Identifying Data 2015/16
Subject (*) Introduction to Architecture Code 630G01005
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Composición
Coordinador
Alonso Pereira, Jose Ramon
E-mail
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
Lecturers
Abelleira Doldan, Miguel A.
Alonso Pereira, Jose Ramon
Blanco Lorenzo, Enrique Manuel
Caridad Graña, Juan Antonio
Río Vázquez, Antonio Santiago
E-mail
miguel.abelleira@udc.es
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
enrique.blanco@udc.es
juan.caridad@udc.es
antonio.rio.vazquez@udc.es
Web http://introduccionalaarquitectura.blogspot.com
General description Curso inicial dos estudos da Escola de Arquitectura, o primeiro cuadrimestre da carreira
quere iniciar a formación do futuro arquitecto atendendo dende os momentos
iniciais, ó triplo soporte reflexivo, proxectivo e construtivo do feito
arquitectónico.
Dentro del, Introdución á Arquitectura é a materia obrigatoria dentro do bloque proxectual encargada de espertar ou de acrecentar o interese pola Arquitectura e pola súa razón de ser, aproximándose ó seu concepto dende a teoría e dende a historia e fomentando a capacidade analítica, o sentido crítico e o desenvolvemento lóxico do alumno no amplo campo que vai da cidade ao deseño elemental, como territorio propio da arquitectura.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A35 SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A37 ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A41 BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A44 BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
B1 Learn how to learn
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B23 Capacidade de xestión da información.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B30 Comunicación oral e escrita na lingua nativa.
B31 Coñecemento doutras culturas e costumes.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Introducir al alumno en la arquitectura despertando o acrecentando su interés por ella y por su razón de ser. A1
A4
A9
A10
A13
A34
A35
A36
A37
A38
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B14
B17
B18
B22
B23
B31
C1
C3
C4
C6
C7
Aproximarse a la arquitectura desde la teoría, el pensamiento y el magisterio. A1
A9
A34
A35
A36
A41
A42
A44
A45
B1
B3
B4
B6
B9
B10
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Introducción a la historia de la arquitectura y al proceso proyectivo de sus edificios emblemáticos A1
A9
A10
A13
A34
A35
A36
A37
A38
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B8
B10
B11
B14
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C3
C4
C6
C8
Conocer e introducirse en el territorio de la arquitectura como un amplio campo que va de la ciudad al diseño elemental. A1
A4
A9
A10
A34
A35
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B6
B10
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Fomentar la capacidad analítica, el sentido crítico y el desarrollo lógico del alumno en el campo de la arquitectura. Saber ver la arquitectura. Saber pensar la arquitectura. A1
A9
A34
A35
A36
A41
A42
A43
A44
A45
B1
B3
B4
B5
B6
B11
B18
B22
B23
B24
B30
B31
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
I. THE IDEA OF ARCHITECTURE 01. PRESENTATION. APPROACH TO THE IDEA OF ARCHITECTURE (I)
02. DEFINITIONS OF ARCHITECTURE
03. KNOWLEDGE OF ARCHITECTURE
04. TERRITORY AND SCALES OF ARCHITECTURE
II. ARCHITECTURE AND HISTORY 05. ORIGINS AND LIMITS OF ARCHITECTURE
06. THE ARCHITECTURE OF CLASSICAL PERIOD
07. THE ARCHITECTURE OF MIDDLE AGE
08. THE ARCHITECTURE OF HUMANISM
09. THE ARCHITECTURE OF THE INDUSTRIAL REVOLUTION
10. THE ARCHITECTURE OF THE MODERN MOVEMENT (I)
11. THE ARCHITECTURE OF THE MODERN MOVEMENT (II)
III. THE ARCHITECTURAL PROJECT 12. ARCHITECTURE AND PROJECT
13. ARCHITECTURE AND MEANING
14. ARCHITECTURE AND SHAPE
15. ARCHITECTURE AND CONSTRUCTION
IV. MASTERS AND ARCHITECTURE 16. MASTERS OF ARCHITECTURE
V. ARCHITECTURAL ANALISYS 17. READING AN ARCHITECTURAL WORK (I)
18. READING AN ARCHITECTURAL WORK (II)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A48 B1 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 30 18 48
Directed discussion A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A48 B1 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 16 0 16
Field trip A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B6 B8 B9 B11 B14 B17 B18 4 0 4
Supervised projects A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B22 B23 B24 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 6 60 66
Objective test A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 12 14
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Master Classes. Theoretical classes and oral expositions with audiovisual support, with the objective of transmitting the main concepts and facilitating the learning process.
Directed discussion Directed discussions. Oral presentations with use of media, supplemented by discussions with active student participation to enhance the transmission of knowledge exhibited by teachers in the previous sessions and to help in student learning. Students will interact with teachers, not only raising questions or issues, but actively debating. The use of new technologies to carry out targeted searches will be used.
Field trip Field trips visiting architectural works, examples and Galician cities related to the contents.

Supervised projects As a complement to the directed discussions and trying to promote the individual and collective learning, different supervised projects both analytical and graphic in different formats will be continiously develop during the period under the suppervision of the professors. All of them under the support of the ENVIDO [Entorno Virtual Docente]
Objective test The lenght of the objective test will no exceed 2 hours. Questions will arise concerning the contents to be answered in a piece of paper both analytically and graphically

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
As a complement of guided discussions and to promote the Group and autonomous learning for students, practical work of analytical and/or graphic in different formats under the supervision of teachers will be continously develop in small groups and/or individually. All of this under the support of the ENVIDO [Entorno Virtual Docente] that will facilitate the contact and follow-up of students.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B22 B23 B24 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Satisfactory work related to an appropriate progression, both individual and collective work:
Individual work: 20%
Group work: 20%
40
Objective test A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Some theoretical and practical questions related to the contents. It will be mandatory a full response of the tests, trying to find an accurate and personal final qualification of each student. 60
 
Assessment comments

The evaluation of the course is configured as a weighted sum of tutoring woks and exams. Each of the three parts form the qualification (individual work, collective work and exam) are rated from 0 to 10 points, being required to achieve a minimum score of 3 points in each one of them to pass.

Attendance and participation at face-to-face classes are required to be evaluated. Non-Presential work is valued through the works  according to the maximum and minimum percentages described above.

Supervised projects are individual or collective practical works developing specific and basic ideas of the contents. Graphic expression and analytical abilities will be specially considered for grading.

The objective test involves specific questions and specific analysis of texts, works or architectural fragments that enable to assess the understanding of the particular aspects of the contents and make it possible to verify their assimilation and the proper customization of rating. As a preparatory process, during the period will have some trials to understand the objective test's questions.

Students to be graded at the first opportunity (January) must meet all of the following requirements:

1. Attend 80% of the classes.

2. 80% of works in due dates

3. Collective work in due date

4. Answer all the questions in the objective test

In case of failure to comply with any of the three first points the student will get a "NP" (no presentado) in January and July oportunities.

If the student do not complete the first objective test (January) and all the requirements are passed he/she will get a "NP" (January)

The second oportunity (July) will only consists in an objective test. The same conditions are required as in the first opportunity, so students must:

1. Meet all the previous 4 requirements and obtained a grade under 5 in the first objective test.

2. Or they meet the first 3 requirements and did not attend the first objective test.

Late registration students:

1. Will have to attend al least 90% of face to face classes

2. Will have to complete all the individual and collective works in due date -after registration-

3. Works done before registration will also have to be done according to the responsible professor.

The other rules without conflicting the previous ones will affect all late registration students.

Mobility incoming and outgoing studens will be adapted to the same rules as regular students.


Sources of information
Basic 7. ZEVI, BRUNO (1969). ARCHITECTTURA IN NUCE. MADRID, AGUILAR
3. BENEVOLO, LEONARDO (1982). DISEÑO DE LA CIUDAD (5 vol). BARCELONA, GILI
2. AGRASAR QUIROGA, FERNANDO (2008). EL CONOCIMIENTO DE LA ARQUITECTURA. A CORUÑA, COAG
6. WRIGHT, FRANK LLOYD (1978). EL FUTURO DE LA ARQUITECTURA. EL IDIOMA DE UNA ARQUITECTURA ORGANICA. BARCELONA, POSEIDON
5. LE CORBUSIER (1978). HACIA UNA ARQUITECTURA. BARCELONA, POSEIDON
1. ALONSO PEREIRA, JOSE RAMON (2012). INTRODUCCION A LA HISTORIA DE LA ARQUITECTURA. BARCELONA, REVERTE
4. QUARONI, LUDOVICO (1980). PROYECTAR UN EDIFICIO. OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. MADRID. XARAIT

Complementary 15UNWIN, SIMON (2003). ANALISIS DE LA ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI
08. BAKER, GEOFFREY (1998). ANALISIS DE LA FORMA. URBANISMO Y ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI
05. IALA (2009). ANALISIS GRAFICO Y DOCENCIA NO PRESENCIAL. VIGO, UDC/UDV/USC
09. CHING, FRANCIS D.K. (1998). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN. BARCELONA, GILI
12. CLARK, ROGER Y PAUSE, M. (1997). ARQUITECTURA: TEMAS DE COMPOSICION. BARCELONA, GILI
10. CHING, FRANCIS D.K. (1997). DICCIONARIO VISUAL DE ARQUITECTUAR. BARCELONA, GILI
02. IALA (2010). DOCENCIA 2.0. EXPERIENCIAS DE INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA. MADRID, UPM
03. IALA (2009). GENERADOR DE AFICION 2.0. GIRONA, UDG
06. IALA (2009). HERRAMIENTAS WEB EN LA FORMACION INCIAL DEL ARQUITECTO. VIGO, UDC/UDV/USC
01. IALA (2010). HERRAMIENTAS WEB Y DISEÑO DE APRENDIZAJE INTERACTIVO EN LA ENSEÑANZA TECNICA SUPERIOR. MADRID, UPM
14. RISEBERO, BILL (1982). HISTORIA DIBUJADA DE LA ARQUITECTURA OCCIDENTAL. MADRID, BLUME
04. IALA (2009). INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA 2.0. VIGO, UDC/UDV/USC
07. IALA (2008). LA WEB 2.0 EN LA ENSEÑANZA DE INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA. GIRONA, UDG
11. CHING, FRANCIS D.K. (1999). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTONICO. BARCELONA, GILI
13. LEUPEN, BERNARD (1999). PROYECTO Y ANALISIS. EVOLUCION DE LOS PRINCIPIOS EN ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI

http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/2003/1/216.pdf

http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/906/1/215.pdf
http://www.ialaudc.es/docs/Analisis_de_arquitectura_y_docencia_no_presencial.pdf
http://www.ialaudc.es/docs/Herramientas_Web_20_en_la_formacion_academica_inicial_del_arquitecto.pdf
http://www.ialaudc.es/docs/La_Web_20_en_la_ense%C3%B1anza_de_Introduccion_a_la_Arquitectura.pdf
http://www.ialaudc.es/docs/Introduccion_a_la_arquitectura_20.pdf
http://www.ialaudc.es/docs/Herramientas_web_y_dise%C3%B1o_de_aprendizaje_interactivo.pdf

http://iala0910.blogspot.com/
http://iala0910p.blogspot.com/
http://iala0910gdc.blogspot.com/

http://iala0809.blogspot.com/
http://iala0809p.blogspot.com/

http://introduccionalaarquitectura.blogspot.com/




Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.