Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Xeometría Descritiva Código 630G01003
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinación
Perez Naya, Antonia Maria
Correo electrónico
antonia.perez.naya@udc.es
Profesorado
Perez Naya, Antonia Maria
Tarrio Carrodeguas, Santiago
Zas Gomez, Evaristo
Correo electrónico
antonia.perez.naya@udc.es
santiago.tarrio@udc.es
evaristo.zas@udc.es
Web
Descrición xeral A Xeometría Descritiva concíbese como soporte da linguaxe gráfica, posibilitando o uso do debuxo como expresión e representación do espazo arquitectónico.

Achega rigor xeométrico á representación e análise da arquitectura e desenvolve a capacidade de imaxinación e lectura espacial.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A40 XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial.
A50 MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B28 Comprensión numérica.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Afondar nas técnicas de toma de datos e restitución para o levantamento gráfico-arquitectónico mediante procedementos tradicionais A10
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B11
B13
B14
B18
B24
B28
C3
C7
Adquisición de coñecementos e destrezas básicas para o manexo das novas ferramentas dixitais para a realización de levantamentos gráfico-arquitectónicos, técnicas de captura e de restitución. A10
A38
A40
A50
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B17
B18
B24
B28
C3
C5
C6
C7
Coñecemento dos últimos equipos e instrumentos incorporados ao mercado e utilizados na captura de datos, medidores laser 2D e 3 D, estacións totais, laser escáner 3D. A10
A38
A40
B1
B5
B11
B12
B13
B14
B24
B28
C3
Desenvolvemento da capacidade de integración de diferentes técnicas de captura de datos no proxecto e levantamento gráfico-arquitectónico. A10
A38
A40
B1
B2
B4
B8
B11
B24
C3
Desenvolvemento do concepto de levantamento arquitectónico como a primeira forma do coñecemento da arquitectura do patrimonio, as súas características métrico dimensionais, a súa complexidade histórica, as súas características estruturais e construtivas ademais das súas características formais e funcionais. A10
A38
A40
A50
B8
B10
B11
B12
B14
B17
B24
C7

Contidos
Temas Subtemas
I.- INTRODUCIÓN.

TEMA 1.- CONCEPTO DE XEOMETRÍA DESCRITIVA.
1.1.- Obxectivos da Xeometría Descritiva
1.2.- Concepto de Proxección. Clasificación e propiedades
1.3.- Concepto de biunivocidad. Os sistemas de representación. Clasificación.
1.4.- Elementos xeométricos no espazo.
1.5.- Notacións
II.- PRINCIPAIS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: PROXECCIÓN PARALELA.

TEMA 2. - XENERALIDADES DO SISTEMA DIÉDRICO
2.1.- Concepto do sistema.
2.2.- Sistema Europeo e Sistema Americano.
2.3.- Vistas auxiliares primarias.
- Plantas, Alzados e Seccións.
TEMA 3.- SISTEMA DIÉDRICO. VISTAS AUXILIARES SECUNDARIAS 3.1.- Cambio de plano vertical.
3.2.- Cambio de plano horizontal.
3.3.- Dobre cambio de plano.
TEMA 4. - XENERALIDADES DO SISTEMA ACOUTADO. REPRESENTACIÓN DO TERREO 4.1.- Concepto do sistema
4.2.- Superficies topográficas. Curvas de nivel.
4.3.- Perfís e panoramas.
4.4.- Análise e interpretación de superficies topográficas
TEMA 5.- XENERALIDADES DO SISTEMA AXONOMÉTRICO 5.1.- Concepto do sistema.
5.2.- Axonometría ortogonal.
5.3.- Axonometría oblicua.
5.4.- Principais axonometrías
III.- DESENVOLVEMENTO CONXUNTO DOS SISTEMAS DE PROXECCIÓN PARALELA.

TEMA 6. - ELEMENTOS XEOMÉTRICOS FUNDAMENTAIS
6.1.- Representación da recta e o plano.
-Diferentes posicións.
6.2.- Rectas principais do plano.
-Recta horizontal.
-Recta de máxima pendente.
6.3.- Relacións entre recta e plano: intersección e paralelismo.
6.4.- Relaciones entre planos: intersección e aralelismo.
6.5.- Condición xeral perpendicularidad.

TEMA 7.- RESOLUCIÓN DE CUBERTAS. 7.1.- Faldróns con pendentes iguais.
7.2.- Faldróns con pendentes distintas.
7.3.- Alzados
TEMA 8. - VERDADEIRAS MAGNITUDES E FIGURAS PLANAS 8.1.- Verdadeiras magnitudes:
- Por cambios de plano.
- Por xiro ou abatemento.
- Procedementos mixtos.
8.2.- Representación de figuras planas
IV.- PERSPECTIVA LINEAL.

TEMA 9. -XENERALIDADES DA PERSPECTIVA LINEAL
9.1.- Concepto de Perspectiva Lineal.
9.2.- Representación da recta. Punto de fuga.
9.3.- Representación do plano.
9.4.- Clasificación das perspectivas lineais.
- Pola posición do plano do cadro.
- Pola posición do punto de vista.
TEMA 10. - MÉTODOS CLÁSICOS DA PERSPECTIVA. RAIOS VISUAIS 10.1.- Perspectiva lineal central.
10.2.- Perspectiva lineal oblicua.
10.3.- Percepción visual e representación.
10.4.- Diagramas de deformación.
10.5.- Posición relativa dos elementos en perspectiva.
- Influencia do ángulo visual.
- Influencia do punto de vista.
TEMA 11.- MEDICIÓN DIRECTA EN PERSPECTIVA. PUNTOS DE MEDICIÓN 11.1.- Concepto.
11.2.- Perspectiva central.
11.3.- Perspectiva oblicua.
V.- INTRODUCCION ÁS SOMBRAS

TEMA 12. - ELEMENTOS DE TEORIA DE SOMBRAS
12.1.- Asoleo xeométrico.
12.2.- Sombra de puntos e segmentos verticais.
12.3.- Sombra de segmentos calquera.
12.4.- Contraproxección.
12.5.- Sombras de liñas curvas
TEMA 13.- SOMBRAS EN PERSPECTIVA LINEAL. 13.1.- Luz solar paralela ao plano do cadro.
13.2.- Luz solar oblicua ao plano do cadro.
- Sol detrás do observador.
- Sol diante do observador

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A10 A38 A40 A50 B17 B14 B13 B28 B24 B18 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B5 B4 B3 B2 B1 C3 C5 C6 C7 4 136 140
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Se realizará una prueba final para todos los alumnos. Podrá constar de contenidos de caracter teórico y práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición


Para conseguir os obxectivos establecidos considerarase imprescindible a asistencia do alumno ás tutorias programadas polo profesor titor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A10 A38 A40 A50 B17 B14 B13 B28 B24 B18 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B5 B4 B3 B2 B1 C3 C5 C6 C7 Poderá constar de práctica gráfica e contidos teóricos.

100
 
Observacións avaliación

Para superar a materia na 1ª oportunidade e/ou 2ª oportunidade é requisito imprescindible que os alumnos realizasen todos os traballos e prácticas do curso.


ALUMNOS CON MATRÍCULA FORMALIZADA CON POSTERIORIDADE A o INICIO DO CURSO ACADÉMICO (Setembro): Permitirase a participación na primeira oportunidade. Contarase o 80% da asistencia dende a data de matrícula, e facilitarase a recuperación das prácticas e traballos realizados con anterioridade necesarios para a avaliación final.


Fontes de información
Bibliografía básica

-FRANCO TABOADA, J. A., Geometría Descriptiva para la Representación Arquitectónica. Vol. 1. Fundamentos, Andavira, 2011.

-FRANCO TABOADA, J. A., Geometría Descriptiva para la Representación Arquitectónica. Vol. 2. Geometría de la Forma Arquitectónica, Andavira, 2012.

-BARTSCHI, W., El estudio de las sombras en perspectiva, Barcelona, Gustavo Gili, 1980, Libro,

-GHEORGHIU Y DRAGOMIR., “Geometry Of Estructural Forms ”, London : Applied Science Publishers, cop. , 1978, Libro,

-SANCHEZ GALLEGO, J. A., Geometría Descriptiva. Sistemas de Proyección Cilíndrica, Barcelona, Ediciones U.P.C., 1993, Libro,

-SCHAARWACHTER,G., Perspectiva para arquitectos, México, Gustavo Gili, 1983, Libro,

-SIMONE de, L., Spazio prospettico, Roma, Bonacci, 1976, Libro,

-VILLANUEVA BARTRINA, L., Perspectiva lineal. Su relación con la fotografía, Barcelona, Ediciones U.P.C., 1996, Libro,

Bibliografía complementaria

-FORSETH, K., Gráficos para arquitectos, Barcelona, Gustavo Gili, 1981, Libro.

-FRANCO TABOADA, J. A., El dibujo, forma esencial del pensamiento arquitectónico, A Coruña, Universidade, 1990, Libro.

-VERO, R., El modo de entender la perspectiva. Barcelona, Gustavo Gili. 1981, libro.

-WAY, M., La perspectiva en el dibujo, Barcelona, Omega, 1991, libro.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 1/630G01001
Debuxo de Arquitectura/630G01002

Materias que continúan o temario
Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007
Análise Arquitectónico 1/630G01012
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014
Xeometrías complexas en Arquitectura/630G01052

Observacións

Considérase fundamental para a comprensión da materia que o alumno teña unha boa formación na materia de Debuxo Técnico de Bacharelato.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías