Identifying Data 2019/20
Subject (*) Legal Architecture Code 630G01046
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fifth Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Gonzalez Harguindey, Javier
E-mail
javier.harguindey@udc.es
Lecturers
Gonzalez Harguindey, Javier
Sánchez Iglesias, Santiago
E-mail
javier.harguindey@udc.es
santiago.sanchez@udc.es
Web
General description ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.

MARCO CURRICULAR
Co termo Arquitectura Legal entendeuse tradicionalmente a formación en dereito dos profesionais que proxectan e executan obras de edificación e interveñen no campo do urbanismo. Esta formación proporciona o coñecemento das normas que rexen a súa actividade e o propio resultado da mesma.
A formación é compartida polos Departamentos de Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo e o Departamento de Construcións Arquitectónicas, a materia tratará de enfocar os temas desde a comprensión do espazo construído polo home, as súas orixes e organización en especial desde o punto de vista da realidade actual do territorio galego.

OBXECTIVO
A materia pretende ser unha aproximación á compresión do marco legal no que se desenvolve a profesión de arquitecto desde a edificación e o urbanismo ata a ordenación do territorio. Preténdese introducir ao alumno na terminoloxía, conceptos e leis organizadoras da que será a súa práctica profesional no futuro.

O obxectivo da materia é dotar ao alumno dos coñecementos teóricos e prácticos básicos necesarios para a elaboración, avaliación e execución de proxectos arquitectónicos, plan urbanístico que complementes a formación desenvolvida noutras materias da carreira, como culminación na formación do alumno a nivel universitario de segundo ciclo previo á súa incorporación ao mundo laboral.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A29 ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos.
A30 XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos.
A31 VALORACIÓN DE BENS INMOBLES: aptitude ou capacidade para realizar valoracións e taxacións inmobiliarios, incluíndo terreos rústicos e solares, edificacións e espazos urbanos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A61 FUNDAMENTOS LEGAIS: comprensión ou coñecemento do marco legal do desempeño profesional no relativo á saúde, a seguridade e o benestar públicos e á regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B12 Toma de decisións.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B23 Capacidade de xestión da información.
B27 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1.- Know and comprise the civil regulation, administrative and town-planning 2.- Know and comprise the responsibility of the architect concerning the basic principles of ecology, of sustainability and of preservation of the resources and of the environment in the urbanismo and the paisajismo. 3.- Aptitude to elaborate studies of feasibility and exert the supervision, control and coordination of projects integrated of groups and urban spaces. 4.- Capacity to realize assessments and tasaciones real estates, including rustic floors and solars, buildings and urban spaces. A29
A30
A31
A47
A61
B2
B5
B6
B7
B9
B10
B12
B18
B19
B20
B23
B27
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
2. Sectorial legislation





sectorial legislation
State/Autonomic
Provincial Rule
Route by the legislation of prior incidence

1. Basic town-planning legislation

Laws of the floor. Regulations
Building: Rights and duties that comports
The town-planning action
getting the the floor: systems.
The intermediation of the Administration in the building process and the uses of the floor
Graduates and town-planning discipline
The public heritage of Floor: Equipments-market of the floor

3. Planning Territory planning
History- evolution
Legislation of administrative structure
Documents of Administrative structure.

General diagram of the process of plan
The plans by inside.
Documentary content of the plans.
The normative documents of the plan: memory and town-planning norms.
The economic documents of the plan:economic study-financial and program of performance.
Route of a plan from editorial tie his approval.
Putting in practice of a plan: development and management of the plan.
General plans, specials, partials, sectorization, etc.

4. Urban economy The urban economy in his context
The market of the floor:
The floor how value of use and value of change
Values derived of the town-planning action.
Production of the urban floor (of the rustic floor to the urban floor).
Value-price of the floor.
The price of the house
Sustainability. Diary 21
Transport and energies.
The public house in Spain. Evolution, legislation.
The house of official protection in Galicia


5. Ethics, civil Responsibility and Exercise of the profession
Professional Performance of the architect
Responsibility of the architects in the exercise of the profession
Profession regulated. Professional services
Performance of the administration, Contractual knowledge
The project of edificación and the direction of work
Sustainability, preservation and rehabilitación
Reports and peritaciones
Legislation of building


6. Assessments real estates Assessments. General concepts
administrative Assessments
Estimates of cost of a work and evaluation of projects

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A29 A30 A31 A47 A61 B27 B23 B20 B19 B18 B12 B10 B9 B7 B6 B5 B2 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 60 60
Critical bibliographical A29 A30 A47 A61 B6 B7 B12 B18 B20 B23 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 50 50
Multiple-choice questions A29 A30 A31 A47 A61 B2 B6 B7 B9 B10 B12 B18 B20 B23 B27 C1 C3 C4 C5 C7 C8 1 14 15
Directed discussion A29 A30 A31 A47 A61 B27 B23 B20 B19 B18 B12 B10 B9 B7 B6 B5 B2 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 12 12
Objective test A29 A30 A31 A47 A61 B2 B6 B7 B9 B10 B12 B18 B19 B20 B23 B27 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 10 11
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Methodology designed to promote the autonomous learning of the students, low the guardianship of the professor and in escenario varied (academics and professionals). It is referred prioritariamente to the learning of "how to do things". It constitutes an option based in the asunción put students of the responsibility by the his propio learning. This system of teaching bases in two basic elements: the independent learning of the students and the tracking of this learning put professor-tutor.
Critical bibliographical The crítical bibliographical supposes a process of critical reading of a book, of an article, of a thesis or of a communication it a congress. As such process comprises the reading of the work, the analysis of the his content and a critique and assessment of the same in regard to the existing literature envelope the subject. A recensión does not suppose a summary of the work, neither a mere analysis of the contained, so what awards him sense and academic dimension scientist is the critique that deserves to judgement of the author of the crítical, in regard to other works known of the even field or in regard to the his own experience.
Multiple-choice questions Objective proof that consists in exposing a question in form of direct question or of incomplete statement, and several options or alternative of answer that provide possible solutions, of the that only join of them is valid.
Directed discussion Technical of dynamics of groups in the that the members of a group argue and argue of free form, on informal and spontaneous a subject, ainda that can be coordinated by a moderador.

Objective test Tests writing used stop the evaluation of the learning, whose distinctive shot is the possibility to determine if the answers given are or no correct. It constitutes an instrument of measure, elaborated strictly, that allows to evaluate knowledges, capacities, destrezas, performance, aptitudes, attitudes, intelligence, etc. It IS of application so much stop the evaluation diagnóstica, formative how sumativa.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Critical bibliographical
Description
ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.
Los trabajos tutelados y la recesión bibliográfica contarán con atención personalizada para su desarrollo por parte del alumno en sesiones abiertas con presencia de sus compañeros.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A29 A30 A31 A47 A61 B2 B6 B7 B9 B10 B12 B18 B20 B23 B27 C1 C3 C4 C5 C7 C8 Exame tipo test a realizar a través da plataforma moodle 25
Supervised projects A29 A30 A31 A47 A61 B27 B23 B20 B19 B18 B12 B10 B9 B7 B6 B5 B2 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Traballo de carácter individual e requirirá presentacións públicas e entregas parciais. 35
Critical bibliographical A29 A30 A47 A61 B6 B7 B12 B18 B20 B23 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Achegarase ás prácticas de grupo e individual. 5
Directed discussion A29 A30 A31 A47 A61 B27 B23 B20 B19 B18 B12 B10 B9 B7 B6 B5 B2 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valorarase a capacidade de lectura crítica, escritura e a expresión oral en público. Destacando as conclusións e achegas propias. 5
Objective test A29 A30 A31 A47 A61 B2 B6 B7 B9 B10 B12 B18 B19 B20 B23 B27 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Proba presencial de desenvolvemento de contidos teóricos e prácticos da materia 30
 
Assessment comments
ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.


En la evaluación final del estudiante se tendrá en cuenta: La realización y exposición individual de los ejercicios propuestos.
La realización de trabajos en grupo y su presentación y defensa individual y/o en grupo.
Las pruebas escritas a lo largo del curso, que constarán de preguntas relativas tanto a la parte teórica como a los ejercicios realizados.
Los exámenes parciales y/o finales.
Cualquier otra actividad que se detalle en la Guía Docente de la asignatura Se realizarán prácticas cortas casi todas las semanas, la mayoría de ellas durante una parte de la clase. Será necesario la presentación de al menos el 75% de las prácticas para la calificación por curso. Asimismo, el trabajo en equipo e individual será obligatorio para la calificación por curso. Se exige la asistencia de al menos el 75% de las horas presenciales.
CONDICIONES PARA TODAS LAS OPORTUNIDADES En la evaluación del estudiante en esta materia, se aplicarán las siguientes condiciones simultáneamente para poder superarla:

- La superación de l parte práctica con una calificación 5,0 sobre 10,0.
- La superación de las pruebas de respuesta múltiple independientemente con 5,0 sobre 10,0 realizadas en clase
- La superación de la prueba objetiva con 4,0 sobre 10,0 realizada en clase.
- Entrega de los trabajos tutelados, sin errores graves.
- Una calificación de 5,0 sobre de 10,0, en ambas partes de la asignatura (urbanismo y construcción).
CÁLCULO DE LA CALIFICACIÓN
Una vez superadas las condiciones anteriores se realiza una media ponderada entre la calificaciones de ambas partes de la asignatura.
En la segunda oportunidad se podrá recuperar aquellas partes no superadas realizadas durante el semestre, no se PODRÁ RECUPERAR LAS NO ENTREGADAS O NO REALIZADAS que suponen un "NO PRESENTADO" como calificación de la convocatoria. Se conservan las calificaciones de las partes superadas en la segunda oportunidad.El incumplimiento de la asistencia supondrá la calificación de "NO PRESENTADO" en la convocatoria (en cualquiera de las oportunidades)

Sources of information
Basic
- CAMAGNI, Roberto:"Economía Urbana" Editorial Antoni Bosch, Barcelona 2005 - ESTEBAN I NOGUER, Juli: “Elementos de Ordenación Urbana”. Publicación Colegio Oficial de Arquitectos de Catalunya. Barcelona 1981. Ref. 60 ESTE - GONZÁLEZ-BERENGUER URRUTIA, José Luis: “Urbanismo Sectorial”. Editorial Montecorvo SA. Madrid 1999. - MARTÍNEZ CARO Y OTROS: “La ordenación urbana”. EUNSA. Pamplona 1985. - PANERAI Y OTROS. “Elementos de Análisis Urbano”. IEAL. Madrid 1985. - SANTAMERA, Juan Antonio: “Introducción al Planeamiento Urbano” - SORRIBES, Josep: " Las ciudades del siglo XXI" Centro Francisco Tomás Valiente. UNED Alzira Valencia, 2001 - Xunta de Galicia, “Directrices para a ordenación urbanística dos municipios galegos”. Consellería de Ordenación del Territorio e Obras Públicas. Xunta. - Texto Refundido de la Ley sobre Regimen del Suelo y Ordenación Urbana y sus Reglamentos, varios. BOE, Tecnos, Civitas. - GARCÍA ERVITI, Federíco:"Compendio de Arquitectura Legal" REVERTÉ. Barcelona, 2006 - TUNSTALL, Gavin:"La gestión del proceso de edificación" REVERTÉ. Barcelona, 2009
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Urban Planning 4/630G01032
Projects 8/630G01036
Construction 6/630G01037

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Urban Planning 5/630G01042

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.