Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Proxectos 9 Código 630G01041
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Quinto Obrigatoria 9
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Irisarri Castro, Jesús
Correo electrónico
j.irisarri@udc.es
Profesorado
Blanco Guerra, Fernando
Carreiro Otero, Maria Concepción
Irisarri Castro, Jesús
Penela Fernández, Alfonso Carlos
Piñera Manso, Guadalupe
Rodriguez Blanco, Emilio
Seara Morales, Santiago
Correo electrónico
f.blanco@udc.es
maria.carreiro@udc.es
j.irisarri@udc.es
alfonso.penela@udc.es
g.pinera.manso@udc.es
emilio.rblanco@udc.es
s.seara@udc.es
Web
Descrición xeral El objetivo del curso es desarrollar la capacidad de proponer un proyecto sobre un entorno urbano complejo, en cuanto que en él confluya y se evidencie el desarrollo y evolución en el tiempo de un asentamiento humano.
El trabajo busca la confluencia con la asignatura de urbanismo, trabajando en formato taller compartido, de modo que el alumno adquiera una visión real de aquello que informa y conforma el planeamiento, con la reflexión de cómo y para qué se ocupa el territorio.
El alumno inicia así el proceso de tomar decisiones sobre aspectos programáticos de este tipo de actuaciones, adquiriendo capacidades para formar parte de entornos de trabajo multidisciplinares.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A2 PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A5 INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A6 PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A12 PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B18 Razoamento crítico.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B23 Capacidade de xestión da información.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Al superar esta materia, el alumno deberá estar en condiciones de: -Elaborar proyectos urbanos de complejidad media-alta, Integrar dentro del proceso compositivo y de proyectación arquitectónica el aprendizaje de las asignaturas de perfil tecnológico y urbanístico, con una metodología que permita a aplicación práctica dos contenidos teóricos de todas ellas en un proyecto El alumno desarrollará capacidades de integración de lo aprendido en anteriores cursos en cuanto a aspectos específicos , de programa, de análisis etc., en el desarrollo de actuaciones complejas. Durante el desarrollo del proyecto y a través del contraste de lo propuesto con el marco real de normativas y leyes, y el entorno social del área propuesta, el alumno adquiere capacidad crítica sobre su entorno futuro de trabajo. Los proyectos se desarrollan a nivel de anteproyecto, precisando las bases conceptuales que guían la propuesta. A1
A2
A4
A5
A6
A7
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B18
B22
B23

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.
Aplicacións metodoloxicas e instrumentais ao Proxecto
- Ferramentas conceptuais: Filosofía e Idea do Proxecto, tempo e historia. Contexto.
- Ferramentas metodolóxicas: Organigrama, diagrama, modelos maqueta e deseño.
- Función, forma, tectónica.
El objetivo del curso es desarrollar la capacidad de proponer un proyecto sobre un entorno urbano complejo, en cuanto que en él confluya y se evidencie el desarrollo y evolución en el tiempo de un asentamiento humano.
El trabajo busca la confluencia con la asignatura de urbanismo, trabajando en formato taller compartido, de modo que el alumno adquiera una visión real de aquello que informa y conforma el planeamiento, con la reflexión de cómo y para qué se ocupa el territorio.
El alumno inicia así el proceso de tomar decisiones sobre aspectos programáticos de este tipo de actuaciones, adquiriendo capacidades para formar parte de entornos de trabajo multidisciplinares.
Tema 2.
Cidade, arquitectura, territorio e paisaxe.
- Entorno físico e contexto social.
- Ideas de tecido, conciencia de ocupación do plano: hitos, trazas, eixos, áreas, restos.
- O edificio público con hábitat privado: seus límites.
- O entorno urbanizado: límites e transición. Accesibilidade, evacuación, normativas, planeamento.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 4 6
Análise de fontes documentais 6 12 18
Aprendizaxe colaborativa 8 12 20
Discusión dirixida 14 0 14
Esquemas 6 6 12
Obradoiro 20 30 50
Sesión maxistral 20 0 20
Traballos tutelados 21 36 57
Proba obxectiva A1 A2 A4 A5 A6 A7 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23 4 0 4
Portafolios do alumno A1 A2 A4 A5 A6 A7 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23 20 0 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais No inicio, tests e probas graficas pra determinar os níveis do alumno, na aula.
Análise de fontes documentais Previo ó inicio dos traballos do Taller, analizaranse fontes documentais asociabeis ó tema proposto mediante o uso de documentación bibliografica, fotografia e audios,maquetas,descripcions dixitais na rede de obras de referencia xa construidas ,etc., nunha laboura conxunta profesor-alumno de síntesis.
Invitaranse a profesionais arquitectos e de outras disciplinas ( sociólogos, filosofos, artistas,enxeneiros...) que ilustren cas súas experiencias o tema a tratar.
Aprendizaxe colaborativa Organizase a clase en pequenos grupos de traballo conxunto dos alumnos cara a obter unha información máxima e compartila ( analítica territorial, zonal e da parcela do traballo,planeamento vixente ,ordeanzas e normativas , execución dunha maqueta común do emplazamento, obsevacions obxetivas e medidas in situ, infografías e seccions ,etc.) Guiarase presencialmente po lo profesor querendo optimizar a aprendizaxe individual mai lo de grupo.
Discusión dirixida Os traballos individuais mailo dos grupos expoñeranse de xeito público procurando a intervención dos membros no proceso creativo de maneira espontánea e libre xerando crítica positiva ,comparada e creativa.
Esquemas Expresions gráficas simplificadas das primeiras fases de cada traballo partindo das intencions do proxecto e da analítica previa. xermen esquemático ou diagrama xa do anteproxecto.
Obradoiro desenrolo das fases do proxecto, anteproxecto, proxecto básico, definicions executivas fundamentais, mixturando ordeadamente as distintas metodoloxias e probas : analítica secuenciada da problemática do programa proposto, diversas propostas contrastadas ,crítica comparativa contrastada , conferencias ilustradas, exposicions. Son tarefas básicamente prácticas pra cada exercicio proxectual do curso co apoio e supervision do profesorado.
Sesión maxistral Realizaranse charlas, conferencias ou exposicions estimuladoras mesmo que ilustradoras do tema de cada exercicio nas que o relator exporá periódicamente de forma oral e gráfica
apoyaturas ó proxecto
Traballos tutelados Promoción da formación autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor.Refírese á aprendizaxe de " cómo facer as cousas" , sendo o estudante quen asume a responsabilidade da súa formación.
Proba obxectiva Farase unha proba obxetiva sobre dos contidos presentados nas sesions expositivas do obradoiro en base os modos da discusion dirixida
Portafolios do alumno Ao final do cuadrimestre e como resultado do seu traballo , o alumno terá elaborado o seu portafolios da materia , accesible a través da plataforma docente Moodle. Este obxeto final , desenvolvido a traves das sesions de grupos e no taller , será a base da cualificación e curriculum persoal do alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Obradoiro
Traballos tutelados
Portafolios do alumno
Descrición
o alumno recibe atención personalizada respecto ao traballo que desenvolve na materia e no taller por medio do profesor do grupo ao que fose asignado. No Taller terá, asemade a posibilidade de comentar e obter revisions críticas por parte dos profesores dos outros grupos e materias , tal que poida contrastar opinions e criterios confrontandoos cos seus.

O portafolio do alumno será obxeto de revisions personalizadas por mor da observación da súa evolución , constatando súa autoría.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A2 A4 A5 A6 A7 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23 Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva do curso serán avaliados mediante unha proba obxetiva 20
Portafolios do alumno A1 A2 A4 A5 A6 A7 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23 O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno , dispoñible e accesible a traves da ferramenta informática para a docencia de Moodle.
Avalíanse os resultados , pero a través dun proceso docente tutelado e guiado , onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer refletidos na documentación final.
80
 
Observacións avaliación

Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos :


1º Entregar todolos traballos propostos nos prazos e formas indicados na materia .


2º Asistir regularmente a clases e a o Taller . Esixirase unha asistencia mínima do 80%.


Terá a condición de NON PRESENTADO o/a alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias :


1º Non cumpla a asistencia esixida as clases e ao Taller.


2º Non entregue  os traballos propostos en forma e prazo ,ou os entregue incompletos .Consideraranse incompletos aqueles traballos que non conteñan a documentación requerida en todalas asignaturas que compoñen o Taller.


3º Non asista a proba obxetiva.


Fontes de información
Bibliografía básica A. de la Sota, arquitecto (1989). Alejandro de la sotA. cAJA POSTAL
Buno Zevi (1979). Architectura in Nuce. Edicoes
Alison y Peter Smithson (1994). Cambiando el arte de habitar. Gustavo Gili
Jose Ferrater Mora (1984). Diccionario de Filosofia. Alianza Diccionarios
Kenneth Framptom (1995). Estudios sobre Cultura Arquitectonica. Akal Ediciones
eL pAISAJE uRBANO (1978). gORDON cULLEN. bLUME
Diccionario de Simbolos (1982). Jean Chevalier. Bouquins
Juanni Pallasma (). La mano que piensa.
simon Bell (). Landscape pattern.
Juanni Pallasma (). Los ojos de la piel. Gustavo gili
Alvaro Siza (1986). Profesione Poetica. Electa
Oteiza (1988). Proposito Experimental. Fundacion Caja de Pensiones
Alison y p.Smithson (). The Heroic period of modern architecture.

Bibliografía básica

La bibliografía general de referencia en indicada durantelas clases teóricas, y de diversos estudios de caso. Clases que pueden serconjuntas o de grupo. Un encargado de grupo recoge la bibliografía y genera ellistado definitivo de referencia.

Son libros, artículos, monografías y revistas con contenidopertinente al tema de trabajo y que tratan de mostrar la diversidad deopiniones y posiciones ante la realidad y el pensamiento arquitectónico.

Bibliografía complementaria

La bibliografía específica se suministra a cada alumno segúnsus interese y dirección de investigación , desvelados durante el desarrollo delos trabajos. Se intenta mostrar un abanico desde la historia a locontemporáneo.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxectos 8/630G01036
Construción 6/630G01037

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Urbanística 5/630G01042
Construción 7/630G01045
Estruturas Singulares/630G01049

Materias que continúan o temario
Proxectos 9/630G01041

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías