Identifying Data 2018/19
Subject (*) History of Architecture 2 Code 630G01040
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Alonso Pereira, Jose Ramon
E-mail
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
Lecturers
Alonso Pereira, Jose Ramon
E-mail
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
Web
General description Inmediatamente anterior ao final de carreira, Cuarto curso exponse como obxectivo xeral integrar o corpo disciplinar dos estudos, así como cubrir o campo da especialización. Dentro de este curso, Historia da Arquitectura 2 ten como finalidade completar a secuencia dos estudos da área de Composición Arquitectónica, recollendo nunha visión xeral e unitaria o devir da arquitectura moderna e contemporánea, explicando o porqué das permanencias e das mudanzas e fundamentando o coñecemento dos problemas históricos, edificatorios e urbanísticos en sí propios e no seu proceso proxectivo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A5 INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A16 PROTECCIÓN DO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar plans de delimitación e conservación destes últimos.
A18 PLANEAMENTO URBANO: aptitude ou capacidade para redactar e xestionar plans de ordenacións territorial e metropolitana, plans estratéxicos, plans de viabilidade urbanística e plans urbanísticos de ámbito municipal, de actuacións en áreas urbanas e de carácter especial.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A41 BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A44 BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
B1 Learn how to learn
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B23 Capacidade de xestión da información.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B30 Comunicación oral e escrita na lingua nativa.
B31 Coñecemento doutras culturas e costumes.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender, cunha visión xeral e unitaria, o devir da arquitectura moderna e contemporánea. A1
A5
A9
A10
A18
A34
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B17
B18
B23
B24
B30
B31
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Explicar o por qué das permanencias e das mudanzas da arquitectura e do urbanismo. A1
A5
A9
A16
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Fundamentar o coñecemento dos problemas históricos da arquitectura nas súas diversas escalas. A1
A5
A9
A16
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Comprender os problemas da historia da arquitectura moderna e contemporánea en sí mesma e no seu proceso proxectivo. A1
A5
A9
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B17
B18
B24
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Comprender os problemas da historia do urbanismo moderno e contemporáneo, en sí mesmo e no seu proceso proxectivo. A1
A9
A18
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B10
B11
B17
B18
B24
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Fundamentos 1. Historia da arquitectura como historia da cidade.
2. Da cidade histórica á cidade contemporánea.
2. Arquitectura e cidade moderna. 3. Revolución científica e Revolución industrial.
4. A cidade do XIX.
5. Proxectos teóricos e históricos do Movemento Moderno.
6. Proxectos metodolóxicos do Movemento Moderno.
7. A cidade do Movemento Moderno.
8. Proxecto e construcción da cidade.
9. Os Mestres no Movemento Moderno.
3. Arquitectura e cidade contemporánea. 10. Metrópoli contemporánea e función capitalidade.
11. Esplendor e trivialización do Movemento Moderno.
12. Revisión e crítica do Movemento Moderno.
13. Os novos mexisterios.
14. Crisis Disciplinar.
15. Recuperación Disciplinar.
16. Quiebra e destrucción dos modelos universais.
17. Arquitectura e cidade contemporánea.
18. O noso presente.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48 45 27 72
Field trip A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48 2 2 4
Supervised projects A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B24 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 5 25 30
Objective test A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B24 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 6 36 42
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesións maxistrais. Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó aluno as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a sús aperndizaxe.
Field trip Saídas guiadas por os profesores a obras de arquitectura relacionadas co temario.
Supervised projects Como complemento das clases expositivas e das interactivas, y oa finalidade de promover o aprendizaxe autónomo e grupal. Os estudantes desenvolverán continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores.
Objective test Formularánse cuestións sobre o temario para ser respostadas en papel tanto de xeito escrito como gráfico.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Como complemento de las clases expositivas y de las interactivas, y con objeto de promover el aprendizaje autónomo y grupal. Los estudiantes desarrollarán continuadamente trabajos prácticos de tipo analítico en diversos formatos bajo la tutela de los profesores.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B24 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Realización satisfactoria dos traballos tutelados correspondendo a unha axeitada progresión ó longo do curso. 40
Objective test A1 A5 A9 A10 A16 A18 A34 A36 A41 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B24 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Configurada como:
1. Preguntas concretas sobre o conxunto das materias do programa.
2. Temas de reflexión e análise da arquitectura e o urbanismo nos distintos aspectos abordados no temario.
3. Análisis concretos individualizados ou comparativos de textos, obras ou fragmentos arquitectónicos e/ou urbanos, valorando a capacidade analítica da arquitectura nas súas diversas escalas e grados de profundidade.
60
 
Assessment comments

A avaliación do
curso configúrase como unha suma ponderada dos traballos tutelados e das probas
obxectivas.

Acudir e participar nas clases presenciais son necesarios para ser avaliado. O
traballo non-presencial é valorado a través de dous traballos tutelados cun peso
do 20% cada un deles na nota final.

A proba obxectiva constará
de tres partes cun peso do 20% cada unha na nota final. As primeiras dúas
partes pódense liberar durante o curso a través da realización de dúas probas
obxectivas parciais.

Cada unha das
partes que forman a cualificación (traballos tutelados e proba obxectiva) son valorados
de 0 a 10 puntos.

A nota final é a
media das cinco calificacións (dous de traballos tutelados e tres da proba obxectiva).

A superación da
asignatura debe atender ás seguintes condicións:

1. A puntuación
mínima en cada unha das cinco partes será de 3 puntos.

2. Alomenos nunha das tres
partes da proba obxectiva e nun dos dous traballos tutelados tense que obter unha
puntuación igual ou superior a 5 puntos.

  



Para ser avaliado
na primeira oportunidade (maio), o estudante debe satisfacer os seguintes
requisitos:

1. Asistir polo menos ó 80% das clases.

2. Entregarar os
dous traballos tutelados nas datas indicadas.

3. Realizar a proba
obxectiva, non deixando sen responder a ningunha das preguntas formuladas.

O incumprimento de
calquera dos dous primeiros puntos fará que o alumno obteña un "non presentado"
na convocatoria (oportunidades de maio e xullo).

Se o alumno non se presenta
á proba obxectiva na primeira oportunidade, cumprindo os outros requisitos, obterá
un "no presentado" en maio.

 

Na segunda oportunidade
(xullo) repetirase só a proba obxectiva, coas mesmas condicións que na primeira
oportunidade. Só podense presentar os alumnos que:

1. Ou ben cumpriron
os tres requisitos antes mencionados e non alcanzaron a puntuación suficiente
para aprobar.

2. Ou ben cumpriron
os dous primeiros, pero non se presentaron á proba obxectiva na primeira
oportunidade.

Aqueles
estudantes que se ncorporen co curso xa comenzaqdo terán que asistir a un mínimo dun 90% das clases presenciais
restantes dende a súa incorporación.

Aqueles
estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante
adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.


Sources of information
Basic

Benevolo, L (1960). Historia de la arquitectura moderna. Barcelona. Biblioteca de arquitectura, Gustavo Gili.

Sica, P. (1980). Historia del urbanismo. El siglo XIX. Madrid: I.E.A.L.

Sica, P. (1980). Historia del urbanismo. El siglo XX. Madrid. I.E.A.L.

Alonso Pereira, J. R. (2012). Introducción a la historia de la arquitectura. Barcelona. Reverté.
Complementary

En paralelo a la realización de los trabajos tutelados, en cada curso académico se concretará la bibliografía específica para la realización de los mismos.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Architecture/630G01005
History of Art/630G01015
Architectural Theory/630G01025
History of Architecture 1/630G01035

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.