Identifying Data 2018/19
Subject (*) Projects 10 Code 630G01044
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fifth Obligatory 9
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Irisarri Castro, Jesús
E-mail
j.irisarri@udc.es
Lecturers
Blanco Guerra, Fernando
Irisarri Castro, Jesús
Penela Fernández, Alfonso Carlos
Piñera Manso, Guadalupe
Rodriguez Blanco, Emilio
E-mail
f.blanco@udc.es
j.irisarri@udc.es
alfonso.penela@udc.es
g.pinera.manso@udc.es
emilio.rblanco@udc.es
Web
General description El objetivo del curso es desarrollar un proyecto de programa concreto propuesto por el profesor de la asignatura, sobre el entorno urbano complejo objeto de trabajo en el curso de proyectos anterior, constatando así la influencia de las decisiones tomadas a nivel general en aquel, en el posterior desarrollo y precisión de una pieza arquitectónica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A2 PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A5 INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A19 ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental.
A20 PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles.
B1 Learn how to learn
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B18 Razoamento crítico.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B23 Capacidade de xestión da información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ao superar esta materia, o alumno deberá estar en condicions de : - Saber manexar as ferramentas para acometer a redaccón dun proxecto arquitectónico complexo. -Saber relacionar as diferentes escalas do proxecto dende a urbanística ata a de detalle incluindo a definición estructural e constructiva. -Saber elaborar unha documentación técnica axeitada para un proxecto de importante complexidad e escala, indicando con precisión a sua configuración formal e constructiva, e tendo en conta as normativas técnicas e urbanísticas. -Saber dominar a ténica de confección de proxectos básicos e de execución cunha aproximación decidida o suposto da realidad constructiva. A1
A2
A4
A5
A7
A9
A10
A13
A19
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B18
B22
B23
C1
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.
Aplicacións metodoloxicas e instrumentais ao Proxecto
- Ferramentas conceptuais: Filosofía e Idea do Proxecto, tempo e historia. Contexto.
- Ferramentas metodolóxicas: Organigrama, diagrama, modelos maqueta e deseño.
- Función, forma, tectónica.
Tema 2.
Cidade, arquitectura, territorio e paisaxe.
- Entorno físico e contexto social.
- Ideas de tecido, conciencia de ocupación do plano: hitos, trazas, eixos, áreas, restos.
- O edificio público con hábitat privado: seus límites.
- O entorno urbanizado: límites e transición. Accesibilidade, evacuación, normativas, planeamento.
Tema 3.
Serie, módulo e prefabricación.
Patrimonio industrial.
- Trazas e retículas.
- Escala múltiple.
- Fractais.
Exercicio 1
Proxecto de tratamento de un ampla area irresoluta, ben urbana ben rural, que poida conter algunha peza focal de arqueoloxía industrial que será o soporte inicial dun proxecto de grandes luces.

Exercicio 2
Como continuación al programa y ejercicio de P9 el alumno desarrolla una pieza edificatoria insertada en la propuesta anteriormente desarrollada, en la que una de sus caracteríasticas espaciales será estar construida con una estructura de "grandes luces"

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B1 B11 B15 B18 C1 C5 2 4 6
Document analysis B1 B4 B5 B7 B11 B15 B18 B23 6 12 18
Collaborative learning B1 B3 B5 B6 B7 B11 B12 B18 B22 C1 C5 C6 C7 C8 8 12 20
Directed discussion B1 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B18 C1 C6 14 0 14
Diagramming A10 B1 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 6 6 12
Workshop A1 A2 A4 A5 A7 A10 A13 A19 A20 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 C5 C6 C7 C8 20 30 50
Guest lecture / keynote speech A9 B3 B7 B11 B18 B23 20 0 20
Supervised projects A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 A13 A19 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B23 C1 C5 C6 C7 C8 21 36 57
Objective test A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23 C1 C5 C6 C7 C8 4 0 4
Student portfolio A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 A13 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23 C1 C5 C6 C7 C8 20 0 20
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities No inicio, tests e probas graficas pra determinar os níveis do alumno, na aula.
Document analysis Previo ó inicio dos traballos do Taller, analizaranse fontes documentais asociabeis ó tema proposto mediante o uso de documentación bibliografica, fotografia e audios,maquetas,descripcions dixitais na rede de obras de referencia xa construidas ,etc., nunha laboura conxunta profesor-alumno de síntesis.
Invitaranse a profesionais arquitectos e de outras disciplinas ( sociólogos, filosofos, artistas,enxeneiros...) que ilustren cas súas experiencias o tema a tratar.
Collaborative learning Organizase a clase en pequenos grupos de traballo conxunto dos alumnos cara a obter unha información máxima e compartila ( analítica territorial, zonal e da parcela do traballo,planeamento vixente ,ordeanzas e normativas , execución dunha maqueta común do emplazamento, obsevacions obxetivas e medidas in situ, infografías e seccions ,etc.) Guiarase presencialmente po lo profesor querendo optimizar a aprendizaxe individual mai lo de grupo.
Directed discussion Os traballos individuais mailo dos grupos expoñeranse de xeito público procurando a intervención dos membros no proceso creativo de maneira espontánea e libre xerando crítica positiva ,comparada e creativa.
Diagramming Expresions gráficas simplificadas das primeiras fases de cada traballo partindo das intencions do proxecto e da analítica previa. xermen esquemático ou diagrama xa do anteproxecto.
Workshop desenrolo das fases do proxecto, anteproxecto, proxecto básico, definicions executivas fundamentais, mixturando ordeadamente as distintas metodoloxias e probas : analítica secuenciada da problemática do programa proposto, diversas propostas contrastadas ,crítica comparativa contrastada , conferencias ilustradas, exposicions. Son tarefas básicamente prácticas pra cada exercicio proxectual do curso co apoio e supervision do profesorado.
Guest lecture / keynote speech Realizaranse charlas, conferencias ou exposicions estimuladoras mesmo que ilustradoras do tema de cada exercicio nas que o relator exporá periódicamente de forma oral e gráfica
apoyaturas ó proxecto
Supervised projects Promoción da formación autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor.Refírese á aprendizaxe de " cómo facer as cousas" , sendo o estudante quen asume a responsabilidade da súa formación.
Objective test Farase unha proba obxetiva sobre dos contidos presentados nas sesions expositivas do obradoiro en base os modos da discusion dirixida
Student portfolio Ao final do cuadrimestre e como resultado do seu traballo , o alumno terá elaborado o seu portafolios da materia , accesible a través da plataforma docente Moodle. Este obxeto final, desenvolvido a traves das sesions de grupos e no taller , será a base da cualificación e curriculum persoal do alumno.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Workshop
Student portfolio
Directed discussion
Description
o alumno recibe atención personalizada respecto ao traballo que desenvolve na materia e no taller por medio do profesor do grupoao que fose asignado. No Taller terá, asemade a posibilidade de comentar e obter revisions críticas por parte dos profesores dos outros grupos e materias , tal que poida contrastar opinions e criterios confrontandoos cos seus.

O portafolio do alumno será obxeto de revisions personalizadas por mor da observación da súa evolución , constatando súa autoría.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23 C1 C5 C6 C7 C8 Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva do curso serán avaliados mediante unha proba obxetiva 20
Student portfolio A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 A13 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B18 B22 B23 C1 C5 C6 C7 C8 O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno , dispoñible e accesible a traves da ferramenta informática para a docencia de Moodle.
Avalíanse os resultados , pero a través dun proceso docente tutelado e guiado , onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer refletidos na documentación final.
80
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Alejandro de la Sota (1989). A. de la Sota, arquitecto. CAJA POSTAL
Buno Zevi (1979). Architectura in Nuce. Edicoes
Alison y Peter Smithson (1994). Cambiando el arte de habitar. Gustavo Gili
Jose Ferrater Mora (1984). Diccionario de Filosofia. Alianza Diccionarios
Jean Chevalier (1982). Diccionario de Simbolos. Bouquins
GORDON CULLEN (1978). EL PAISAJE URBANO. BLUME
Kenneth Framptom (1995). Estudios sobre Cultura Arquitectonica. Akal Ediciones
Juanni Pallasma (). La mano que piensa.
Simon Bell (). Landscape pattern.
Juanni Pallasma (). Los ojos de la piel. Gustavo Gili
Alvaro Siza (1986). Profesione Poetica. Electa
Oteiza (1988). Proposito Experimental. Fundacion Caja de Pensiones
Alison y P.Smithson (). The Heroic period of modern architecture.

Bibliografía básica

La bibliografía general de referencia en indicada durantelas clases teóricas, y de diversos estudios de caso. Clases que pueden serconjuntas o de grupo. Un encargado de grupo recoge la bibliografía y genera ellistado definitivo de referencia.

Son libros, artículos, monografías y revistas con contenidopertinente al tema de trabajo y que tratan de mostrar la diversidad deopiniones y posiciones ante la realidad y el pensamiento arquitectónico.

Bibliografía complementaria

La bibliografía específica se suministra a cada alumno segúnsus interese y dirección de investigación , desvelados durante el desarrollo delos trabajos. Se intenta mostrar un abanico desde la historia a locontemporáneo.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Construction 6/630G01037
Projects 9/630G01041

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Urban Planning 5/630G01042
Construction 7/630G01045
Unique Structures/630G01049

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.