Identifying Data 2020/21
Subject (*) Final Dissertation Code 630567124
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Blanco Lorenzo, Enrique Manuel
E-mail
enrique.blanco@udc.es
Lecturers
Agrasar Quiroga, Fernando
Blanco Lorenzo, Enrique Manuel
Hermo Sanchez, Victor Manuel
López Salas, Estefanía
Martín Gutiérrez, Emilio
Paz Agras, Mari Luz
Pintos Pena, Santiago
Santos VÁzquez, Angeles
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
enrique.blanco@udc.es
victor.hermo@udc.es
estefania.lsalas@udc.es
emilio.martin@udc.es
luz.paz.agras@udc.es
santiago.pintos.pena@udc.es
angeles.santos@udc.es
Web http://www.udc.es/MURA
General description O Traballo Fin de Mestrado Trabajo Fin de Máster é a proba que permite valorar as competencias específicas e transversais adquiridas polos alumnos durante o curso académico.
Dado o carácter múltiple e interdisciplinar do Mestrado, defínense diversas modalidades de TFB, relativas aos diferentes perfís que atende la titulación: académico, profesional e investigador.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos. Non se producen

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen. Mantéñense todas as metodoloxías do curso, adaptándoas ás ferramentas de docencia non presencial postas a disposición pola UDC.

*Metodoloxías docentes que se modifican. Ningunha.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. Teams, Moodle e resto de ferramentas online propias da UDC

4. Modificacións na avaliación. Non se producen

*Observacións de avaliación: A presentación ante tribunal realizarase de xeito non presencial a través da plataforma Teams

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Ningunha

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A2 E02 - Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación.
A3 E03 - Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico.
A4 E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
A5 E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A6 E06 - Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación.
A7 E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente.
A8 E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
A9 E09 - Aptitude ou capacidade para realizar auditorías e certificacións enerxéticas de edificios existentes, incluída a proposta de alternativas de mellora e optimización mediante a redacción de informes e proxectos técnicos.
A10 E10 - Aptitude ou capacidade para utilizar criterios de sustentabilidade ambiental na elección de materiais e na definición de solucións técnicas, abranguendo o uso e a integración de sistemas activos e pasivos.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1 - Entender a importancia da rehabilitación arquitectónica desde o punto de vista da preservación do patrimonio histórico e cultural dunha sociedade.
C1 T01 - Capacidade de análise e síntese
C2 T02 - Capacidade de organización e planificación
C3 T03 - Comunicación oral e escrita
C4 T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05 - Capacidade para a xestión da información
C6 T06 - Resolución de problemas
C7 T07 - Toma de decisións
C8 T08 - Aprendizaxe autónoma
C9 T09 - Creatividade
C10 T10 - Habilidade gráfica xeral
C11 T11 - Visión espacial
C12 T12 - Comprensión numérica
C13 T13 - Intuición mecánica
C14 T14 - Sensibilidade estética
C15 T15 - Cultura histórica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
El Trabajo Fin de Máster es el instrumento para que el alumno, tutelado por el profesor tutor, desarrolle un trabajo original de investigación y/o intervención en el patrimonio construido. La selección del tema, su alcance y repercusión debe ser aprobado por el tutor y la Comisión Académica del título, de forma que se asegure en todos los casos un nivel satisfactorio. AJ1
AJ2
AJ3
AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
AJ10
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ9
CJ10
CJ11
CJ12
CJ13
CJ14
CJ15

Contents
Topic Sub-topic
O Trabajo Fin de Mestrado é a proba que permite valorar as competencias específicas e transversais adquiridas polo estudantado durante o curso.
Dado o carácter múltiple e interdisciplinar do Mestrado, defínense diversas modalidades de TFM, relativas aos diferentes perfís que atende a titulación: académico, profesional e investigador.
O TFM deberá encadrarse dentro dunha de las siguientes líñas temáticas, en calquer caso gardando unha estreita relación có ámbito da rehabilitación arquitectónica:
Proxectos de intervención: rehabilitación integral de conxuntos rurais de interese etnográfica, edificacións relevante de carácter cultural e/ou patrimonial, ou outras construcións singulares destinadas a novos usos.
Estudos de casos e/ou sectoriais: relacionados có el campo da restauración, rehabilitación, uso de novos materiais ou outras propostas alternativas previa aceptación por parte de tutor e a Comisión Académica.
Traballos de investigación: historiografía e intervencións no patrimonio construido, arquitectura e rehabilitación de centros históricos, ou cuestiones tecnolóxicas no ámbito de la rehabilitación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 10 130 140
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 1 8 9
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O alumnado elixe o tema do seu TFM, así como tutor de entre o profesorado con docencia no Mestrado.
Dacordo coa programación e obxectivos marcados polo tutor, farase un control e seguemento do TFM, de forma que se poida asegurar tanto a autoría personal como a orixinalidade e calidade.
Todos estes extremos quedarán reflexados no informe que cada tutor entregará o finalizar o curos, condición previa para que se poida presentar o trabajo ante o correspondente tribunal.
Outras cuestións sobre o desenvolvemento do TFM poden ser consultados no correspondiente regulamento:
http://www.udc.es/mura/tfm/
Objective test O TFM debe presentarse en sesión pública ante un tribunal nomeado a tal efecto.
A presentación e defensa do TFM implica non só a capacidade de estruturar e xerar un documento escrito / gráfico de alto contenido, senón ademais presentalo oralmente no tempo asignado polo propio tribunal.
Posteriormente, o estudante deberá respostar axeitadamente a cantas cuestións preguntas le formule cualquier miembro del tribunal.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O estudante prepara o TFM dacordo coas indicacións e programación que lle indique personalmente o seu tutor.
O tutor redactará un informe final utilizando o procedimiento definido pola Universidade a través da Secretaría Virtual. Asimismo, facilitaraser copia impresa do mesmo aos membros do tribunal, de xeito que poidan ter en consideración cantas circunstancias sean precisas para valorar na súa total integridade o trabajo presentado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 En sesión pública cada estudiante exporá oral e gráficamente o seu TFM, dando razón e xustificación do alcance das súas investigacións e propostas.
O tribunal valorará a orixinalidade e dificultade del traballo realizado, a sua extensión e profundidade, a claridade expositiva e de representación gráfica evidenciadas, e con todo outorgará unha calificación xustificada a cada estudante.
No caso de que o tribunal considere que algún TFM no acade o nivel mínimo, emitirá un informe razoado acerca de si é posible modificalo ou completalo, indicando un prazo de tempo para a sua ulterior calificación.
100
 
Assessment comments

Evidentemente, na valoración que o tribunal fai do TFM entregado e da súa exposición pública, vai implícita unha avaliación do traballo tutelado previo, cuxo seguimiento continuo debe quedar debidamente reflectido no informe aportado polo tutor.


Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

É preciso ter superado todas as materias troncais e aquelas optativas equivalentes ó menos a 54 ECTS para poder presentar o TFM.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.