
C13 T13 - Intuición mecánica
C15 T15 - Cultura histórica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender un informe xeotécnico BP2
CP6
CP7
CP8
Diagnosticar as patoloxías provocadas polo solo o as cimentacións AP1
BP3
BP4
BP5
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP15
Valorar as cimentacións xa construidas AP5
AP8
BP1
BP4
Diseñar e calcular todo tipo de recalces e reforzos de cimentación AP1
BP1
BP2
CP9
CP11
CP12
CP13
Coñecer y saber utilizar as técnicas de mellora de solos CP1
CP2
CP6
CP7
CP8
CP12
CP13

Contidos
Temas Subtemas
A inspección de cimentacións na edificación
Patoloxía de chans.
Patoloxía de cimentacións.
Patoloxía de excavacions.
Patoloxía de muros.
Patoloxía muros pantaia
Inspección e validación de cimentacións: Métodos de exploración do solo. Calicatas.
Sondeos.
Penetrómetros.
Ensaios xeofísicos
MÉTODOS DE INSPECCIÓN DAS CIMENTACIONES
Inspección e rexistro de movementos.
Inspección e rexistro de gretas.
Análise da patoloxía observada.
Estudo do terreo, da cimentación e das causas de fallo.
Comprobación das hipóteses e diagnóstico diferencial.
Selección de solucións.
Execución da obra de recalce ou reforzo.
O recalce na edificación Conceptos xerais.
Apeos.
Recalces superficiais.
Recalces con adición de elementos.
Recalces con pilotes.
Recalces con micropilotes.
Técnicas de mellora de solos Mellora de terreos.
Cimentacións sobre solos expansivos.
Cimentacións sobre solos colapsables.
Cimentacións sobre recheos.

O proxecto de recalce A decisión de recalzar.
Elección do sistema de recalce.
Execución do proxecto de recalce: Planos, memoria, prego de condicións, medicións e orzamento.
A dirección de obra de recalce.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 0 45 45
Traballos tutelados A5 B1 B2 B3 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C15 4 4 8
Sesión maxistral A1 B2 B3 C1 C3 C6 C9 C12 C13 C15 21 0 21
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Realización dunha práctica global

Traballos tutelados Realización de polo menos dúas prácticas parciais
Sesión maxistral Explicación do profesor

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
A lo largo del curso se solucionarán las dudas planteadas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 B1 B2 B3 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C15 Prácticas parciais 20
Proba obxectiva A1 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 Práctica global da asignatura 50
Sesión maxistral A1 B2 B3 C1 C3 C6 C9 C12 C13 C15 Asistencia regular y participación no desenrolo das clases teóricas 30
 
Observacións avaliación

Estudante con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia.

No caso destes alumnos, deben facer as prácticas parciais que computarán o 30% e tamén a práctica global que calculará o 70%.Tamén deben asistir a un mínimo de tres titorías que permitan o seguimento do seu traballo e a confirmación da súa autoría.


Fontes de información
Bibliografía básica
  • Bibliografía básica

- Jiménez Salas, J. et allii "Geotecnia y cimientos". Editorial Rueda. Madrid 1981.

- Rodríguez Ortiz, J.M. "La cimentación". Curso de Rehabilitación. Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid. Madrid 1984.

- Pérez Valcarcel J. "Excavaciones urbanas y estructuras de contención". Ediciones CAT. Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia. Santiago 2005.

- González Caballero, M. "El terreno". Ediciones UPC. Barcelona 2001.

  • Bibliografía complementaria

- González de Vallejo, L.; Ferrer, M.; Ortuño L.; Oteo, C. "Ingeniería geológica". Prentice Hall. Madrid. 2002.

- Tomlinson, M.J. "Diseño y construcción de cimientos". Ediciones Urmo. Bilbao 1982.

- Braja M. Das “Principios de ingeniería de cimentaciones”. Ed Thomson. Méjico 2006.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Inspección das Estruturas/630567110

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Patoloxía dos Materiais e Sistemas Tradicionais/630567113

Materias que continúan o temario
Patoloxía e Recuperación de Estruturas de Formigón/630567120

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías