Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Construción 7 Código 630G01045
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Matemáticas
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Correo electrónico
carlos.quintans@udc.es
Profesorado
Quintáns Eiras, Carlos Luis
Seoane González, José Carlos
Correo electrónico
carlos.quintans@udc.es
carlos.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral 1.- Patoloxía dos materiais.
2.- Compatibilidade entre materiales e sistemas constructivos.
3.- Tipoloxías constructivas singulares.
4.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura
5.- Construcción sustentable
6.- Desarrollo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
7.- Aplicación de las normas técnicas y constructivas
Plan de continxencia A asignatura e presencial pero sin docencia, por extinción do pla, por tanto non hay cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos A2
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A2
Coñecemento dos factores físicos que producen movimentos e tensions que desencadenan procesos patolóxicos nos edificios. A2
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. A2
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación A2

Contidos
Temas Subtemas
TEMA O: INTRODUCIÓN
0.1.- Desenrolo global de contidos de Construcción
0.2.- Sistematización constructiva
TEMA I I.1.- O terreo, implicacions no proxecto. Relación cuberta fachada. Edificios en altura, grandes luces.
I.2.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura . Relación entre cerramento e estructura; instalacions estructura; instalacions e revestimentos ou particions ; particions e estructura; cuberta e evacuación de pluviais


TEMA 2 2.1-Desenrolo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
Aplicación das normas técnicas e constructivas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 0 45 45
Lecturas A2 0 9 9
Obradoiro A2 0 80 80
Traballos tutelados A2 0 15 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions
Lecturas Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos
Obradoiro O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre.
Traballos tutelados Os traballos tutelados buscan constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions abertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A2 E un exercicio decisivo para evaluar a capacidade do alumno para o diseño constructivo, cas consdicions de idoneidad, adecuación, coherencia e globalidade necesarias 70
Traballos tutelados A2 Traballos tutelados 20
Sesión maxistral A2 Realizarase un traballo que complementa o traballo tutelado 10
 
Observacións avaliación
<p class="MsoNormal">Utilizaráse o método de Evaluación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e que &nbsp;parte da calificación obterase da actitude e do traballo do estudiante o longo do cuatrimestre; pero debe completarse ca realización de probas
teóricoprácticas que permitan comprobar que o estudiante asimilóu os
contidos conceptuais e &nbsp;procedimentais
propios da asignatura.</p><p class="MsoNormal">Na evaluación final do estudiante &nbsp;teráse en conta: </p><p class="MsoNormal">A asistencia a clase e o interés e participación nas
sesions presenciais.</p><p class="MsoNormal">A realización e exposición individual dos exercicios
propostos.</p><p class="MsoNormal">A realización de traballos en grupo e a sua presentación e defensa individual e/ou en grupo.</p><p class="MsoNormal">As probas escritas o longo do curso, que constarán de
preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados.</p><p class="MsoNormal">As prácticas realizadas en clase e las realizadas en
réximen de tutoría continuada.</p><p class="MsoNormal">Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente
da asignatura</p><p class="MsoNormal">En calquera caso valoraráse ponderadamente o trabajo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 30% da calificación, en
tanto que as prácticas realizadas serán o 70 % restante. En todo caso a
calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder
superar a asignatura</p><p class="MsoNormal">A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a
realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos
teóricos e prácticos.</p><p class="MsoNormal"><o:p>&nbsp;</o:p>Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son
coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica
exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desensrolo de contidos mínimos,
datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na&nbsp; programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo.</p><p class="MsoNormal">Os aprobados parciais gardanse para a segunda
oportunidade, debendo en esta recuperar aquelas partes non superadas, pero
REALIZADAS durante o curso.</p><p class="MsoNormal">A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación.</p><p class="MsoNormal">PRIMEIRA OPORTUNIDAD: Para superar a parte práctica dea
asignatura -Práctica de Aula e Práctica de Taller compartido- os alumnos
deberán efectuar puntualmente todas as entregas previstas o longo do curso. A non presentación total o parcial de os exercicios suporá a
calificación de NON PRESENTADO. E obligatorio a realización da proba presencial.</p><p class="MsoNormal">Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre
10.</p><p class="MsoNormal">Exigiráse a asistencia mínima do 80% para poder
presentarse a &nbsp;parte Práctica de Aula e a parte Práctica de Taller
compartido da asignatura. </p><p class="MsoNormal">SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos
exixidos &nbsp;na primeira oportunidade realizando &nbsp;as correccions señaladas polo profesor e realizando a proba presencial.</p><p class="MsoNormal">Valoraráse con mesmo coeficiente de ponderación na
nota final que a realizada na primeira oportunidade.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

• Abalos y Herreros &nbsp;- TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea

• Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG

• Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC ediciones

• Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte

• Araujo y Seco &nbsp;LA CASA EN SERIE (ETSAM). &nbsp;Escuela Tecnica Superior Arquitectura Madrid

• Baixas, Juan Ignacio. FFORMA RESISTENTE. Ed. Arq. Santiago de Chile

• Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG

• Edward R. Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press

• Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal

• M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA . &nbsp;Gustavo Gili

• Paricio Ansuategui, I - (1984) &nbsp;1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA COMPOSICIÓN. . ITEC

• Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.-&nbsp; &nbsp;LAS CLARABOYAS, -&nbsp;&nbsp; LA PROTECCIÓN SOLAR. -&nbsp; LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra.

&nbsp;•Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte

• Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión digital http://www.tectonica-online.com/

•. TECTONICABLOG&nbsp; .http://tectonicablog.com/

• Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción 6/630G01037
Instalacións 2/630G01039
Proxectos 9/630G01041

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 10/630G01044

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt; Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.&lt;br /&gt;Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo&quot; &quot;Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no &amp;amp;nbsp;superaran completamente&quot; &lt;/p&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías