Identifying Data 2020/21
Subject (*) Advanced Structural Repair and Reinforcement Systems Code 630567123
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinador
Muñiz Gomez, Santiago
E-mail
santiago.muniz@udc.es
Lecturers
Muñiz Gomez, Santiago
E-mail
santiago.muniz@udc.es
Web
General description Preténdese dotar ao alumno de ferramentas avanzadas que lle permitan abordar o proxecto, cálculo e verificación estrutural de obras de reforzo e rehabilitación.
Analízanse as últimas tendencias tanto en materiais como en técnicas que veñen empregando no mundo da reparación estrutural. Todo iso tanto desde un punto de vista de proxecto, como de materiais e métodos actualizados existentes para o dimensionado estrutural destes edificios e a súa reparación.
Compleméntase o curso coa análise de diversas obras reais, así como visitas ás mesmas.
Contingency plan Deseñáronse dous plans de continxencia.

ESCENARIO 1
Exponse un primeiro escenario no que debido á capacidade das aulas ou outro tipo de razóns non sexa factible a docencia presencial das clases expositivas (sesións maxistrais), en tanto a docencia interactiva, ao ser grupos de menor número de alumnos poida seguir impartíndose de forma presencial.
Nesta situación o único cambio previsto afecta á metodoloxía docente empregada nas sesións maxistrais que se realizarán en formato en liña coa axuda das plataformas oficiais da UDC.
Non hai cambios nos contidos da materia, nin nos mecanismos de atención personalizada ao alumno, nin nos criterios de avaliación.

ESCENARIO 2
Exponse un segundo escenario no que ante un posible confinamento non sexa factible ningún tipo de docencia presencial. En tal caso, os cambios previstos son os seguintes:

1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Ningunha

*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral, solución de problemas, proba mixta.
A imposibilidade de continuar utilizando ambas as metodoloxías en formato presencial obriga a adoptar estratexias alternativas que faciliten as aprendizaxes con independencia das posibles continxencias relativas ao equipamento e conexión do alumnado. Por iso, óptase por facilitar a través das plataformas oficiais da UDC a documentación necesaria para continuar avanzando no programa formativo. Esta documentación complétase coas publicacións da materia a disposición en Reprografía da UDC e na Biblioteca do centro.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Mediante as plataformas oficiais da UDC
Os foros permanecen abertos durante todo o período lectivo, respondendo o profesorado ás posibles consultas tanto durante as sesións virtuais como durante o horario oficial de tutorías.
Mantéñense abertos as canles de comunicación (xeral e por grupos) para que o alumno poida elevar consultas.

4. Modificacións na avaliación
Probas mixtas:
A desenvolver co emprego das plataformas oficiais da UDC. En xeral ferramentas institucionais que faciliten o achegue electrónico de respostas, imaxes ou outro tipo de documentos que permitan valorar o nivel competencial adquirido polo alumno na materia. Isto implica que o alumno debe ter acceso a este tipo de ferramentas: computador, conexión banda ancha, micrófono, escáner e cámara.


*Observacións de avaliación:
Mantéñense os criterios de avaliación indicados.
Os alumnos que por causas xustificadas relativas ao equipamento informático ou de conexión, debidamente acreditadas, non puidesen realizar os exames correspondentes ás probas mixtas en liña, deberán buscar solución na normativa emitida polo Reitorado da UDC.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A7 E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C2 T02 - Capacidade de organización e planificación
C3 T03 - Comunicación oral e escrita
C4 T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C7 T07 - Toma de decisións
C8 T08 - Aprendizaxe autónoma
C9 T09 - Creatividade
C10 T10 - Habilidade gráfica xeral
C11 T11 - Visión espacial
C12 T12 - Comprensión numérica
C13 T13 - Intuición mecánica
C14 T14 - Sensibilidade estética
C15 T15 - Cultura histórica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocimientos y habilidades en las diversas técnicas de proyecto y refuerzo estructural, tanto desde un punto de vista puramente de proyecto, como de los materiales y métodos existentes para el análisis estructural de estos edificios y para su reparación. AJ5
AJ7
AJ8
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ9
CJ10
CJ11
CJ12
CJ13
CJ14
CJ15

Contents
Topic Sub-topic
1.- introducción
-
2.- Condicionantes en reparación y refuerzo estructural
-
3.- Materiales para la reparación y refuerzo avanzado de estructuras -
4.- Proyecto y ejecución de reparación y refuerzo de estructuras -
5.- Análisis estructural avanzado de reparación y refuerzo de estructuras -

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C8 C10 C11 C12 C14 C15 1 4 5
Case study A5 A8 B1 C7 2 4 6
Oral presentation C13 3 6 9
Guest lecture / keynote speech A7 9 12 21
Problem solving B2 C4 3 9 12
Supervised projects C9 3 15 18
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Adquisión por parte del alumno de destreza en la búsqueda de documentación.
Case study Se analizan casos reales con justificación de las soluciones adoptadas.
Oral presentation Presentación oral de la evolución del trabajo por parte del alumno
Guest lecture / keynote speech Exposición de la materia general del curso
Problem solving Solución de problemas que se plantean a lo largo del curso
Supervised projects Elaboración de trabajo tutelado consistente en la redacción de un proyecto de refuerzo estructural.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Oral presentation
Document analysis
Problem solving
Supervised projects
Description
El curso se complementa con la elaboración por parte del alumno de un proyecto de refuerzo, que permite concretar las posibilidades de actuación y que suponga la adquisición de las correspondientes habilidades. Esta práctica, a la que se hará un seguimiento continuo a lo largo del curso, será la base para la calificación de la asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A5 A8 B1 C7 Análisis de casos 1
Oral presentation C13 Presentación oral 8
Guest lecture / keynote speech A7 Presentación del trabajo 1
Supervised projects C9 Redacción del trabajo 90
 
Assessment comments

Alumnos a tiempo parcial: (Opción no recomendable). En este caso el
seguimiento del curso se sustituye por examen oral según convocatorias
oficiales. Dicho examen cubre la totalida de la asignatura.


Sources of information
Basic

.- Bibliografía

-ACI 440.1R-06 “Guido for the design and construction of structural concrete reinforced with FRP bars”

-ACI 440.2R-02 “Guide for the design and construction of externally bonded FRP systems for strengthening concrete structures”

-Arriaga Martitegui et. Alt. “Curso de rehabilitación. La cubierta 6” COAM. Madrid 1984

-Baykov, V.N; Strongin, S.G. “Estructuras de construcción”. Mir 1982

-Blevot, Jean. “Patología de las construcciones de hormigón armado”. Editores Técnicos Asociados. 1977

-Calavera, J; et. Alt. “Curso de rehabilitación. 5. La estructura”. COAM, Madrid 1984

-Congreso internacional “Rehabilitación del patrimonio arquitectónico y edificación.” Ponencias. Canarias, julio 1992.

-CTE-SE, Seguridad Estructural. Marzo 2006

-Feld, Jacob. “Fallas Técnicas en la construcción”. Ed. Limusa. México 1968

-Fernández Cánovas; M. “Patología y terapéutica del hormigón armado”. 3º ed. CICCP, Madrid 1994

-Fernández Casado. “Cálculo de estructuras reticulares”. Madrid 1934

-GEHO. “Reparación y refuerzo de estructuras de hormigón. Guía FIP de buena práctica ”. Col. Estructuras y edificación E-3. Madrid 1994

-Goldernhorn, S. “Calculista de estructuras. Hormigón armado, hierro, madera”. Martínez de Murguía, Buenos Aires 1988

-Jurado Jiménez, F. “Tecnología previa a la restauración de edificios históricos”. Madrid 1988

-Jurado Jiménez, F. “ Intervenciones en estructuras de edificios históricos”. Madrid 2007

-Lahuerta, J. “Estructuras de edificación. Formulario”; ETSA Navarra 1995

-Lei Zhao et. Alt. “Preliminary evaluation of the hybrid tuve bridge system”. Univ. California Report TR-2000/4. 2000

-Lozano Apolo, G. et alt. “Curso técnicas de intervención en el patrimonio arquitectónico. T-1 Reestructuración en madera”. Ed. Consultores técnicos de construcción. Gijón 1995

-Lozano Apolo, G. et alt. “Curso diseño, cálculo, construcción y patología de cimentaciones y recalces”. Ed. Consultores técnicos de construcción. Gijón 1998

-Lozano Apolo, G. “Curso de patología y terapéutica y rehabilitación de edificaciones antiguas”. A Coruña

-Mendizabal, Domingo. “Estudio y construcción de tramos metálicos. T1 y T2”. Madrid 1928

-Meoli, H. “Lecciones de estática gráfica”. Nigar. Buenos Aires 1976

-Paulo B. Lourenço; Pere Roca. “Historical cosntructions. Possibilities of numerical and experimental techniques”. Guimaräes 2001

-Roca Ramón, X. “ Estudio de la aplicabilidad de materiales compuestos avanzados en la construcción de edificios industriales”. Univ. Politécnica de Cataluña. Nov. 2005

-Rodriguez Ortiz, JM. “Curso de rehabilitación. 4. La cimentación”. COAM, Madrid 1984

-Sidney M. Johnson. “Deterioro, conservación y reparación de estructuras”. Ed. Blume 1973

-Sirvent Casanova, I; et. Alt. “Diagnostico y evaluación estructural de los daños existentes en la iglesia de Pinoso”. ITC nº 4. Alicante 1995

-Varios. “Curso de patología, fisuración del hormigón, control de calidad y reparación de estructuras”. COAAT A Coruña

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Modelos Avanzados para a Análise Estrutural de Edificios Históricos/630426104
Inspección das Estruturas/630426112
Patoloxía e Recuperación de Estruturas de Madeira/630426118
Patoloxía e Recuperación de Estruturas de Fábrica/630426119

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.