Identifying Data 2018/19
Subject (*) Urban Planning 3 Code 630G01029
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Creus Andrade, Juan Jose
E-mail
juan.creus@udc.es
Lecturers
Creus Andrade, Juan Jose
E-mail
juan.creus@udc.es
Web
General description ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.

O curso plantéase como unha introducción ao proxecto urbano de espacio libre-público, mediante a achega ao medio ambiente e á sostibilidade como referencias clave para o seu diseño, a importancia do trazado dos servizos urbanísticos, o coñecemento das condicións normativas, de accesibilidade e mobilidade, así como unha aproximación á súa construcción.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións.
A3 DIRECCIÓN DE OBRAS: aptitude ou capacidade para dirixir obras de edificación e urbanización desenvolvendo proxectos, replanteando no terreo, aplicando os procedementos de construción adecuados e coordinando oficios e industrias.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A5 INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A12 PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A19 ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental.
A25 PROXECTO DE SEGURIDADE EN INMOBLES: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de seguridade, de evacuación de persoas e de protección contra incendios, tanto activas como pasivas, asi como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A29 ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos.
A30 XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A35 SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
A49 CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos.
A50 MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións.
A51 BASES DE XARDINERÍA: comprensión ou coñecemento das bases de botánica, horticultura, floricultura e silvicultura e as técnicas de hidráulica precisas para realizar estudos e proxectos de xardín, de paisaxe e de urbanización.
A52 MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B18 Razoamento crítico.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B27 Liderado.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
The student must know environmental conditions affecting the public espazcio project, understanding the relationship between vegetation and architecture as an important part of their value and quality. You should know give adequate solutions and quantify the environmental value of their project. A2
A3
A4
A5
A12
A19
A29
A30
A47
A49
A50
A51
A52
B5
B9
B10
B18
B20
B27
Student must reach the competition to lead and integrate into a multidisciplinary team capable of developing projects of public space, in scales ranging, from management strategy to the urbanization project, including the detail of its construction and the understanding of the elements of service. A2
A3
A4
A5
A7
A9
A12
A19
A25
A29
A30
A34
A35
A36
A42
A43
A47
A48
A49
A50
A51
A52
B5
B9
B10
B18
B20
The student must meet the applicable regulation in the public space project, knowing its benefits as a guarantee of adequate conditions of accessibility and service. You should know to find the right solution and demonstrate that your project meets these conditions. A2
A3
A4
A5
A7
A19
A29
A30
A34
A47
A48
A49
A50
B5
B9
B10
B18
B20
B27
The student must know benefits that are demanded in the design and construction of public space, recognizing the categories that can be classified. You should know to do the necessary analysis of the problem posed, developing a catalogue of types of recognized spaces, in particular those related to the general concepts of street, square and game. A2
A3
A4
A5
A7
A12
A25
A29
A30
A50
A51
A52
B5
B9
B10
B18
B20
B27

Contents
Topic Sub-topic
MODULE I:
DESIGN AND URBAN SPACE
I.I. PUBLIC SPACE (NET) AND TISSUE
I.II. CATEGORIES
I.III. STREET
I.IV. SQARE AND GAME
MODULE II:
ACCESSIBILITY CONDITIONS AND SERVICE. APPLICABLE LAW
II.I. ACCESSIBILITY AND PHYSICAL
II.II. URBAN WAY LAYOUT
II.III. PARKING
II.IV. PEDESTRIAN AND BICYCLE
II.V. URBAN
MODULE III:
ENVIRONMENT AND PUBLIC SPACE-FREE
III.I. ENVIRONMENTAL CONDITIONS
III.II. PLANT AND ARCHITECTURE
III.III. GREEN
III.IV. URBAN EDGE

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A52 A51 A50 A49 A48 A47 A43 A42 A36 A35 A34 A30 A29 A25 A19 A12 A9 A7 A5 A4 A3 A2 B5 B9 B10 B18 B20 B27 87 63 150
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba utilizada para evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc,
aplicable tanto para a evaluación diagnóstica, formativa ou aditiva e pode conter tanto preguntas escritas de resposta
múltiple, escritas de resposta curta, longa e de xeito gráfico.

Personalized attention
Methodologies
Description
It will focus on monitoring the work done by students, individually, with which it intended to apply the knowledge outlined in the theory.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A52 A51 A50 A49 A48 A47 A43 A42 A36 A35 A34 A30 A29 A25 A19 A12 A9 A7 A5 A4 A3 A2 B5 B9 B10 B18 B20 B27 Proba utilizada para evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc,
aplicable tanto para a evaluación diagnóstica, formativa ou aditiva e pode conter tanto preguntas escritas de resposta
múltiple, escritas de resposta curta, longa e de xeito gráfico.
100
 
Assessment comments
<p>It's a Continuous Assessment, controlled through class attendance completed with the completion of theoretical and practical tests that allow to check the student absorbed the conceptual content and procedure of the subject. Evaluation of students will depend, in addition to its participation in the specific field, in which it is estimated a compulsory minimum attendance of 80%, participation and supplies made in e set of Workshop 6, where it binds practical part of the course. Both the non-realization of the proposed tests and breach of assistance delivery will result in a failed as a qualification of the call. In any case, the final grade of the course will be valued with the average resulting from both written tests grades exams as practice theoretical proofs. The knowledge of the student must be always in any of them above 50%.Evaluation of the student in extraordinary calls will take place by means of a single examination, while those students that do not exceed the part corresponding to the theoretical and practical tests, must also prove the correction and completion of the same. Evaluation of student in successive registrations held by the same procedure described above.</p><p>Teaching mobility programmes students will adapt to teaching and special protected works, as well as testing and evaluation tests.</p>

Sources of information
Basic Carlos Martínez Caro y Juan Luís de Las Rivas (). Arquitectura Urbana.
Fernando Terán (). Calles y algo más que Calles.
Y. Ashihara (). El Diseño de Espacios Exteriores.
Gordon Cullen (). El Paisaje Urbano.
M. Herce y J. Miró (). El soporte infraestructural de la ciudad.
J. Martínez Sarandeses (). Espacios Públicos Urbanos.
Manuel Solá Morales (). Espacios públicos y espacios colectivos.
CSCAE (). Guía para la redacción de Proyectos de Urbanización.
C. Norberg-Schulz (). Intenciones en arquitectura.
Aldo Rossi (). La Arquitectura de la Ciudad.
J. Gehl (). La Humanización del Espacio Urbano .
M. Hough (). Naturaleza y Ciudad.
I. McHarg (). Proyectar con la naturaleza.
F. Manchón y J. Santamera (). Recomendaciones para el proyecto y diseño del viario urbano.


Complementary AAVV (). a+t.
Robert Venturi y AAVV (). Aprendiendo de las Vegas.
Gilles Clément (). El jardín en movimiento.
A. Falcón (). Espacios Verdes para una Ciudad Sostenible.
Antoni Falcón (). Espacios verdes para una ciudad sostenible. .
AAVV (). La Calle. Diseño para peatones y ciclistas.
C. Juel-Christiansen (). Monumento y Nicho.
AAVV (). Paisea.
D. Boeminhaus (). Pavimentos y límites urbanos.
Dieter Printz (). Planificación y Configuración Urbana.


A. FalcónEspacios Verdes para una Ciudad SostenibleLibro
&nbsp;

AAVVLa Calle. Diseño para peatones y ciclistasLibro
&nbsp;

D. BoeminhausPavimentos y límites urbanosLibro
&nbsp;

Dieter PrintzPlanificación y Configuración UrbanaLibro
&nbsp;

Robert Venturi y AAVVAprendiendo de las VegasLibro
&nbsp;

C. Juel-ChristiansenMonumento y NichoLibro
&nbsp;

AAVVa+tRevista
&nbsp;

AAVVPaiseaRevista
&nbsp;

Gilles ClémentEl jardín en movimientoLibro
Antoni FalcónEspacios verdes para una ciudad sostenible.Libro


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Architectural Projects 1/630G01001
Architectural Projects 2/630G01006
Projects 3/630G01011
Projects 4/630G01016
Urban Planning 1/630G01018
Projects 5/630G01021
Urban Planning 2/630G01024

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Projects 6/630G01026

Subjects that continue the syllabus
Projects 6/630G01026
Urban Planning 4/630G01032
Urban Planning 5/630G01042

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.