Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Proxectos 2 Código 630G01006
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinación
Carreiro Otero, Maria Concepción
Correo electrónico
maria.carreiro@udc.es
Profesorado
Carreiro Otero, Maria Concepción
Correo electrónico
maria.carreiro@udc.es
Web
Descrición xeral O proxecto como resposta a un problema espacial e funcional
O problema proxectual exponse a partir do programa, incídese con maior profundidade na mensura precisa dos espazos e os elementos arquitectónicos. Abórdase a relación entre obxecto e lugar (topografía, orientación, vistas); esbózase a contorna como presenza ineludible. Abórdase o trazado e a disposición da escaleira, jerarquización funcional dos espazos; a función utilitaria e a simbólica.
Ao finaliza o curso o alumno ha de ser capaz de:
- xerar un espazo arquitectónico estruturado a partir das circulacións verticais: a escaleira, elemento que ha de ser correctamente grafiado en planta e sección.
- sistematizar a organización dun espazo arquitectónico simple e dispolo nun lugar determinado e en relación con outros elementos análogos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aptitud para representar correctamente los elementos de la arquitectura y desarrollar un relato coherente de un ejercicio proyectual, así como capacidad de representar objetos y elementos abstractos en sus distintas situaciones en una relación espacio-temporal. A10
B3
B5
B8
Capacidad de exponer oralmente y de argumentar los planteamientos encaminados a desenvolver las propuestas elaboradas. A9
A10
B18
Competencia para realizar composiciones con los sólidos platónicos y las figuras planas elementales en las que se comprendan, asimilen y desarrollen relaciones de carácter sensible desenvueltas a partir de los principios de composición aplicados a lo largo del tiempo, y en especial por las vanguardias artísticas y en relación con los movimientos filosóficos, científicos y artísticos contemporáneos. A13
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
Capacidad para comprender, asimilar y desarrollar relaciones de carácter sensible que se desenvuelven a partir de los principios de composición desarrollados a lo largo del tiempo, y en especial a las vanguardias artísticas y en relación con los movimientos filosóficos, científicos y artísticos contemporáneos. A10
A13
B3
B8
B9
B10
B11
B14
B15
Capacidad de resolver problemas proyectuales compositivos atendiendo a factores diversos, con respuestas múltiples, que se han de concretar en una única propuesta final, que ha de ser determinada entre un conjunto. A1
A4
A13
B4
B5
B7
B8
B17
B18

Contidos
Temas Subtemas
CONOCIMIENTO Y REPRESENTACIÓN DE LOS ELEMENTOS ARQUITECTÓNICOS 2 - Las convenciones del lenguaje gráfico y la aplicación a la representación del propio proyecto.
- El dibujo como herramienta proyectual.
- La representación del proyecto a través de la geometría. La maqueta.
EL PROYECTO ARQUITECTÓNICO Y EL ESPACIO HABITABLE - El espacio arquitectónico: uso, función, representación, simbolismo.
- Los elementos arquitectónicos y los espacios del habitar.
- El espacio arquitectónico y las dimensiones antrópicas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A4 A9 A10 A13 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 4 145 149
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Al final del período lectivo correspondiente, los alumnos deberán desarrollar una prueba práctica que permita evaluar el nivel de aprendizaje. Se trata de un instrumento de medida articulado para evaluar las capacidades y actitudes adquiridas por el alumno en relación a la materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
La atención personalizada forma parte del desarrollo de la materia, ya que el trabajo en taller, el comentario de los trabajos en fase de ideación -sesiones críticas-, la exposición y crítica de los trabajos finalizados, tienen como eje la atención individualizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A4 A9 A10 A13 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 Desarrollo en el aula, en unas condiciones horarias definidas de un ejercicio que muestre las habilidades y competencias adquiridas por el alumno en cuanto a la de visión espacial, la capacidad de ideación y la destreza gráfica. 100
 
Observacións avaliación
APROBAR LA ASIGNATURA:
A. OPORTUNIDAD DE JUNIO
- prueba objetiva, CALIFICACIÓN MÍNIMA: 5 sobre 10
- NOTA de APROBADO: 5 sobre 10
B. OPORTUNIDAD DE JULIO.
- prueba objetiva, CALIFICACIÓN MÍNIMA: 5 sobre 10
- NOTA de APROBADO: 5 sobre 10

Fontes de información
Bibliografía básica Carreiro Otero, María (coord) (2006). Catálogo de puestos de feria : proyectos 1 : curso 2005-2006 (grupo María Carreiro) . Inédito
Carreiro Otero, María (2007). El pliegue complejo. La escalera. Oleiros (A Coruña): Netbiblo
Carreiro Otero, María (2010). Siete escaleras. Siete casas. Oleiros (A Coruña): Netbiblo

Se continúa con la bibliografía indicada en Proyectos 1.
Se considera bibliografía de consulta las monografías (Taschen, Gustavo Gili) de los arquitectos:
* Louis Kahn
* Alvar Aalto
* Le Corbusier
* Arne Jacobsen

Bibliografía complementaria
Se consultará la bibliografía complementaria de Proyectos 1.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxectos 1/630G01001
Debuxo de Arquitectura/630G01002
Xeometría Descritiva/630G01003
Introdución á Arquitectura/630G01005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007
Construción 1/630G01010

Materias que continúan o temario
Proxectos 3/630G01011
Proxectos 4/630G01016
Proxectos 5/630G01021
Proxectos 6/630G01026
Proxectos 7/630G01031
Proxectos 8/630G01036
Proxectos 9/630G01041
Proxectos 10/630G01044

Observacións

- La importancia de la expresión gráfica requiere dedicación especial.

- Importancia del interés por las teorías artística, filosóficas y científicas contemporáneas y que acompañaron el desarrollo de las vanguardias del siglo XX.

- Curiosidad intelectual y dotes de observación.

- Destreza en el manejo de maquetas y expresión con materiales comunes de intenciones arquitectónicas (opacidad, ligereza, transparencia, contraste, masa/vacío...).



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías