Identifying Data 2016/17
Subject (*) Proxectos 3 Code 630G01011
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinador
Lopez Bahut, Maria Emma
E-mail
emma.lopez.bahut@udc.es
Lecturers
Lopez Bahut, Maria Emma
E-mail
emma.lopez.bahut@udc.es
Web
General description ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.

En Proxectos 3 se elixe un ámbito xeográfico do territorio galego para o emprazamento e desenvolvemento dos exercicios, en función do interese paisaxístico, cultural e patrimonial do lugar e da pertinencia e adecuación do mesmo cos obxetivosdocentes da materia.

Os traballos do cuadrimestre, emprazados nun mesmo ámbito xeográfico, se ordenan por fases sucesivas e relacionadas entre si.

Un obxetivo primordial da materia é ensinar ó alumno a proxectar a partir do medio físico natural/rural, para o cual terá que desenvolver habilidades e e estratexias específicas.

A metodoloxía se basa en "aprender facendo" nun lugar concreto. Os temas dos dous exercicios cuadrimestrais serán de dificultade crecente. Se trata de fomentar unha progresión na aprendizaxe, coa que o propio alumno se senta estimulado.

O concepto do espazo arquitectónico, a súa expresión formal e a relación co medio físico deben conformar unha parte esencial dos coñecementos adquiridos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A5 INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A16 PROTECCIÓN DO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar plans de delimitación e conservación destes últimos.
A19 ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental.
A20 PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles.
A37 ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A40 XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
A52 MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio.
B1 Learn how to learn
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B16 Motivación pola calidade.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B23 Capacidade de xestión da información.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desarrollar las capacidades perceptivas para aprehender las relaciones complejas que se dan en un lugar fomentando la observación y la experimentación in situ, tomando como uno de los puntos de partida del desarrollo proyectual la relación con los elementos preexistentes en el ámbito de actuación A1
A4
A5
A7
A9
A10
A13
A16
A19
A20
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
A52
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B22
B23
Capacidad para conceptualizar sistemas organizativos a partir de procesos de búsqueda para desvelar las estructuras de nuestro entorno y facilitar la adaptabilidad del objeto proyectado al medio. A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidad para acometer pequeños proyectos arquitectónicos de carácter académico, en los que se ven reflejados, de forma sintética, programas, emplazamientos y contextos de la realidad cotidiana A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidad para desarrollar el proyecto en torno a su lógica funcional, programática y espacial. A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidad para adoptar las primeras decisiones sobre aspectos materiales y constructivos del proyecto A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B18
B19
B20
Capacidad para relacionar las medidas antropométricas con las dimensiones del espacio y de los objetos. A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Desarrollar las capacidades perceptivas para aprehender las relaciones complejas que se dan en un lugar fomentando la observación y la experimentación in situ, tomando como uno de los puntos de partida del desarrollo proyectual la relación con los elementos preexistentes en el ámbito de actuación A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20

Contents
Topic Sub-topic
1. UNDERSTANDING/KNOWING A PLACE IN GALICIA.
To understand the territory contextually as a complex medium of natural and anthropological realities.

1.1. On site knowledge of the place assigned.
-Place identity.

1.2. Spatial analysis from different perspectives: geographical, landscape, cultural and historical.
-Sources and methods.

1.3. Personal synthesis of the place.
2. PLACE COMPREHENSION.
Relations between place and architecture.
Natural environment: Natural field/Landscape unit.
Natural field/ Artificial medium of rural settlement
2.1. Pre-exinting elements.

2.2. Scale as a resource.
-Sense of scale in the natural field.

2.3. Community space and private space.
-Spatial categories.
3. TO DESIGN A PLACE.
The experience of inhabiting and living a space of a natural-rural character.
3.1 Objectives.
-Development of elements typical of the natural-rural environment.
-.Determining factors of relation: preexisting natural/artificial elements, landscape, place structure (topography, climate, scale, tectonic materiality, roads, etc.)

3.2 Architectonic space exterior-interior.
-Grids, textures, limits, proportions, modulations, rhythms, forms, scales, haptic perceptions, natural light.

3.3. Tasks.
-Space as social medium.
-Space as functional medium.
4. PROCESSES.
Development of a set of tools for the implementation of the architectural project.
4.1 Development of the architectural project thru sketches, outlines, diagrams, plans, models.
-Ideation as articulation.
-Formalization as concretion.




Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A52 A48 A47 A45 A43 A42 A40 A38 A37 A20 A19 A16 A13 A10 A9 A7 A5 A4 A1 B23 B22 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 4 0 4
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test The student will develop, as a second opportunity and in the classroom, a design practice that will show in a synthetic way the abilities and competences acquired around issues related to the themes and places undertaken in the course exercises.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description
Tutorial

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A52 A48 A47 A45 A43 A42 A40 A38 A37 A20 A19 A16 A13 A10 A9 A7 A5 A4 A1 B23 B22 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1
It will be a practice that will show in a direct manner the abilities and knowledge acquired by the student around the issues outlined in the teaching guide.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic DE LLANO, P., (). Arquitectura popular en Galicia:Razón e construcción. COAG
MUNTAÑOLA Th., J. (). Arquitectura y contexto. eD upc
ARNHEIM, R. (). Arte y percepción visual. . Gustavo Gili
MONEO, Rafael (). Comentarios sobre los dibujos de 20 arquitectos actuales. ETSAB
DESPLAZES, A. (). Construir la Arquitectura.
KANDINSKY, Wassily (). Cursos de la Bauhaus. Alianza Forma
McHARG, I., (). Design with nature. Doubleday
GAUSA, M., GUALLART, V., MÚLLER, W.M, (). Diccionario Metapolis de Arquitectura Avanzada. Barcelona, Actar
ALEXANDER, Ch (). El lenguaje de patrones. Ed. G. Gili.
NORBERG-SCHULZ, Ch (). Espacio existencial-espacio arquitectónico. . Gustavo Gili
LENAGHAN, P. (Com.) (). Fotografias de Ruth Matilda anderson en Galicia. Fund. Caixa Galicia
ABALOS (). Iñaki. Naturaleza y artificio
HERTZBERGER, H., (). Lessons for students in architecture. 010 Publishers
PALLASMA, J., (). Los ojos de la piel. La arquitectura y los sentidos. Barcelona, Gustavo Gili
OTERO PEDRAYO, R., (). Paisaxe e cultura. Vigo, Ed. Galaxia
KLEE, Paul (). Pedagogical sketchbook. N.Y., Praeger Pu
ZEVI, Bruno (). Saber ver la arquitectura. Poseidón

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Architectural Projects 2/630G01006
Analysis on Architectural Form/630G01007
Physics 1/630G01008
Construction 1/630G01010

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Análise Arquitectónico 1/630G01012
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014
Historia da Arte/630G01015

Subjects that continue the syllabus
Proxectos 4/630G01016

Other comments

Specific conditions related to mobility for incoming and outgoing students.

Since Project Design 3 pursues a continued evaluation for all students, including those who are in outgoing or incoming mobility, the same conditions of evaluation will be applied for all students, notwithstanding the fact that specific attention will be given to incoming students because of language or other clear differences between the schools of origin and destiny.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.