Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Proxectos de Estruturas Código 630G01050
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Quinto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinación
Vazquez Rodriguez, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.vazquez@udc.es
Profesorado
Vazquez Rodriguez, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.vazquez@udc.es
Web http://www.estructuras.udc.es
Descrición xeral Ante al constante evolución de los medios y procesos digitales como instrumentos de diseño, análisis, representación y fabricación, se propone al alumno su inmersión en el uso de herramientas informáticas de analisis estructural que permitan el logro de un proyecto de estructuras competente.
Para ello se utilizarán procesos basados en BIM & OPENBIM (Building Informatión Model) profundizando en la relación entre el modelo de información del edificio y el modelo analítico. Se analizará el formato IFC (Industry Foundation Classes) como herramienta de intercambio de información entre los diferentes paquete de software analizados a lo largo del curso.

Se capacitará al alumno el uso adecuado de diversos programas disponibles en el Laboratorio de Diseño Asistido de la Escuela Técnica Superior de Arquitectura: Revit + Dynamo + Dynashape junto con plataformas de libre distribución como el módulo kangaroo o Flexhopper sobre Rhinoceros-Grasshopper entre otros.

Asimismo se enlazarán los conocimientos adquiridos en el proceso de la elaboración del proyecto de estructuras con las nuevas herramientas de fabricación digital, impresoras 3D y máquinas de control numérico disponibles en el Laboratorio de Fabricación Digital de la ETSAC. Para ello se realizarán una serie de prácticas que partiendo de ejemplos elementales posibiliten la creación y posterior análisis estructural de modelos a escala reducida.



Competencias do título
Código Competencias do título
A2 PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións.
A6 PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A11 XESTIÓN DE NORMAS CONSTRUCTIVAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas de construción, de homologación, de protección, de mantemento, de seguridade e de cálculo nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B21 Intuición mecánica.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B28 Comprensión numérica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Redacción de un proyecto de estructuras competente mediante la utlilización de diverso software de diseño, analisis y representación estructural. A2
A6
A11
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B19
B21
B22
B24
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Compresión de procesos B.I.M. (Building Information Modelling) en especial los orientados a la idealización y analisis estructural. A2
A6
A11
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B19
B21
B22
B24
B28
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Manejo adecuado de herramientas de idealización basadas en plataformas de uso libre que permitan el desarrollo de algoritmos de generación parametrica de elementos estructurales. A2
A6
A11
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B19
B21
B22
B24
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidad de creación de modelos a escala reducida que permitan una evaluación estructural con el apoyo de herramientas de fabricación digital A2
A6
A11
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B19
B21
B22
B24
B28
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
El proyecto de Estructuras Diseño estructural.Condicionantes
Analisis estructural
Normativa
Documentación del proyecto de estructuras
BIM Execution Plan
S-BIM. Structural BIM.
Modelo estructural.
Objetivos del modelo de información del edificio.
Modelo arquitectónico y modelo analítico
Contenido
Generación
Analisis
Documentación

Herramientas de diseño conceptual y paramétrico. Grashopper
Kangaroo
Karamba
Dynamo sobre Revit
Interacción Revit - Dynamo - Flux - Excel

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A2 A6 A11 B28 B24 B22 B21 B19 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B5 B4 B3 B2 B1 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 0 0 0
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva NOTA: ESTA ASIGNATURA PERTENECE A UN PLAN DE ESTUDIOS EN EXTINCIÓN, POR LO QUE LOS ALUMNOS SERÁN EVALUADOS MEDIANTE UN EXAMEN FINAL.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Se atenderá a la necesidades del alumno para lograr un correcto desarrollo del trabajo. La atención personalizada necesariamente se realizará de forma secuencial, incidiendo especialmente en la primeras etapas del cuatrimestre al objeto de alcanzar en esta fase las capacidades y aptitudes necesarias para lograr el manejo competente de las herramientas informáticas de analisis e idealización estructural.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A2 A6 A11 B28 B24 B22 B21 B19 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B5 B4 B3 B2 B1 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 0
 
Observacións avaliación

NOTA: ESTA ASIGNATURA PERTENECE A UN PLAN DE ESTUDIOS EN EXTINCIÓN, POR LO QUE LOS ALUMNOS SERÁN EVALUADOS MEDIANTE UN EXAMEN FINAL.



Fontes de información
Bibliografía básica Soler, Vicente; Liebana, Oscar (2014). Basic course Grasshopper. Tool Training. Arquitectura UE
Donato, Dario (2012). Contaminazioni creative digitali. Spatialconnection(s)
Vandezande, James (2013). Mastering Autodesk Revit Architecture 2014. Sybex. Wiley Publishing, Inc.
S. Weir, Thomas (2009). Mastering Revit Structure 2010. Wiley Publishing, Inc.
Tedeschi, Arturo (2011). Parametric Architecture with Grasshopper. Brienza : Le Penseur, 2011
Moss, Elise (2013). Revit Structure 2014 Basics. SDC Publications

Dynamo. Open source graphical programming for design

Grasshopper. Basic course Grasshopper. Soler, Vicente; Liebana, Oscar. Creative Commons

Parametric Engineering, Heimrath, Moritz

Bibliografía complementaria

Normalización del nivel de desarrollo de modelos S-BIM. Liebana, Oscar


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estruturas 1/630G01019
Estruturas 2/630G01023
Estruturas 3/630G01028
Estruturas 4/630G01034
Estruturas 5/630G01038

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Proxecto fin de grao/630G01059

Observacións
Conocimiento de la Estática, la Elasticidad y la Resistencia de Materiales.
Conocimiento del análisis estructural y los métodos de cálculo.
Conocimiento de las diferentes tipologías y materiales estructurales.
Conocimiento de los métodos de dimensionado.
Conocimiento de programas de Diseño Asistido por Ordenador.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías