Identifying Data 2015/16
Subject (*) Proxectos 4 Code 630G01016
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinador
Lopez Bahut, Maria Emma
E-mail
emma.lopez.bahut@udc.es
Lecturers
Barge Ferreiros, Santiago
Casabella López, Juan José
Di Felice Vázquez, Mario Francisco
Iglesia Perez, Manuel de la
Lopez Bahut, Maria Emma
Muñoz Fontenla, Luis W
Pedros Fernandez, Oscar
Santos Zas, Gabriel Arturo
E-mail
s.barge@udc.es
juan.casabella.lopez@udc.es
m.difelice@udc.es
m.iglesia1@udc.es
emma.lopez.bahut@udc.es
l.w.munoz.fontenla@udc.es
oscar.pedros@udc.es
gabriel.santos.zas@udc.es
Web
General description En Proxectos 4 se elixe un ámbito xeográfico do territorio galego que pertenza a unha área urbana consolidada para o emprazamento e desenvolvemento dos exercicios, en función da interese urbana, cultural e patrimonial do lugar e da pertinencia e adecuación do mesmo cos obxetivos docentes da materia.

Os traballos do cuadrimestre, emprazados nun mesmo ámbito xeográfico, se ordenan por fases sucesivas e relacionadas entre si.

O obxetivo primordial da materia é ensinar ó alumno a proxectar a partir do medio construido urbano, para o cual terá que desenvolver habilidades e e estratexias específicas.

A metodoloxía basease en "aprender facendo" nun lugar concreto. Os temas dos dous exercicios cuadrimestrais serán de dificultade crecente. Se trata de fomentar unha progresión na aprendizaxe, coa que o propio alumno se senta estimulado.

O concepto do espazo arquitectónico, a sua expresión formal e a relación co medio físico deben conformar unha parte esencial dos coñecementos adquiridos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A5 INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A6 PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A12 PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A16 PROTECCIÓN DO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar plans de delimitación e conservación destes últimos.
A19 ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental.
A20 PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles.
A37 ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A40 XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
A52 MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio.
B1 Learn how to learn
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B16 Motivación pola calidade.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B21 Intuición mecánica.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B23 Capacidade de xestión da información.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desarrollar las capacidades perceptivas para aprehender las relaciones complejas que se dan en un lugar fomentando la observación y la experimentación in situ, tomando como uno de los puntos de partida del desarrollo proyectual la relación con los elementos preexistentes en el ámbito de actuación A1
A4
A5
A7
A10
A13
A16
A19
A20
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
A52
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
Capacidad para conceptualizar sistemas organizativos a partir de procesos de búsqueda para desvelar las estructuras de nuestro entorno y facilitar la adaptabilidad del objeto proyectado al medio. A1
A4
A5
A7
A9
A10
A12
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidad para acometer pequeños proyectos arquitectónicos de carácter académico, en los que se ven reflejados, de forma sintética, programas, emplazamientos y contextos de la realidad cotidiana A1
A4
A5
A6
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidad para desarrollar el proyecto en torno a su lógica funcional, programática y espacial. A1
A4
A5
A6
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
Capacidad para adoptar las primeras decisiones sobre aspectos materiales y constructivos del proyecto A1
A4
A5
A6
A7
A9
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidad para relacionar las medidas antropométricas con las dimensiones del espacio y de los objetos. A1
A4
A7
A10
A12
A13
A16
A37
A38
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Desarrollar las capacidades perceptivas para aprehender las relaciones complejas que se dan en un lugar fomentando la observación y la experimentación in situ, tomando como uno de los puntos de partida del desarrollo proyectual la relación con los elementos preexistentes en el ámbito de actuación A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A47
A48
B2
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20

Contents
Topic Sub-topic
1. UNDERSTANDING/KNOWING A PLACE IN GALICIA
To understand the territory contextually as a support complex constructed realities.

1.1. On site knowledge of the place assigned.
-Place identity

1.2. Spatial analysis from different perspectives: geographical, landscape, cultural and historical.
-Sources and methods.

1.3. Personal synthesis of the place.

2. PLACE COMPREHENSION
Relations between context and architecture.
Relations between urban and enviroment.
2.1. Pre-exinting elements

2.2. Scale as a resource.
-Sense of scale in the natural field.

2.3. Community space and private space. Spatial categories.


3. TO DESIGN A PLACE
The experience of inhabiting of public and private urban space.

3.1 Objectives.
-Development of elements typical of the urban environment.
-.Determining factors of relation: preexisting natural/artificial elements, landscape, place structure (topography, climate, scale, tectonicmateriality, roads, etc.)

3.2 Architectónic space exterior-interior.
-Grids, textures, limits, proportions, modulations, rhythms, forms, scales, haptic perceptions, natural light.

3.3. Tasks.
-Space as social medium.
-Space as functional medium.
4. PROCESSES
Development of a set of tools for the implementation of the architectural project.
4.1 Development of the architectural project thru sketches, outlines, diagrams, plans, models.
-Ideation as articulation.
-Formalization as concretion.



Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A1 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 53 79.5 132.5
Student portfolio A1 A9 A10 A13 A37 A38 A42 A43 A45 A48 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B16 B18 3 4.5 7.5
Objective test A1 A4 A10 A13 A38 A48 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 4 0 4
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop The workshop is the basic formative mode of the subject Design Project 4. It is oriented to the implementation of trainings in which we can combine different methodologies (individual or group practices, work exhibition and work practices, debates and commentaries as well as individual teaching).

Thru the workshop the student will develop design proposals with the help and guidance off the teaching stuff. The workshop will be organized in small groups of students.

Complementary oral presentations will take place to introduce the theoretical issues related to each phase of the exercise being developed that will allow the student to face the subject and develop the workshop works and practices.
Student portfolio The student will develop, as a second opportunity and in the classroom, a design practice that will show in a synthetic way the abilities and competences acquired around issues related to the themes and places undertaken in the course exercises.
Objective test It will summarize the data that the student has produced from the theoretical sections as well as the personal thoughts related to the architectural project; graphic data, images, drawings, bibliography and notes related to the place of work as well as to the development of each one of the exercises proposed.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Student portfolio
Description
The professor in charge of the workshop will guide simultaneously the group work as well as the work of each student assuring the individual evolution thru the project process.
This personalized attention will be extended to the partially shared teaching task that takes place in Project Design 4 with the professors of Architectural Analysis 2 and Urban 1, who will join the tutoring of the group at the collective as well as at the individual level.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 Project Design 4 will be taught in the workshop during approximately 30 meetings, of which 15 have shared teaching. It will be graded thru continued evaluation for which the student will develop continuous work with partial results that will show a rising progress. Besides the good quality and the rising progression of the courses work, it is an indispensable requirement to have turned in all the exercises on time and in accordance with the courses guidelines as well as having complied with the minimum assistance , in the workshop as well as in the shared teaching, of 80% in each one.

The student personal work will be graded taking into account the two exercises developed thru the four-month period in the workshop.
It will be graded as Non Presented any student that falls into the following circumstances:
-it has not completed the minimum assistance required.
-it has turned in work that lacks prepositive content and incomplete.

It will be forbidden to complete or modify the courses work beyond the date of completion if it lacks sufficient development.
90
Objective test A1 A4 A10 A13 A38 A48 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 The first exam is mandatory for all students. It will be a practice that will show in a direct manner the abilities and knowledge acquired by the student around the issues given during the exercises of the course. It will not be admissible to amplify the periods of course work between the first and the second exam. The grades, which will only be given to those students who have presented all the exercises on time given in the course and that have completed the required assistance which is obligatory, must reach the minimum grade of four. On the contrary the subject will be failed.
The courses final evaluation will match the following percentages:
80% corresponds to the workshop (workshop+potfolio)
20% corresponds to the exam.

0
Student portfolio A1 A9 A10 A13 A37 A38 A42 A43 A45 A48 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B16 B18 It will summarize the data that the student has produced from the theoretical sections as well as the personal thoughts related to the architectural project; graphic data, images, drawings, bibliography and notes related to the place of work as well as to the development of each one of the exercises proposed.

This methodology will be obligatory for the evaluation of the Project Design Workshop


10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic ROWE, C., (). Ciudad collage. Barcelona, Gustavo Gili
NORBERG-SCHULZ, Ch (). Genious Locci. Gustavo Gili
MONEO, R., (). Inquietud teórica y estrategia proyectual. Barcelona, Gustavo Gili
LYNCH, K., (). La imagen de la ciudad. Barcelona, Gustavo Gili
SOLÁ-MORALES, M., (). Las formas de crecimiento urbano. Barcelona, UPC
MARTÍ ARÍS, C., (). Las variaciones sobre la identidad. Barcelona, Ed. El Serbal
ABALOS, I. (). Naturaleza y artificio.
MARTÍ ARÍS, C., (). Santiago de Compostela: la ciudad histórica como presente. Barcelona, Ed. El Serbal
MONTANER, J. M., (). Sistemas arquitectónicos contemporáneos. Barcelona, Gustavo Gili
RISSELADA, M., (). Team X. Rotterdam, NAI Publishers

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Proxectos 3/630G01011
Análise Arquitectónico 1/630G01012
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014
Historia da Arte/630G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Análise Arquitectónico 2/630G01017
Urbanística 1/630G01018
Estruturas 1/630G01019
Construción 2/630G01020

Subjects that continue the syllabus
Proxectos 5/630G01021

Other comments

Specific conditions related to mobility for incoming and outgoing students.

Since Project Design 4 pursues a continued evaluation for all students, including those who are in outgoing or incoming mobility, the same conditions of evaluation will be applied for all students, notwithstanding the fact that specific attention will be given to incoming students because of language or other clear differences between the schools of origin and destiny.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.