Identifying Data 2018/19
Subject (*) Architectural Theory Code 630G01025
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Agrasar Quiroga, Fernando
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
Lecturers
Agrasar Quiroga, Fernando
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
Web http://http://etsa.udc.es/web/
General description ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.

A asignatura de Teoría da Arquitectura aborda a comprensión do proceso proxectual e a obra construida desde o ideario arquitectónico. A reflexión teórica selecciona posibilidades, dirixe intencións e conforma o edificado. A aprendizaxe da arquitectura a través da exemplaridade da obra, só é posible se se comprende o soporte teórico da mesma, contextualizándoo e léndoo desde a contemporaneidade.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A41 BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A44 BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
B1 Learn how to learn
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B18 Razoamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A9
A36
A41
A42
A43
A44
A45
B1
B3
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B18
C1
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
PART 1 [Introduction] Origins of architectural thought: Classic Treatises
Encoded Architecture: Architecture and Culture
Origins and evolution: The Primitive Hut, from Vitrivius to Laugier
Forms of technique: matter, construction and thought
Forms of beauty: art, aesthetic and thought
PART 2. TECHNIQUE AND MODERNITY Classic legacy disruption: Arts&Crafts, Viollet-le-Duc, Art-Nouveau Movements and the first Frank Lloyd Wright
Industry and Architecture. The standardization issue: from Paxton to the DeuthscherWerkbund
Mecanization and Architecture: the Chicago School
Mies van der Rohe and the technique trascended
PART 3. ART AND MODERNITY The two Viennese ways: Hoffmann and Loos
The Avant-Garde Movements and their consequences: Bauhaus, Neoplasticism and Constructivism
Le Corbusier: art and technique
PART 4. TOWARDS OUR PRESENT: THE CRISIS OF THE MODERNITY Other modernities: the Nordic, the Italian and the Spanish interpretation
From contention to exaltation of form: Rudolf Schindler
New methodological perspectives: Structuralism
Social dynamics after the II World War: The last Mies and The Smithson
PART 5 [Conclusions] Architectural thought and Contemporaneity
From the Situationist Theory to the Architecture of Spectacle.
New perspectives after the 2007 crisis: social responsability and environmental awareness

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 15 45 60
Mixed objective/subjective test A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 3 42 45
Guest lecture / keynote speech A9 A42 A43 A44 A45 C6 C7 42 0 42
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Docencia extinguida
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Dado que a asignatura ten a súa docencia extinguida, a través desta proba se realizará a valiación do estudante
Guest lecture / keynote speech Docencia extinguida

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
During workshop classes, teachers will follow the process of the work.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 Unha vez extinguida a docencia presencial, a entrega de traballos non será obrigatoria para superala. 0
Mixed objective/subjective test A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 80% da cualificación final. 100
 
Assessment comments

Classes attendance is compulsory.


Sources of information
Basic KRUFT, Hanno-Walter (1990). History of Theory of Architecture. Madrid: Alianza Forma
AGRASAR, Fernando (2008). Introducción al conocimiento de la arquitectura . A Coruña: COAG
CURTIS, William (2006). Modern Architecture from 1900. Londres, Nueva York: PHAIDON

 

Complementary

A bibliografía específica está disponible en Moodle e organizada por temas. 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Architecture/630G01005
History of Art/630G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Theory of Composition and Heritage/630G01055

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.