Identifying Data 2020/21
Subject (*) Damage and Restoration of Concrete Structures Code 630567120
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinador
Estévez Cimadevila, Francisco Javier
E-mail
javier.estevezc@udc.es
Lecturers
Estévez Cimadevila, Francisco Javier
Suárez Riestra, Félix Leandro
E-mail
javier.estevezc@udc.es
felix.suarez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Sintomatoloxía patolóxica.
Patoloxía de estruturas de formigón.
Reparación e reforzo de estruturas de formigón.
Contingency plan Deseñáronse dous plans de continxencia.

ESCENARIO1
Exponse un primeiro escenario no que debido á capacidade das aulas ou outro tipo de razóns non sexa factible a docencia presencial das clases expositivas (sesións maxistrais), en tanto a docencia interactiva e de taller, ao ser grupos de menor número de alumnos poida seguir impartíndose de forma presencial.
Nesta situación o único cambio previsto afecta á metodoloxía docente empregada nas sesións maxistrais que se realizarán en formato en liña coa axuda da plataforma Teams incluída en Office365.
Non hai cambios nos contidos da materia, nin nos mecanismos de atención personalizada ao alumno, nin nos criterios de avaliación.

ESCENARIO 2
Exponse un segundo escenario no que ante un posible confinamento non sexa factible ningún tipo de docencia presencial. En tal caso, os cambios previstos son os seguintes:

1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Ningunha.
* Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral e traballos tutelados.
A imposibilidade de continuar utilizando as metodoloxías indicadas en formato presencial obriga a adoptar estratexias alternativas que faciliten as aprendizaxes con independencia das posibles continxencias relativas ao equipamento e conexión do alumnado. Por iso, óptase por facilitar a través da plataforma Moodle a documentación necesaria para continuar avanzando no programa formativo, e os traballos tutelados e o taller efectúanse coa axuda da plataforma Teams incluída en Office365.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, foro virtual.
O foro permanece aberto durante todo o período lectivo, respondendo o profesorado ás posibles consultas tanto durante as sesións virtuais como durante o horario oficial de titorías.
Teams, reunións virtuais e canles.
Mantéñense abertos as canles de comunicación (xeral e por grupos) para que o alumno poida elevar consultas.

4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións nos criterios de avaliación

5. Modificacións dá bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
A5 E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B5 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C2 T02 - Capacidade de organización e planificación
C4 T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C7 T07 - Toma de decisións
C8 T08 - Aprendizaxe autónoma
C12 T12 - Comprensión numérica
C13 T13 - Intuición mecánica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los diferentes procesos patológicos del hormigón armado, así como de las distintas técnicas de rehabilitación de estructuras con este material. AJ4
AJ5
AJ8
BJ1
BJ2
CJ1
CJ2
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ12
CJ13
Alcanzar las destrezas y conocer las herramientas necesarias para la toma de decisiones respecto a la pertinencia o no del refuerzo, así como del procedimiento más adecuado. AJ4
AJ5
AJ8
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
CJ1
CJ2
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ12
CJ13

Contents
Topic Sub-topic
INTRODUCIÓN Conceptos Fundamentais
Normativa e Bibliografía
PROCESOS DE AVALIACIÓN EN ESTRUTURAS DE FORMIGÓN Avaliación Simplificada
Toma de Decisión
Avaliación Detallada
SINTOMATOLOXÍA PATOLÓXICA Síntomas e Causas de Deterioración
Mecanismos de Dano
Fisuración Non Estrutural
Fisuración Estrutural
PATOLOXÍA EN FASE DE PROXECTO E EXECUCIÓN Patoloxía por erros en Fase de Proxecto
Patoloxía por erros durante a Execución
PATOLOXÍA DA ESTRUTURA EN SERVIZOO Lesións Provocadas polas Terreo
Lesións vinculadas a Estados Límite de Servizo de Estrutúraa
Patoloxía Xerada por Accións Accidentais e Extraordinarias
Utilización e Mantemento
REPARACIÓN DE ESTRUTURAS DE FORMIGÓN Reparación Superficial do Formigón
Reparación de Fisuras
Reparación de Coqueras
Rexeneración de Formigóns
REFORZO DE ESTRUTURAS DE FORMIGÓN Aspectos xerais do reforzo
Reforzo de Forxados
Reforzo de Vigas
Reforzo de Alicerces
Aplicacións Informáticas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A8 B3 B5 C1 C2 C4 C5 C8 C12 C13 21 11 32
Supervised projects A4 A5 A8 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C12 C13 6 36 42
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Unha parte da actividade presencial desenvólvese a través do método expositivo fomentando, con todo, involucrar ao alumno na etapa de desenvolvemento do tema exposto, proporcionándolle a oportunidade para formular preguntas e expresar ideas, conducíndolle desta maneira, por influencia indirecta, ao proceso de aprendizaxe.
Dado o tipo de materia, a exposición realízase cunha ampla utilización de medios audivisuales e informáticos.
Supervised projects A realización de traballos tutelados constitúe, nesta materia, unha metodoloxía básica e fundamental para a adecuada formación do alumno. Iso é así pois permiten enfrontarse á resolución de estruturas reais en condicións análogas ás que se vai a atopar na actividade profesional.
Esta metodoloxía permite non só a consolidación e aclaración dos conceptos adquiridos nas sesións maxistrais, senón tamén afrontar as aplicacións prácticas e profesionais dos coñecementos que se van achegando e constitúen, por tanto, o complemento necesario da formación teórica adquirida.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada persegue atender as singularidades que diferencian a uns alumnos doutros en termos de formación previa, posibles carencias e diferentes ritmos de aprendizaxe, cuxo tratamento dentro do actual ensino masificada é certamente complexo. A atención personalizada exponse en forma de titorías personalizadas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A5 A8 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C12 C13 A realización de traballos tutelados ten por obxecto determinar a capacitación do alumno para abordar a resolución de diversos supostos prácticos respecto a procesos patolóxicos en estruturas de formigón armado, así como coñecer o grao de destreza alcanzado en relación coas distintas técnicas de rehabilitación de estruturas con este material. 100
 
Assessment comments

Para poder optar a unha avaliación positiva da materia esíxese unha asistencia mínima do 80% ás sesións expositivas, interactivas e de taller.

Aos alumnos que acrediten matrícula parcial aplicaráselles idénticas condicións ás descritas para o resto dos alumnos coa única excepción de que a asistencia mínima establécese nun 50%.


Sources of information
Basic

Aragón Fitera, Jorge

INSPECCIÓN TÉCNICA, DIAGNOSIS Y REPARACIÓN EN FORJADOS DE HORMIGÓN ARMADO

Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia. CAT. Santiago 2004

Calavera Ruíz, José

CÁLCULO, CONSTRUCCIÓN, PATOLOGÍA Y REHABILITACIÓN DE FORJADOS DE EDIFICACIÓN

Intemac. Madrid 2002

Calavera Ruíz, José

PATOLOGÍA DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN ARMADO Y PRETENSADO (2 Tomos)

Intemac. Madrid 1996

Calavera Ruíz, José y otros

CURSO DE REHABILITACIÓN. Tomo 5 LA ESTRUCTURA

Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid. Madrid 1985

Fernández Cánovas, Manuel

PATOLOGÍA Y TERAPÉUTICA DEL HORMIGÓN ARMADO

Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos. Madrid 1994

FIP (Federación Internacional del Pretensado)

REPARACIÓN Y REFUERZO DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN

Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos. Madrid 1994

García Meseguer, Álvaro

HORMIGÓN ARMADO I. MATERIALES. EJECUCIÓN. CONTROL. PATOLOGÍA

Fundación Escuela de la Edificación. Madrid 1997

Monjó Carrió, Juan y otros

TRATADO DE REHABILITACIÓN.

Tomo 4. PATOLOGÍA Y TÉCNICAS DE INTERVENCIÓN. ELEMENTOS ESTRUCTURALES

Editorial Munilla-Leiría. Madrid 1998

García Meseguer, Álvaro; Morán Cabré, Francisco; Arroyo Portero, Juan Carlos

JIMÉNEZ MONTOYA. HORMIGÓN ARMADO. 15ª edición

Gustavo Gili. Barcelona 2009

Muñoz Hidalgo, Manuel

CONCEPTOS Y PATOLOGÍA EN LA EDIFICACIÓN

Sevilla 1998

Muñoz Hidalgo, Manuel

DIAGNOSIS Y CAUSAS EN PATOLOGÍA ESTRUCTURAL DE LA EDIFICACIÓN

Sevilla 1994

Muñoz Hidalgo, Manuel

PREVENCIÓN Y SOLUCIONES EN PATOLOGÍA ESTRUCTURAL DE LA EDIFICACIÓN

Sevilla 1991

Río Bueno, Alfonso del

PATOLOGÍA, REPARACIÓN Y REFUERZO DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN ARMADO DE EDIFICACIÓN

ETSAM. 2005

Serrano Alcudia, Francisco

PATOLOGÍA DE LA EDIFICACIÓN. EL LENGUAJE DE LAS GRIETAS

Fundación Escuela de la Edificación. Madrid 1998

Serrano Lanzarote, Begoña

GUÍA PARA LA INSPECCIÓN Y LA EVALUACIÓN PRELIMINAR DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN EN EDIFICIOS EXISTENTES

Instituto Valenciano de la Edificación. 2005

 

CONTECVET. Ec Innovation Programme IN 309021

 

DOCUMENTO BÁSICO DE SEGURIDAD ESTRUCTURAL DB-SE

Anejo 6. Evaluación estructural de edificios existentes.

 

MANUAL PARA LA EVALUACIÓN DE ESTRUCTURAS AFECTADAS POR CORROSIÓN DE LA ARMADURA

Instituto de Ciencias de la Construcción Eduardo Torroja. 2000

 

NORMA UNE 41805-IN "DIAGNÓSTICO DE EDIFICIOS"

Parte 1: Generalidades

Parte 3: Estudios constructivos y patológicos

Parte 6: Estudio patológico de la estructura del edificio. Estructuras de hormigón.

Parte 14: Informe del diagnóstico.

 

NORMA UNE EN 1504 "PRODUCTOS Y SISTEMAS PARA LA PROTECCIÓN Y REPARACIÓN DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN"

Partes 1 a 10

 

SOFTWARE

Instrucción EHE. Prontuario Informático del hormigón

FRP Analysis

MbRACE ON LINE
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Inspección das Estruturas/630467112

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Métodos Avanzados de Reparación de Estruturas/630426108

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.