Identifying Data 2015/16
Subject (*) Arquitectura Legal Code 630G01046
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fifth Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións Arquitectónicas
Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinador
Sánchez Iglesias, Santiago
E-mail
santiago.sanchez@udc.es
Lecturers
Borobio Sanchiz, Manuel
García Fontán, Cristina
Llamazares Castro, Jesus
Sánchez Iglesias, Santiago
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
E-mail
manuel.borobio@udc.es
cristina.garcia.fontan@udc.es
j.llamazares@udc.es
santiago.sanchez@udc.es
jose.vmosquera@udc.es
Web
General description MARCO CURRICULAR
Co termo Arquitectura Legal entendeuse tradicionalmente a formación en dereito dos profesionais que proxectan e executan obras de edificación e interveñen no campo do urbanismo. Esta formación proporciona o coñecemento das normas que rexen a súa actividade e o propio resultado da mesma.
A formación é compartida polos Departamentos de Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo e o Departamento de Construcións Arquitectónicas, a materia tratará de enfocar os temas desde a comprensión do espazo construído polo home, as súas orixes e organización en especial desde o punto de vista da realidade actual do territorio galego.

OBXECTIVO
A materia pretende ser unha aproximación á compresión do marco legal no que se desenvolve a profesión de arquitecto desde a edificación e o urbanismo ata a ordenación do territorio. Preténdese introducir ao alumno na terminoloxía, conceptos e leis organizadoras da que será a súa práctica profesional no futuro.

O obxectivo da materia é dotar ao alumno dos coñecementos teóricos e prácticos básicos necesarios para a elaboración, avaliación e execución de proxectos arquitectónicos, plan urbanístico que complementes a formación desenvolvida noutras materias da carreira, como culminación na formación do alumno a nivel universitario de segundo ciclo previo á súa incorporación ao mundo laboral.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A29 ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos.
A30 XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos.
A31 VALORACIÓN DE BENS INMOBLES: aptitude ou capacidade para realizar valoracións e taxacións inmobiliarios, incluíndo terreos rústicos e solares, edificacións e espazos urbanos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A61 FUNDAMENTOS LEGAIS: comprensión ou coñecemento do marco legal do desempeño profesional no relativo á saúde, a seguridade e o benestar públicos e á regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B18 Razoamento crítico.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B27 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1.- Know and comprise the civil regulation, administrative and town-planning 2.- Know and comprise the responsibility of the architect concerning the basic principles of ecology, of sustainability and of preservation of the resources and of the environment in the urbanismo and the paisajismo. 3.- Aptitude to elaborate studies of feasibility and exert the supervision, control and coordination of projects integrated of groups and urban spaces. 4.- Capacity to realize assessments and tasaciones real estates, including rustic floors and solars, buildings and urban spaces. A29
A30
A31
A47
A61
B5
B9
B10
B18
B20
B27
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
2. Sectorial legislation





sectorial legislation
State/Autonomic
Provincial Rule
Route by the legislation of prior incidence

1. Basic town-planning legislation

Laws of the floor. Regulations
Building: Rights and duties that comports
The town-planning action
getting the the floor: systems.
The intermediation of the Administration in the building process and the uses of the floor
Graduates and town-planning discipline
The public heritage of Floor: Equipments-market of the floor

3. Planning Territory planning
History- evolution
Legislation of administrative structure
Documents of Administrative structure.

General diagram of the process of plan
The plans by inside.
Documentary content of the plans.
The normative documents of the plan: memory and town-planning norms.
The economic documents of the plan:economic study-financial and program of performance.
Route of a plan from editorial tie his approval.
Putting in practice of a plan: development and management of the plan.
General plans, specials, partials, sectorization, etc.

4. Urban economy The urban economy in his context
The market of the floor:
The floor how value of use and value of change
Values derived of the town-planning action.
Production of the urban floor (of the rustic floor to the urban floor).
Value-price of the floor.
The price of the house
Sustainability. Diary 21
Transport and energies.
The public house in Spain. Evolution, legislation.
The house of official protection in Galicia


5. Ethics, civil Responsibility and Exercise of the profession
Professional Performance of the architect
Responsibility of the architects in the exercise of the profession
Profession regulated. Professional services
Performance of the administration, Contractual knowledge
The project of edificación and the direction of work
Sustainability, preservation and rehabilitación
Reports and peritaciones
Legislation of building


6. Assessments real estates Assessments. General concepts
administrative Assessments
Estimates of cost of a work and evaluation of projects

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 35 4 39
Workshop 12 32 44
Supervised projects 0 20 20
Critical bibliographical 0 10 10
Multiple-choice questions 1 14 15
Directed discussion 9 0 9
Objective test 1 10 11
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Oral exhibition supplemented with the use of audiovisual means and the introduction of any questions directed to the students, with the aim to transmit knowledges and facilitate the learning.The kind is also known as "Lecture ", " expositive method " or "magister lesson". This last modality usually reserve it a special type of lesson imparted by a professor in special occasions, with a contained that supposes an original manufacture and based in the almost exclusive use of the word how road of transmission of the information to the audience.
Workshop Geared formative modality to the application of learnings in the that can combine diverse methodologies/proofs (exhibitions, simulación, debates, solution of problems, practices guided, etc) through the that the students develops tasks eminentemente practices envelope a specific subject, with the support and supervision of the teaching staff.
Supervised projects Methodology designed to promote the autonomous learning of the students, low the guardianship of the professor and in escenario varied (academics and professionals). It is referred prioritariamente to the learning of "how to do things". It constitutes an option based in the asunción put students of the responsibility by the his propio learning. This system of teaching bases in two basic elements: the independent learning of the students and the tracking of this learning put professor-tutor.
Critical bibliographical The crítical bibliographical supposes a process of critical reading of a book, of an article, of a thesis or of a communication it a congress. As such process comprises the reading of the work, the analysis of the his content and a critique and assessment of the same in regard to the existing literature envelope the subject. A recensión does not suppose a summary of the work, neither a mere analysis of the contained, so what awards him sense and academic dimension scientist is the critique that deserves to judgement of the author of the crítical, in regard to other works known of the even field or in regard to the his own experience.
Multiple-choice questions Objective proof that consists in exposing a question in form of direct question or of incomplete statement, and several options or alternative of answer that provide possible solutions, of the that only join of them is valid.
Directed discussion Technical of dynamics of groups in the that the members of a group argue and argue of free form, on informal and spontaneous a subject, ainda that can be coordinated by a moderador.

Objective test Tests writing used stop the evaluation of the learning, whose distinctive shot is the possibility to determine if the answers given are or no correct. It constitutes an instrument of measure, elaborated strictly, that allows to evaluate knowledges, capacities, destrezas, performance, aptitudes, attitudes, intelligence, etc. It IS of application so much stop the evaluation diagnóstica, formative how sumativa.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Critical bibliographical
Supervised projects
Description
The practical works in workshop, the tutorized works and the bibliographic recession will have attention customized to enable its development by part of the student in open sessions with presence of his mates. The principal sessions and proofs will have an attention customized for clarification of concepts and doubts in Tutorship.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop Desenvolverase traballo en grupos de máximo 3 persoas e requirirá presentacións públicas e entregas parciais. 30
Objective test Proba presencial de desenvolvemento de contidos teóricos e prácticos da materia 20
Critical bibliographical Achegarase ás prácticas de grupo e individual. 5
Directed discussion Valorarase a capacidade de lectura crítica, escritura e a expresión oral en público. Destacando as conclusións e achegas propias. 5
Guest lecture / keynote speech Esíxese a asistencia ás sesións maxistrais polo menos nun 75% para poder optar á superación da materia en calquera das oportunidades. A avaliación realizarase mediante a proba obxectiva, probas de respostas múltiples, recesión bibliográfica e traballos tutelados
10
Supervised projects Traballo de carácter individual e requirirá presentacións públicas e entregas parciais. 20
Multiple-choice questions Exame tipo test a realizar a través da plataforma moodle 10
 
Assessment comments
Utilizarase o método de Avaliación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase

e que unha parte da cualificación obterase da actitude e do traballo do estudante ao longo do

cuadrimestre; pero debe completarse coa realización de probas teóricoprácticas

que permitan comprobar que o estudante asimilou os contidos conceptuais e

procedimentales propios da materia.

Na avaliación final do estudante terase en conta:

A asistencia a clase e o interese e participación nas sesións presenciais.

A realización e exposición individual dos exercicios propostos.

A realización de traballos en grupo e a súa presentación e defensa individual e/ou en grupo.

As probas escritas ao longo do curso, que constarán de preguntas relativas tanto á

parte teórica como aos exercicios realizados.

Os exames parciais e/ou finais.

Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente da materia

Realizaranse prácticas curtas case todas as semanas, a maioría delas durante unha parte da

clase. Será necesario a presentación de polo menos o 75% das prácticas para a

cualificación por curso. Así mesmo, o traballo en equipo e individual será obrigatorio para a

cualificación por curso.

Esíxese a asistencia de polo menos o 75% das horas presenciais.

CONDICIÓNS PARA TODAS As OPORTUNIDADES

Na avaliación do estudante nesta materia, aplicaranse as seguintes condicións simultaneamente para poder superala:

-Cumprimentar a asistencia esixida en ambas as partes da materia. 

-A superación do taller cunha cualificación 5,0 sobre 10,0.

-A superación das probas de resposta múltiple independentemente con 5,0 sobre 10,0 realizadas en clase

-A superación da proba obxectiva con 4,0 sobre 10,0 realizada en clase.

-Entrega dos traballos tutelados, sen erros graves.

-Unha cualificación de 5,0 sobre de 10,0, en ambas as partes da materia (urbanismo e construción).

CÁLCULO DA CUALIFICACIÓN

Unha vez superadas as condicións anteriores realízase unha media ponderada entre as cualificacións de ambas as partes da materia.

Na segunda oportunidade poderase recuperar aquelas partes non superadas realizadas durante o semestre, non se PODERÁ RECUPERAR As NON ENTREGADAS Ou NON REALIZADAS que supoñen un "NON PRESENTADO" como cualificación da convocatoria. Consérvanse as cualificacións das partes superadas na segunda oportunidade.O incumprimento da asistencia suporá a cualificación de "NON PRESENTADO" na convocatoria (en calquera das oportunidades)


Sources of information
Basic

- CAMAGNI, Roberto:"Economía Urbana" Editorial Antoni Bosch, Barcelona 2005

- ESTEBAN I NOGUER, Juli: “Elementos de Ordenación Urbana”. Publicación Colegio Oficial de Arquitectos de Catalunya. Barcelona 1981. Ref. 60 ESTE

- GONZÁLEZ-BERENGUER URRUTIA, José Luis: “Urbanismo Sectorial”. Editorial Montecorvo SA. Madrid 1999.

- MARTÍNEZ CARO Y OTROS: “La ordenación urbana”. EUNSA. Pamplona 1985.

- PANERAI Y OTROS. “Elementos de Análisis Urbano”. IEAL. Madrid 1985.

- SANTAMERA, Juan Antonio: “Introducción al Planeamiento Urbano”

- SORRIBES, Josep: " Las ciudades del siglo XXI" Centro Francisco Tomás Valiente. UNED Alzira Valencia, 2001

- Xunta de Galicia, “Directrices para a ordenación urbanística dos municipios galegos”. Consellería de Ordenación del Territorio e Obras Públicas. Xunta.

- Texto Refundido de la Ley sobre Regimen del Suelo y Ordenación Urbana y sus Reglamentos, varios. BOE, Tecnos, Civitas.

- GARCÍA ERVITI, Federíco: "Compendio de Arquitectura Legal" REVERTÉ. Barcelona, 2006

- TUNSTALL, Gavin: "La gestión del proceso de edificación" REVERTÉ. Barcelona, 2009

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Urbanística 4/630G01032
Proxectos 8/630G01036
Construción 6/630G01037

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Urbanística 5/630G01042

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.