Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A4 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual. |
A5 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da xeometría métrica e proxectiva. |
A6 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das técnicas de levantamento gráfico en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntes á restitución científica. |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A40 |
Capacidade para exercer a crítica arquitectónica. |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A49 |
Coñecemento axeitado da historia xeral da arquitectura. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñecer e utilizar os distintos tipos de debuxos ea súa aplicación ás fases da actividade arquitectónica. |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
2. Identificar e analizar os aspectos determinantes do espazo arquitectónico. |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 A48 A49
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
3. Coñecer e utilizar as técnicas de representación do espazo arquitectónico e da súa análise mediante ferramentas gráficas e modelos arquitectónicos. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
4. Coñecer e utilizar as metodoloxías de análise espacial. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Presentación da materia |
Explicación detallada da Guía docente. Axenda, organización, obxectivos e metodoloxía. Material de traballo e bibliografía. Os espazos da materia: as aulas. Tempo de materia: calendario.
O sistema de avaliación.
A importancia da materia no currículo e na arquitectura. |
2. Presentación do curso |
Explicación do argumento do curso: dinámica de traballo, obxectivos. Presentación dos casos prácticos.
Proposta do primeiro "Estudo de caso" como ensaio metodolóxico.
|
3. Representación gráfica arquitectónica avanzada |
As distintas dimensións do proceso arquitectónico ea súa representación gráfica: elaborar, analizar, comunicar e producir.
|
4. Introdución ás ferramentas gráficas para a análise arquitectónica |
Representación para a análise arquitectónica: diagramas, diagramas, imaxes, colaxes, modelos, etc.
A organización de información para a análise arquitectónica.
|
5. Análise espacial I. Fundamentos |
Espazo como esencia da arquitectura.
A percepción sensorial da arquitectura.
Espazo, tempo e arquitectura. |
6. Metodoloxías gráficas I |
Metodoloxías gráficas para a representación e a análise do espazo arquitectónico.
|
7. Análise espacial II. A luz na definición de arquitectura. |
Luz e percepción espacial.
A construción do espazo a través da luz
|
8. Metodoloxías gráficas II |
Metodoloxías gráficas para a representación e análise da luz na arquitectura. |
9. O "parti" |
Identificación da idea principal do proxecto.
Metodoloxías gráficas para a representación do "parti".
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A40 B2 B4 B6 B7 C4 C7 C8 |
13 |
7 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
60 |
88 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
20 |
35 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Introdución de conceptos teóricos fundamentais, metodoloxías gráficas e presentación de casos prácticos. |
Traballos tutelados |
Os alumnos aplicarán os conceptos e metodoloxías aos casos de estudo propostos, supervisados polo profesorado.
Isto inclúe a presentación oral do traballo desenvolvido, a resposta a probas de control do proceso de formación e a produción dun documento cos materiais resultantes. |
Obradoiro |
Espacio de confluencia entre las materias Análise Arquitectónica 1 y Proxectos 2. |
Proba obxectiva |
Os coñecementos e habilidades adquiridos ao longo do curso serán avaliados nun ou varios exames obxectivos ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo no que se monitorea e rexistra a actividade desenvolvida polos alumnos.
Pódense levar a cabo periódicamente probas obxectivas para determinar o nivel de adquisición de coñecementos sobre as metodoloxías de análise e as habilidades gráficas do alumnado. Periódicamente e, en todo caso, cando o alumnado o requira, serán informados persoalmente do nivel alcanzado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
En todo momento durante o curso, o profesorado proporcionará ao estudantado apoio adicional, nun horario prefixado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O Workshop é un espazo onde o alumnado aplica os seus coñecementos e habilidades. Por compartir espazo e tempo coa materia "Proxectos2" esta metodoloxía podería aplicarse nos proxectos propios do alumnado. |
15 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O obxectivo da materia é formar aos alumnado na análise de espazos arquitectónicos e na xestión de fontes de información, todo baseado en estudos de casos reais.
Isto articúlase nun Traballo tutelado, orixinal e inédito, que debe realizarse ao longo do período docente de acordo cunha metodoloxía científica, combinando os coñecementos teóricos impartidos polo profesorado.
Producirase un documento final no que se expresarán todos os seus contidos con procedementos comunicativos propios dos profesionais da arquitectura. |
65 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O alumnado debe obter unha nota superior a cinco (5) puntos sobre (10) nas probas de avaliación obxectiva, para superar a materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
1. Asistencia O alumnado debe asistir ás clases expositivas e presentar as obras gráficas, maquetas, etc. propostas nos talleres, co nivel de calidade requirido para superar a materia.
A asistencia ás clases teóricas e prácticas é obrigatoria ao 80%, así como aos talleres compartidos. Sen este requisito, ningún estudante poderá aprobar o curso por curso.
A entrega de menos do 100% das prácticas, no seu prazo, significará que o curso non foi seguido e unha nota de "Non presentado" na primeira oportunidade. Para poder presentarse á segunda oportunidade o alumnado deberá entregar o 100% das prácticas do curso debidamente tuteladas, tamén poderá ter que que realizar outro traballo adicional.
2. Inscrición tardía. O estudantado matriculados tralo inicio do curso, deberá asistir ás clases teóricas e prácticas desde a data de matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas realizadas ata esa data.
3. Oportunidades. Para superar a materia o estudantado terá dúas oportunidades: xuño e xullo. Quen non pase a primeira oportunidade pode presentarse á segunda. En ambos os casos deberá realizar unha proba obxectiva.
4. Mobilidade
A docencia ao alumnado procedente de programas de mobilidade basearase en condicións pedagóxicas, lingüísticas e de programación específicas e na realización de traballos tutelados especiais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden..
Montaner, Josep M. (2014). Del diagrama a las experiencias, hacia una arquitectura de la acción.. Gustavo Gili
Balmer, J. e Swisher, M. (2012). Diagramming the Big Idea: Methods for architectural composition. Routledge
Ching, Frank (1989). Dibujo y proyecto.
Fraser & Henmi (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing..
Mc. Quaid (2003). Envisioning architecture. Drawings from the Museum of Modern Art. the Museum of Modern Art. Nova York
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura..
Michel, Lou (1996). Light. The shape of space..
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course.. |
|
Bibliografía complementaria
|
Amado Lorenzo, Antonio e Franco Taboada, Juan Manuel (2007). Aalto, Alvar: Debuxo II, análisis arquitectónico 2º, memoria docente curso 2004/2005. Repositorio UDC. http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/18341
Amado Lorenzo, Antonio e Franco Taboada, Juan Manuel (2017). Ando, Tadao ; Ito, Toyo : Debuxo II, análisis arquitectónico 2º, memoria docente curso 2005/2006. Repositorio UDC. http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/18342
Amado Lorenzo, Antonio e Franco Taboada, Juan Manuel (2014). Arquitecturas para la Moda. Repositorio UDC. http://hdl.handle.net/2183/14685
Franco Taboada, Juan Manuel e Castro García, Óscar (2018). Casas 16 y 17 de Walter Gropius para la Weissenhof Siedlung de Stuttgart, 1927. Analisis. Repositorio UDC http://hdl.handle.net/2183/21620
Lizancos, P. e LLano, P. de. (2014). Desvelar a arquitectura. Análise Arquitectónica nos Proxectos Fin de Carreira. Cadernos PFC. Universidade da Coruña
Llano, P. de, Rosales Noves, J.M., Lizancos, P., Ventura Real, J.M. e Vizcaíno Monti, F.J. (2000). Dibujo II (grupos A y C): análise gráfica da arquitectura. Boletín académico, ISSN 0213-3474, Nº. 24, p. 38-47
Amado Lorenzo, Antonio e Franco Taboada, Juan Manuel (2013). Wright: Debuxo II, análisis gráfico arquitectónico 2º, memoria docente curso 2003/2004. Repositorio UDC. http://hdl.handle.net/2183/10020 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo de Arquitectura/630G02002 | Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Proxectos 1/630G02001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Análise Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Observacións |
Non se permite o uso de teléfonos móbiles, tabletas ou ordenadores durante as clases teóricas, para fins non académicos. O incumprimento desta regra pode provocar a expulsión inmediata da aula. |
|