Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Teoría da Arquitectura Código 630G01025
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Agrasar Quiroga, Fernando
Correo electrónico
fernando.agrasar@udc.es
Profesorado
Agrasar Quiroga, Fernando
Correo electrónico
fernando.agrasar@udc.es
Web http://http://etsa.udc.es/web/
Descrición xeral ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.

A asignatura de Teoría da Arquitectura aborda a comprensión do proceso proxectual e a obra construida desde o ideario arquitectónico. A reflexión teórica selecciona posibilidades, dirixe intencións e conforma o edificado. A aprendizaxe da arquitectura a través da exemplaridade da obra, só é posible se se comprende o soporte teórico da mesma, contextualizándoo e léndoo desde a contemporaneidade.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A41 BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A44 BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B18 Razoamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A9
A36
A41
A42
A43
A44
A45
B1
B3
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B18
C1
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I [Introducción] As orixes do pensamento arquitectónico: tratadística clásica
A arquitectura codificada: arquitectura e cultura
Orixes e evolución: a cabaña primitiva, de Vitrivio a Laugier
As formas da técnica: materia, construcción e pensamento
As formas da beleza: arte, estética e pensamento

PARTE II. TÉCNICA A MODERNIDADE A ruptura do legado clásico: Arts&Crafts, Viollet-le-Duc, os modernismos e o primeiro Frank Lloyd Wright
Industria e arquitectura. O problema da estandarización: de Paxton á DeutscherWerkbund
Mecanización e arquitectura: Chicago School
Mies van der Rohe e a técnica trascendida
PARTE III. ARTE E MODERNIDADE Os dous camiños vieneses: Hoffmann e Loos
As vangardas e as súas consecuencias: Bauhaus, Neoplasticismo e Constructivismo
Le Corbusier: arte e técnica
PARTE IV. CARA O NOSO PRESENTE: A CRISE DA MODERNIDADE As outras modernidades: a interpretación nórdica, italiana e española
Da contención á exaltación formal: Rudolf Schindler
Novos enfoques metodolóxicos: o Estructuralismo
As dinámicas sociais trala II Guerra Mundial: O último Mies e os Smithsons
PARTE V [Conclusións] Pensamento arquitectónico e contemporaneidade
Da teoría situacionista á arquitectura do espectáculo
Novos enfoques trala crise de 2007: responsabilidade social e conciencia medioambiental

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 15 45 60
Proba mixta A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 3 42 45
Sesión maxistral A9 A42 A43 A44 A45 C6 C7 42 0 42
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Docencia extinguida
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Dado que a asignatura ten a súa docencia extinguida, a través desta proba se realizará a valiación do estudante
Sesión maxistral Docencia extinguida

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A asignatura ten a súa docencia extinguida, polo que non se realizarán traballos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 Unha vez extinguida a docencia presencial, a entrega de traballos non será obrigatoria para superala. 0
Proba mixta A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 80% da cualificación final. 100
 
Observacións avaliación

ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.


Fontes de información
Bibliografía básica KRUFT, Hanno-Walter (1990). History of Theory of Architecture. Madrid: Alianza Forma
AGRASAR, Fernando (2008). Introducción al conocimiento de la arquitectura . A Coruña: COAG
CURTIS, William (2006). Modern Architecture from 1900. Londres, Nueva York: PHAIDON

 A bibliografía xeral é corta e substancial, a través da cal o alumno completará o estudo dos temas expostos na clase.

 

Bibliografía complementaria

A bibliografía específica está disponible en Moodle e organizada por temas. 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Arquitectura/630G01005
Historia da Arte/630G01015

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Teoría da Composición e Patrimonio/630G01055

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías