Identifying Data 2018/19
Subject (*) Landscape and Sustainable Environment Code 630G01056
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fifth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Rodriguez Alvarez, Jorge
E-mail
jorge.ralvarez@udc.es
Lecturers
Rodriguez Alvarez, Jorge
Rodriguez Blanco, Emilio
E-mail
jorge.ralvarez@udc.es
emilio.rblanco@udc.es
Web http://http://paisaxeetsac.blogspot.com.es/ https://www.facebook.com/pages/Paisaxe-e-Habitat-S
General description Paisaxe non é igual a natureza. O concepto de paisaxe implica a elaboración dun esquema mental fortemente influenciado pola suma aditiva de experiencias culturais. A natureza é unha entidade en si mesma, mentres que a paisaxe precisa ser interpretada ou experimentada. A través do coñecemento das relacións que se establecen entre o paisaxe e a experiencia, así como do axentes causantes de esas relacións será posible abordar unha interpretación dos paisaxes existentes e a súa reformulación creativa. A materia trata de introducir ao alumno no entendemento dos elementos que compoñen a paisaxe e as relacións que establecen entre eles. O obxectivo é dotar ao alumno das ferramentas necesarias para poder integrar estudios, e criterios paisaxísticos nos seus proxectos de arquitectura e urbanismo. O foco da materia está na paisaxe resultante das intervencións do ser humano dentro do seu hábitat. Hábitat entendido como o medio ambiente no que o humano se desenvolve,vive, traballa e do que extrae recursos. Unha parte fundamental da materia tratará as relacións entre a paisaxe e a preservación dese hábitat; o hábitat sostible.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A12 PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A18 PLANEAMENTO URBANO: aptitude ou capacidade para redactar e xestionar plans de ordenacións territorial e metropolitana, plans estratéxicos, plans de viabilidade urbanística e plans urbanísticos de ámbito municipal, de actuacións en áreas urbanas e de carácter especial.
A19 ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental.
A20 PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles.
A29 ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos.
A30 XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A35 SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A39 RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica.
A44 BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
A49 CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos.
A50 MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións.
A51 BASES DE XARDINERÍA: comprensión ou coñecemento das bases de botánica, horticultura, floricultura e silvicultura e as técnicas de hidráulica precisas para realizar estudos e proxectos de xardín, de paisaxe e de urbanización.
A52 MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio.
A54 BASES DE FÍSICA AMBIENTAL: comprensión ou coñecemento dos principios de termodinámica, acústica e óptica necesarios para proporcionar aos edificios e espazos urbanos condicións pasivas de habitabilidade, illamento e protección.
A61 FUNDAMENTOS LEGAIS: comprensión ou coñecemento do marco legal do desempeño profesional no relativo á saúde, a seguridade e o benestar públicos e á regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria.
B1 Learn how to learn
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B23 Capacidade de xestión da información.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B27 Liderado.
B31 Coñecemento doutras culturas e costumes.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Environmental analysis A12
A19
A20
A30
A34
A35
A36
A38
A44
A47
A49
A50
A51
A52
B1
B5
B6
B7
B9
B10
B14
B17
B18
B20
B23
B24
Landscape representation for regional planning A10
A18
A19
A38
A50
B4
B8
B9
B10
B15
B20
B24
C3
Key aspects of urban ecology A1
A18
A19
A39
A47
A48
A49
A50
A51
B1
B3
B11
B14
B17
B19
C3
C8
Environmental impact assessment on urban and architectural projects A12
A19
A29
A54
B1
B5
B6
B7
B20
C1
C3
Environmental design criteria integrated in the design process of gardens, public spaces, streets, outdoors and recreation areas A1
A7
A18
A19
A20
A51
A61
B5
B9
B10
B13
B14
B20
C1
C3
Observation and critical skills regarding the urban environment A9
A45
A47
A48
B1
B4
B6
B9
B11
B17
B18
B27
B31
C1
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
BASIC PRINCIPLES AND INTRODUCTION Introduction: Environmental values
Drawing as a tool
Analysis tools



THEORIES AND METHODS IN THE LANDSCAPE AT THE TERRITORIAL SCALE Environmental analysis and assessment
Landscape ecology
Sustainable cities

THE LANDSCAPE PROJECT The landscape of men: from the garden of paradise to the ecological garden
The landscape as realm of art
The public space as a project
LANDSCAPE OF METROPOLIS Urban mobility
Urban shape and energy

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A34 A35 A36 A38 A39 A44 A45 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A54 A61 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B20 B23 B24 B31 C1 C3 C7 C8 13 19.5 32.5
Workshop A1 A7 A9 A10 A12 A18 A19 A20 A29 A30 A34 A38 A39 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B19 B20 B27 C3 19 38 57
Document analysis B23 C8 2 3 5
Multiple-choice questions A45 A47 A48 A49 A50 A51 A54 1 2 3
Practical test: B1 B3 B11 2 8 10
Introductory activities B17 B18 C1 C7 2 2 4
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Each week, a topic will be introduced by the lecturers. The student will have to supplement this presentation with the reading of recommended bibliography extracts. Attendance to lectures is mandatory, with a maximum of 20% of unexcused absences admitted. Sessions will be strictly timely. The use of mobile devices (such as computers, tablets or phones) will not be allowed during the course of the class
Workshop Two hours a week will be dedicated to the practical work in the classroom. Short practices will be alternated with the course work. The latter will consist of an analysis project in intervention in a field with environmental interest. It will be done in groups, with an individual part.
Document analysis An important part of coursework consists in selecting the relevant information and data. Therefore, the student should be familiar with the instruments of the discipline.
Multiple-choice questions Questions raised with the contents seen in the classroom and multiple response options where only one is correct
Practical test:
A test, based on a possible real case of intervention on the landscape. It will be done individually in the designated classroom
Introductory activities The first two weeks of class will consist of the presentation of the contents, the development of the topic and the kick off team coursework

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Workshop
Description
The coursework will be carried out according to the tutor's guidelines. The workshops will be developed in the classroom where the tutor will be available to answer the doubts. The follow-up of activities will be carried out in tutorials . Common questions can be resolved through moodle

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Introductory activities B17 B18 C1 C7 Habilidade para seleccionar e organizar a información. Capacidad para analizar o lugar segundo as variables ambientáis máis relevantes 5
Guest lecture / keynote speech A34 A35 A36 A38 A39 A44 A45 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A54 A61 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B20 B23 B24 B31 C1 C3 C7 C8 Valorarase a asistencia e a participación activa así coma a lectura da bibliografía proposta en cada tema 10
Workshop A1 A7 A9 A10 A12 A18 A19 A20 A29 A30 A34 A38 A39 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B19 B20 B27 C3 Valorarase o coñecemento e comprensión dos principios introducidos no curso. Demostración de pensamento innovador e creativo. Adherencia aos enunciados do exercicio. Clara presentación dos resultados. Capacidade gráfica de ilustrar os resultados de xeito visual e capacidade de comunicación verbal e non verbal 40
Practical test: B1 B3 B11 Uso responsable das ferramentas e coñecementos impartidos no curso.Pensamento innovador creativo. Observación e capacidade crítica.Presentación gráfica. 20
Document analysis B23 C8 Habilidade para seleccionar e organizar a información. Deseño gráfico e ilustración dos resultados da análise 5
Multiple-choice questions A45 A47 A48 A49 A50 A51 A54 Valorarase o coñecemento e comprensión dos principios introducidos no curso 20
 
Assessment comments

To pass the subject it is necessary to attend the classes and workshops, as well as to achieve the minimum mark in the coursework according to the assessment criteria listed above.
The course work will be developed within the workshop and complemented outside the classroom, the corrections will be made in the workshops.  To opt for second opportunity the student will have to deliver 100% of the practices carried out in the course and reach a level of approval in the same one week before the designated examination date. The second opportunity exam will cover the subjects introduced in the course, but in greater depth, considering the bibliography referred to as the source of information necessary to pass the test.


Sources of information
Basic

Apuntes específicos

Rodríguez Álvarez, J. (2015) Apuntes de paisaje: el análisis ambiental. Repronor [disponibles en reprografía]

Bibliografía específica

Rodríguez Álvarez, J. (2014) Planning Cities for the Post-Carbon Age. A Metabolic Analysis of the Urban Form . Tesis Doctoral UDC [descargable en http://ruc.udc.es/handle/2183/11927]

Rodríguez Álvarez, J. (2013) La Tercera Revolución Ambiental. Capítulo en: Fernández Prado, M. Rodríguez Álvarez, J. (eds.) Miscelánea Urbanística: Experiencias, retos e instrumentos. Departamento de Proyectos Arquitectónicos y Urbanismo. Universidade da Coruña

Rodríguez Álvarez, J. (2013) Visualizando el Metabolismo de las Ciudades Proc. 4th European Conference on Energy Effciency and Sustainability in Architecture and Planning. Donostia-San Sebastian

Rodríguez, J. (2010). Rehabilitación energética del tejido urbano residencial. evaluación previa para una mayor eficiencia. SB10mad’Edificación sostenible. Revitalización y rehabilitación sostenible de barrios.

Cabrita, A.L. & Rodríguez Álvarez, J. (2010) Breeam Communities in Spain . Sustainable Cities Conference Proceedings. Wessex Institute of Technology published by WIT Press

Rodríguez Álvarez, J. (2010) La certificación de la sostenibilidad de la urbanización Proceeding of Congreso Nacional de Medio Ambiente (CONAMA) Madrid 2010

Batlle, E. (2011) El jardin de la metrópoli.Gustavo Gili. Barcelona 

Brown, G.Z. (1985) Sun, Wind, and Light .Architectural Design Strategies. Wiley [B] 
Claver Farias, I. (1984) Guía Para la Elaboraciónde Estudios del Medio Físico . CEOTMA [B]
Corner, J. (1992) Representation and Landscape .Capítulo en Swaffield, S. (2002 ed.) Theory in Landscape Architecture.University of Pennsylvania Press 
Energy Research Group et al (Eds. 1999) A GreenVitruvius. Principles and Practice of Sustainable Architectural Design. James& James Ltd. London. [B]
Galí-Izard, T. (2005) Los mismos paisajes ideas einterpretaciones . Gustavo Gili [B] 
García-Germán, J. ed. (2010) De lo mecánico a lotermodinámico : por una definición energética de la arquitectura y delterritorio. Gustavo Gili 
Gehl, J. & Svarre, B. (2013) How to Study Public Life.Island Press
Girardet, H. (1992) The Gaia Atlas of Cities :new directions for sustainable urban living. Gaia Books. 
Herzog, T. (ed. 1996). Solar Energy inArchitecture and Planning . Prestel, Berlin. [B] 
Jellicoe G. y S. (1995) El Paisaje del HombreBarcelona G.G. [B]
Knowles, R.L. (1974) Energy and Form . AnEcological Approach to Urban Growth. MIT Press 
Littlefair, P. et al (2000). Environmental siteLayout Planning: solar access, Microclimate and passive cooling in urban areas.Building Research Establishment, BR 380. López de Asiaín, J. (1997) Espacios abiertos enla expo 92 . Sevilla ETSA [B] 
McHarg, I. (1972) Design with Nature New YorkDoubleday & Company 1972 [B] 
Navés Viñas, F. (1992) El Arbol en la Jardineriay el Paisajismo Barcelona Omega 1992 [B] 
Oke, T.R. (1987). Boundary Layer Climates .Chapters 7 & 8 only. Methuen & Co., London 
Roaf, S. et al (2005). Adapting Buildings andCities for Climate Change . Architectural Press. 
Rogers, R. (1997). Cities for a Small Planet .Faber & Faber, London 
Salvador Palomo, P.J. (2003) La PlanificaciónVerde en las Ciudades . Gustavo Gili [B] 
Shannon, K. Smets, M. (2010) The Landscape ofContemporary Infrastructure . Nai Publishers 
Smith, P.F. (2006). Architecture in a Climate ofChange . Architectural Press. 
Steenbergen, C. (2008) Composing Landscapes .Analysis, Typology and Experiments for design. Birkhäuser
Szokolay, S. (2003). Introduction toArchitectural Science. The basis of sustainable design. Architectural Press. 
Thomas, R. (Ed. 2003). Sustainable Urban Design.An environmental approach. Spon Press

[B] Disponible en la biblioteca de la UDC
Complementary

[B] Disponible en la biblioteca de la UDC

· Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 1: el observatorio. Gustavo Gili [B]

· Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 2: los viajes. Gustavo Gili [B]

· Ábalos, I. (2009) Naturaleza y artificio : el ideal pintoresco en la arquitectura y paisajismo contemporáneos. Gustavo Gili [B]

· Álvarez, D. (2007) El Jardín en la arquitectura del siglo XX . Editorial Reverté [B]

· As Paisaxes do Home

· Bell, P.A. Greene, T.C. Fisher, J.D. Baum, A. (2001) Environmental Psychology. Harcourt [B]

· Bell, S. (1999) Landscape : Patttern, Perception and Process. London E.& Spon [B]

· Bruse, M. (v.2009) Envi-met 3.1 Manual

· Celik, Z. Favro, D. Ingersotl, R. (1994) Streets. Critical perspectives on Public Space . University of California Press [B]

· Constant, C. (1994) The woodland cemetery toward a spiritual landscape, Erik Gunnar Asplund and Sigurd Lewerentz, 1915-1961. Byggförlget [B]

· Corner, J. ed. (1999) Recovering Landscape . Essays in Contemporary Landscape Architecture. Princeton University Press [B]

· Forman, R.T.T. (1999) Land mosaics . The ecology of landscapes and regions. Cambridge University Press [B]

· Givoni, B. (1998). Climate Considerations in Building and Urban Design . Van Nostrand Reinhold. [B]

· Givoni, B. (1998). Climate Considerations in Building and Urban Design . Van Nostrand Reinhold. [B]

· Habitar a paisaxe

· Kirschenmann, J.C. (1984) Vivienda y Espacio Público. Rehabilitación Urbana y Crecimiento de la Ciudad. Gustavo Gili [B]

· Krier, R. (2003) Town Spaces. Contemporary Interpretations in Traditional Urbanims. Birkhäuser

· Laurie, M. (1995) Introducción a la Arquitectura del Paisaje Barcelona G.G. [B]

· López de Asiaín, J. (2001) Arquitectura, ciudad, medio ambiente . Sevilla: Universidad de Sevilla [B]

· Lynch, K. (1966) La Imagen de la Ciudad Ed. Infinito 1966 [B]

· Lynch, K. (1980) La Planificación del Sitio Barcelona G.G. 1980 [B]

· Marshall, S. (2005) Street Patterns . Spon Press [B]

· McGrath, B. (2008) Digital Modelling for Urban Design . Wiley [B]

· Mertens, E. (2010) Visualizing Landscape Architecture . Birkhäuser [B]

· Montero, M. I. (2001) Burle Marx el paisaje lírico . GG [B]

· Moughtin, C. (1992) Urban Design. Street and Square. Butterworth Architecture [B]

· Nielsen, B. Dam, T. Thompson, L. (2007) European Landscape architecture:best practice in detailing. Rouletdge [B]

· Pozueta Echavarri, J. dir. (2009) La Ciudad Paseable. CEDEX [B]

· Prinz, D. (1983) Planificación y configuración Urbana Barcelona G.G. 1983 [B]

· Reid, G.W. (2002) Landscape Graphics . Plan, section and Perspective Drawing of Landscape Spaces. Watson Guptill. New York [B]

· Simonds, J. O. (1978) Earthscape . A Manual of Environmental Planning. McGrawHill [B]

· Simonds, J.O. (1961) Landscape Architecture New York McGraw Hill 1961 [B]

· Steenbergen, C. (2008) Composing Landscapes . Analysis, Typology and Experiments for design. Birkhäuser

· Steenbergen, C. Reh, W. (2001) Arquitectura y Paisaje . La proyectación de los grandes jardines europeos. Gustavo Gili [B]

· Szokolay, S. (1996). Solar Geometry. PLEA Note 1. PLEA International / University of Queensland.

· Tillman Lyle, J. (1985) Design for Human Ecosystems . Landscape, Land Use and Natural Resources. Van Nostrand Reinhold Co.

· Vaccarino, R. (2000) Roberto Burle Marx. Landscapes Reflected . Princeton Architectural Press [B]

· Viljoen, A. ed. (2005) CPLUS Continuous Productive Urban Landscapes . Designing Urban Agriculture for Sustainable Cities. Architectural Press

· Waterman, T. (2009) Principios Básicos de la Arquitectura del Paisaje . Capítulo 4. Representaciones. Nerea Académica [B]

· Waterman, T. (2009) Principios Básicos de la Arquitectura del Paisaje . Nerea Académica [B]

· Weilacher, U. (2008) Syntax of landscape . The landscape architecture of Peter Latz and Partners. Brikhauser [B]

Bibliografía complementaria

· Álvarez, S. (1991) Architecture and Urban Space Proceedings of the Ninth International PLEA Conference, Seville Spain September 24-27, 1991. Klwer Academic Publishers [B]

· Anderson, S. (1978) On Streets . MIT Press

· Chatzidimitriou, A. and S. Yannas (2004). Microclimatic Studies of Urban Open Spaces in Northern Greece . Proc. PLEA 2004, Eindhoven, Vol. 1 pp83-88.

· Dorothée, I. (1993) The modernist garden in France . Yale University (2008) Cusveller,S. Dijk,O. Schipper, K. ed. (2000) Remaking NL City, Landscape, Infrastructure. Amsterdam : S@M [B]

· Jacobs, A.B. (1993) Great Streets . MIT Press [B]

· Jenks, M. and N. Dempsey (2005). Future Forms and Design for Sustainable Cities . Architectural Press.

· Knaack, U. Klein, T. Bilow, M. (2008) Imagine deflateables . Delft University of Technology [B]

· Levy, Leah (1998) Kathryn Gustafson. Sculpting the land . Spacemakers Press [B]

· Lim, C.J. Liu, E. (2010) Smartcities+Eco-warriors . Routledge

· Magalef, R. (1998) Ecología . Ediciones Omega [B]

· Marshall, S. (2005) Street Patterns . Spon Press [B]

· Molinari, L. ed. (2000) West 8 . Skira [B]

· Reas, C. Fry, B. (2007) Processing : a programming handbook for visual desingers and artists.MIT Press [B]

· Spuybroek, L. (2009 ed.) Research&Design: the architecture of variation . Thames & Hudson [B]

· Staub, U. Geiser, R. (2008) Explorations in architecture : teaching, design research. Birkhauser [B]

· Swaffield, S. (2002 ed.) Theory in Landscape Architecture . University of Pennsylvania Press

· Terzidis, K. (2006) Algorithmic Architecture . Elsevier [B]

· Yannas, S. (2000) Toward More Sustainable Cities. Solar Energy JournalVol. 70 No. 3 pp281-294,Elsevier Science Limited.

· Yannas, S. (2000). Solar Control. En Designing for Summer Comfort . EC Altener Programme. Environment & Energy Studies Programme, AA Graduate School, London


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Urban Planning 1/630G01018
Projects 5/630G01021
Urban Planning 2/630G01024
Projects 6/630G01026
Urban Planning 3/630G01029
Projects 7/630G01031

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.