Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Proxectos 1 Código 630G01001
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinación
Carreiro Otero, Maria Concepción
Correo electrónico
maria.carreiro@udc.es
Profesorado
Carreiro Otero, Maria Concepción
Correo electrónico
maria.carreiro@udc.es
Web
Descrición xeral Na materia de Proxectos 1 establécese como obxectivo o achegamento ao proxecto arquitectónico, de modo que o alumno adquira destrezas en idear e describir un obxecto arquitectónico, considerando que o pensamento proxectual desenvólvese e exprésase a través da linguaxe arquitectónica.
Destrezas que deben de ser adquiridas:
1. Coñecer a relación entre idear e representar: con maquetas e/ou con debuxos.
2. Coñecer os elementos de composición primarios: liña, plano-superficie, volume.
3. Aprender a medir: relacións métricas e antropométricas.
4. Manexar o sistema diédrico como ferramenta de ideación e narración do proxecto.

O proxecto arquitectónico é o resultado do proceso proyectual (creativo) do individuo, sendo subxectivo e intransferible. A aprendizaxe do proxecto é unha aprendizaxe "de acción": apréndese a proxectar, proxectando e analizando (debuxando), os proxectos doutros. Apréndese a proxectar como resulta do estudo, a conversación, a reflexión e a observación, o que permite adquirir o coñecemento dos elementos citados, o uso correcto e a interpretación sensible e persoal dos mesmos

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aptitud para representar correctamente los elementos de la arquitectura y desarrollar un relato coherente de un ejercicio proyectual, así como capacidad de representar objetos y elementos abstractos en sus distintas situaciones en una relación espacio-temporal. A10
A13
B14
Capacidad de exponer oralmente y de argumentar los planteamientos encaminados a desenvolver las propuestas elaboradas. A9
B17
B18
Competencia para realizar composiciones con los sólidos platónicos y las figuras planas elementales en las que se comprendan, asimilen y desarrollen relaciones de carácter sensible desenvueltas a partir de los principios de composición aplicados a lo largo del tiempo, y en especial por las vanguardias artísticas y en relación con los movimientos filosóficos, científicos y artísticos contemporáneos. A1
A4
B8
B10
B13
B15
Capacidad para comprender, asimilar y desarrollar relaciones de carácter sensible que se desenvuelven a partir de los principios de composición desarrollados a lo largo del tiempo, y en especial a las vanguardias artísticas y en relación con los movimientos filosóficos, científicos y artísticos contemporáneos. B9
B10
B13
Capacidad de resolver problemas proyectuales compositivos atendiendo a factores diversos, con respuestas múltiples, que se han de concretar en una única propuesta final, que ha de ser determinada entre un conjunto. B11
B12

Contidos
Temas Subtemas
Conocimiento y representación de los elementos arquitectónicos. - Los manuales y los elementos del proyecto arquitectónico.
- El dibujo como instrumento de pensamiento y representación.
- La escala y la medida.
APROXIMACIÓN A LA ARQUITECTURA CONSTRUIDA - Aproximación al proyecto arquitectónico a través del dibujo y análisis de proyectos
arquitectónicos paradigmáticos y/o significativos de la arquitectura contemporánea.
PROYECTO Y COMPOSICIÓN - La composición arquitectónica y el método proyectual
- Materialidad y textura
- Manuales y referencias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A4 A9 A10 A13 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 4 145 149
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Al final del período lectivo correspondiente, los alumnos deberán desarrollar una prueba práctica que permita evaluar el nivel de aprendizaje. Se trata de un instrumento de medida articulado para evaluar las capacidades y actitudes adquiridas por el alumno en relación a la materia.
Para aprobar será necesario alcanzar una nota mínima de 5 en esta prueba.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
La atención personalizada forma parte del desarrollo de la materia, ya que el trabajo en taller, el comentario de los trabajos en fase de ideación -sesiones críticas-, la exposición y crítica de los trabajos finalizados, tienen como eje la atención individualizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A4 A9 A10 A13 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 Desarrollo en el aula, en unas condiciones horarias definidas de un ejercicio que muestre las habilidades y competencias adquiridas por el alumno en cuanto a la de visión espacial, la capacidad de ideación y la destreza gráfica.
El aprobado de la asignatura requiere una nota mínima de 5 en esta prueba objetiva

100
 
Observacións avaliación

APROBAR LA ASIGNATURA:
A. OPORTUNIDAD DE JUNIO
- prueba objetiva, CALIFICACIÓN MÍNIMA: 5 sobre 10
- NOTA de APROBADO: 5 sobre 10
B. OPORTUNIDAD DE JULIO.
- prueba objetiva, CALIFICACIÓN MÍNIMA: 5 sobre 10
- NOTA de APROBADO: 5 sobre 10

Fontes de información
Bibliografía básica Solá Morales, Ignasi (1998). Mies van der Rohe El Pabellón de Barcelona . Barcelona : Gustavo Gili
Unwin, Simon (2003). Análisis de la arquitectura. Barcelona : Gustavo Gili
Ching, Francis D.K. (). Arquitectura: forma, espacio y orden. Gustavo Gili
Neufert, Ernst (2013, 16ª ed.). Arte de proyectar en arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Munari, Bruno (). Cómo nacen los objetos. Gustavo Gili
Zell,Mo (). Curso de Dibujo Arquitectónico. Acanto
Benevolo, Leonardo (1977-1982). Diseño de la ciudad. Vol. 1: La descripción del ambiente. Barcelona: Gustavo Gili
Roth, Leland (). Entender la arquitectura sus elementos historia y significado. Gustavo Gili
Unwin, Simon (2012). Exercises in architecture: learning to think as an architect. London: Routledge
Panero, Julius y Martin Zelnik (). Las dimensiones humanas en los espacios interiores. Gustavo Gili
Ching, Francis D. K. (). Manual de dibujo arquitectónico. Gustavo Gili
Varios (). Proyectos 1. Curso 2003-2004. (ETSA. Consultar en reprografía de la UDC)
Carreiro Otero, M. y otros (2011). Proyectos 1. Diez lecciones. Proyectos 1. ETSA (Consultar servicio de reprografía)
Del libro "Entender la arquitectura sus elementos historia y significado"(Leland Roth), se recomienda la lectura de "Primera parte: los elementos de la arquitectura"
Bibliografía complementaria Alexander, Christopher (1980). A pattern language un lenguaje de patrones : ciudades, edificios, construcciones . Barcelona: Gustavo Gili
Espegel, Carmen (2010). Aires modernos : E. 1027 : maison en bord de mer : Eileen Gray y Jean Badovici, 1926-1929 . Madrid: Mairea
Liane Lefaivre, Ingeborg de Roode (ed) (2002). Aldo van Eyck the playgrounds and the city . Amsterdam : Stedelijk Museum
Gombrich, E.H. (2004). Breve historia de la cultura. Barcelona : Península
Espegel, Carmen (2008). Heroínas del espacio: mujeres arquitectos en el movimiento moderno. Buenos Aires: Nobuko
(2010). Le Corbusier [Vídeo] : Le Cabanon . Barcelona : Fundación Caja de Arquitectos
2G Revista Internacional de Arquitectura 23-24 (2002). Lina Bo Bardi: obra construida. Barcelona: Gustavo Gili


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Debuxo de Arquitectura/630G01002
Xeometría Descritiva/630G01003

Materias que continúan o temario
Proxectos 2/630G01006
Proxectos 3/630G01011
Proxectos 4/630G01016
Proxectos 5/630G01021
Proxectos 6/630G01026
Proxectos 7/630G01031
Proxectos 8/630G01036
Proxectos 9/630G01041
Proxectos 10/630G01044

Observacións

- La importancia de la expresión gráfica requiere dedicación especial a las materias que la tratan, existiendo una gran vinculación entre la expresión gráfica y los contenidos de la asignatura.
- Se destaca la importancia del conocimiento de las teorías artística, filosóficas y científicas contemporáneas y que acompañaron el desarrollo de las vanguardias del siglo XX, la afición por el cine y la música.
- Se requiere curiosidad intelectual y dotes de observación.
- Es preciso desarrollar destreza en el manejo de maquetas y en la expresión con materiales comunes, para lograr expresar las intenciones arquitectónicas (opacidad, ligereza, transparencia, contraste, masa/vacío...).



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías